חפש מאמרים:
שלום אורח
14.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

יזהר חכמוב - השכנים מסרבים לתמ"א 38? כך תשכנעו אותם

מאת: יזהר חכמובבתים משותפים03/05/20111156 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מאת : יזהר חכמוב

תמ"א 38, המוכרת גם בשמה המלא "תוכנית המתאר הארצית לחיזוק מבנים קיימים בפני רעידות אדמה", נועדה למעשה לסייע לדיירים רבים לחזק את ביתם המשותף כך שבמקרה של רעידת אדמה מאסיבית – יוותר הבניין על כנו.

ברוב המקרים מדובר בשיפוץ הנעשה על חשבונו ובמימונו של היזם/קבלן וללא השתתפות בעלות מצד הדיירים. בזמן שאתם בודקים את האפשרות לביצוע תמ"א 38 בבניין שלכם, קודם בידקו אם הוא עומד בקריטריונים הנדרשים – נבנה לפני שנת 1980 וגודלו מינימום 400 מ"ר.

החוק קובע כי לשם ביצוע התוכנית נדרשת הסכמתם המפורשת של מרבית הדיירים בבניין – במאמר שלפניכם נתייחס לאופן בו תוכלו לשכנע את השכנים שלכם להסכים לביצוע הפרוייקט.

מדוע דיירים רבים מתנגדים לביצועה של תוכנית תמ"א 38?

אחד המכשולים הגדולים ביותר בכל הנוגע לשיפוץ הבניין, טמון בקושי בהשגת הסכמה בקרב רוב הדיירים בבניין להוצאתה של תוכנית תמ"א 38 מהכוח אל הפועל. אחת הסיבות העיקריות לכך היא אי הנוחות שיכולה להיגרם לדיירים כתוצאה משיפוצים בלתי פוסקים בסמוך לדירתם, וזאת בנוסף לצפיפות הגדולה יותר בין הבתים בשכונה – פועל יוצא של הוספת קומות, הרחבת הדירות הקיימות ובעקבות זה הקטנת המרחקים בין הבניינים.

בעבר דרש החוק הסכמה מלאה מפה לפה על ביצועה של תוכנית תמ"א 38, אך לאור התנגדויות חוזרות ונשנות מצדם של דיירים רבים – שונה החוק וכיום נדרשת הסכמה של 80%. כלומר, אם  למשל בבניין משותף ישנם 16 בתי אב, הרי שעל מנת שהתוכנית תצא לפועל, יהיה צורך בהסכמה מפורשת של לא יותר מ- 13 דיירים.

יש לציין כי הסכמה ברוב רגיל נדרשת כאשר תוכנית העבודה המוצעת לא כוללת הרחבת דירה קיימת ו\או הוספת דירה. במידה ושיפוץ מהסוג הזה אכן קורם עור וגידים – הרי שנקבע בחוק כי תידרש הסכמה של כשני שליש מהדיירים בבניין.

עוד לקריאה - יזהר חכמוב

כיצד תשכנעו את השכנים שלכם להסכים לביצוע התוכנית?

  • דברו עם כל אחד מהדיירים באופן אישי – נסו למפות תחילה מי מהשכנים שלכם עשוי לתמוך בתוכנית ומי עלול להתנגד לה. גייסו כמה שיותר תומכים ולאחר מכן גשו בקבוצה ו\או באופן אישי לכל אחד ואחד מהמתנגדים ושוחחו עימו על התוכנית ועל יתרונותיה.  עשו זאת בנועם ובעדינות על מנת לא לייצר אנטוגוניזם.נסו להבין מהן הסיבות להתנגדותם והתייחסו אליהן אחת לאחת תוך ניסיון לתת תשובות מנומקות ככל הניתן.
  • לקראת השיחות שתקיימו, הכינו חומר רקע – רבים מהדיירים מסרבים לביצועה של תוכנית תמ"א 38משום שהם פשוט אינם מכירים את מהות התוכנית ואת יתרונותיה. קחו יוזמה והסבירו למתנגדים כי מדובר בתוכנית שמטרתה הסופית היא שדרוג וחיזוק הבניין באופן שיגן גם על הבניין וגם על דייריו במקרה של רעידת אדמה.
  • הביאו מומחים מבחוץ שיתמכו בטענותיכם – לעיתים קרובות, דבריו של מומחה חיצוני המכיר את התחום על בוריו יכולים להועיל ולנטרל התנגדויות פוטנציאליות שכן לא מדובר על אדם בעל עניין, אלא על אדם שמתמחה בתחום ומבין בדיוק מדוע יש צורך בביצוע התוכנית. דבריו עשויים להיות משכנעים יותר מכל נימוק אחר.

יזהר חכמוב, מנכ"ל הרצל חכמוב ובניו – השקעות ייזום ובנייה בע"מ

 



תגיות המאמר: נדלן, תמא 38, יזהר חכמוב


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יזהר חכמוב - מנכ"ל הרצל חכמוב ובניו - השקעות ייזום ובנייה בע"מ
לפרטים נוספים :


http://sokolov.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יזהר חכמוב

מאת: יזהר חכמוביזמות עסקית20/07/111179 צפיות
על רקע מחירי הנדל"ן ומצוקת השטחים לבנייה, בעיקר בגבולות חדרה – גדרה, התחיל טרנד חדש אשר גובר מיום ליום והוא: רכישת קרקעות חקלאיות. המשמעות היא שאנשים קונים שטחים אשר אינם מיועדים לבנייה, מתוך תקווה שלאור הצהרות הממשלה ומצוקת הנדל"ן – תופשר הקרקע לבנייה והם יוכלו להקים עליה את ביתם או אף בעתיד למכור אותה ביוקר לקבלנים שיבנו עליה פרוייקטי מגורים.

מאת: יזהר חכמובהשקעות15/05/111250 צפיות
במאמר שלפניכם תמצאו תשעה דברים שכדאי לדעת על העיר הרצליה – אחת הערים היוקרתיות והאיכותיות ביותר במדינת ישראל. הרצליה היא המקום בשבילכם ועכשיו תדעו למה.

מאמרים נוספים בנושא בתים משותפים

מאת: בנימין קלינגרבתים משותפים05/10/222390 צפיות
כיצד יכול ייזום תמ״א 38 לקבל זכויות בנייה והקלות נוספות באיזורי הרכבת הקלה? תמ״א 60 שעברה לאחרונה בתכנון נכון מאפשרת זאת!

מאת: בנימין קלינגרבתים משותפים30/03/223000 צפיות
בוטל צו הריסה מנהלי כי לא נחשף המידע הרלוונטי הגורמים שאישרו את הצו לא היו מודעים לכך שהבנייה האסורה בכפר וולג'ה ליד ירושלים בוצעה על בית ישן, והריסה מנהלית מיועדת רק לבנייה חדשה.

מאת: פורטל בתיםבתים משותפים24/01/223168 צפיות
כמנהלי נכסים עליכם ליצור סביבה כמה שיותר בטוחה לדיירים ולצוותים שלכם. בתקופת הקורונה משימות אלו אולי הופכות ליותר מאתגרות, אך לא לבלתי אפשריות. ישנן דרכים להגן על הדיירים והעובדים שלכם, ועדיין להבטיח שהתחזוקה תתנהל על הצד הטוב ביותר.

מאת: פורטל בתיםבתים משותפים24/01/222991 צפיות
כדי לחסוך באנרגיה עליכם להשקיע אנרגיה, אלא אם כן אתם יכולים למצוא הנדימן , עבור פרויקטים של תחזוקת הבית שלכם, כמו גם עבור פרויקטים שיהפכו אותו להרבה יותר יעיל אנרגטית

מאת: פורטל בתיםבתים משותפים24/01/223022 צפיות
לקורונה היו השפעות גדולות על עסקים מסוגים שונים, לרבות על חברות ניהול ואחזקת מבנים, אשר מלבד התמודדות עם אתגרי המגפה, עליהן להתמודד גם עם אתגרים עונתיים ולהכין את המתקנים השונים למזג האוויר הקר.

מאת: פורטל בתיםבתים משותפים19/10/211286 צפיות
אם תחפשו בגוגל מידע על טיפול בבעיות גביה, תגלו שיש כל כך הרבה תכנים בנושא. הסיבה לכך היא שהמון חברות ניהול מתמודדות עם בעיות גביה כאלו ואחרות. ניהול הגביה זהו נדבך מרכזי של כל חברת ניהול, ועליהן להבטיח שכל אחד מהדיירים ישלם את הסכום שנקבע, קל וחומר יעביר תשלום כאשר נדרש סכום כסף נוסף עבור עבודות תחזוקה שנמצאות מחוץ להסכם השירות.

מאת: פורטל בתיםבתים משותפים23/12/201737 צפיות
מעלית היא אחד המרכיבים החשובים ביותר של הבית המשותף, וכאשר היא אינה פועלת כראוי תגרם אי נוחות גדולה ופגיעה באיכות החיים של דיירים רבים בבניין. לכן כדאי לשמור על תחזוקה שוטפת של המעלית ולבצע בדיקות בתדירות הדרושה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica