חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

למה השכן לא שילם את ועד הבית ?

ניהול ועד הבית הוא נושא מורכב הכולל שאלות רבות, כיצד באמת יש לנהל תיק כזה. אין עד היום חוק של ממש המגדיר את מחויבות הועד ו/או הדייר בנושא זה.

חבר ועד, משקיע לא מעט מזמנו לטיפול בנושאים הקשורים במבנה משותף. במקרים רבים, גם מכיסו, כמו שיחות טלפון או נסיעה לספק מסוים לברור מחיר וכדומה. האם הוא אמור לגבות על כך ? ואם כן כיצד ? ומה הוא אמור לתת כקבלה עבור תשלום שהוא יקבל מהקופה ?. האם חבר ועד רשאי לגבות עמלת טרחה חודשית בתמורה לעבודתו ? ואם יש יותר מחבר ועד אחד, האם גם הם רשאים לגבות עמלת טרחה או לחלופין לקבל הנחה בעבור פעילותם בוועד ?

השאלות הן רבות, ולרובן התשובות נתונות לשיקול דיירי המבנה. החוק, אינו מתערב בשיקולים אלו. תרבות הדיור, הינו גוף שמטפלים בנושאים דומים, אך האם יש לו כוח לקבוע ולחרוץ החלטות בנושא ? לא ממש, אלא אם הוא מערב הליך משפטי לצורך כך. הליך כזה כמובן כרוך בתשלום, ואז לוועד הבית שגם כך נלחם על תשלום הוגן, בוודאי לא ילך לבזבז את מה שהוא ניסה להשיג באותו הליך משפטי, כך שגם פעולה כזו לא יוצאת לפועל.

דייר בקומת קרקע או קומה ראשונה, מחליט שהוא אינו צריך לשלם סכום דומה לשאר דיירי הבית, כי הוא כמעט ואינו משתמש במעלית וכך גורר את שאר השכנים באותה קומה לסרב כמוהו, האם הוא צודק ? ואם כן, "איפה זה כתוב ? "...דייר בקומה עליונה נפגע בגלל בעיות זפת בגג ונקלע להוצאות בדירתו בשל כך, האם הוא זכאי לתבוע את הועד בגין כך ? לא בטוח, הוא עלול להגיע לתביעה שתחזיר אותו ריקם ותכניס אות אפילו להוצאות גדולות יותר.

הגנן, השתמש במים בגינה בצורה לא מבוקרת וגרם להוצאת מים גדולה. אחד הדיירים לא מוכן לקחת חלק בעול של הוצאה זו ולטענתו שהגנן ישלם. הגנן טוען שהשימוש במים היה נצרך וזאת על סמך ניסיונו המקצועי...מי צודק ?

היכן ישנו ספר חוקים הקשור בנושא ניהול ועד הבית ? – אין.

מה בכל זאת כן צריך לעשות ? אסיפות הועד, הם גורם משמעותי בניהול ועד הבית. השתתפות מרבית של הדיירים מאד חשובה. סגירת מעגל בנושאים רבים בניהול המבנה המשותף בזמן האסיפה מונעת מדייר להחליט אחרת כי "הרוב קובע".

שקיפות של פעילות הועד בנושא הכספי הוא אפילו החשוב מכל. דוח חודשי, רבעוני או חצי שנתי, מאפשר שקיפות של פעילות הועד בפני הדייר ומסירה את הספק של ניהול כושל או של חשד בהעלמת כספים ע"י חבר הועד. לא פעם, דיירים מתלוננים שכספי הועד מבוזבזים ללא צורך וחלקם גם ללא ייעוד ברור לאן נעלמו.

כמעט כבר שנה, ובהתאם לצורכי המבנה שבו אני גר, החלטתי להקים תוכנת ניהול של ועד הבית. כמובן שניתן להוסיף לה עוד המון תחומים. נכון לרגע זה, זוהי תוכנה שמנהלת שקיפות אמיתית, ברורה ויסודית. התוכנה עצמאית וניתנת להתקנה על כל מחשב. שלא בדומה לתוכנות אחרות, התוכנה אינה אינטרנטית והיא קלה וידידותית מאד בהפעלתה. ועדי בית רבים כבר משתמשים בה ונהנים ממנה מאד.

הגרסה היא חינמית לתקופת ניסיון ללא שום התחייבות. העלות שלה מאד נמוכה ומשתלמת והיעילות שלה תחסוך המון צרות ואי נעימויות.

ניתן להוריד אותה בכתובת הבאה :

http://www.bmkol.co.il/vaadbait

ניתן גם לשלוח בקשה לעזרה וייעוץ דרך התוכנה, ותגובות מתקבלות בהקדם האפשרי.

הארות והערות יתקבלו בשמחה ל: vaadbait@bmkol.co.il

 



תגיות המאמר: ניהול, בית, תוכנה, ועד


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

נ.ו.ב. - התוכנה לניהול קופת ועד בית

התוכנה היעילה והמקיפה ביותר בישראל

http://www.bmkol.co.il/vaadbait

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת התוכנה לניהול ועד הבית

מאת: התוכנה לניהול ועד הביתבתים משותפים08/02/121021 צפיות
ניהול התיק המורכב כל כך של ועד הבית, אינו תפקיד חביב כל כך לעוסקים בו. מדוע ?

מאת: התוכנה לניהול ועד הביתבתים משותפים01/06/11966 צפיות
כחבר ועד בית וכמתכנת מחשבים מצאתי שילוב מנצח כדי לעזור לכל ועדי הבתים בארץ

מאמרים נוספים בנושא בתים משותפים

מאת: בנימין קלינגרבתים משותפים05/10/222343 צפיות
כיצד יכול ייזום תמ״א 38 לקבל זכויות בנייה והקלות נוספות באיזורי הרכבת הקלה? תמ״א 60 שעברה לאחרונה בתכנון נכון מאפשרת זאת!

מאת: בנימין קלינגרבתים משותפים30/03/222954 צפיות
בוטל צו הריסה מנהלי כי לא נחשף המידע הרלוונטי הגורמים שאישרו את הצו לא היו מודעים לכך שהבנייה האסורה בכפר וולג'ה ליד ירושלים בוצעה על בית ישן, והריסה מנהלית מיועדת רק לבנייה חדשה.

מאת: פורטל בתיםבתים משותפים24/01/223116 צפיות
כמנהלי נכסים עליכם ליצור סביבה כמה שיותר בטוחה לדיירים ולצוותים שלכם. בתקופת הקורונה משימות אלו אולי הופכות ליותר מאתגרות, אך לא לבלתי אפשריות. ישנן דרכים להגן על הדיירים והעובדים שלכם, ועדיין להבטיח שהתחזוקה תתנהל על הצד הטוב ביותר.

מאת: פורטל בתיםבתים משותפים24/01/222949 צפיות
כדי לחסוך באנרגיה עליכם להשקיע אנרגיה, אלא אם כן אתם יכולים למצוא הנדימן , עבור פרויקטים של תחזוקת הבית שלכם, כמו גם עבור פרויקטים שיהפכו אותו להרבה יותר יעיל אנרגטית

מאת: פורטל בתיםבתים משותפים24/01/222978 צפיות
לקורונה היו השפעות גדולות על עסקים מסוגים שונים, לרבות על חברות ניהול ואחזקת מבנים, אשר מלבד התמודדות עם אתגרי המגפה, עליהן להתמודד גם עם אתגרים עונתיים ולהכין את המתקנים השונים למזג האוויר הקר.

מאת: פורטל בתיםבתים משותפים19/10/211273 צפיות
אם תחפשו בגוגל מידע על טיפול בבעיות גביה, תגלו שיש כל כך הרבה תכנים בנושא. הסיבה לכך היא שהמון חברות ניהול מתמודדות עם בעיות גביה כאלו ואחרות. ניהול הגביה זהו נדבך מרכזי של כל חברת ניהול, ועליהן להבטיח שכל אחד מהדיירים ישלם את הסכום שנקבע, קל וחומר יעביר תשלום כאשר נדרש סכום כסף נוסף עבור עבודות תחזוקה שנמצאות מחוץ להסכם השירות.

מאת: פורטל בתיםבתים משותפים23/12/201728 צפיות
מעלית היא אחד המרכיבים החשובים ביותר של הבית המשותף, וכאשר היא אינה פועלת כראוי תגרם אי נוחות גדולה ופגיעה באיכות החיים של דיירים רבים בבניין. לכן כדאי לשמור על תחזוקה שוטפת של המעלית ולבצע בדיקות בתדירות הדרושה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica