חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

רענון השורות או שורות רעננות? מה בין הסבת אקדמאים להוראה להשתלמויות מורים

מאת: שיו ענתלימודים אקדמאיים11/11/20101650 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

רענון השורות או שורות רעננות?

מה בין הסבת אקדמאים להוראה להשתלמויות מורים


בשנים האחרונות נראה כי פוחת הביקוש מצד הדור הצעיר לבחור במקצוע ההוראה כמקצוע לחיים. כדי לפתור את מצוקת כוח האדם, מופנים משאבים רבים אל התחום של הסבת אקדמאים להוראה.רבים מתלבטים בשאלה מה עדיף, לגייס צעירים בתחילת הדרך, בטרם בחרו מקצוע, לשלב אותם בהוראה בבתי ספר וללוות אותם בדרך באמצעות השתלמות מורים או להפנות משאבים ולהשקיע בתחום של הכשרת אקדמאים להוראה.

השתלמות מורים או הסבת אקדמאיים להוראה – מה עדיף למערכת?

התשובה לשאלה זו אינה חד משמעית. לכל תחום יתרונות וחסרונות. במאמר זה ננסה לסקור את היתרונות והחסרונות של הכשרת אקדמאיים להוראה או שמירה על כוח ההוראה הקיים ולווי המורים בעבודה באמצעות מערכת של השתלמות מורים .

לשימור על כוח ההוראה הקיים בבית הספר יש יתרונות רבים, אך גם חסרונות:

• המורים אשר בחרו במקצוע ההוראה מלכתחילה הם מורים אשר נטייתם הטבעית היא אהבת המקצוע. זו אינה בחירה משנית, וודאי שאינה מגיעה ממציאת פתרון למצב בעייתי קיים.

• המורים אשר נמצאים בבית הספר מכירים את המערכת ודרכי פעולתה. הם מנוסים בהתמודדות עם בעיות משמעת, מכירים את הקודים הרווחים בבתי הספר, את נושאי התפקידים ואת המשמעות והמחויבות של כל תפקיד. המורים גם מעורים חברתית בצוות ההוראה בבית הספר ורכשו ידע רב במסגרות שונות של השתלמות מורים.

•לצד היתרונות החשובים חשוב לציין גם את החסרונות, כאשר בראש הרשימה עומדים כישוריהם ויכולותיהם האישיים של המורים לעומת אקדמאיים העוסקים במקצועות שונים. אין זה סוד כי תנאי הקבלה למוסדות להכשרת עובדי הוראה נמוכים בהרבה מתנאי הקבלה של הפונים למקצועות שונים, כמו לדוגמה בתחום הטכנולוגיה העילית (היי- טק). לעתים, היכולות הלימודיות והכישרונות של הבוחרים במקצוע ההוראה פחותים, ואולי אפשר גם לשער כי יש בניהם כמה הבוחרים בתחום זה מאחר ולא הצליחו להתקבל לתחומים אחרים.

הסבת אקדמאיים להוראה - יתרונות וחסרונות

הסבת אקדמאיים להוראה היא תוכנית המיועדת לקליטה של בעלי מקצוע שבחרו במקצוע שונה, אך בשל סיבות שונות החליטו לעשות הסבה מקצועית ולבחור במקצוע ההוראה.

• קליטת אקדמאיים המצטיינים בתחומים השונים מעלה את הרף של הכישורים האישיים והיכולות של כלל המורים .

• הסבת אקדמאיים להוראה פותרת מצוקה של כוח אדם ומגייסת כוחות טובים וחדשים לצוות ההוראה.

• כאשר הסבת המקצוע באה מתוך רצון לתרום לחברה ולראות בחינוך אתגר הרי שהיא מבורכת, אך כאשר היא באה ממצוקה, כמו לדוגמה בעקבות פיטורים בחברות ההיי טק, הסיכוי כי הבחירה בלית בררה תתרום לחינוך הוא קלוש.

• בשנת הלימודים האחרונה הופעלו בבתי ספר רבים תוכניות לליווי מורים וותיקים שמטרתן לסייע למורים בתחומים רבים כמו: חשיפה לחומרי לימוד חדשים ועדכניים והידוק הקשר בין בעלי התפקידים השונים בבית הספר תוך הדגשת חשיבות מעמד המורה. חלק נרחב מהתכנים של השתלמות מורים עוסקים בלימוד מאפייני בתי הספר בעתיד ובמציאת הדרכים להטמעת המאפיינים בכיתה המודרנית.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שיו ענת

מאת: שיו ענתביטוח פנסיוני28/12/101051 צפיות
כשאנשים מגיעים אל הבנק לקבל משכנתא לשם רכישת נכס הם נתקלים בבקשה של הבנק לרכוש ביטוח משכנתא. המאמר סוקר את הנושא.

מאת: שיו ענתביטוח בריאות28/12/101006 צפיות
טסים לחו"ל? חשוב לבדוק את נושא ביטוח הבריאות.

מאת: שיו ענתפיננסים וכספים - כללי 27/12/102059 צפיות
כתבה לצעירים בלבד – עומדים לפתוח חשבון צעיר? הנה כל המידע שאתם צריכים לדרך. הגעתם לגיל 16? מצוין. זה בדיוק הגיל שאתם יכולים להודיע לאימא ואבא שהם יכולים להפסיק לממן אתכם. זה בדיוק הגיל לקחת אחריות על הכתפיים שלכם, וזה בדיוק הגיל להתחיל לחשב את המהלכים הפיננסיים שלכם בחוכמה, כי הגיע יומכם לפתוח חשבון בנק לצעירים.

מאת: שיו ענתמשכנתא25/11/10890 צפיות
המאמר מתאר את נושא מחזור המשכנתא, מתי היא כדאית, למי, מה העלויות הכרוכות בנושא.

מאת: שיו ענתביטוח משכנתא25/11/101219 צפיות
ביטוח משכנתא הינו תנאי סף, בלעדיו אין אפשרות לקבל משכנתאות. אם כי המטרה הראשונית של ביטוח זה הינה להבטיח שההלוואה תפרע במלואה, הרי שביטוח משכנתא הוא בעל יתרונות רבים גם עבור הלווה.

מאת: שיו ענתביטוח רכב24/11/101266 צפיות
המאמר סוקר בקצרה את נושא הביטוח המקיף, בהשוואה לסוגי ביטוח רכב אחרים הקיימים כיום בשוק.

מאת: שיו ענתמשכנתא28/10/101419 צפיות
המשכנתא היא אחת הההתחייבויות הפיננסיות הגדולות ביותר של האדם הממוצע, ככל האמור לגבי אדם שכיר או עצמאי בעל משפחה והכנסה שנתית ממוצעת. המאמר נועד לסייע בתקצוב המשכנתא בצורה ריאלית עבור יכולתו הכלכלית של האדם.

מאמרים נוספים בנושא לימודים אקדמאיים

מאת: ליאורלימודים אקדמאיים24/06/182595 צפיות
הנדסאי בניין לימודי בוקר, הוא מסלול לימודים שיש במספר מכללות טכנולוגיות בארץ. הנדסאים לומדים במכללות טכנולוגיות, שנקראות גם בשם: בתי ספר להנדסאים.

מאת: ליאורלימודים אקדמאיים03/06/182442 צפיות
בית ספר להנדסאים בשכונת נאות אפקה (בתל אביב), נוח להגעה עבור תושבי תל אביב. מומלץ ללמוד בבית ספר, שקבלתם עליו המלצות, מאנשים שאתם סומכים עליהם. לימודי הנדסאים, מתאימים עבור אנשים, שנמשכים לתחומים טכנולוגיים.

מאת: רועי כץלימודים אקדמאיים05/02/181894 צפיות
ברשת האינטרנט ניתן למצוא לא מעט עבודות אקדמיות בתשלום, אולם, חרף המחירים המפתים, לא מומלץ להשתמש ב'בנק' הזה היות שהוא לא מבטיח לכם בלעדיות על העבודה. ממש כפי שאתם קניתם לעצמכם עבודה כך גם שכנכם לספסל הלימודים עלול לרכוש את אותה העבודה בדיוק, מה שעלול להביא את שניכם לעמוד בפני צעדים משמעתיים במוסד האקדמי שבו אתם לומדים.

מאת: ליאורלימודים אקדמאיים23/01/181713 צפיות
הנדסאי מכונות מעולה, יכול לעבוד בעבודה מספקת מאוד. הנדסאי המכונות, יכול להשתלב בתעשיית הטכנולוגיה המתקדמת, או בתעשייה המסורתית. לימודי הנדסאי מכונות, מתקיימים בבתי ספר להנדסאים.

מאת: ליאורלימודים אקדמאיים20/12/171482 צפיות
הנדסאי מכונות בעל ניסיון, יכול לעבוד בתעשייה הישראלית. לימודי הנדסאים, מתאימים לבחורות ולבחורים, שנמשכים לתחומים טכנולוגיים.

מאת: אבי בכרלימודים אקדמאיים16/12/172271 צפיות
מאמר זה דן בסוגיית ההשכלה הגבוהה בקרב נשים בישראל כאשר ההתייחסות מנסה להקיף את כלל המגזרים בפסיפס המורכב של החברה בישראל אם כי עקב המורכבות החברתית הקשורה לסוגיה זו באשר לנשים משכילות מהמגזר הערבי בישראל בכללותו (נוצריות, מוסלמיות, בדואיות ובסייגים מסוימים גם דרוזיות) המיקוד במאמר יהיה בנשים משכילות בחברה הישראלית. כלומר, מצב ההשכלה או מקומה של ההשכלה בהוויה הישראלית בקרב הנשים בישראל. הדיון מתייחס לנשים בישראל מהמגזרים השונים.

מאת: אבי בכרלימודים אקדמאיים16/12/171948 צפיות
מאמר זה דן בסוגיית ההשכלה הגבוהה בקרב נשים בישראל כאשר ההתייחסות מנסה להקיף את כלל המגזרים בפסיפס המורכב של החברה בישראל אם כי עקב המורכבות החברתית הקשורה לסוגיה זו באשר לנשים משכילות מהמגזר הערבי בישראל בכללותו (נוצריות, מוסלמיות, בדואיות ובסייגים מסוימים גם דרוזיות) המיקוד במאמר יהיה בנשים משכילות בחברה הישראלית. כלומר, מצב ההשכלה או מקומה של ההשכלה בהוויה הישראלית בקרב הנשים בישראל. הדיון מתייחס לנשים בישראל מהמגזרים השונים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica