חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הלהקות הצבאיות

הלהקות הצבאיות התקיימו בצה"ל מאז קום מדינת ישראל במספר מועט ובהתאם לתקופה ולדרישה.

בשנות החמישים והשישים התבלטה מאוד להקת הנח"ל שהכניסה סגנון מרענן למוזיקה הישראלית.
תקופת הזוהר של הלהקות הצבאיות הייתה ממלחמת ששת הימים ועד למלחמת יום הכיפורים, מספרן של הלהקות הורחב עד שלכל חייל וחטיבת חי"ר הייתה להקה משל עצמה.

הלהקות הללו זכו להצלחה תוך זמן קצר בקרב החיילים ובקרב האזרחים. הן קיימו הופעות רבות גם מחוץ לצה"ל, הופקו תקליטים ושיריהן נוגנו הרבה בתחנות הרדיו ונהפכו ללהיטים.

התנאים שבתוכם פעלו הלהקות של אז הכתיבו ניידות גבוהה ויכולת להופיע בכל מקום ללא הגברה. מה שאומר, עיבודים מינימליסטיים של אקורדיון ושירה בלבד והעיקר, והרבה מאוד ציונות.

את השירים ללהקות הצבאיות תרמו מיטב יוצרי הזמר העברי, כמו: נעמי שמר, חיים חפר, יאיר רוזנבלום ויורם טהרלב ועמם עבדו במאים ומעבדים כגון: נעמי פולני, יוסי בנאי ודני ליטאי.


כמעט כל השירים היו בהמשך ללהיטי ענק כמו: "12 טון", "יא ירח", "תותחים במקום גרביים", "רוח סתיו,"שיר לשלום "ועוד רבים וטובים.
כיום,מרבית הזמרים,האומנים והיוצרים במוזיקה הישראלית הם חברי להקות צבאיות לשעבר.

יש לציין כי היו כמה מבוגרי הלהקות הצבאיות שעשו חיל בתחומים אחרים לגמרי כמו שלי טימן (להקת פיקוד הצפון) שכיום הינו שופט מחוזי בדימוס, שוקי פורר(להקת גייסות השריון), ראש עיריית רחובות, ועודד בן-חור (להקת חיל הים) שגריר ישראל ליד הוותיקן.

בשנת 1978 בהוראת הרמטכ"ל דאז רפאל איתן(רפול), פורקו הלהקות הצבאיות בטענה, שהן כבר לא מיישמות את ייעודן המקורי. ולמרות פירוקן, המשיכו לקיים בצה"ל הרכבים מוזיקליים שלא זכו לחשיפה תקשורתית.

רפול רצה להקה שתזכיר את מקהלת הצבא האדום ולכן הוקמה בשנת 1985 "מקהלת צה"ל" שתפקידה היה להופיע בטקסים צה"ליים ובטלוויזיה.

חברי ההרכב הזה היו מידי פעם מתאחדים לצוותים קטנים יותר וכך הוקמו צוותים כמו "100 שנות התיישבות", "צוות הווי אלתרמן", "פלפל ממולא" ו-"צה"ל 84".

לאחר מכן,התפוגגו הלהקות האלה. הסגנון המוזיקלי הישראלי השתנה עם השנים והתרחק מזה של הלהקות הצבאיות שהתבססו בעיקר על שירי ארץ-ישראל או שירי פופ קלילים.

במקום הלהקות הצבאיות הגדולות שכללו גם נגנים, הוקמו להקות קטנות בהיקפן הנקראות "צוותי הווי" (כמו להקת חיל החינוך ולהקת המפח"ש). הצלחתם כיום מעטה מזו של הלהקות הצבאיות בעבר.

 הם מופיעים רק בפני חיילים וכמעט שלא מתבססים על חומר מקורי אלא על שירים של זמרים מוכרים.

כיום, אנחנו עדים ל"שחזורים" של שירים ידועים של אותן להקות צבאיות בפי זמרים עכשוויים ובוגרי "כוכב נולד".

אני אישית חושב, שלא בהצלחה יתרה.
כולי תקווה, שגרמתי לכם להיזכר ולו במעט בלהקות המצוינות הללו.

ברור לי כי אפשרי לספר אודות כל להקה ולהקה בנפרד אבל הנייר צר מלהכיל. וכדי להמחיש,להיזכר ולהתרפק, אנחנו מזמינים אתכם לערב הזמר בנושא ושיכלול את מירב ומיטב שירי הלהקות הצבאיות.

עד כאן

בברכה

מוטי דביר-צמד הווי ובידור -

 http://www.havayvebidur.com

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מוטי דביר,יליד ירושלים, בצבא השתתף בכמה צוותי הווי ובידור ולאחר מכן העדיף להיות קצין.היה צלע משלישיית זמר ירושלמית "שלישיית הר הצופים". שחקן/במאי/זמר,בוגר בי"ס למשחק בהנהלתו של ניסן נתיב.השתתף בהצגות ילדים רבות ובאופרה הישראלית החדשה.מביים הצגות תיאטרון.כיום, מוטי הינו צלע מתוך "צמד הווי ובידור". http://www.havayvebidur.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מוטי דביר

מאת: מוטי דבירמוסיקה14/10/121292 צפיות
אודות קיום מקהלת צה"ל - 1984

מאת: מוטי דבירמוסיקה12/09/121117 צפיות
על עצם קיום הגבעטרון ב- 65 שנות המדינה כבר נכתב לא מעט, לכן יש להוסיף בעיקר פרטים על הווה והעתיד. ערכתי עבורכם מאמר קצר אודות להקת הגבעטרון המופלאה של שנות ה- 2000.

מאת: מוטי דבירמוסיקה18/06/121423 צפיות
עצוב למות באמצע תמוז אבל באמצע התמוז אמות אל בוסתני הפרי שנתייתמו הידד אחר הידד נפול ייפול ועל קיצך ועל קצירך ועל הכל.

מאת: מוטי דבירמוסיקה23/02/121364 צפיות
צמד הפרברים הוא אחד ההרכבים הוותיקים ביותר שעדיין פועלים בזמר העברי. הצמד מאופיין בהרמוניה הקולית המשובחת שלו ובנגינת הגיטרות של חבריו. הצמד מלווה כבר 50 שנה את הזמר העברי בשיריו, הכוללים שירי עם ישנים וחדשים שהקליט ובכך סייע בשימור הפולקלור הישראלי. בנוסף הקליט הצמד שירים מתורגמים ממקורות שונים, וכן שירים שנכתבו במיוחד עבורו על ידי מיטב הכותבים.

מאת: מוטי דבירמוסיקה05/01/121475 צפיות
שלום רב. אנחנו בפני ערב מיוחד ובו אנחנו מארחים את הזמרת – רוחמה רז ערכתי עבורכם ממקורות שונים, מאמר המספר בתמצית את קורות חייה של הזמרת המגיעה אלינו היישר מהיכל התהילה ומבית הספר למוסיקה.

מאת: מוטי דבירמוסיקה24/11/111317 צפיות
שלום רב. אנחנו בפני ערב מיוחד נוסף והפעם,בו אנו מארחים את הזמר- איתן מסורי ערכתי עבורכם ממקורות שונים, מאמר המספר בתמצית את קורות חייו של הזמר/יוצר המאוד מוכשר הזה. מאחל לכם הנאה רבה.

מאת: מוטי דבירמוסיקה03/06/111327 צפיות
שלום רב. להלן מאמר שערכתי אודות יוצר ענק – נחום (נחצ'ה) היימן אשר תרם ותורם את כל מרצו לקידום הזמר העברי . בסוף חודש זה,יתקיים ערב זמר– "משיריו ומשירי הגבעטרון" . בערב זה, יהיה לנו הכבוד והעונג לארח את נחצ'ה היימן. אשמח ואודה לתגובות. מאחל לכם הנאה רבה.

מאמרים נוספים בנושא בידור ופנאי - כללי

מאת: עופר שלובידור ופנאי - כללי23/09/181609 צפיות
טיפים למטבח

מאת: שלום כהןבידור ופנאי - כללי10/11/165765 צפיות
ילדה שמגיעה לגיל חמש רוצה בדרך כלל שההורים יעשו לה הפתעה מיוחדת כי מדובר על גיל מיוחד. מצד אחד הילדות בדרך כלל מרגישות כבר גדולות כי יש להן חברים וחברות אך מצד שני כמובן שהן זקוקות להורים כדי להפיק אירוע מרגש ומיוחד.

מאת: שלום כהןבידור ופנאי - כללי07/11/161981 צפיות
בכל מסיבה ובמיוחד בימי הולדת תקליטן ליום הולדת, הוא זה שייצור את האווירה המתאימה. על התקליטן, להתאים את המוסיקה על פי הסגנון שמקובל על הילדים , אם מוסיקה ידועה שהילדים מכירים ושתהיה הכי עדכנית שיש. די ג'יי שהוא בעצם תקליטן, יודע לעבוד עם כל שכבות הגילים, עליו להכיר את כל סוגי המוסיקה ולהתאים אותה לקהל היעד. ילדים יאהבו את השירים הכי שמחים ויש כאלה שיבקשו קרצת מוסיקה מזרחית שהפכה להיות לחביבת כל הגילאים בישראל.

מאת: שלום כהןבידור ופנאי - כללי25/10/161995 צפיות
מתקרב התאריך המרגש של השנה והבת שלכם עומדת לחגוג יום הולדת? אם כך, אתם בוודאי רוצים לשמח אותה, כי איזה זוג הורים לא היה רוצה לראות את הבת שלו מתרגשת ומרוצה? עם זאת, רוב ההורים לא באמת יודעים איך להפיק ימי הולדת בראשון לציון ולעשות אותם שונים, אחרים ומהנים במיוחד. כולנו זוכרים את ימי ההולדת שההורים שלנו נהגו לעשות לנו ואשר במסגרתם בדרך כלל ילדי הגן או הכיתה היו מגיעים, משחקים קצת ביחד ובכך הייתה מסתיימת החגיגה.

מאת: שלום כהןבידור ופנאי - כללי23/10/161921 צפיות
אם יום ההולדת של ילדיכם מתקרב, כדאי כי תארגנו לו בזמן, יום הולדת נפלאה שהוא וחבריו, לא ישכחו במהרה. ניתן למצוא מקומות רבים לעריכת יום ההולדת, אבל אם יש לכם בית מרווח, אולי יום הולדת בבית, תתאים לכם ותהי חסכונית יותר. מהבחינה הבטיחותית, אין סיכוי שילד יאבד בבית או שלא תהיה עליו השגחה כאשר מדובר בביתכם ואתם משגיחים על ילדי יום ההולדת כשהם באחריותכם. לרוב בימי החורף, רבים עורכים את יום ההולדת בביתו של בעל השמחה.

מאת: שלום כהןבידור ופנאי - כללי26/09/162056 צפיות
ליצנים לידי הולדת הם אחת הבחירות המשובחות והקלאסיות ביותר לימי הולדת. היום הליצנים יודעים לא רק להצחיק את הילדים באמצעות מחוות גופניות וכדומה, אלא הם מסוגלים גם ללמוד קסמים, לנגן מוסיקה בכלים מוסיקליים שונים ומשונים, הם מסוגלים בנוסף להפעיל את הילדים בכל מיני פעילויות מגוונות ועוד דברים רבים אחרים.

מאת: שלום כהןבידור ופנאי - כללי19/08/162750 צפיות
אתם שואלים את עצמכם מדוע ליצנית תהיה הבחירה הטובה ביותר שתוכלו לעשות לאירוע הקרוב? ובכן, עקב כך שמדובר בטרנד די נשכח הזמנה של ליצנית לאירוע יכול להיות דבר מפתיע ויוצא דופן. כך ניתן יהיה לגרום לכל האורחים באירוע ליהנות כפי שלא נהנו הרבה מאוד זמן. ליצנית איכותית תוכל גם לספק לכם מופע בידורי רחב היקף אשר יבטיח את הנאתם את הקהל הבוגר והצעיר גם יחדיו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica