חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חינוך ולימודים – מאבני הבניין של חברה משגשגת

מאת: נתילימודים אקדמאיים21/10/2010711 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

החברה הישראלית בנויה ממיליוני פרטים, אשר כל אחד מהם מחזיק באמונות, דעות ומערכת ערכים אינדיבידואלית וייחודית.

דבר אחד ניתן למצוא אשר בוודאות משותף לכל אותם מיליונים, אולפחות לרובם המכריע – רובם ככולם מעוניינים לראות את החברה שלנו מתקדמתלמקום טוב יותר, בו הכלכלה משגשגת, חופשו וזכויותיו של הפרט נשמרים באופןמושלם, שורר שלום בין כל העמים השכנים לנו וכולם חיים באופן רגוע ונינוחיותר, תוך ציפייה לעתיד וורוד אף יותר.

נשמע כמו חלום בלתי מציאותי? ובכן, אל לנו לאבד תקווה. בעזרתהכוונה נכונה ממוסדות השלטון, התמונה שתוארה כאן הינה ברת השגה ועשויהלהיות מציאותית לחלוטין.

הדרך להגיע לשם, מתחילה בחינוך ובלימודים של הציבור הרחב. כברכיום, מספר בוגרי האוניברסיטאות והמכללות הזכאים לפחות לתואר ראשון הינועצום בהשוואה לעבר. כיום, לימודים גבוהים נכנסו למסלול הקבוע של צעיריישראל, וטוב שכך. בין אם מדובר בלימודי משפטים, לימודי מנהל עסקים, מדעיהמחשב או אומנות – כמעט כל ישראלי צעיר אשר מסיים את שירותו בצבא (ואתהטיול הנכסף בעולם..) פונה לרכישת תואר ראשון.

ובכן, מצב זה טוב, בטח בהשוואה לעבר, אך עדיין ישנה דרך ארוכהלהתקדם בתחום זה. בהשוואה למדינות מערביות אחרות, עולם החינוך הישראלילוקה בפגמים רבים. מעבר לתקציבים הדלילים והמדלדלים המוקצים למוסדות להשכלהגבוהה, הבעיה הגדולה היא כי בני המעמד הנמוך, אלו אשר מוגדרים כ"עניים",אינם זוכים להזדמנות שווה ואמיתית לרכוש השכלה גבוהה ובכך אולי להתחילולצאת ממעגל העוני.

על המדינה להפנות יותר תקציבים לתחום זה, גם על מנת להעלות אתרמת המוסדות להשכלה גבוהה, וגם על מנת לאפשר למעוטי יכולת ללכת ולרכוששכלה ומקצוע, וכך להפסיק בעתיד להיות "מעוטי יכולת".

ניתן למצוא בישראל צדדים חיוביים רבים בעולם החינוךוהלימודים, כמו כאמור האחוז הגבוה יחסית של בוגרי תואר ראשון בשניםהאחרונות. אם נשכיל לקחת דוגמה ממדינות אחרות בעולם דוגמת שבדיה וגרמניה,נוכל להביא את ישראל לקדמת הבמה בכל הנוגע לחינוך גבוה, וחינוך הינו כאמורהמפתח להתקדמות החברה, ולהפיכתה לחברה נאורה, משגשגת וטובה יותר, בה הרווחהשל כולם גדולה יותר.

התמונה האופורית שציירנו קודם הינה בהחלט ברת השגה. מכאן צריך הרבה רצון ויכולת התמדה על מנת לעמוד במשימה.

 



תגיות המאמר: לימודי משפטים


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

נתי וינר, קידום אתרים - סאו סימפל

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת נתי

מאת: נתיאירועים וחתונות – כללי15/12/101574 צפיות
חתונה היא אחד האירועים המשמחים והמאושרים בחייהם של הזוג המאושר – היום בו הם מתאחדים לנצח ומקימים את התא המשפחתי האישי שלהם. עם זאת, עד כמה שיום זה יכול להיות יפה ומרגש, החודשים המקדימים לאירוע עלולים להיות מלחיצים, מעייפים ואפילו מתישים. ארגון חתונה היא משימה לא פשוטה בכלל – צריך לזכור המון דברים, לתאם בין גורמים שונים, לוודא כי הכול ידפוק כמו שעון כדי שלא יהיו אי נעימויות וכד'.

מאת: נתילימודים בחו"ל15/12/101332 צפיות
חברויות והיכרויות עם אנשים אחרים הם הבסיס של הקשרים החברתיים שלנו בחיים, קשרים אשר מגדירים אותנו ותורמים לנו הרבה מאוד. בלי חברים ומכרים – איפה היינו היום? מה היינו עושים בכל הזמן החופשי שלנו? לכן, רובנו מנסים עד כמה שניתן ליצור חברויות אשר יתאימו לנו – חברויות עם אנשים הדומים לנו לפחות באספקטים מסוימים, או אנשים אשר מעניין לנו איתם.

מאת: נתיעבודה וקריירה - כללי15/12/101254 צפיות
תקופה של חיפוש עבודה, אותה נאלצים כל אחת ואחד מאיתנו לעבור מדי פעם, יכולה להיות תקופה מעצבנת ולא כל כך נעימה. ההמתנה לקבלת תשובות, הצורך להתמודד עם דחיות מרובות ותשובות שליליות מבאסות, ולהתפרנס תוך כדי עד שתגיע המשרה המיוחלת.

מאת: נתיבית חכם28/11/101302 צפיות
נכון, מערכות "בית חכם" אמנם עדיין לא נעשו לחלק אינטגראלי מחיינו אולם נראה שהשינוי המתבקש יגיע, ואולי אף מוקדם מהצפוי. מהן למעשה מערכות בית חכם?

מאת: נתיהדברה28/11/101066 צפיות
האמונה הרווחת קובעת שמכת המזיקים מתחדשת במלוא עוצמתה בקיץ, כאשר השמש זורחת ומעניקה לבעלי החיים המזיקים תנאים אופטימאלים לרביה ולפעילות אולם המציאות, על כל פנים, מוכיחה שההפך הוא הנכון

מאת: נתיבניין ואחזקה - כללי28/11/101090 צפיות
סתיו, אין כמו הסתיו. תל אביב מתחילה להיות מקום קצת יותר נורמאלי לחיות בו אחרי אחוזי הלחות המטורפים של הקיץ, השלכת מתחילה לתת את האותותיה בעצים, החצבים פורחים והלילות מתקצרים. גם טכנאי מזגנים מתחילים לעבוד קצת פחות קשה...

מאת: נתינישואין26/11/101573 צפיות
זוגיות, הקמת בית ומשפחה יחדיו – זהו החלום של מרבית האנשים בעולם, האידיאל שהם רואים לנגד עיניהם. כל אחד ואחת כמעט מחפשים במשך שנות צעירותם עבור הנפש התאומה שלהם, עמה יוכלו להתחיל חיים משותפים ובעתיד גם להביא ילדים לעולם.

מאמרים נוספים בנושא לימודים אקדמאיים

מאת: ליאורלימודים אקדמאיים24/06/182595 צפיות
הנדסאי בניין לימודי בוקר, הוא מסלול לימודים שיש במספר מכללות טכנולוגיות בארץ. הנדסאים לומדים במכללות טכנולוגיות, שנקראות גם בשם: בתי ספר להנדסאים.

מאת: ליאורלימודים אקדמאיים03/06/182441 צפיות
בית ספר להנדסאים בשכונת נאות אפקה (בתל אביב), נוח להגעה עבור תושבי תל אביב. מומלץ ללמוד בבית ספר, שקבלתם עליו המלצות, מאנשים שאתם סומכים עליהם. לימודי הנדסאים, מתאימים עבור אנשים, שנמשכים לתחומים טכנולוגיים.

מאת: רועי כץלימודים אקדמאיים05/02/181894 צפיות
ברשת האינטרנט ניתן למצוא לא מעט עבודות אקדמיות בתשלום, אולם, חרף המחירים המפתים, לא מומלץ להשתמש ב'בנק' הזה היות שהוא לא מבטיח לכם בלעדיות על העבודה. ממש כפי שאתם קניתם לעצמכם עבודה כך גם שכנכם לספסל הלימודים עלול לרכוש את אותה העבודה בדיוק, מה שעלול להביא את שניכם לעמוד בפני צעדים משמעתיים במוסד האקדמי שבו אתם לומדים.

מאת: ליאורלימודים אקדמאיים23/01/181712 צפיות
הנדסאי מכונות מעולה, יכול לעבוד בעבודה מספקת מאוד. הנדסאי המכונות, יכול להשתלב בתעשיית הטכנולוגיה המתקדמת, או בתעשייה המסורתית. לימודי הנדסאי מכונות, מתקיימים בבתי ספר להנדסאים.

מאת: ליאורלימודים אקדמאיים20/12/171481 צפיות
הנדסאי מכונות בעל ניסיון, יכול לעבוד בתעשייה הישראלית. לימודי הנדסאים, מתאימים לבחורות ולבחורים, שנמשכים לתחומים טכנולוגיים.

מאת: אבי בכרלימודים אקדמאיים16/12/172271 צפיות
מאמר זה דן בסוגיית ההשכלה הגבוהה בקרב נשים בישראל כאשר ההתייחסות מנסה להקיף את כלל המגזרים בפסיפס המורכב של החברה בישראל אם כי עקב המורכבות החברתית הקשורה לסוגיה זו באשר לנשים משכילות מהמגזר הערבי בישראל בכללותו (נוצריות, מוסלמיות, בדואיות ובסייגים מסוימים גם דרוזיות) המיקוד במאמר יהיה בנשים משכילות בחברה הישראלית. כלומר, מצב ההשכלה או מקומה של ההשכלה בהוויה הישראלית בקרב הנשים בישראל. הדיון מתייחס לנשים בישראל מהמגזרים השונים.

מאת: אבי בכרלימודים אקדמאיים16/12/171946 צפיות
מאמר זה דן בסוגיית ההשכלה הגבוהה בקרב נשים בישראל כאשר ההתייחסות מנסה להקיף את כלל המגזרים בפסיפס המורכב של החברה בישראל אם כי עקב המורכבות החברתית הקשורה לסוגיה זו באשר לנשים משכילות מהמגזר הערבי בישראל בכללותו (נוצריות, מוסלמיות, בדואיות ובסייגים מסוימים גם דרוזיות) המיקוד במאמר יהיה בנשים משכילות בחברה הישראלית. כלומר, מצב ההשכלה או מקומה של ההשכלה בהוויה הישראלית בקרב הנשים בישראל. הדיון מתייחס לנשים בישראל מהמגזרים השונים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica