חפש מאמרים:
שלום אורח
04.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מכללות

מכללות בדומה לאוניברסיטאות מספקות לימודים גבוהים לתואר ראשון ולתואר שני, ובחו"ל גם לתואר שלישי. למעשה אין הבדל גדול כיום בין מכללות בישראל לבין אוניברסיטאות: בכל מוסד שמוכר על ידי המועצה להשכלה גבוהה בארץ או הגוף המקביל בכל מדינה בחו"ל, ניתן ללמוד לכל אחד מהתארים במקצועות השונים. בארץ, ישנן מכללות המתמחות במקצועות ההנדסה, הניהול, המשפטים, העיצוב – וגם כאלה שמפעילות פקולטות וחוגים במספר תחומים במקביל. בחו"ל, קיים מדרג עצמאי בכל מדינה המאפשר לברר אילו מכללות נחשבות טובות יותר לכל מקצוע ותחום לימודים, והאם קיים יתרון במכללה כלשהי על פני אוניברסיטה מובילה, או להיפך. מכללות מספקות מלגות לסטודנטים, ומצויידות בכל הנדרש להשלמת התואר – מעבדות, ציוד מחקר, ספריות וכמובן צוות מרצים מקצועי. בחלק מהמקרים, אך לא תמיד, שכר הלימוד שגובים מוסדות אוניברסיטאיים זהה לזה שגובות מכללות.

מכללות בישראל

הלימודים הגבוהים בישראל מתחלקים בין מוסדות אוניברסיטאיים ושלוחותיהם, לבין מכללות שונות ושלוחותיהן. אוניברסיטה היא לרוב גוף שמראשיתו מתוקצב על ידי המדינה, בעוד מכללה היא גוף שהקמתו נעשתה ביוזמה פרטית, אם כי מכללות רבות זוכות לתקצוב מהמדינה לאחר הכרתן על ידי המועצה להשכלה גבוהה. הן בארץ והן בעולם קיים הבדל בין מכללות אקדמיות, שמעניקות תארי בוגר ומוסמך ומאפשרות ניידות גבוהה בינן לבין מוסדות אחרים להשכלה גבוהה, ובין מכללות מקצועיות שמעניקות בנוסף לתואר גם הכשרה מעשית, בעיקר במקצועות הטכנולוגיה וההנדסה, במטרה לספק לסטודנטים כלים להשתלבות מהירה בשוק העבודה בסיום הלימודים. בנוסף, ישנן לא מעט מכללות שמשמשות ללימוד תחום מצומצם יותר, כגון מכללות ובתי ספר לסיעוד או הוראה, שעובדים בשיתוף עם גופים ממשלתיים כמו משרד החינוך או בתי חולים, כך שהסטודנטים נהנים מהידע, הציוד והקשרים הנחוצים.

מכללות בחו"ל

גם כשמדובר על חו"ל, מכללות נחשבות מקצועיות לא פחות ולעתים אף יותר מאוניברסיטה ממשלתית – הכל תלוי במדינה ובתחום הלימודים המבוקש. בכל מדינה קיים דירוג אחד או כמה, שמתפרסם אחת לשנה ומדרג מכללות ואוניברסיטאות בכל תחום. הפרמטרים המופיעים בדירוג הם השקעה בבוגרים, תקצוב פר סטודנט, מידת שביעות הרצון של הסטודנטים ומספר הבוגרים שהגיעו להישגים. הרבה פעמים מכללות מגיעות למקומות הראשונים בתחומים מובילים, וכאשר בודקים את הדירוג לאורך כמה שנים רצופות ניתן לראות מה המגמה בכל תחום לימודים. מכללות בצרפת, בארה"ב, באוסטרליה ובמקומות אחרים מתוקצבות על ידי המדינה, כך שבחלקן הלימודים הן חינם, אך ישנן מכללות בחו"ל בהן שכר הלימוד מגיע גם לעשרות אלפי שקלים ואף דולרים. גם התנאים הנלווים משתנים – בעוד מכללות מסוימות מספקות מגורים ומלגות, באחרות לא נכללות אפשרויות אלו. 

מכללות – תנאי קבלה

מכללות יוקרתיות, בישראל ובעולם, מציבות סף קבלה גבוה בדמות דרישה לציונים גבוהים או עלות גבוהה, אך לא כל מכללה שגובה שכר לימוד יקר היא מכללה יוקרתית. בחירת מוסד הלימוד מצריכה בירור מעמיק והשוואה בין מכללות שונות, על מנת להגיע להתאמה מירבית בין יכולות הסטודנט לבין הדרישות שמציב המוסד והתמורה שהוא מספק. לעתים הבירור יוביל להעדפת מכללות שנחשבות פחות טובות אך תנאי הקבלה אליהן הן ריאליים עבור מועמד מסוים ובמקרים אחרים, יסתבר שבתחום כלשהו עדיף לבחור מכללות בחו"ל על פני מכללה או אוניברסיטה בארץ, כיוון שהן גם יוקרתיות יותר וגם מציבות תנאי קבלה נוחים. חשוב לברר האם קיימת הכרה של המל"ג כשמדובר על מכללות שהן שלוחה של אוניברסיטה בחו"ל, ולוודא הכרה ממשלתית ואפשרויות לימודי המשך כשעורכים בירור על מכללות בארץ או בחו"ל.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת לימודים בחו"ל

מאת: לימודים בחו"ללימודים אקדמאיים03/11/10987 צפיות
לימודים בישראל ובחו"ל בהרבה מקרים דומים מאוד מבחינת הרמה. לא פעם נדמה שקשה לבחור איפה ללמוד, ושאלות כמו מה האוניברסיטה או המכללה היוקרתית ביותר, לאן כדאי לנסות להתקבל וכמה זה יעלה לי מטרידות מאוד

מאת: לימודים בחו"ללימודים אקדמאיים20/10/101007 צפיות
מכללות בישראל יש במגוון רחב. חלקן מכללות פרטיות וחלקן מהוות שלוחות של אוניברסיטאות במיקומים שונים בארץ. מכללות בישראל עשויות גם להתמחות בתחומים שונים כגון הנדסה או משפטים

מאת: לימודים בחו"ללימודים אקדמאיים07/09/101614 צפיות
לימודים גבוהים בישראל קיימים במגוון גדול של מסלולים ותחומים. בשל כך ההתלבטות העומדת בפני המועמדים ללימודים עשויה להיות מורכבת. אחת האפשרויות לקבל תשובות בנוגע לסוגייה של לימודים גבוהים בישראל היא קבלת ייעוץ אישי במוסדות ההשכלה הגבוהה ובנוסף השתתפות בימים פתוחים ללימודים

מאת: לימודים בחו"ללימודים אקדמאיים19/08/10977 צפיות
מסלולי לימודים בישראל קיימים במגוון גדול. בשל כך ההתלבטות העומדת בפני המועמדים ללימודים עשויה להיות מורכבת. אחת האפשרויות לקבל תשובות בנוגע לסוגייה של מסלולי לימודים בישראל היא ימים פתוחים ללימודים.

מאת: לימודים בחו"ללימודים אקדמאיים19/08/101059 צפיות
לימודים לתואר שני הם כרטיס הכניסה למרבית המקצועות, המשרות והתפקידים, בין אם בארץ או בחו"ל

מאת: לימודים בחו"ללימודים אקדמאיים29/07/10996 צפיות
לימודים לתואר ראשון הם החלטה שיש לקבל בכובד ראש. כיום ישנם צעירים רבים אשר פונים למסלול של הכשרה ולימודי תואר. חלקם לומדים באוניברסיטאות וחלקם במכללות ציבוריות או פרטיות

מאת: לימודים בחו"ללימודים אקדמאיים20/05/10980 צפיות
הנדסה כתחום לימודים בישראל נחשבת למקצוע המקיף הרבה מאוד נושאים. הנדסה הוא אחד המקצועות המבוקשים ביותר, ללימודים ולעבודה. מעוניין ללמוד הנדסה? המשך לקרוא.

מאמרים נוספים בנושא לימודים אקדמאיים

מאת: ליאורלימודים אקדמאיים24/06/182599 צפיות
הנדסאי בניין לימודי בוקר, הוא מסלול לימודים שיש במספר מכללות טכנולוגיות בארץ. הנדסאים לומדים במכללות טכנולוגיות, שנקראות גם בשם: בתי ספר להנדסאים.

מאת: ליאורלימודים אקדמאיים03/06/182445 צפיות
בית ספר להנדסאים בשכונת נאות אפקה (בתל אביב), נוח להגעה עבור תושבי תל אביב. מומלץ ללמוד בבית ספר, שקבלתם עליו המלצות, מאנשים שאתם סומכים עליהם. לימודי הנדסאים, מתאימים עבור אנשים, שנמשכים לתחומים טכנולוגיים.

מאת: רועי כץלימודים אקדמאיים05/02/181897 צפיות
ברשת האינטרנט ניתן למצוא לא מעט עבודות אקדמיות בתשלום, אולם, חרף המחירים המפתים, לא מומלץ להשתמש ב'בנק' הזה היות שהוא לא מבטיח לכם בלעדיות על העבודה. ממש כפי שאתם קניתם לעצמכם עבודה כך גם שכנכם לספסל הלימודים עלול לרכוש את אותה העבודה בדיוק, מה שעלול להביא את שניכם לעמוד בפני צעדים משמעתיים במוסד האקדמי שבו אתם לומדים.

מאת: ליאורלימודים אקדמאיים23/01/181717 צפיות
הנדסאי מכונות מעולה, יכול לעבוד בעבודה מספקת מאוד. הנדסאי המכונות, יכול להשתלב בתעשיית הטכנולוגיה המתקדמת, או בתעשייה המסורתית. לימודי הנדסאי מכונות, מתקיימים בבתי ספר להנדסאים.

מאת: ליאורלימודים אקדמאיים20/12/171486 צפיות
הנדסאי מכונות בעל ניסיון, יכול לעבוד בתעשייה הישראלית. לימודי הנדסאים, מתאימים לבחורות ולבחורים, שנמשכים לתחומים טכנולוגיים.

מאת: אבי בכרלימודים אקדמאיים16/12/172276 צפיות
מאמר זה דן בסוגיית ההשכלה הגבוהה בקרב נשים בישראל כאשר ההתייחסות מנסה להקיף את כלל המגזרים בפסיפס המורכב של החברה בישראל אם כי עקב המורכבות החברתית הקשורה לסוגיה זו באשר לנשים משכילות מהמגזר הערבי בישראל בכללותו (נוצריות, מוסלמיות, בדואיות ובסייגים מסוימים גם דרוזיות) המיקוד במאמר יהיה בנשים משכילות בחברה הישראלית. כלומר, מצב ההשכלה או מקומה של ההשכלה בהוויה הישראלית בקרב הנשים בישראל. הדיון מתייחס לנשים בישראל מהמגזרים השונים.

מאת: אבי בכרלימודים אקדמאיים16/12/171951 צפיות
מאמר זה דן בסוגיית ההשכלה הגבוהה בקרב נשים בישראל כאשר ההתייחסות מנסה להקיף את כלל המגזרים בפסיפס המורכב של החברה בישראל אם כי עקב המורכבות החברתית הקשורה לסוגיה זו באשר לנשים משכילות מהמגזר הערבי בישראל בכללותו (נוצריות, מוסלמיות, בדואיות ובסייגים מסוימים גם דרוזיות) המיקוד במאמר יהיה בנשים משכילות בחברה הישראלית. כלומר, מצב ההשכלה או מקומה של ההשכלה בהוויה הישראלית בקרב הנשים בישראל. הדיון מתייחס לנשים בישראל מהמגזרים השונים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica