חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

יש לי מיזם – כמה כסף צריך לגייס עבורו וכיצד תורמת תוכנית עסקית לפתרון המשוואה ?

מאת: Boaz Gruenerיזמות עסקית27/06/20111618 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

יש לי מיזם – כמה כסף צריך לגייס עבורו וכיצד תורמת תוכנית עסקית לפתרון המשוואה ?

"אז כמה כסף אתם צריכים ?". שאלה זו תעמוד בפניכם פעמים רבות בעת הקמת מיזם חדש בתחום התוכנה, האינטרנט או בכל תחום אחר – שהלא הרעיון הטכנולוגי שלכם אולי יפה, חדשני ועומד להפוך את עולם המיחשוב על פיו, אולם בסופו של דבר המשקיע אליו אתם פונים נדרש לדעת כמה כסף אתם מבקשים ממנו להשקיע וכיצד תוכלו להחזירו. עם זאת, יזמים רבים, העושים צעדים ראשונים בתחום זה, מוצאים כי אין להם את הידע המספק בתחום הפיננסי, וכי הם אינם מצליחים לתמחר את הפעילויות של המיזם, על מנת לתת תשובה איכותית וטובה. נכון, "האקסל סובל הכל", אולם אין ספק כי תוכנית עסקית טובה תוכל לקדם אתכם משמעותית בפתרון התעלומה – כמה כסף אתם צריכים ?

תוכנית עסקית מאפשרת הקמת חברה בעלת כדאיות כלכלית

יזמים רבים חיים בתחושה, כי המשקיעים והקרנות הם אלה שיקבעו עבורם כמה כסף יקבלו, אולם עובדה זו אינה נכונה, והמציאות מגלה כי משקיעים מעוניינים בהחלט לשמוע את דרישות היזם ובעיקר לראות מה מתכננן לעשות בכסף שאתו יגייס. כמובן שהמשקיעים לא ישקלו השקעה מבלי שהם מוודאים כי למיזם או לחברת ההזנק ישנה כדאיות כלכלית וסיכוי טוב להחזר על ההשקעה. נכון, ישנם מקרים בהן חברות אינטרנט מצליחות נבנו ללא כל כדאיות כלכלית מלכתחילה (דוגמת Tweeter). אולם מקרה זה הוא נדיר מאוד ונדרשים סכומי עתק להקים מיזם שכזה, וברור כי עדיף שלא לצאת להרפתקאות מעין אלה.

יתרונה של תוכנית עסקית הוא היכולת להעריך את תזרים ההוצאות וההכנסות שלכם וכימות שלהמשאבים וסכומי הכסף להם אתם נדרשים להקמה וביצוע של הסטארטאפ שלכם. בזכות תוכנית עסקית טובה תוכלו לבנות אסטרטגיה ותוכנית עבודה, מודל עסקי נכון, והחשוב מכל, לבחון את ישימות המודל והתוכנית מול גורמי השוק ומובילי דעה, ואף בהמשך לטייב את אותה תוכנית עסקית בהתאמה לתוצאות. כך לדוגמא, יתכן ובאותה תוכנית עסקית תציגו רעיון נפלא בתחום האינטרנט הסלולרי, אולם תגלו כי המודל השיווקי שבחרתם דורש השקעת עלויות גבוהות מאוד בפרסום המהוות סיכון גדול מאוד לגבי כדאיות המיזם והגעה לרווחים. ככל שתגלו תוצאות אלה בשלב מוקדם מדי (לשם כך נועדה תוכנית עסקית ), הרי שהביטחון שלכם אל מול המשקיעים יגבר, כמו גם היכולת לבסס את המספרים המוצגים בתוכנית העסקית שכתבתם.

מהם השיקולים המשמשים בהכנת תוכנית עסקית ובחישוב סכום ההשקעה ?

שוק חברות ההייטק הוא שוק סוער ודינמי, ואין דין סכום השקעה הנדרש לחברת מוצר א', זהה לסכום השקעה הנדרש לחברת מוצר ב'. כך לדוגמא, פיתוח מוצר בתחום מכשור רפואי או שבבים אלקטרוניים דורש תהליך פיתוח ארוך מאוד והקמת תשתית יקרה מאוד, בעוד פיתוח תוכנה לאינטרנט או מוצר מדף תוכנתי אחר הוא זול משמעותית, ואינו נדרש לכל תשתית מיוחדת, שלא לדבר על חברות סטארטאפ המפתחות אפליקציות אייפון ,שהן זולות מאוד מבחינת ההשקעה הנדרשת.

זכרו, כי גם אם הגשתם תוכנית עסקית מושלמת, הרי שמוכנות המשקיעים להצטרף אליכם תלויה גם ביכולותיהם הפיננסיות ובסכומי הכסף הפנויים שיש בידם להשקעה. הניסיון של השנים האחרונות והמיתון בשוק ההייטק גרם לחלק גדול מהמשקיעים להיזהר בהשקעותיהם, להתרחק מחברות המצויות בשלב ה- seed (שלב הרעיון), ובעיקר – להעדיף יזמים מוכרים שיש להם ניסיון מוכח בהקמת מיזמים דומים. הפתרון בשלב הזה הוא לגייס סכומים קטנים יותר ממשקיעים פרטיים (אנג'לים) לפני שפונים לקרנות הון סיכון) ולכתוב תוכנית עסקית המציגה בצורה מקצועית את האופק של המיזם שלכם.

תוכנית עסקית תסייע לכם לבנות מדרג בסכומי ההשקעה לפי אבני דרך

גם אם הרעיון שלכם מצוין, הצגתם תוכנית עסקית למשעי, וקיבלתם את הסכמתם העקרונית של המשקיעים, זכרו כי פעמים רבות יעדיפו אלה שלא להשקיע את כל סכום הכסף בבת אחת, כי אם על פי תוכנית מדורגת ועל פי ההתקדמות לפי אבני דרך. לפיכך, במסגרת תוכנית עסקית , התשובה לשאלה "כמה כסף אתם צריכים "תידרש להראות את תוכנית הפיתוח לאורך זמן, ולהציג את אבני הדרך בהם תציגו הצלחה מחד וצורך בהשקעה נוספת – מאידך. כך לדוגמא, השתמשו באותה תוכנית עסקית על מנת להציג למשקיעים, כמה כסף תצטרכו על מנת לפתח אבטיפוס ולהוכיח היתכנות טכנולוגית ושיווקית למוצר. בהמשך הדרך, על פי מתווה התוכנית העסקית , תוכלו לבקש את יתרת סכום ההשקעה, לצורך שיווק וחדירה לשוק, מה שכמובן יקל על המשקיעים להשקיע לאחר שיחזו בהצלחת ה prototype שפיתחתם.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

הכותב הינו איש הייטק בכיר, יזם ומנכ"ל חברת הייטק אסטרטגיות.
חברת הייטק אסטרטגיות סייעה בהצלחה למאות חברות ויזמים בגיוס השקעה, הכנת תוכניות עסקיות, ייעוץ אסטרטגי, שיווק וקידום מכירות, פיתוח עסקי, ועוד.
ראה אתר החברה: www.HitechStrategies.com  
ליצירת קשר: contact@hitechstrategies.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת Boaz Gruener

מאת: Boaz Gruenerיזמות עסקית27/06/111151 צפיות
בשנים האחרונות מתפתחת מגמה מאוד ברורה של מיזמי הייטק, כמו גם של חברות סטארט אפ, המבקשת להציע מוצרים טכנולוגיים רלוונטיים לעולם התוכן של חברות שונות. תוכניות עסקיות ניתן למצוא למכביר, אך לא תמיד ניתן לראות את אותן תוכניות עסקיות מקבלות את העוגן הדרוש כדי שרעיון התחלתי יוכל להתממש באופן פרקטי. ..

מאת: Boaz Gruenerייעוץ עסקי07/02/111721 צפיות
תוכנית עסקית הינו חלק בלתי נפרד מתהליך הקמת מיזם או סטארטאפ טכנולוגי ומתהליך השגת המימון עבור המיזם. השגת המימון או ניהול נכון של המיזם, תלוי במרבית המקרים בכך שלמיזם קיימת תוכנית עסקית איכותית ואפקטיבית. הנה מספר נקודות מפתח שיש לקחת בחשבון לכתיבת תוכנית עסקית מוצלחת..

מאמרים נוספים בנושא יזמות עסקית

מאת: ישראל רף יזמות עסקית31/07/232308 צפיות
מתנות אישיות ממותגות לראש השנה ללקוחות ולעובדים, ההצלחה מובטחת, נשמח לעזור. מסר אישי שלכם ממותג בעציץ, מזכרת בלתי נשכחת תוצג תמיד על השולחן ולא במגירה. המטרה לחבר בין אנשים בקשריכם העסקיים והאישיים להביע את הערכתכם ואהבתכם בדרך מקסימה הזוכה ל-100% הצלחה! מוזמנים להעביר מסר אישי חם ממותג בעציץ לאנשים החשובים לכם העובדים והלקוחות נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: ישראל רף יזמות עסקית20/07/232336 צפיות
מתנות לראש השנה, מחפש דרך מקורית להעביר מסר של הצלחה לעובדים והלקוחות אתם משקיעים מחשבה ומשאבים רבים לקראת ראש השנה שהלקוחות והעובדים יצאו מרוצים שהקשר ביניכם יתהדק יש דרך לעזור לכם להשיג את המטרה הזו! בהשקעה כספית קטנה יחסית. עציץ ממותג עם הלוגו והמסר שלכם, משפט קצר או מוטו המאפיין את העסק, זו דרך מצוינת להעניק תשומת לב – לעובדים וללקוחות כאחד. נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: ישראל רף יזמות עסקית13/07/231560 צפיות
מתנות לראש השנה, עציצים ממותגים, שיבטיחו לך הצלחה עסקית כל השנה. המטרה של כל עסק, למצוא מתנה לראש השנה שתשלב את הרצון לשמח את העובדים והלקוחות שתקדם את העסק עם תוצאות מעולות לטווח ארוך, וזאת בהשקעה כספית קטנה יחסית. עציץ ממותג עם הלוגו והמסר שלכם, משפט קצר או מוטו המאפיין את העסק, זו דרך מצוינת להעניק תשומת לב – לעובדים וללקוחות כאחד. נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: אמיר לניאדויזמות עסקית11/01/232426 צפיות
העלתי את השאלה בכותרת לדיון מכיוון שאני נתקל ביזמים רבים שמגיעים אלינו לאחר שבצעו רישומי פטנטים באלפי שקלים/ דולרים ורק לאחר מכאן הגיעו לשלב של פיתוח המוצר ובניית האנפורמציה העסקית הדרושה. מטרתי במאמר זה הוא להאיר את עיני היזמים שבכוונתם לפתח מוצר או לקדם פטנט או רעיון שיש להם – תהליך שאני קורא לו 'בניית ערך כספי לרעיון'. אז איך בונים ערך כספי לרעיון/ למוצר/ לפטנט?

מאת: בנימין קלינגריזמות עסקית13/12/222805 צפיות
ידוע כי בנייה בשטחים המשותפים בבית משותף, תתאפשר רק בהסכמת 75% ומעלה מכלל דיירי הבניין בבית המשותף, וזאת עפ"י חוק המקרקעין, תשכ"ט-1969. אך מה הדין כאשר דיירים הרחיבו את דירת הגג שלהם תוך ניצול שטח המוצמד לדירת גג זו על חשבון השטח המשותף של הבית המשותף, בלא הסכמה של 75% מכלל דיירי הבית המשותף? ודוק – האם הצמדתו של שטח משותף לדירה, מקנה לבעלי הדירה זכות בנייה בשטח זה?

מאת: ישראל רף יזמות עסקית16/03/221316 צפיות
מתנות לעובדים, העובדים הם המנוע של העסק פנקו את העובדים ב עציצים ממותגים, מתנות לחג הפסח, ותקבלו מנוע טורבו עבור העסק שלכם. מסרים ממותגים בעציצים בערכים של העצמה, שגשוג, הצלחה, פריחה, בריאות, אהבה, אושר, שפע ועוד. בעציצי קרמיקה, בטון וזכוכית. אנו מציעים להעניק חוויה בלתי נשכחת לחיזוק הקשר עם העובדים והלקוחות שלכם. פנו אלינו נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: בנימין קלינגריזמות עסקית27/02/221369 צפיות
רקע רשיון בישראל עשרות אלפי עסקים הפועלים ללא עסק . ניכר חלק מעסקים אל ה) לפי הערכה-כרבע ( אינם לקבל זוכים רשיון ב עסק של אי עמידה בהוראות חוק התכנון והבניה,התשכ 1 , "ה 965. רשיון בעסק הפועל ללא לא ניתן לפקח על המטרות האמורות בסעיף לחוק רישוי עסקים,התשכ 1 , "ח . הן 968 המטרות :הסביבה איכות נאותה של , מניעת סכנות לשלום הציבור ,במקום בטיחות הנמצאים , מניעת מחלות בעלי חיים וזיהום מקורות מים , בריאות הציבור וקיום דיני התכנון והבניה ודיני הכבאות.והבניה כתוצאה מכך הליקוי מתחום דיני התכנון , המונע קב

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica