חפש מאמרים:
שלום אורח
28.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תחנת משטרת לב תל אביב

אק"מ לב ת"א

"יחידת האק"מ בלב ת"א היא הפנינה בתחנה ובארגון",

כך אומר  סנ"צ מוטי לוי, מת"ח לב תל-אביב  בראיון עמו.

רפ"ק עו"ד זהבה מאיר, ק' הסברה אק"מ

"יחידת האק"מ בתחנה היא יחידה בולטת בעשייה, הכוללת שוטרים איכותיים מצוינים ערכיים. רוב השוטרים הינםם בוגרי סיור ויס"מ עם ידע מקצועי רב מאד בכל תחומי השיטור, בעלי גישה שירותית ויכולת טיפול נכונה, מקצועית ואיכותית.

זו יחידה משמעותית מאד בתחנה גם במעורבות בקהילה, ובכל הנדרש מהם בקשר עימה ביישוב סכסוכים ובמתן פתרונות לדילמות.  בעשייה שותפים מנהלות העירוניות והקב"טים של בתי-המלונות.

הערך המוסף של אק"מ לב ת"א הוא במעורבותם בלחימה בפשיעה. זו יחידה מובילה בכל הקשור לפשיעת רחוב ואלימות. השוטרים מאד מעורבים ויוזמים בכל תחומי העשייה.

לדוגמא, בטיפול בתופעת ההומלסים בחוף הים, נעשית עבודה נפלאה יחד עם הרשות.

המש"קים נוטלים גם חלק פעיל באבטחת אירועי סדר ציבורי ובמטלות הרבות להן נדרשת התחנה".

בדבריו מתייחס המת"ח לפעילותם של המתנדבים:

"מתנדבי המתמיד פועלים בשמחה ועם המון מוטיבציה. יחידת המתמיד ראויה לציון באינטגרציה הנפלאה שבין מתנדביה לבין הסיירים וקציני יחידת הסיור.

ישנן יחידות מתנדבים נוספות המהוות תוספת מאד משמעותית, כדוגמת הנוער בתנועה המונה עשרות בני-נוער המתנדבים באירועים, כמו בחגיגות המאה, באירועי הזיכרון במחסומים וכו'. בני-הנוער הינם שגרירים בקהילה - "המעין הנובע", שמתוכו יצמחו שוטרים.  

מתנדבי יחידת הג'יפים, מהווים חבורה נפלאה וכוח אדם משמעותי בפעילות המבצעית של תחנה הרוויה במשימות סד"צ, מניעת פח"ע, בט"ש ואיתור נעדרים בכל אזור בו הם נדרשים לכך.

מתנדבי הקלאסי משקיעים אין ספור שעות בשוק הכרמל בפעילות בט"ש בסופי שבוע, בחגים  ובאירועי סדר ציבורי רבים.  הם רואים בתחנה מעין "בית שני", ומשמשים דוגמא ומופת לאזרחים שנותנים את כל זמנם הפנוי למשטרה".

המת"ח מאד מרוצה ומאד שבע רצון מהיחידה וממפקדיה על תרומתם הבלתי רגילה.

כדבריו:"הכל מעשי ידיו של הרמק"מ, רפ"ק שמעון ביטון-פרי עבודה קשה , יכולתו ללכד אנשים סביב המשימות, לגבש אותם ולייחד אותם לייחד אותם בהיבט האישי ובהיבט המקצועי גורם להם לאחריות למחויבות ולרצון להביא משימה לסיום טוב ומוצלח. יש לו סגל נהדר אשר מרגיש שליחות בעשייה היום-יומית מול הקהילה עליה הוא אמון. דברים אילו באים לידי ביטוי באקלים הארגוני שנעשה לפיו זכו מפקדי היחידה ושוטריה לציונים גבוהים. בעזרת סגנו , פקד שימי זיני, מיישמים  מודלים ומגייסים מתנדבים במיוחד באזורים החדשים... היחידה היא ה"פנינה" בתחנה ובארגון".

 

רמק"מ תחנת לב ת"א, רפ"ק שמעון ביטון מזה כשנתיים, בנה את היחידה ומוביל אותה יחד עם סגנו, פקד שימי זיני. היחידה בפיקודו זוכה להערכה ולשבחים רבים על העשייה המבורכת של המש"קים והמתנדבים ועל תרומתם המשמעותית לאיכות החיים של התושבים ושל העוברים בעיר הן מפיקוד התחנה והן מגורמי חוץ.

תחנת לב ת"א מהווה אזור עירוני צפוף המשמש כמרכז הסחר של המדינה, כולל רצועת חוף ארוכה, חוף המציצים בצפון ועד לחוף הדולפינריום בדרום. לאורכה בתי-מלון המארחים אזרחים ותיירים. כמו כן, ישנו ריכוז של מקומות בילוי, בתי-קפה, מסעדות, פאבים, מועדונים, בתי קולנוע, תיאטראות, אולמות אירועים וריכוז של קניונים גדולים, המושכים קהל רב במשך כל ימות השנה.

פשיעה אופיינית הינה פשיעת רחוב (אירועי שוד, חטיפות תיקים, דקירות, קטטות רחוב, אלימות בסמוך למועדונים ובתוכם), מקרי שוד המלווים באלימות כלפי קשישים/ות בבתיהם, פשיעת רכוש כהתפרצויות לדירה ולבתי עסק, שבל"ר דגש לדו גלגלי, גניבות מתוך משרדים, בתי קפה, מועדונים ובקיץ תופעת גניבות תיקים בחוף הים. רוב מבצעי העבירות אינם מתגוררים בתחום התחנה, ישנה מעורבות של דיירי רחוב בפשיעת הרכוש והאלימות. העיר ת"א-יפו מהווה יעד מועדף בתחום הביטחון השוטף בהיותה יעד לבילוי מרכזי ואזור בו עוברים אלפי אנשים מידי יום. באזור התחנה מספר רב של מקומות המהווים יעד מועדף לביצוע הפגנות גדולות ואירועי סדר ציבורי רבים בחסות העירייה וע"י יזמים חיצוניים: באזור כיכר רבין, ברחבת מוזיאון ת"א ובמתחם הקריה.  לציין כי בתחום התחנה קיימת פעילות של קבוצות אנרכיסטיות המטופלות ע"י התחנה ולאחרונה הפעילות נמצאת במגמת ירידה.

באזור ישנם מועדונים רבים המושכים קהל רב מת"א ומחוצה לה, בסופי שבוע מתמקדת הפעילות באזור אלנבי ובמתחם קרליבך החשמונאים.

במסגרת יישום תכנית המש"ק המשולב הוחלט ע"י ממ"ז ת"א על חלוקה לרובעים של כלל המחוז באחריות ק' אחריות טריטוריאלי רובעי. כל רובע מורכב ממש"ק משולב, רכז מודיעין וניידת סיור. תחנת לב ת"א מחולקת לשלושה רובעים בהם משולבים המש"קים. חמישה מתוכם הם מש"קים פונקציונאליים ושניים הם מש"קים משולבים: זמנהוף ודיזינגוף- המש"קים מותאמים לייחודיות של התחנה למיקומה ולצרכיה. העשייה של כל אחד מהמש"קים בתחום אזורו נותנת מענה ביום-יום למשימות השוטפות, לתופעות הפשיעה, לכמות העצורים הגדולה

ולאירועי הסדר הציבורי הגדולים (כמו פסטיבל הבירה, אירועי יום העצמאות, ערב הזיכרון, חגיגות המאה לעיר, מרוץ המרתון וכו'). המש"קים נדרשים להשתתף באירועים אלה, מאחר שהם זוכים להערכה רבה מהפיקוד, סומכים עליהם ומתייחסים אליהם כאל קצינים לכל דבר ועניין.

המש"קים מובילים בתחום הלחימה בפשיעה כחלק מהשירות לקהילה, שנועדה להקנות בטחון לתושבים. בנוסף לכך, מחויבים המש"קים לשת"פ עם הקהילה ומקיימים מפגשים מסודרים עם מנהלי הרובעים ועם הפקחים העירוניים באזור, ומעדכנים אותם לגבי תופעות חריגות ואירועים.

המש"קים מעודכנים בהערכות המצב השבועיות, המתקיימות בראשות המת"ח ובהשתתפות כל קציני התחנה. החיבור של המש"קים למערכת המחשוב תורם לפעילותם היום-יומית בקבלת מידע וניתוח על האירועים ועל המעצרים.

לדברי הרמק"ם, רפ"ק שמעון ביטון "התחנה עומדת בכבוד ביעדי הארגון וזוכה לשבחים.

זו תחנה עמוסה באירועי סדר ציבורי קטנים כגדולים ובמשימות רבות ומגוונות, בנוסף לשגרה היום-יומית.

המש"קים נותנים את הערך המוסף לתחנה בהשגת יעדיה, ומקרינים עוצמה באירועים הגדולים. חשוב לדעת להוביל את המש"קים ולכוונם מתוך מחויבות ואחריות". 

הרמק"מ רואה יעילות באיגום משאבים של כל גורמי האכיפה, כולל מד"א, כיבוי אש ועת"א על כל שלוחותיה.

לדעת הרמק"מ יש לחזק את המש"ק, לייחד אותו ולהעניק לו את הכלים המקצועיים.

מש"ק טוב עם ניסיון נותן מענה לאוכלוסייה רחבה בשטח הטריטוריאלי עליו מופקד, הן בנוכחות המשטרתית והן בחיבור של האזרח ושל עובר האורח בשכונה וברחוב למשטרה. החיבור הזה נוצר תוך כדי השקעה ועשייה יום-יומית של המש"ק ובשיתוף עם גורמי הרשות ועם הקהילה.

קשר זה יביא לשת"פ פורה ויעניק את התחושה כי יש למי לפנות בכל עת.

יחד עם זאת יש, לדעתו, לחזק את האק"מ בתחום ההתנדבות, בדגש על מתנדבים איכותיים לובשי מדים כמכפיל כוח. המתנדבים כנציגי הקהילה, המעורבים בתוך המשטרה ובפיקוחה, יכולים לתרום לחיזוק תדמיתה של המשטרה ולחיזוק הביטחון האישי של התושבים הלכה למעשה.

רפ"ק ביטון מציין כי במהלך שנת 2008 ביצעו 929 מעצרים איכותיים רובם פליליים כפענוח מקרי רצח, אונס, מעשים מגונים, תקיפות שוטרים וכו'.

בשנת 2009 נקבע יעד מקומי של אק"מ לב ת"א העלאת כמות המעצרים בעשרה אחוזים לצד הפעילות הקהילתית. במהלך הרבעון האחרון בוצעו 1,500 פעילויות קהילתיות. תגבור התחנה על פי צורך מבצעי הולך וגדל. הצורך במתן מענה לכל דרישות העיר ללא הפסקה הן בהיבט הפלילי, בט"ש וסד"צ והן מההיבט הקהילתי. הרבה גורמים שותפים לעשייה כגורמי רשות, מנהלי מנהלות עירוניות, נציגי קהילה וכו'.

רפ"ק ביטון רואה במש"ק את השוטר אזולאי של שנות האלפיים עם המעטפת הטכנולוגית, עם הכלים המקצועיים, עם משמעת אישית וארגונית גבוהה ועם תחושת שליחות כנה ואמיתית בעשייה היומית. כל אלה לדעתו יביאו לחיזוק הביטחון האישי של אזרחי המדינה ולאמונם במשטרה, כי יש על מי  לסמוך בכל עת ובכל זמן.

מפי המש"קים:

מש"ק טיילת ת"א

רס"מ ראובן ברייב אחראי על אזור הטיילת ממוזיאון האצ"ל בדרום (גן צ'ארלס קלור) ועד נמל ת"א בצפון. המש"ק מטפל בתופעות אלימות וגניבות בחופי הרחצה למען ביטחונם ושלומם של המתרחצים. המש"ק שותף למעצרים רבים ואיכותיים מאד ומטפל ביישוב סכסוכים, לצד יישום מודלים קהילתיים.

מודל ההומלסים הינו מודל ייחודי, שהמש"ק מפעיל בשיתוף פעולה עם המחלקה לדרי רחוב של עיריית ת"א-יפו ועם מחלקת זיהוי פלילי/נעדרים במטה הארצי.

במסגרת המודל הוא מטפל בדרי הרחוב המקבצים נדבות בצמתים, ובאלו שישנים בחצרות הבתים, בחדרי המדרגות ובגינות הציבוריות. המש"ק מנהל ומעדכן אלבום מעקב של כ-600 הומלסים.

 יש לציין, כי פונים אליו מכל רחבי הארץ ואף מחו"ל לסייע  לזהות ולאתר קרובי משפחה נעדרים ולא פעם גם זיהוי גופות של דרי הרחוב. באחת הפניות מחו"ל פנתה למש"ק אם מודאגת שבנה נעדר מספר חודשים בבקשה לסייע באיתורו. פעילותו המאומצת של המש"ק הביאה לאיתור הבן האובד.

מש"ק עזריאלי

רס"מ בצלאל דיגמי אחראי על הגזרה המזרחית של התחנה הכוללת את האזורים הבאים: הקריה, קרית הממשלה בי"ח איכילוב, ובימ"ש. המש"ק עובד ברובע כיכר המדינה יחד עם מש"ק משולב דיזינגוף, כאשר מפקד הרובע הינו הרמק"מ, בנוסף לתפקידו.

המש"ק עובד בשותפות מלאה עם הקב"טים ועם גורמי הקהילה. המש"ק עוסק בטיפול בתופעות שבאזורו כגניבות מחניון הקניון, טיפול בעבירות בני- נוער בדגש על וונדליזם וגניבות ומסייע לקשישים בתחום המניעה.

תופעה של גניבת עשרות תיקים וארנקים מחנויות וממסעדות בקניון העסיקה לארונה את המש"ק . עבודה מאומצת שלו יחד עם המש"קים הניבה תוצאות והחשודה שנתפסה הודתה בביצוע עשרות גניבות באזור המש"ק.

העשייה מלווה את המש"ק גם בזמנו הפנוי. ערב אחד, כשחזר מקניות, הבחין בשוטר רודף אחר גנב רכב בן- מיעוטים. החל מאבק בין השניים והחשוד דקר את השוטר. בצלאל חש לעזרת השוטר, ביצע חוסם עורקים, במקביל הזעיק כוחות נוספים וביחד עצרו את הדוקר. ללא ספק, בפעילותו הנחושה הציל את חייו של השוטר.

מש"ק תיירות

רס"מ משה אקלר ורס"ב            שמואל שטיינבך, שוטרים קהילתיים במגזר התיירות, המסייעים לאזרחים ולתיירים מהארץ ומחו"ל לאיתור גניבות ואבידות דרכונים ורכוש, בשילוב הסברה לתיירים כיצד להיזהר ממעשי הונאה וגניבה. העבודה נעשית בשותפות עם הקב"טים של כל בתי-המלון באזור.

במסגרת פעילות מאומצת של המש"קים בשת"פ עם הקב"טים פענחו המש"קים תופעות  של גניבות. האחת כללה גניבות חוזרות מבתי-מלון על ידי אדם שהשיג מפתחות לחדרים בבתי-מלון, שנתפס על חם והודה בביצוע של מעל 100 התפרצויות, והשנייה פריצה לחדרי שגרירים ולחדרים של גורמים שונים מחו"ל באחד מבתי-המלון הגדולים ע"י אחד מעובדי המלון שנתפס.

הערנות מלווה את המש"קים גם בתגבורים. במהלך תגבור של  רס"מ משה אקלר בפסטיבל בת-ים, כששימש תצפיתן, שמע ממקום הצבתו שנרקמת בין עבריינים עסקת מכירה וקניה של אמל"ח בין עבריינים. השוטר גילה תושייה, הזעיק שוטר נוסף מהמחסום, ויחד עצרו  את החשודים ותפסו את הנשק שאמור היה להגיע לאחת ממשפחות הפשע.

מש"ק אלנבי

 רס"מ יגאל שמלה, שוטר סיור ותיק שעשה הסבה לאק"מ ומשמש מש"ק מזה כחצי שנה.

באזור המש"ק הוא מפעיל שני מודלים ייחודיים: האחד- "חלון לקשיש" במועדון הקשישים ברח' רש"י, למועדון הכולל כ- 300 קשישים.

 מפקד המש"ק מגיע למועדון  אחת לשבוע מקשיב לבעיות ולצרכים ומסייע בפתרונות, כולל קישור לגורמי הרשות. המודל השני הינו סיוע לבני-נוער במצוקה במסגרת "בית אילן", בשותפות עם מנהלי המקום ועם גורמי הרשות.

מש"ק משולב דיזינגוף 

 רס"מ אלי סבג, מפקד המש"ק הפועל יחד עם שלומי השוטר הקהילתי, אחראים במתחם רובע כיכר המדינה, וביחד עם 110 מתנדבים עוסקים בלחימה בפשיעה. בנוסף, מקיימים פעילות קהילתית בתחום המניעה לקשישים, מודל בי"ס בטוח וטיפול בסכסוכי שכנים, בשותפות עם מנהלת הרובע העירוני.

מש"ק משולב זמנהוף

רס"ב מנשה מנצור, מפקד המש"ק פועל יחד עם רס"מ  הדס בלסנהיים השוטרת הקהילתית,  

בשילוב 155 מתנדבים בוגרים מתוכם יח' ג'יפים ומפקדת נוער הכוללת מעל מאתיים בני-נוער.  

אזור המש"ק הינו מתחם טריטוריאלי  עירוני קשה, הכולל את דיזינגוף סנטר, את כיכר  דיזינגוף

ואת גן מאיר.

המש"ק עוסק בביטחונם האישי של  עשרות אלפי עוברים במתחם ומטפל בתופעות של פנקיסטים ואנרכיסטים. אחד הדברים הראויים לציון הינו הטיפול בקשישים באזור והיחס אליו זוכים מהמש"ק. המש"ק שותף למאות מעצרים פלילים איכותיים ומהווה את אחד מבסיסי האק"מ החזקים והאיכותיים המובילים בתחום.

המתנדב רפ"ק מיוחד גיורא מרגולין מפקד המתמיד

רפ"ק מיוחד גיורא מרגולין מפקד המתמיד, הינו מתנדב משנת 1974 מעת הקמת המשא"ז.

השנה זכה לתואר מתנדב מצטיין. "אין אנשים כאלה", כך אומר עליו מת"ח לב ת"א, סנ"צ מוטי לוי. יחידת המתמיד של תחנת לב ת"א בפיקודו מונה 123 מתנדבים בגילאי 19-65.

היחידה מסייעת לסיור בביצוע המשימות, והפכה לשותפה מלאה לעשייה היום-יומית במשמרות. לדברי רפ"ק מיוחד גיורא מרגולין, השוטרים מתייחסים אל המתנדבים  יפה ומעריכים את תרומתם. כיום, יש 30 מתנדבים בוגרי שלב ב' הפועלים באופן עצמאי בלא נוכחות שוטר. המתנדבים היו שותפים בביצוע מעצרים (למעלה מ-1,000) חלקם ביצעו המתנדבים בשיתוף עם שוטרים וחלק מהמעצרים ביצעו המתנדבים לבדם.

השותפים לעשייה בעיריית ת"א-יפו

*גב' פלורט גרינברג, רכזת משמר אזרחי ושירותי חירום בעיריית ת"א-יפו מזה כארבע שנים. במסגרת פעילותה היא עובדת בשת"פ עם קציני אק"מ ברמה המחוזית, ברמה המרחבית (ירקון, יפתח, דן-נחלת יצחק) וברמה התחנתית.

באחריותה תקצוב לתחזוקת בסיסים ושיפוצם, ריהוט משרדים, מחשוב ופקס, מזגנים ותיקונם, שילוט, אמצעי מיגון: סורגים, אזעקה, כספות, שכפול מפתחות, הדברה ניקיון אינסטלציה וכן תקצוב למתנדבים לכיבודים, לימי גיבוש ולקיום אירועים וכנסים כהוקרה על פעילותם.

רכזת משא"ז ושירותי חרום בעירייה מציינת כי שיתוף הפעולה עם רמק"מ ועם המש"קים של תחנת לב ת"א הינו נהדר. הפעילות מתבצעת עפ"י תכנית עבודה שנתית משותפת הנקבעת  עפ"י סדרי עדיפויות, לאור הניסיון מהשנה הקודמת ובהתאם לבעיות ולצרכים העולים מהשטח.

עוד מספרת הגב' פלורט גרינברג, כי העבודה דינמית  והעירייה באמצעותה בוחנת קידום יוזמות חדשות שעולות מן השטח במטרה לייעל את עבודת המש"קים המשולבים. יש נושאים המטופלים נקודתית ואחרים המטופלים ברמה אזורית. לאחרונה הועלתה יוזמה ע"י מפקד יח' האופניים בנחלת יצחק למדי אופניים. היוזמה התקבלה בברכה וכעת מתורגמת לרכישת מדים לכל מתנדבי יח' האופניים שבתחום אחריותה.

*גב' דניאלה רוב, מנהל מינהלת רובע לב העיר מזה כשש שנים. מינהלת הרובע מהווה זרוע של הרשות המקומית להעברת מצוקות ובעיות של התושבים למקבלי ההחלטות.  בפיה שבחים על השותפות הפורייה עם הרמק"מ ועם המש"קים של תחנת לב ת"א. השותפות באה לידי ביטוי בקשר יום- יומי ובקיום מפגשים עם פיקוד התחנה, עם גורמי הרשות ועם נציגי התושבים בהם מעלים בעיות וצרכים של התושבים לטיפול של הגורמים הרלבנטיים.

לדעת מנהלת מינהלת הרובע,  קיימת חשיבות אדירה לנוכחותם של המש"קים ברובע צפוף המאופיין באוכלוסיות מגוונות ובבעיות הנוגעות לאיכות חיים כדרי רחוב וכו'.

 המש"קים מהווים כתובת ואוזן קשבת לתושבים להעלאת בעיות וצרכים ומתן פתרונות בהתאם.  בפעילותם תורמים המש"קים הן בהיבט של לחימה בפשיעה והן בהיבט הקהילתי להגברת ביטחונם האישי של התושבים ולהעלאת איכות חייהם.

גב' דניאלה רוב  מציינת כי יש צורך במש"קים נוספים למען התושבים, ולאחרונה אף עלתה הדרישה מהשטח למש"ק  נוסף בגן מאיר.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

 סגן ד"ר אבי זלבה דובר אק"מ

משטרת ישראל

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת סגן ניצב ד"ר אבי זלבה

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהעזרה והתנדבות15/03/111741 צפיות
אני מבקש לציין במיוחד את דבריו החמים של הממ"ז על מתנדבי המחוז, האק"מ בהחלט כיכב בנאומו כמו גם בסרט שהוקרן על המחוז, את הכנס כיבדו בנוכחותם מספר ראשי ערים הנמצאות בתחומי המחוז, מפכלי"ם לשעבר וממ"זים לשעבר,

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהעזרה והתנדבות15/03/112240 צפיות
שומרים על הקהילה ועל הבית- אגף קהילה ומשמר אזרחי, מספק מסגרת חברתית קהילתית המאפשרת לכל אזרח לשמור על ביתו, על משפחתו ועל המדינה. האגף מפעיל מערך של כ 40,000 מתנדבים מהם 36,000 בגירים. מידי יום מעורבים 2,000 אזרחים בעשייה קהילתית מאתגרת, במגוון תפקידי שיטור בליבת העשייה של משטרת ישראל, כתף אל כתף עם שוטרי משטרת ישראל.

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהעזרה והתנדבות15/03/112065 צפיות
בשנים האחרונות התפרסמו דו"חות ביקורת וסקרים רבים, שהעידו על הצורך בביצוע שינויים מהותיים בפעילות האגף. תכנית העבודה של אגף קהילה ומשמר אזרחי לשנת 2011 מהווה תוצר של תהליך עיבוד וניתוח מורכב של צורכי העבודה, כפי שעלו בממצאי הדו"חות, ולאור דיונים מקיפים עם יחידות השטח ובמטות.

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהאקטואליה13/03/111869 צפיות
הכיכר היחודית והיחידה בארץ "כיכר המישמר האזרחי "הוקמה על ידי ובמימון עמותת"ידידי המישמר האזרחי "באר שבע שגם היא בודדה מסוגה בישראל. הח"מ היה בין מקימיה (של הכיכר)בסיוע של הרשות . הכיכר נחנכה במסגרת ארועי 35 שנה לאק"מ שהתקיימו בעירי.

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהאקטואליה13/03/111758 צפיות
הכיכר היחודית והיחידה בארץ "כיכר המישמר האזרחי "הוקמה על ידי ובמימון עמותת"ידידי המישמר האזרחי "באר שבע שגם היא בודדה מסוגה בישראל. הח"מ היה בין מקימיה (של הכיכר)בסיוע של הרשות . הכיכר נחנכה במסגרת ארועי 35 שנה לאק"מ שהתקיימו בעירי.

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהשיווק מגזרים13/03/119200 צפיות
רפ"ק חן ערך סקירה מסכמת על הפעילות האכיפתית בשנה שחלפה ושם דגשים לגבי האכיפה בשנה הנוכחית. השנה הכריז ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי על כל רובעי העיר כאיזור סטרילי מבחינת ההתייחסות לתרבות הנהיגה. משטרת התנועה של אשדוד תשים דגשים של אכיפה עם הסברה ומניעה תוך הסתייעות בתגבור של משטרת התנועה הארצית.

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהעזרה והתנדבות13/03/112542 צפיות
המתנדבים עיכבו את הנהג לצורך זיהוי ובעוד שהם ממתינים לניידת שבדרך הנ"ל החל לפתע לרוץ לעבר שדה החיטה הרטוב והחשוך. המתנדבים דלקו אחריו בריצה והצליחו לתפוס אותו מנסה לשכב ולהסתתר בחיטה, כמובן שהבחור נעצר ואז הוחלט לערב גם את מתנ"א דרום בתמונה

מאמרים נוספים בנושא קרימינולוגיה

מאת: דורי לויקרימינולוגיה07/07/177313 צפיות
התמכרות היא נושא לא פשוט. כיום מכורים לסמים אלכוהול אינטרנט יחסים סוכר גלוטן וכד. בית המדרש ללימוד בנושאי התמכרויות מסייע להעמיק לכל מי שרוצה חילוניים ודתיים הרוצים להשתחרר מההתמכרות הפרטית שלהם.

מאת: אורי כהןקרימינולוגיה02/06/133385 צפיות
החנות גיפטשופ הינה חנות מתנות המעניקה מחירים זולים ומשתלמים יחסית לחנויות אחרות. אם אתם מעוניינים במציאת תכשיטי כסף במחיר משתלם על מנת להעניק אותם כמתנה לאדם חשוב ויקר לכם, תוכלו למצוא בחנות מהסוג הזה אשר בה מגוון רחב של תכשיטים מהם תוכלו לבחור את המתאימים לכם ביותר את המתנה הבאה שלכם עבור היקרים והחשובים לכם במחירים המתאימים לכל כיס.

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהקרימינולוגיה13/03/119282 צפיות
ישראל היקר, לפני שנתיים הייתה לי בת. היא הייתה בת 6 כאשר נדרסה למוות. אתה ודאי מנחש שהיה זה נהג אשר נסע במהירות מופרזת. הוא קיבל קנס קטן ו- 3 חודשים בכלא. כעת הוא חופשי לחבק את אשתו ואת שלוש בנותיו. לי הייתה בת אחת ואני צריך לחכות עד שאגיע לשמיים כדי שאוכל לחבק אותה שוב. מאות פעמים ניסיתי לסלוח לנהג ההוא. מאות פעמים אני מנסה לסלוח לנהגים כאלה, ואפילו עכשיו, איתך. אז תסלח לי, ישראל, ותיסע לאט כי יש לי עוד בן אחד בלבד ואני פוחד עליו מאד מאד".

מאת: גיא אלוןקרימינולוגיה14/02/1011110 צפיות
דרכו של פושע מובילה הפשע, איננה עוברת בהכרח דרך הצורך להנאות מסיפוק מידיי או בגלל שנקלע לקשיים. דרכו של הפושע הובילה אותו אל הפשע, לרוב, בגלל ילדותו, קשיים חברתיים, קשיים מיניים, קשיים כלכליים ועוד אינספור קשיים, שרק באמצעות היכרות והתמודדות איתם ניתן יהיה לשקם אותו. מכאן חשיבותם של לימודי קרימינולוגיה.

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהקרימינולוגיה20/09/0910226 צפיות
המהפכה הצרפתית (1789) רשמה על לזכותה את השינוי העולמי- שינוי, שיווין ואחווה. באיטליה (1764) מתפרסם ספר קטן שכותרתו "על חטאים ועונשים" של צזרה בקריה, ואף אחד לא שם אליו עד לאותה עת שתורגם לשפה הצרפתית, ואז הובא לידיעת רבים כמו גם האמריקאים שנלחמים בפשיעות שונות באותה עת.

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהקרימינולוגיה26/07/099747 צפיות
בזמן האחרון מצליחה משטרת ישראל בפעולותיה. אין כל ספק שהכרזת מפכ"ל המשטרה על יעד הלחימה בפשיעה מתחילה לתת תוצאות חיוביות.

מאת: רון אפשטייןקרימינולוגיה05/04/0918699 צפיות
הדימוי המרכזי שמייצג את מיתוס המאפיה הינו רעיון המשפחה שהיא מחד נורמטיבית ומאידך היא לאו, זאת מאחר ומטרת התמיכה היא ביצוע הפשע. קשרי הדם הם אלו המאגדים את המשפחה, בקשרי הדם יש יסוד קדמוני כי הדם זה החיים, המוות, האלימות והגנטיקה. קשרי הדם שמאחדים את המשפחה בניגוד למשפחות נורמטיביות אחרות הם קשרי דם שלא נבראו במעגל הביולוגי הראשוני. המשפחה היא אינה בהכרח דרך קשר דם ,לפי רוסו (1978) תמונות הגנגסטרים מוצגות כהתאגדות פשע הדומות לתאגיד מודרני.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica