חפש מאמרים:
שלום אורח
04.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

רועה שוויצרי לבן - ההיסטוריה של הגזע

מאת: אביבעלי חיים - כללי31/08/20101233 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

השמועות הראשונות בדבר הגזע

דיבורים ראשונים על קיומם של כלב רועיםלבן החלו לזרום בשנת 1900 מעיר שנקראת אלסאזי לוריין שבאוסטריה. מקורהשמועות היה בבית הדין של משפחתהמלוכה של שושלת האבסבורג. נשים שעבדו בבית הדין היו מוקסמות מצורת הכלבומיופיו ובעיקר תיארו את הגזע הטהור שלכבלי רועים לבנים. הנשים התלהבובמיוחד מהעובדה כי צבעם של הכלביםהזכיר  מאוד את צבעים של סוסי המלוכהאותם היו רותמים לכרכרות.

בשנת 1882 התקיימה תערוכה בעיר האנאוברשבגרמניה, לתערוכה זו הגיעו שני כלבי רועיםשונים במקצת,'ניימלי',שהיה בעל פרווה אפורה-לבנה וכלב נוסף שנקרא קיראסגריף או בקצרה גריף.האחרון נולד בשנת 1879.גריף היה זכר מרשים בעלפרווה ארוכה ואוזניםזקורות. למרבה הצער, שום מידע אינו ידוע  על הוריואו על השושלת שלהכלב גריף. בשנת 1887 חזר אותו גריף לתערוכה נוספת, הפעםמלווה בשתיבנותיו, גריפה הלבנה ו-רוסין. מה שקרה לאחר מכן עם שלושתהכלבים הללואיננו בדיוק ידוע, גם המגדלים הוויקים של הגזע אינם זוכריםבמדוייק.אבל מה שידוע במדוייק הוא העובדה כי גריף הלבן הינו הסבא שלהכלבהמוגדר לראשונה כרועה גרמני לבן שנקרא – הקטור לינקס רהין שלימים נקראהורנד ואן גראפראט על ידי בעליו החדשים.

המאה ה-20

15 השנים הראשונות של המאה ה-20 הינם בעצםההיסטוריה האמיתית והגלגול שעשה כלב הרועים הלבן אל תוך הגזע הרועהגרמני. במהלך אותם שנים, הרועה הלבןוהרועה הגרמני היו מוגדרים כאותוגזע, והרישום בספר הגידול נעשה באותההצורה עבור שניהם. הדבר שהיה אמורלהבדיל בניהם היה הצבע, אך באותהתקופה לא נעשה רישום בספרי הגידול שלצבע הפרווה של הכלב. הבלבול בין שני גזעי כלבים אלו גרם לכך שרק בשנת1921 נרשם לראשונה בספרי הגידול כלברועה גרמני לבן. וזה קרה 7 שנים לאחר לידתו של האחרון.

הזאב הלבן בארצות הברית

גלגולו של הזאב הלבן בארצות הברית החל דרךאישה בשם אן טרייסי, דמות ידועה בקרב חובבי הרועה השוויצרי הלבן, אןחברה בארגון שנקרא -
GERMANWINGS SHEPHERD DOG CLUB OF AMERICA
והיא מגדלת  ומרביעה רועים גרמנים.   בשנת 1917 בחוות הגידול שלה שבארצות הברית, נולדו 4 גורים לבנים שלימים הפכו  להיות קו הדם הראשון שלהרועים הגרמנים הלבנים בארצות הברית.

צילום מקורי של כלבה של אן טרייסי, אבי הרועים השוויצרים בארה"ב

הזאב הלבן בקנדה

לא בדיוק ברור מתי הגיע הרועה הגרמני הלבןהגיע לקנדה, רק ב-1919 נמצא איזכור לרועה גרמני הראשון בספרי הגידולשבקנדה. באותה תקופה גם בקנדה לאציינו את צבע הפרווה של הרועה הגרמניולכן לא ניתן לדעת מתי בדיוק עשההרועה הגרמני הלבן את העליה לקנדה, ישהאומרים כי רק לאחר מלחמת העולםהשניה הגיע הגזע גם לקנדה.

הזאב הלבן, הסיבות להעלמותו לתקופה מסויימת

שנת 1959 הייתה שנת מפנה בייחס אל הרועיםהגרמנים הלבנים, התקן שונה ונקבע כי הזאבים הלבנים הינם בעצם כלביםלבקנים בעל פגמינטציה לא תקינה ואסורלהמשיך ולהרביע את הכלבים הללו,כמו כן הוגדר תקן חדש בו נקבע כי כלבשיוולד עם פרווה לבנה ביותר מ-50אחוז משטח גופו יוגדר גם הוא ככלב לבקןוייפסל מהגדרת התקן. למרותהתנגדות המגדלים, עבר שינוי התקן בהצלחה על ידי אגודת ה -
GSDCA
ברוב של 306 חברים לעומת 110 שהתנגדו. כמו כן נקבע כי יש להשמיד ולמגראתהגזע של הכלבים הלבקנים, ואסור להרביע כלבים אלו. גורים לבנים פשוטהומתו.

בשנת 1964 קם קול מחאה שהתארגנה לקבוצה שמטרתה להגן על כלב הרועים הלבן,
WHITE SHEPHERD CLUBGENOEMD GERMANWINGS,
בשנת 1976 הם שינו את שמם ל-
AMERICAN SHEPHERD CLUB INTERNATIONAL,
גם בקנדה קמה לה תנועת מחאה כנגד האיסור על גידול כלבי רועים לבנים וגם שם קמה עמותה למען הכלב רועים הלבן. מאותו הרגע המאמץ להציל את הזאב הלבןקם לתחיה. באותה תקופה גם החלו להשתמש בכלבי רועים הלבנים בסרטיקולנועוהכלבים החלו לתפוס שוב תאוצה וחיבה בקרב הקהל האמריקאי.

בחזרה לארופה

גם בארופה, חייו של הזאב הלבן לא האירו לופנים. גורים נשלחו להמתה, לא אושרו הרבעות. המצב בארופה היה כה חמורעד שבתקופה מסויימת נעלם הזאב הלבןמארופה למשך מספר שנים. בשנת 1967החל השינוי המיוחל עם הגעתו של הזכרלובו אל שוויץ. לובו נולד בארצותהברית שנה קודם. בעליו של לובו חיוקודם לכן בארצות הברית והחליטולחזור אל ארץ מולדתם,שוויץ. בהמשך ייבאהבעליו של לובו נקבה נוספת מביתגידול שבאנגליה, שמה היה לילאק אור בלינקבונני. יחדיו הם הביאו לראשונהגורים באזור 1980.

בשנת 1999 הגזע מקבל לראשונה אישור להשתתףבתערכות תחת השם כלב רועים לבן, בשנת 2002 הגזע מקבל לראשונה הכרהבהתאחדות הכלבים הבינלאומית ומוגדרתקן מסודר.

זה המקום לציין כי בעקבות לובו השוויצרי, שבזכותו ובזכות המגדלת שלוהצליח הגזע להשתקם ברחבי אירופה, הוחלט כי על מנת להבדיל את כלב הרועיםהלבןמהרועה הגרמני ומכלב הרועים הלבן האמריקאי, הוחלט כי שם הגזעייקרא רועה שוויצרי לבן, כמחווה ללובו על שיקום הגזע באירופה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

רועה שוויצרי לבן

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אבי

מאת: אביבעלי חיים - כללי31/08/101826 צפיות
מהי מחלה ה-היפדיספלזיה בכלבים

מאת: אביבעלי חיים - כללי31/08/101313 צפיות
אודות הגזע המופלא רועה שוויצרי לבן המוכר בארץ גם בשם זאב לבן

מאת: אביבעלי חיים - כללי31/08/101277 צפיות
תקן הגזע של הרועה השוויצרי הלבן כפי שמופיע בהתאחדות הבינלאומית לכלבנות

מאמרים נוספים בנושא בעלי חיים - כללי

מאת: בתיה כץבעלי חיים - כללי03/12/195960 צפיות
אך מה יהיה ניתן לומר על מנגנון המשלב בו מספר חלקים מופרדים הפועלים בתיאום? הרי כדי שאבולוציה תשמור מקרה כלשהו, עליו לתת יתרון הישרדותי משמעותי בו ברגע, אחרת היצור לא "ישרוד יותר טוב מאחיו". מסתבר שקיימים מנגנונים בטבע המראים של"אבולוציה" ניחנה גם בראיית העתיד, או במילים אחרות, עובדה נוספת לקיומו של גורם אינטלגנטי חיצוני.

מאת: אביב הרחקת יוניםבעלי חיים - כללי22/01/173628 צפיות
הרחקת יונים באמצעות רשת להרחקת יונים, הינה שיטה נפוצה ואופטימלית, אשר קיימת במס' רב של מבנים ובניינים ומספקת פתרון מקיף למניעת קינון ומטרד רב של היונים. רשת נגד יונים ניתנת להתקנה באזורים שונים של הבית, בגדלים שונים ובסוגים שונים.

מאת: אביב הרחקת יוניםבעלי חיים - כללי22/01/173370 צפיות
לא רבים יודעים כי קיים מקצוע בשם "מרחיק יונים". מרחיק יונים כשמו כן. מרחיק יונים משתמש בשיטות שונות להרחקת היונים מהאזור המבוקש .

מאת: אביב הרחקת יוניםבעלי חיים - כללי22/01/173179 צפיות
הרחקת יונים הינו תחום גדול בו קיימים חברות ובעלי מקצוע רבים ושונים, אשר נותנים מגוון פתרונות לכלל סוגי האוכלוסייה, החל מלקוחות פרטיים, וועדי בתים, ועד ללקוחות עסקיים וחברות. בתחום זה חשוב להבין מהו צרכיכם ולהכיר את השיטות השונות הקיימות להרחקת יונים, וכן למצוא בעל מקצוע אמין ומנוסה, אשר יוכל לספק לכם שירות הרחקת יונים כמו שצריך.

מאת: אביב הרחקת יוניםבעלי חיים - כללי22/01/172827 צפיות
הרחקת יונים מאזורי קינון ביתיים, מצריכה לנקוט במספר דרכים מסוימות אשר באמצעותם ניתן להרחיק את היונים ולהיפטר מהם אחת ולתמיד. אין זה מספיק לגרש את היונים ולקוות שלא יחזרו, נדרשות כאן שיטות מיוחדות להרחקת יונים וכן הקדשת זמן והשקעה רבה בכדי להשיג פתרון יעיל בהרחקת היונים.

מאת: אביב הרחקת יוניםבעלי חיים - כללי22/01/172739 צפיות
הרחקת יונים משלטים הינה שיטה חדשה ויעילה אשר נותנת מענה למטרד היונים אשר מביאות עימם לכלוך ורעש כאשר הם מקננות על גבי שלטי פרסום של עסקים וחנויות. מטרד זה יכול לעורר סלידה אצל הלקוחות המבקרים במקום ואף חלילה להרחיק אותם, דבר אשר יכול לפגוע בפרנסתו של העסק או בעל החנות.

מאת: אביב הרחקת יוניםבעלי חיים - כללי22/01/172446 צפיות
הרחקת יונים ניתנת לביצוע באופן עצמאי על ידי מס' שיטות מסוימות להרחקת יונים משטח ביתכם או מבית העסק שלכם, אך, בכדי להשיג תוצאות טובות יותר, המאפשרות הרחקת יונים לצמיתות, כדאי שתשקלו פניה אל חברה מקצועית להרחקת יונים, אשר מומחית בכלל סוגי העבודות הרחקת היונים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica