חפש מאמרים:
שלום אורח
04.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

דגים - מבנה גופם ותפקידם

מאת: שלומי דהןחיות מחמד09/11/20114230 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

דגים הם יצורים בעלי דם קר עם עמוד שדרה, סנפירים וזימים. מרבית הדגים הםבצורת קליע טורפדו, כדי לאפשר להם תנועה מהירה ויעילה במים, אולם קיימים דגים בצורות שונות ומגוונות. משקלם של הדגים משתנה מאוד בין המינים השונים,ויכול לנוע מסנטימטר (גובי פיגמי) ועד ל-18 מר' (כריש לוויתן). גופם של הדגים מורכב משלד, ובו גולגולת ועמוד שדרה  המסתיים בספיר הזנב, איברים פנימיים, בלוטת ציפה, שתי שכבות עור ושכבת מוקוס שתפקידה להגן על שכבת העור החיצונית. ישנם דגים שגופם מכוסה בקשקשים וישנם כאלה ללא קשקשים.  בניגוד ליונקים, שהם בעלי מחזור דם כפול (לב-ריאות ולב-גוף-לב), לדגים מחזור דם פשוט: לב – זימים – גוף.

איברי השחייה העיקריים אצל דגים הם הסנפירים, שגם עוזרים להם להתייצב במים.הסוגים העיקריים הינם סנפיר הגב, סנפיר הזנב, סנפירי החזה והסנפיר התחתון.בעזרת הסנפירים יכולים הדגים לשחות במהירות רבה: דג ממוצע יכול לשחות במהירות פי 6 מאורך גופו לשניה, ולמרחקים קצרים במהירות גדולה יותר: דג החרב יכול להגיע למהירות של כ- 100 קמ"ש!. איבר נוסף בגופם של הדגים האחראי על ההתנהלות במים הינו בלוטת הציפה. תפקידה העיקרי הינו לשנות את המשקל הסגולי של הדג, באמצעות הכנסה או הוצאה של גזים מהשלפוחית. בקרב חלק מסוגי הדגים בלוטת הציפה אינה מכילה גזים בלבד, אלא את דמם של הדגים, המכיל גם גזים.

מבחינת אזורי המחיה מתחלקים הדגים לשתי קבוצות עיקריות: דגי מים מתוקים ודגי מים מלוחים. דגי המים המתוקים חיים בנהרות ובאגמים, ואילו דגי המים המלוחים חיים באוקיינוסים. קבוצת ביניים נוספת היא הדגים החיים במים מליחים. אחוזי המליחות בדמם של הדגים משתנים עם סביבתם: בעוד שדגי מים מלוחים בעלי ריכוז מלחים נמוך מסביבתם, לדגי מים מתוקים ריכוז מלחים בדם הגבוה מהריכוז הסביבתי, אולם שני הסוגים שומרים על ריכוז מלחים באמצעות השתנה של כמויות המים המיותרות הנכנסות לגופם. כאמור, כל הדגים הם בעלי דם קר. משמעות הדבר היא שטמפרטורת הגוף שלהם משתנה בהתאם לסביבתם החיצונית.זאת בניגוד ליונקים ששומרים על טמפרטורת גוף קבועה.

 



תגיות המאמר: דגים, מבנה גוף


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שלומי דהן

מאת: שלומי דהןחיות מחמד14/12/11879 צפיות
במאמר זה אביא לידכם מספר טיפים לשמירה על ראש כוח תקין באקווריום.

מאת: שלומי דהןחיות מחמד09/11/111069 צפיות
רבים מאיתנו רוצים אקווריום בבית עם דגי נוי, ויש המון סוגים של אקווריומים, במאמר זה אסקור כמה סוגים ושיטות

מאת: שלומי דהןחיות מחמד15/10/111334 צפיות
עולם המים הוא רחב ומקיף המון סוגי אקווריום שונים, החל מצמחייה ועד למרינה, במאמר תוכלו לקרוא בהרחבה על סוגי אקווריומים אשר קיימים בבתים שונים.

מאת: שלומי דהןחיות מחמד03/10/111211 צפיות
כמה פעמים קניתם דגים ואחרי מספר שעות נאלצתם להפרד מהם לשלום? הרבה חובבים נוטים לחזור על אותה הטעות, הקדישו מזמנכם ולמדו כיצד לשמור על חיי הדג ארוכים ובריאים יותר.

מאמרים נוספים בנושא חיות מחמד

מאת: דודישחיות מחמד29/03/1810488 צפיות
הגידול במספר בתי האב בהם יש חיות מחמד (כלב או חתול) הוביל להתפתחות מטורפת בענף המזון לחיות. היום כשאתם נכנסים לחנות יש כמות רבה של מותגים על המדפים וכל כך קשה לבחור.

מאת: דודישחיות מחמד19/09/175303 צפיות
יש לא מעט דברים שיש להיערך אליהם כשמחליטים לצרף למשפחה חבר חדש בדמות כלבלב. כלומר, כל חיית מחמד דורשת היערכות מסוימת, אבל אני חושב שיסכימו איתי רוב האנשים, שכלב בבית דורש קצת יותר הערכות ונכונות והשקעה

מאת: דודישחיות מחמד07/05/176192 צפיות
הכלב הוא לא רק חברו הטוב ביותר של האדם, הוא גם אוכל השאריות שהאדם מגניב לו מתחת לשולחן הטוב בעולם. ואוכל דברים שנפלו על הרצפה במטבח הטוב בעולם.

מאת: נטלי הרוש חיות מחמד03/11/162015 צפיות
על גידול תוכי קוקטייל כחיית מחמד

מאת: נטלי הרוש חיות מחמד01/08/163208 צפיות
תופעת נטישת חיות המחמד גדלה עם הזמן מזמינים אתכם לקרוא קצת מה עובר עליה שם בחוץ...אחרי שהתרגלה לתנאי בית חום ואהבה..

מאת: דודישחיות מחמד22/03/167807 צפיות
אנחנו אוהבים את הכלב שלנו כמו ילד. אנחנו משחקים אתו, מפנקים אותו, מדברים אליו, מתכרבלים אתו ורוצים את הטוב ביותר בשבילו

מאת: דודישחיות מחמד14/03/167934 צפיות
אימצתם גור? איזה כיף! תתחדשו בחבר החדש והכי טוב שיהיה לכם! בטח חשוב לכם שהוא יתפתח ויגדל בצורה הבריאה והנכונה ביותר

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica