חפש מאמרים:
שלום אורח
13.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

לימודי אדריכלות - אפשר לבנות על זה !

לימודי אדריכלות - אפשר לבנות על זה!

לימודי אדריכלות תמיד נחשבו - יוקרתיים. מדובר במקצוע מאתגר ויצירתי אולם חשוב להבין כי הדרך אל ההתמקצעות, קרי: לימודי אדריכלות דורשת התמדה, כשרון והרבה עבודה קשה.

אנשים רבים שבויים בהנחה כי בעת לימודי אדריכלות נחשפים הסטודנטים לאמנות במובן הטהור של המילה, אך מיתוס זה חייב להתנפץ. מקצוע האדריכלות אמנם טומן בחובו אלמנטים רבים של אמנות ויצירתיות אך זהו גם מקצוע פרקטי, מעשי הטומן בחובו חשיבה פונקציונאלית ויכולת יישומית גבוהה. עובדה זו משפיעה בהכרח גם על מהלך לימודי אדריכלות ועל הנושאים הנלמדים בה. בנוסף ללימודי אמנות נחשף הסטודנט לעוד מכלול רחב של נושאים שאינם נכנסים לקטגוריה הטהורה של אמנות לשמה. כך למשל במהלך לימודי אדריכלות הסטודנטים לומדים : מתמטיקה, אנגלית, פיסיקה, אינסטלציה, מיזוג אוויר, תאורה, עקרונות בנייה, חוקי בניה, אקוסטיקה, תכנון אקלימי וכל זאת לצד קורסים עיוניים כגון מבוא לעיצוב, עיצוב פנים, עיצוב מוצר, שרטוט, תולדות האמנות ועוד.

אדריכלות איננה, כאמור, אומנות חופשית, אך היא בהחלט סוג של אומנות וכמו כל אומנות גם היא דורשת כשרון ומעוף. ממש כשם שבימי הביניים, ציירים לא ציירו באופן חופשי, אלא לפי בקשות הכנסייה, כך גם האדריכל כפוף לאילוצים ודרישות: מחד כפוף האדריכל לדרישותיו של יזם הבניה או הלקוח ומאידך הוא כפוף לתקנים, חוקים, פרקטיקה, נוחיות ופונקציונאליות.

לימודי אדריכלות – בונים קריירה


לימודי אדריכלות נמשכים על פי רוב חמש שנים לתואר אקדמי או שנתיים ןחצי לתואר הנדסאי אדריכלות. הסיבה שלימודים אלו הם ארוכים יחסית, טמונה בעובדה שמדובר במקצוע מאתגר קשה ותובעני ויש הרבה דברים ללמוד.
לימודי אדריכלות אפשריים בכמה מסלולים עיקריים: תואר ראשון או תואר הנדסאי. בתוך קטגוריות אלו של לימודי אדריכלות תמצאו תת התמחויות: לימודי אדריכלות, לימודי אדריכלות נוף, לימודי אדריכלות הכוללים גם תעודת הוראה.

תנאי קבלה עבור לימודי אדריכלות משתנים מעט מבית ספר לבית ספר, אך על פי רוב יש צורך לעבור מבחן קבלה, ראיון אישי, על המועמד להיות בעל תעודת בגרות מלאה, ציון טוב במבחן הפסיכומטרי וכמובן, תיק עבודות מכובד שיעיד על כישרונו ועל הפוטנציאל של המועמד.

מאחר והכניסה למוסדות המלמדים לימודי אדריכלות עיתים קשה, לרשות סטודנטים עומדות מכינות לעיצוב קדם אקדמיות, שתכליתן הכנת דור הסטודנטים של העתיד. מכינות אלו, כשמן כן הן, מכינות את הסטודנטים ללימודים הגבוהים ואף מסייעים להם להתקבל, הלכה למעשה, למוסדות בהם ניתן ללמוד אדריכלות.

כיום יש בארץ 5 בתי ספר המלמדים לתואר B.Arch ומספר לא מבוטל של מכללות לתואר הנדסאי אדריכלות המאפשרים לכל אדם מוכשר ללמוד אדריכלות, ולעסוק בעתיד בתחום. בוגרי לימודי אדריכלות יכולים להשתלב בכל הסקטורים הקיימים כיום: בסקטור הפרטי, הציבורי והעסקי – כל מה שצריך זה רק לסיים בהצלחה לימודי אדריכלות ולבחור.
אם כן, נראה כי לימודי אדריכלות הם בהחלט לימודים שאפשר לבנות עליהם.

פרטים נוספים בנושא לימודי אדריכלות ניתן למצוא באתר קווים – המכון לעיצוב ואדריכלות
http://www.cavim.co.il

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מכון קווים , מכון ללימודי עיצוב פנים ואדריכלות , לימודי מסלול לעיצוב פנים ואדריכלות , מכינות לעיצוב , הנדסאי לעיצוב פנים ואדריכלות , תוכנות , סדנא לעיצוב הבית .

http://www.cavim.co.il/

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מכון קווים

מאת: מכון קוויםעיצוב11/04/101372 צפיות
לימודי עיצוב פנים ללא כל צל של ספק הפכו יותר ויותר פופולריים בשנים האחרונות. אולם חשוב לציין כי כל אותן תוכניות אינסטנט לעיצוב הבית שאנו רואים במסך הטלביזיה ולאחרונה מופיעות כמו פטריות אחריי הגשם - לא תמיד עושות חסד לתחום עיצוב הפנים ובמקרים נדירים אפילו חוטאות לתחום המרתק והנרחב הזה. ובוודאי שאי אפשר ללמוד מהן על האספקט הכל כך חשוב - לימודי עיצוב פנים.

מאת: מכון קוויםעיצוב21/03/101420 צפיות
לימודי עיצוב גרפי תכליתם להכשיר מעצבים במדיום טכנולוגי - המחשב. עיצוב גרפי נמצא בכל מקום; הוא נמצא באריזות המוצרים שאנו קונים, בעטיפות הספרים והתקליטורים, באופן בו העיתונים מעוצבים, בפרסומות אותן אנחנו רואים. למעשה, אפילו הגופנים שאנו רואים במקומות שונים הם תוצאתו של מעצב אשר סיים לימודי עיצוב גרפי. במילים אחרות, כמעט כל דבר מעשה ידי אדם קשור במידה כזו או אחרת עם עיצוב גרפי. מהו עיצוב גרפי? האם מדובר באמנות או מקצוע? וכיצד אפשר להשלב בתחום?

מאת: מכון קוויםעיצוב11/03/101207 צפיות
מכינה לעיצוב, מסגרת לימודית שמעניקה כיוון ותשובות לצעירים רבים שמעוניינים להתקדם ולהשתלב בעולם האמנות והעיצוב. בין רבים שיחשקו במוסד לימודים מוצלח לעיצוב, מעטים יצליחו להתקבל, ושאננות היא לא הדרך הנכונה. גם אם אתם כישרוניים ואוחזים במכחול ובעיפרון מגיל אפס, הסיכויים שלכם להתקבל לא תלויים אך ורק בכישרון הטבעי שלכם. כל מוסד לימודים רציני לעיצוב ידרוש מכם תיק עבודות מגוון וחזות אמנותית מגובשת.

מאת: מכון קוויםעיצוב07/03/101177 צפיות
לימודי עיצוב בתעשייתי לא נולדו בחלל ריק, הם תוצר של המהפכה התעשייתית כולה, והתפתחו מתוך תחרות ומתוך הצורך ההולך וגובר מצד צרכנים להתמקד לא רק בטיבו של המוצר כי גם במראהו. הספרות מצביעה על שנת 1865 כתחילתו של עידן חדש, עידן שבו החל להתפתח אצל הצרכן שאיפה למוצרים שונים כגון: רהיטים ומוצרי חשמל - כך שיהיו לא רק נוחים ופונקציונאליים כי אם גם מרשימים. בנוסף העולם נחשף בשנים אלו לחומרי ייצור חדשים חלקם טבעיים כגון שנהב או שריון צב וכן לחומרים חדשים מעובדים דוגמת - צלולואיד מלאכותי. ועל אף שבסוף המאה

מאת: מכון קוויםעיצוב28/02/101196 צפיות
מכינה לעיצוב אופנה - הכניסה לעולם העיצוב מדוע מכינה לעיצוב אופנה ? ובכן, עולמו של מעצב האופנה מאתגר ותחרותי. תלאות הדרך מתחילות עוד לפני הכניסה למוסדות הלימוד - רק המוכשרים והטובים ביותר זוכים להתקבל אליהם. לימודי עיצוב אופנה נחשבים פופולריים כבר שנים רבות, וכל מי שחוש האופנה טבוע בו פונה ללמוד את המקצוע הזוהר. כל שנה מאות של אנשים מוכשרים מנסים להתקבל לאחד מבתי הספר ללימודי עיצוב אופנה וכמובן, רק מעט מן המעט זוכים ללמוד בהם בסופו של דבר. בדורות עברו היה מספיק כישרון וחזון כדי להתקבל ללימודים של עיצוב אופנה, היום נדרש גם ידע שאדם לבדו לא יכול לרכוש. ואכן - אחוז ניכר מהניגשים לבחינות של בתי הספר לעיצוב אופנה עוברים קודם מכינה לעיצוב אופנה. מכינה לעיצוב אופנה מגדילה באופן ניכר את הסיכויים של הלומדים בה להתקבל ללימודי העיצוב הנחשקים.

מאת: מכון קוויםעיצוב18/02/101227 צפיות
לימודי פוטושופ - להצטרף אל עולם המחר... לימודי פוטושופ מהווים בבואה להתפתחויות של ימינו, עם התפתחותו של עולם הצילום והמעבר מצילום על פילם לצילום דיגיטאלי, עלתה חשיבותן של התוכנות לעיבוד תמונה. פוטושופ הייתה מתחילתה התוכנה הפופולארית ביותר בתחום עיבוד התמונה כבר בתחילת דרכה והיא נשארה הנפוצה ביותר גם כיום, כמעט עשרים שנה אחרי שיצאה לאור. השימוש הנרחב בתוכנת פוטושופ בקרב צלמים, משרדי פרסום וגרפיקאים, הפכו לימודי פוטושופ למקצוע מבוקש ביותר בקרב סטודנטים לעיצוב, צלמים, בוני אתרים אינטרנט ותחומים נוספים בעולם הגראפיקה והצילום. לימודי פוטושופ הם למעשה הכרח בתחומים האלו מכיוון שבכל משרד פרסום, הוצאה לאור או סטודיו לעיצוב גראפי שמכבד את עצמו, עובדים עם התוכנה והכרת הפוטושופ הוא במקרים רבים תנאי מקדים לקבלה לעבודה.

מאת: מכון קוויםעיצוב13/02/101229 צפיות
לימודי עיצוב - המסלול שלך להצלחה בוודאי שאלתם את עצמכם מדוע עליכם להשקיע זמן ומשאבים לצורך לימודי עיצוב. ובכן רכישת השכלה בעיצוב, ממש כמו רכישת השכלה בכל מקצוע אחר, היא הכרחית וחיונית להצלחתו של המעצב לעתיד. לימודי עיצוב כוללים מגוון רחב של מסלולים וביחד מהווים דיסציפלינה שצומחת ומשגשגת בעולם כולו. תחום זה מזמן אפשרויות רבות לכל מי שמגלה עניין בעולם העיצוב. ייתכן מאוד שאתם כבר מעורבים בדרך זו או אחרת בעיצוב הסביבה שלכם, בוודאי יש לכם את הכשרון הדרוש על מנת להצליח בתחום הזה ומנה גדושה של יצירתיות, אך אין די בהם כדי לפצוח בקריירה משגשגת. יש צורך לרכוש השכלה מקצועית וביחד עם הכישורים המולדים - לסלול את הדרך להצלחה.

מאמרים נוספים בנושא חינוך ולימודים - כללי

מאת: עידן קלייןחינוך ולימודים - כללי20/12/214062 צפיות
Среди множества разнообразных и популярных курсов, предлагаемых в последние годы пенсионерам и пожилым людям, есть ряд особенно интересных и привлекательных вариантов - вот некоторые из них, о которых стоит знать:

מאת: עופר שלוחינוך ולימודים - כללי24/09/204892 צפיות
הכל על מקצוע עיצוב גרפי וקורס עיצוב גרפי.

מאת: רונית שמאי שורץחינוך ולימודים - כללי12/07/191922 צפיות
אם הילד שלכם לומד מתמטיקה ללא שימוש במחשבון או אפילו אם מותר לו כבר להשתמש במחשבון – בכל מקרה כדאי ללמד אותו לבדוק את התוצאות בפתרון השאלות. יש דרך קצרה לחישוב אחוזים, שיכולה לעזור במניעת - או תיקון - טעויות חישוב.

מאת: ליאורחינוך ולימודים - כללי02/05/182263 צפיות
הנדסאים מאזור תל אביב, יכולים לעבוד במרכז הארץ. ההנדסאים העתידיים, לומדים בבתי הספר להנדסאים, שנקראים גם בשם מכללות טכנולוגיות.

מאת: שלום כהןחינוך ולימודים - כללי05/01/181748 צפיות
לימודי הנהלת חשבונות נחשבים לבחירה פופולארית בקרב אנשים אשר מחפשים מקצוע בעל אפשרויות תעסוקה מגוונות וביקוש נרחב. לימודי הנהלת חשבונות מתקיימים במכללות ובתי ספר מקצועיים רבים ברחבי הארץ בהם ניתנת האופציה ללמוד במתכונות גמישות כמו מתכונות לימודי יום, מתכונות לימודים חלקיות ומתכונות לימודי ערב.

מאת: שלום כהןחינוך ולימודים - כללי05/01/181666 צפיות
אתם יושבים מול המחשב, מדפדפים בין אתרים שונים של לימודים ותוהים לעצמכם מה כדאי לכם ללמוד. בעולם של היום קשה מאוד למצוא תעסוקה ללא תואר או תעודה, ולכן אנשים רבים מתחבטים בשאלה מה עליהם ללמוד כדי שהם יוכלו לצאת לשוק העבודה ולמצוא תעסוקה שהיא גם מעניינת וגם בתחום מבוקש. עבור רבים מאלו שחושבים על כך, התשובה היא הנהלת חשבונות הודות לאופי הדינמי של המקצוע הזה, וגם הביקוש הרב שלו. עם תעודה של מנהל חשבונות, עולם התעסוקה יהיה פתוח בפניכם, ואתם רק תצטרכו לבחור את המקום שאתם רואים את עצמכם נמצאים בו.

מאת: שלום כהןחינוך ולימודים - כללי05/01/181537 צפיות
המסלול ללימודי הנהלת חשבונות נחשב בשנים האחרונות לאחד ממסלולי הלימוד המבוקשים ביותר בישראל. מטרתם של לימודי הנהלת חשבונות הינה להכין את תלמידיהם להשתלבות בעולם המקצועי של מנהלי החשבונות בישראל, כמו כן במהלך הקורס ניתנת הכנה למעבר מבחן ההסמכה של משרד התעסוקה אשר מסמיך מנהלי חשבונות צעירים לעבודה בשוק המתפתח בארץ. לימודי הנהלת חשבונות נחשבים לבחירת מקצוע חכמה אשר טומנת בחובה יתרונות רבים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica