חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כלבים מנוגה אנשים ממאדים

אנחנו חיים איתם גרים איתם אוהבים אותם כועסים עליהם אבל האם אנחנו באמת מבינים אותם?

לפעמים נדמה שאנחנו מבינים ויודעים על מה הכלב חושב האם זה באמת כך? האם כלב מסוגל בכלל לחשוב? איך כלב חושב? איך הכלב רואה את הבעלים שלו? כל כך הרבה שאלות שלרובן אין תשובה גם לא במאמר הזה אבל לאחר קריאת המאמר תוכלו להסתכל על הכלב שלכם בצורה מעט שונה.

חשיבה לא מילולית-רוב בעלי הכלבים מסכימים לגבי הטענה שכלבים מסוגלים לחשוב במידה מסוימת, ישנם כאלו המאמינים שהכלב מבין אותם לגמרי ואפילו יודע על מה הם חושבים ומן הצד השני יש המאמינים שכלבים מסוגלים לחשוב במידה מוגבלת מאוד (חשבו לעצמכם, איפה אתם הייתם ממוקמים בסקאלה כזו). במאמר הנוכחי נצא מנקודת הנחה שקיים עיבוד כלשהו במוחו של הכלב היוצר "הוויה כלבית" מסוימת כלומר, דפוסי חשיבה כלביים, הסתכלות כלבית על העולם ניתוח כלבי של מצבים ועוד. הרבה פעמים אנחנו בעלי הכלבים תוהים מה הכלב חושב, ועוד יותר פעמים אנחנו בטוחים שאנחנו יודעים.

רוב בעלי הכלבים חשבו לעצמם במהלך הגשת האוכל לכלבם "מעניין על מה הוא חושב עכשיו...הוא בטח חושב לעצמו מתי האוכל יגיע" או במקרה של אמסטף משהו כמו..."נו כבר תביא את האוכל %$#%^ !!!", אלו הן פרשנויות שלנו הנובעות מדפוסי חשיבה אנושיים ולא דפוסי חשיבה כלביים על מנת להבין את מחשבותיו של הכלב עלינו להבין את דפוסי החשיבה הכלביים הלא מילוליים. סביר יותר לחשוב שבזמן הגשת האוכל לכלב הכלב יחשוב או ידמיין בדעתו את המילים והתנועות הבאות של בעליו ויתנהג בהתאם, סביר יהיה לחשוב שהכלב מדמה לעצמו את ההליכה של הבעלים למטבח מה שיוביל את הכלב להתבונן לסירוגין בבעלים ובמטבח.

החשיבה הבלתי מילולית של הכלב אינה עושה אותו פחות חכם או פחות אינטליגנט, על מנת להבין מהי חשיבה לא מילולית אפשר לחשוב על סיטואציה שבה אנחנו נמצאים בביקור בארץ זרה סין לדוגמה ולא יודעים מילה אחת בשפה הסינית, במקרה כזה נהיה מסוגלים לאחר מספר ימים בודדים להבין מספר מילים ואת המשמעות שלהם בהתאם להקשר בהן הן נאמרות. למרות שנצליח להבין מילים מסוימות בשפה הסינית זה עדיין לא אומר שנתחיל לחשוב בסינית, עדיין נחשוב בשפת האם עברית, אנגלית או במקרה של הכלב שלכם כלבית. הכלב מסוגל לזכור צליל ולקשר אותו לסיטואציה מסוימת אין זה אומר שהוא חושב באותה שפה או שהוא יהיה מסוגל לדבר באותה שפה (אין כלבים שמדברים עברית).

מחקרים רבים התבצעו על מנת להגיע לשאלה המעניינת איך כלב חושב, אין מסקנה חדש משמעית אבל יש בהחלט קווים משותפים והסכמות בין החוקרים לגבי נושאים מסוימים. רוב החוקרים מסכימים שהכלב חווה את העולם ברמה ריגשית. הדוגמה הקלאסית לכך היא שאם תראו לכלב שלכם שאתם הולכים להביא לו אוכל, הו יתחיל לריר אפילו מבלי שראה את האוכל, מה שמצביע על כך שהכלב חווה את הגעת האוכל לפחות ברמה הרגשית אפילו כשהאוכל לא הגיע. מחקרים שבדקו את התפקוד המוחי של הכלב בסיטואציות דומות לדוגמה מגלים שהתפקוד המוחי של הכלב זהה בין סיטואציה שבה הוגש לכלב אוכל לבין סיטואציה שלא הוגש לכלב אוכל, כלומר על אף שהכלב לא ראה את האוכל התפקוד המוחי הראה כאילו הכלב כן ראה את האוכל, לפחות בעיני רוחו.

מחקרים רבים טוענים שכלבים חושבים בתמונות, זוכרים סיטואציות מסוימות וגם מסוגלים לשחזר אותן. כשאנחנו לא בבית והכלב מתגעגע הוא עשוי ליצור אינטראקציה עם חפצים המקושרים אלינו. לדוגמא אם הכלב נוהג לישון עם הבעלים שלו יתכן מאוד שבזמן שהבעלים שלו אינו נמצא בבית הכלב ניגש למיטה, יוצר איתה אינטראקציה מעלה בזיכרונו תמונות הקשורות לסיטואציית המיטה ובכך למעשה יוצר מעיין חשיבה בתמונות על הבעלים שלו.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
thku; fkcho
פורטל מאלפי כלבים ©
אילוף כלבים
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת פורטל מאלפי כלבים

מאת: פורטל מאלפי כלביםבעלי חיים - כללי24/03/091051 צפיות
רוב בעלי הכלבים מחפשים ווטרינר באמצעות ספר הטלפונים וברוב המקרים הבחירה תעשה על פי הקרבה הגיאוגרפית של הווטרינר.

מאת: פורטל מאלפי כלביםאילוף בעלי חיים24/03/091100 צפיות
על מנת לבחור את מאלף הכלבים ואת שיטת האילוף האידיאלית עבור כלביכם עליכם לשאול את עצמכם מהי מטרת האילוף:

מאמרים נוספים בנושא בעלי חיים - כללי

מאת: בתיה כץבעלי חיים - כללי03/12/195943 צפיות
אך מה יהיה ניתן לומר על מנגנון המשלב בו מספר חלקים מופרדים הפועלים בתיאום? הרי כדי שאבולוציה תשמור מקרה כלשהו, עליו לתת יתרון הישרדותי משמעותי בו ברגע, אחרת היצור לא "ישרוד יותר טוב מאחיו". מסתבר שקיימים מנגנונים בטבע המראים של"אבולוציה" ניחנה גם בראיית העתיד, או במילים אחרות, עובדה נוספת לקיומו של גורם אינטלגנטי חיצוני.

מאת: אביב הרחקת יוניםבעלי חיים - כללי22/01/173628 צפיות
הרחקת יונים באמצעות רשת להרחקת יונים, הינה שיטה נפוצה ואופטימלית, אשר קיימת במס' רב של מבנים ובניינים ומספקת פתרון מקיף למניעת קינון ומטרד רב של היונים. רשת נגד יונים ניתנת להתקנה באזורים שונים של הבית, בגדלים שונים ובסוגים שונים.

מאת: אביב הרחקת יוניםבעלי חיים - כללי22/01/173370 צפיות
לא רבים יודעים כי קיים מקצוע בשם "מרחיק יונים". מרחיק יונים כשמו כן. מרחיק יונים משתמש בשיטות שונות להרחקת היונים מהאזור המבוקש .

מאת: אביב הרחקת יוניםבעלי חיים - כללי22/01/173178 צפיות
הרחקת יונים הינו תחום גדול בו קיימים חברות ובעלי מקצוע רבים ושונים, אשר נותנים מגוון פתרונות לכלל סוגי האוכלוסייה, החל מלקוחות פרטיים, וועדי בתים, ועד ללקוחות עסקיים וחברות. בתחום זה חשוב להבין מהו צרכיכם ולהכיר את השיטות השונות הקיימות להרחקת יונים, וכן למצוא בעל מקצוע אמין ומנוסה, אשר יוכל לספק לכם שירות הרחקת יונים כמו שצריך.

מאת: אביב הרחקת יוניםבעלי חיים - כללי22/01/172826 צפיות
הרחקת יונים מאזורי קינון ביתיים, מצריכה לנקוט במספר דרכים מסוימות אשר באמצעותם ניתן להרחיק את היונים ולהיפטר מהם אחת ולתמיד. אין זה מספיק לגרש את היונים ולקוות שלא יחזרו, נדרשות כאן שיטות מיוחדות להרחקת יונים וכן הקדשת זמן והשקעה רבה בכדי להשיג פתרון יעיל בהרחקת היונים.

מאת: אביב הרחקת יוניםבעלי חיים - כללי22/01/172739 צפיות
הרחקת יונים משלטים הינה שיטה חדשה ויעילה אשר נותנת מענה למטרד היונים אשר מביאות עימם לכלוך ורעש כאשר הם מקננות על גבי שלטי פרסום של עסקים וחנויות. מטרד זה יכול לעורר סלידה אצל הלקוחות המבקרים במקום ואף חלילה להרחיק אותם, דבר אשר יכול לפגוע בפרנסתו של העסק או בעל החנות.

מאת: אביב הרחקת יוניםבעלי חיים - כללי22/01/172445 צפיות
הרחקת יונים ניתנת לביצוע באופן עצמאי על ידי מס' שיטות מסוימות להרחקת יונים משטח ביתכם או מבית העסק שלכם, אך, בכדי להשיג תוצאות טובות יותר, המאפשרות הרחקת יונים לצמיתות, כדאי שתשקלו פניה אל חברה מקצועית להרחקת יונים, אשר מומחית בכלל סוגי העבודות הרחקת היונים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica