חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מהנדס תעשייה וניהול, כדי לשמור על המאזן החיובי

מהנדס תעשייה וניהול, כדי לשמור על המאזן החיובי

כיום כבר כמעט ולא ניתן למצוא ארגון שלא נזקק לשירותיו של מהנדס תעשייה וניהול. הרי בעשורים האחרונים חברות וארגונים רק הולכים ומתפתחים, ומגיעים לסדרי גודל שלא נראו מעולם מבחינת כוח אדם, מחזורים פיננסיים, תחומי פעילות, ועוד. הנדסת תעשייה וניהול איננה תחום התמחות חדש. למעשה, מאז ומעולם נעזרו יזמים ובעלי הון באנשים עם היכולת לבחון בעין אובייקטיבית את הפרוייקט, הארגון או החברה, ולייעל את פעולתם. אולם בימים כמו שלנו, כאשר קיימות לא מעט חברות שפועלות במספר ארצות, מעסיקות אלפי בני אדם ומחזיקות שטחים וציוד בשווי של מאות מיליוני דולרים, עזרתו של מומחה תעשייה וניהול נחוצה מתמיד. זאת מאחר ובחברות בסדר גודל שכזה כל חוסר יעילות או טעות עלולים לעלות מיליונים. וללא עזרתו של בוגר לימודי הנדסה שכזו, הסיכוי שתקלות כאלו יקרו גדול שבעתיים...

הנדסת תעשייה וניהול – כי מישהו חייב לחשוב קצת אחרת

אולם מדוע דווקא מומחה הנדסת תעשייה וניהול הוא האדם המתאים לבחון את פעילות הארגון ולא בעל מקצוע אחר? מה מכשיר דווקא בוגרי לימודי הנדסה שכזו לקבוע מה יעיל ומה לא, ואז ליזום את הפתרון המתאים? התשובה לשאלה זו טמונה באופי העבודה אליה הוכשר מהנדס תעשייה וניהול. כבר בימים הראשונים של לימודי הנדסת תעשייה וניהול המרצים מרגילים את תלמידיהם לחשוב באופן מערכתי, ביקורתי ולא שגרתי. לימוד ותרגול חשיבה שכזו לא תם בסיום הלימודים, שכן דפוסי חשיבה אלו הם האידיאל אליו שואף כל מהנדס תעשייה וניהול במהלך כל הקריירה שלו. זאת מאחר ורק באמצעותם ניתן לנתח בהצלחה ובאופן אובייקטיבי את אופן פעולתו של ארגון, להצביע על הכשלים כמו גם על הפוטנציאל האצור, וליזום את הפתרונות שיובילו את הארגון קדימה. אולם איך כל האידיאלים הללו הלקוחים מהעולם של תעשייה וניהול באים לידי ביטוי בעבודה עצמה?

לצעוד תמיד קדימה...

כאשר מומחה תעשייה וניהול ניגש לבחון סוגייה מסויימת, הוא יפעל באופן שיטתי ומדוקדק על פי מספר שלבי פעולה, שמטרתם הגעה למטרה מסויימת, שלרוב נוגעת לאופן פעולת הארגון (חסכון בכסף או זמן, שיפור תהליכי ייצור או לוגיסטיקה, ועוד). לאחר שמומחה הנדסת לימודיעשייה וניהול ידרש לסוגיה מסויימת הוא לרוב יבצע ניתוח של המצב הקיים, בו מצויינות נקודות חולשה וחוזקה אותן הוא זיהה תודות להכשרתו וניסיונו. בשלב הבא ירכיב המהנדס שורת פתרונות אפשריים למצב הקיים. חלק ניכר מהתוכנית של לימודי הנדסה במסלול תעשייה וניהול מתמקד בחשיפת המהנדסים לעתיד לפתרונות טכנולוגיים חדשניים למצבים שונים, כמו גם לתרגול חשיבה לא שגרתית ואסטרטגית. לפיכך, סביר להניח שהפתרונות שיציע מהנדס תעשייה וניהול יהיו הפתרונות היעילים והזולים ביותר. לבסוף, יציג המהנדס את הפתרונות האפשריים לראשי הארגון. פעמים רבות, לאחר שנבחר הפתרון המתאים, יתבקש אותו מומחה תעשייה וניהול גם לעמוד בראש תהליך הטמעת הפתרון והדרכת העובדם.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מקסים ניקונוב

מאת: מקסים ניקונובייעוץ עסקי11/10/101431 צפיות
צעירים רבים אשר זה עתה סיימו לימודי הנדסת תעשייה וניהול תוהים מהו השלב הבא עבורם. אין ספק שמבחינת קריירה ותעסוקה הם השכילו לבחור במסלול הנכון של לימודי הנדסה – כיום מומחי תעשייה וניהול מבוקשים מאי פעם בשוק העבודה. כמעט ולא קיימות חברות בסדר גודל בינוני ומעלה שלא זקוקות למהנדסי תעשייה וניהול שישמשו כמנהלים, ראשי פרוייקטים וכמובן גם יועצי ייעול ושיפור ביצועים של הארגון. לפיכך, בימינו ניתן למצוא מהנדס תעשייה וניהול במרבית החברות והארגונים הפרטיים הידועים לציבור, וכמובן גם במשרדי ממשלה, מפעלי תעשייה

מאמרים נוספים בנושא לימודים אקדמאיים

מאת: ליאורלימודים אקדמאיים24/06/182595 צפיות
הנדסאי בניין לימודי בוקר, הוא מסלול לימודים שיש במספר מכללות טכנולוגיות בארץ. הנדסאים לומדים במכללות טכנולוגיות, שנקראות גם בשם: בתי ספר להנדסאים.

מאת: ליאורלימודים אקדמאיים03/06/182442 צפיות
בית ספר להנדסאים בשכונת נאות אפקה (בתל אביב), נוח להגעה עבור תושבי תל אביב. מומלץ ללמוד בבית ספר, שקבלתם עליו המלצות, מאנשים שאתם סומכים עליהם. לימודי הנדסאים, מתאימים עבור אנשים, שנמשכים לתחומים טכנולוגיים.

מאת: רועי כץלימודים אקדמאיים05/02/181894 צפיות
ברשת האינטרנט ניתן למצוא לא מעט עבודות אקדמיות בתשלום, אולם, חרף המחירים המפתים, לא מומלץ להשתמש ב'בנק' הזה היות שהוא לא מבטיח לכם בלעדיות על העבודה. ממש כפי שאתם קניתם לעצמכם עבודה כך גם שכנכם לספסל הלימודים עלול לרכוש את אותה העבודה בדיוק, מה שעלול להביא את שניכם לעמוד בפני צעדים משמעתיים במוסד האקדמי שבו אתם לומדים.

מאת: ליאורלימודים אקדמאיים23/01/181713 צפיות
הנדסאי מכונות מעולה, יכול לעבוד בעבודה מספקת מאוד. הנדסאי המכונות, יכול להשתלב בתעשיית הטכנולוגיה המתקדמת, או בתעשייה המסורתית. לימודי הנדסאי מכונות, מתקיימים בבתי ספר להנדסאים.

מאת: ליאורלימודים אקדמאיים20/12/171481 צפיות
הנדסאי מכונות בעל ניסיון, יכול לעבוד בתעשייה הישראלית. לימודי הנדסאים, מתאימים לבחורות ולבחורים, שנמשכים לתחומים טכנולוגיים.

מאת: אבי בכרלימודים אקדמאיים16/12/172271 צפיות
מאמר זה דן בסוגיית ההשכלה הגבוהה בקרב נשים בישראל כאשר ההתייחסות מנסה להקיף את כלל המגזרים בפסיפס המורכב של החברה בישראל אם כי עקב המורכבות החברתית הקשורה לסוגיה זו באשר לנשים משכילות מהמגזר הערבי בישראל בכללותו (נוצריות, מוסלמיות, בדואיות ובסייגים מסוימים גם דרוזיות) המיקוד במאמר יהיה בנשים משכילות בחברה הישראלית. כלומר, מצב ההשכלה או מקומה של ההשכלה בהוויה הישראלית בקרב הנשים בישראל. הדיון מתייחס לנשים בישראל מהמגזרים השונים.

מאת: אבי בכרלימודים אקדמאיים16/12/171947 צפיות
מאמר זה דן בסוגיית ההשכלה הגבוהה בקרב נשים בישראל כאשר ההתייחסות מנסה להקיף את כלל המגזרים בפסיפס המורכב של החברה בישראל אם כי עקב המורכבות החברתית הקשורה לסוגיה זו באשר לנשים משכילות מהמגזר הערבי בישראל בכללותו (נוצריות, מוסלמיות, בדואיות ובסייגים מסוימים גם דרוזיות) המיקוד במאמר יהיה בנשים משכילות בחברה הישראלית. כלומר, מצב ההשכלה או מקומה של ההשכלה בהוויה הישראלית בקרב הנשים בישראל. הדיון מתייחס לנשים בישראל מהמגזרים השונים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica