חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אילו סוגי מבחנים קיימים באקדמיה?

כדי להתקבל אל לימודים מתקדמים ברחבי העולם אנחנו צריכים לעבור מבחני קבלה והתאמה מסוימים – כמו Gmat, Greו-TOEFL, ועוד. במדינות רבות במערב, ובעיקר בארה"ב, קיים סטנדרט של מבחנים שצריך לעבור כדי להגיש מועמדות אל לימודי תואר שני ומעלה. אל המבחנים הללו ניתן ללמוד באופן עצמאי, אולם מומלץ בחום להקדיש זמן וכסף כדי ללמוד באופן מסודר ומקיף דרך קורסי הכנה המתקיימים ברחבי הארץ.

הדומה והשונה בין המבחנים

ראשית, כדאי שנגדיר לאילו פקולטות כל אחד מהמבחנים השכיחים באקדמיה מיועד. מבחן Gmatמיועד לפקולטות של תואר שני במנהל עסקים ברחבי העולם – לכל מוסד יש את הציון שהוא דורש כדי להתקבל ללימודים. תוכנו של מבחן Gmat מורכב משלושה חלקים: חלק מילולי, כמותי, וכן כתיבה של חיבור. גם בישראל קיימת דרישה למבחן Gmat עבור תואר שני במנהל עסקים, ואולם במרבית האוניברסיטאות בארץ נדרש רק מעבר של החלק הכמותי.

מבחן Gre מתמקד בהגשת מועמדות אל מוסדות ברחבי ארה"ב, לתואר שני ומעלה. בשנת 2011 השתנתה מתוכנת המבחן, בדומה לשינויים אשר צפויים גם להתקיים בקיץ 2012 במבחני Gmat. המתכונת המחודשת של מבחן Greתכלול שישה חלקים – כתיבה, שני חלקים של שאלות הבנת הנקרא, שני חלקים שאלות בהבנה כמותית ומתמטית, וכן חלק נוסף אשר משתנה בכל בחינה  העוסק בשאלות הבנת הנקרא או מתמטיקה.

מבחן TOEFL

מבחן נוסף ושכיח, מלבד Gmat או Gre, הוא בחינה בשיטת TOEFL. בעוד שבחינת Gmatבודקת את מכלול המיומנויות של הסטודנט בהבנת הנקרא, כתיבה ומתמטיקה, בחינת TOEFL נועדה להעריך את רמת הידע של הסטודנט באנגלית – הבחינה מיועדת רק לסטודנטים שאנגלית היא לא שפת האם שלהם.

כדי ללמוד לשלל המבחנים האלה מומלץ להיעזר במומחים דרך קורס Gmat או קורסי הכנה למבחנים האחרים. צוות המרצים בקורסים יוכל לסייע לסטודנט במציאת דרכי למידה ייחודיות המתאימות לו, וכן באבחון הנושאים אותם הוא צריך לחזק לקראת הבחינה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת חיים קסלר

מאת: חיים קסלרביטוח נסיעות09/02/148207 צפיות
ביטוח בריאות בעת נסיעה לחו"ל ובייחוד נסיעה ממושכת כגון שליחות, או רילוקיישן לחו"ל, הוא אחד הדברים החשובים שתדרשו לבצע לפני הנסיעה לחו"ל. החשיבות שלו נובעת בשל הצורך להתמודד עם מערכת בריאות במדינה זרה ובשפה זרה. השירות של DavidCard הוא מהיר, יעיל ופשוט- DavidCard הינו כרטיס מגנטי שניתן לשלם באמצעותו עבור שירותים רפואיים בעת השהייה בחו"ל.

מאת: חיים קסלרלימודי שפות29/10/137739 צפיות
באופן כללי, מבחן אמיר ומבחן אמירם נועדו לאפשר למועמדים ללימודים אקדמיים להשיג פטור מאנגלית, או הפחתה במספר קורסי ההשלמה בהם יידרשו. אמנם קיימים הבדלים מהותיים בין שני המבחנים, כמו היותו של מבחן אמירם ממוחשב ואדפטיבי, אך בהחלט קיימים גם קווי דמיון רבים. לכן, ההמלצות הבאות יסייעו לכם להגיע להישגים טובים יותר בשניהם

מאת: חיים קסלרלימודים אקדמאיים29/10/131172 צפיות
חינת הבגרות בפסיכולוגיה מהווה חלק מהבגרות במדעי החברה, ומקיפה לרוב 2 יחידות לימוד מתוך 5 יחידות מורחבות בתחום. הבחינה מורכבת משני פרקים עיקריים, כאשר הראשון כולל שתי שאלות רחבות בנות 25 כל אחת, ואילו החלק השני מחמש שאלות מקוצרות בנות 10 נקודות.

מאת: חיים קסלרקורסים וסדנאות08/10/131966 צפיות
בהגיעכם לגיל שש עשרה ובעודכם שוקדים על בחינות בגרות, נוחת עליכם הצו הראשון הדורש אף הוא הכנה לקראת מבחנים שונים. מדובר במבחנים פסיכוטכניים המבוצעים בתחנות שונות במהלך יום ארוך זה, אשר עוסקים במספר תחומים וביניהם גם אוצר המילים, או בכינויו המוכר צו ראשון מילים.

מאת: חיים קסלרבגרויות08/10/132232 צפיות
ישנם לא מעט ניגשים לבחינת פסיכומטרי המתקשים לעמוד במתכונתה הרגילה, לא עקב היעדר יכולות שכלית אלא בשל מגבלות מנטאליות או פיזיות. עבור מעומדים אלו מוצעות בחינות פסיכומטרי מותאמות בתנאים מיוחדים, שעל מנת להיות זכאים להן יש צורך בהרשמה מיוחדת ובהוכחת המוגבלות בפני יחידת במו"ת, שהינה מחלקה מיוחדת במרכז הארצי האמונה על מקרים אלו.

מאת: חיים קסלרפסיכומטרי08/10/133087 צפיות
המבחן הפסיכומטרי הינו כלי המיון העיקרי עבור קבלה ללימודי תואר ראשון במוסדות אקדמיים בישראל, ולכן ציוני פסיכומטרי הינם בעלי משקל רב הקובע אם תוכלו להתקבל אל המגמה בה חפצתם. מכאן נובע שלציונים אלו תהיה השפעה מכרעת על עתידכם הלימודי והמקצועי.

מאת: חיים קסלראבטחת הבית23/09/131397 צפיות
גלאי עשן הינם מכשירים מיוחדים לגילוי וזיהוי שריפות בבתים פרטיים, עסקים ומוסדות. חשוב לדעת כי קיימים בשוק מספר סוגים של גלאים העובדים בטכניקות ייחודיות וגם נדרשים בהוראות התקנה שונות. בדרך כלל יותקנו הגלאים באזורים רגישים בבית, כמו המטבח המועד לשריפות או בחדרי השינה, על מנת להתריע את הישנים מוקדם ככל הניתן אודות השריפה.

מאמרים נוספים בנושא לימודים אקדמאיים

מאת: ליאורלימודים אקדמאיים24/06/182591 צפיות
הנדסאי בניין לימודי בוקר, הוא מסלול לימודים שיש במספר מכללות טכנולוגיות בארץ. הנדסאים לומדים במכללות טכנולוגיות, שנקראות גם בשם: בתי ספר להנדסאים.

מאת: ליאורלימודים אקדמאיים03/06/182438 צפיות
בית ספר להנדסאים בשכונת נאות אפקה (בתל אביב), נוח להגעה עבור תושבי תל אביב. מומלץ ללמוד בבית ספר, שקבלתם עליו המלצות, מאנשים שאתם סומכים עליהם. לימודי הנדסאים, מתאימים עבור אנשים, שנמשכים לתחומים טכנולוגיים.

מאת: רועי כץלימודים אקדמאיים05/02/181890 צפיות
ברשת האינטרנט ניתן למצוא לא מעט עבודות אקדמיות בתשלום, אולם, חרף המחירים המפתים, לא מומלץ להשתמש ב'בנק' הזה היות שהוא לא מבטיח לכם בלעדיות על העבודה. ממש כפי שאתם קניתם לעצמכם עבודה כך גם שכנכם לספסל הלימודים עלול לרכוש את אותה העבודה בדיוק, מה שעלול להביא את שניכם לעמוד בפני צעדים משמעתיים במוסד האקדמי שבו אתם לומדים.

מאת: ליאורלימודים אקדמאיים23/01/181708 צפיות
הנדסאי מכונות מעולה, יכול לעבוד בעבודה מספקת מאוד. הנדסאי המכונות, יכול להשתלב בתעשיית הטכנולוגיה המתקדמת, או בתעשייה המסורתית. לימודי הנדסאי מכונות, מתקיימים בבתי ספר להנדסאים.

מאת: ליאורלימודים אקדמאיים20/12/171478 צפיות
הנדסאי מכונות בעל ניסיון, יכול לעבוד בתעשייה הישראלית. לימודי הנדסאים, מתאימים לבחורות ולבחורים, שנמשכים לתחומים טכנולוגיים.

מאת: אבי בכרלימודים אקדמאיים16/12/172267 צפיות
מאמר זה דן בסוגיית ההשכלה הגבוהה בקרב נשים בישראל כאשר ההתייחסות מנסה להקיף את כלל המגזרים בפסיפס המורכב של החברה בישראל אם כי עקב המורכבות החברתית הקשורה לסוגיה זו באשר לנשים משכילות מהמגזר הערבי בישראל בכללותו (נוצריות, מוסלמיות, בדואיות ובסייגים מסוימים גם דרוזיות) המיקוד במאמר יהיה בנשים משכילות בחברה הישראלית. כלומר, מצב ההשכלה או מקומה של ההשכלה בהוויה הישראלית בקרב הנשים בישראל. הדיון מתייחס לנשים בישראל מהמגזרים השונים.

מאת: אבי בכרלימודים אקדמאיים16/12/171936 צפיות
מאמר זה דן בסוגיית ההשכלה הגבוהה בקרב נשים בישראל כאשר ההתייחסות מנסה להקיף את כלל המגזרים בפסיפס המורכב של החברה בישראל אם כי עקב המורכבות החברתית הקשורה לסוגיה זו באשר לנשים משכילות מהמגזר הערבי בישראל בכללותו (נוצריות, מוסלמיות, בדואיות ובסייגים מסוימים גם דרוזיות) המיקוד במאמר יהיה בנשים משכילות בחברה הישראלית. כלומר, מצב ההשכלה או מקומה של ההשכלה בהוויה הישראלית בקרב הנשים בישראל. הדיון מתייחס לנשים בישראל מהמגזרים השונים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica