חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מכרסמים

מאת: דור יוגבבעלי חיים - כללי31/08/20091783 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בישראל קיימים 3 סוגי מכרסמים עיקריים המזיקים לאדם.

חולדת החוף (חולדה נורווגית)

חולדה מצויה (חולדת עליות,חולדה אלכסנדרונית)

עכבר מצוי.

המכרסמים-סדרה צמחונית במחלקת היונקים הכוללת 34 מיני מכרסמים.

למכרסמים מבנה שיניים מיוחד והם חייבים לכרסם באופן קונסיסטנטי (תמידי) כיוון שאם לא כך ייצמחו השיניים החותכות כלפי מעלה והמכרסם ימות.

המכרסמים גורמים נזק אדיר המוערך במאות מיליוני דולרים לתעשיות, עקב כרסום חוטי חשמל,חוטי מחשב ופגיעה בתשתיות קיימות.

למרות היותם צמחוניים חלקם נחשבים לאוכלי חרקים.

החולדות נחשבות לחיות  אינטיליגנטיות הן מעבירות מידע ע" פרומונים מאיבריי הרבייה ובסוג תקשורת זו יכולות להעביר אינפורמציה על סכנה מוחשית,מזון טוב או מקולקל ועוד.

החולדות חיות בלהקות ולפעמים יש זכר דומיננטי אשר משליט סדר ויוצר פחד בלהקה.

גודל החולדה לעיתים מגיע לגודלו של חתול צעיר.

החולדות נחשבותן לפעילות לילה וכאשר רואים חולדות המסתובבות לאור יום ניתן להסיק 2 מסקנות: האחת היא שיש זכר דומיננטי שמונע מחולדות אחרות לאכול ובלית ברירה הן יוצאות לתור אחר מזון לאור יום והשניה היא שכמות החולדות רבה מאד (התפוצצות אוכלוסין) .

החולדה מעבירה מחלות רבות ומסוכנות כמו:

כלבת

דבר

טיפוס מוריני (פרעוש החלודה)

האנטה-וירוס

לפטוספירוזיס (עכברת-משתן המכרסמים)

נשיכות (נפוץ בבתי אבות ואנשים חסרי ישע)

גורמות נזק אדיר לחלקאות ולענף האבוקדו (אס) פלפל אפרסק תאנה ועוד.

וירוס הנגרם כתוצאה מנשימת גללי המכרסמים

אלרגיה לשערות המכרסמים.

כאשר החולדה נכנסת לבית היא ממפה (מפה קוגניטיבית) את האיזור בו היא נמצאת וכאשר היא בסכנה היא יודעת היטב את פתחי היציאה והמילוט. החולדות סובלות מניאופוביה-פחד ממקומות ודברים חדשים וכאשר יש שינוי בסביבתן הן יירתעו מלצאת החוצה ממקום מחבואם. יש להן גם רתיעה מריח אדם ולכן לא מניחים פתיונות ומלכודות ללא כפפות.(חרדת פיתיון). חרדת פיתיון חולפת בין 6-12 שעות.

מאחר שהחולדה היא חיה חכמה אזי חולדה שתראה חולדה מלהקתה אוכלת מזון ומתה לא תיגע בו ואף תעביר את האינפורמציה לחבורה (להקה) והמזון המורעל לא ייאכל ולכן פיתחו רעל מושהה מסוג אנטי קוגולנטי (אשר פוגע בויטמין K ומונע את קרישת הדם) וחולדה שאכלה פתיון מורעל תמות בין 3-14 יום לאחר אכילת הפיתיון וכך חולדות אחרות לא יוכלו לקשר בין האכילה למוות.

לחולדה חוש שמיעה וריח מפותח מאד,יש להן כושר קפיצה מצויין הן מסוגלות ללכת על קירות,חוטי חשמל חוטי טלפון ולטפס על קירות שפריץ,הן מאזנות את עצמן בעזרת זנבן הארוך (כחצי מאורך גופן לערך). הן מסוגלות להגיע לבתי מגורים דרך מערכות הביוב (חולדת החוף) ואף לקפוץ מצמרות עצים לתוך מרפסות וחלונות ביתינו (חולדה מצויה).

הן נכנסות דרך חורים שקוטרן מ-2 ס"מ ומעלה למרות גודלן הרב ולאנשים רבים יש נטיה לחשוב שעקב גודלן הן זקוקות לפתח רחב  ע"מ לחדור לתוך מבנה אך זוהי טעות מרה.

הן חופרות מחילות מתחת לאדמה וניתן לראות חורים באדמה המשמשים למגורי החולדות.

כאשר אנו מטפלים בחולדות צריך להבין שכדי לפתור נגע זו צריך להוריד את "כושר הנשיאה של הסביבה" כלומר: לגרום לחולדות שלא יהיו להן את התנאים האופטימליים להתפתחות וכך הן מחפשות להן מקום אחר.

שלושה גורמים באים בחשבון "מ.מ.מ."  מחסה-מזון-מים.

 מחסה (מקומות לא מסודרים ומאורגנים,פסולת בערימות)

מזון (אשפה ופחים פתוחים ומלוכלכים,מזון זרוק)

מים (כל מקור מים נגיש החל מברז דולף)

ללא גורמים אלו לא תוכל להתקיים מושבת חולדות ולכן צריך סדר וסניטציה ע"מ למנוע הופעת מכרסמים.

יש דרכים רבות נוספות למנוע ולטפל בהופעת מכרסמים,אנו בחרקירי מומחים לכל נושא מניעה ואחזקה כנגד מכרסמים.

אנו משתמשים בחומרים מורשים מטעם המשרד להגנת הסביבה בנוסף לרעלים מושהים, רעלי קיבה הבאים כמזון או שתיה,מלכודות קפיץ ודבק ומלכודות לכידה.

העכבר המצוי- נחשב למכרסם לא אינטיליגנטי ונכנס לבתים דרך חור שקוטרו חצי ס"מ ומעלה. הוא נחשב למעביר מחלות וגורם לנזק ולבהלה בקרב יושבי המקום.

העכבר נחשב למכרסם מלוכלך והוא יכול לשתות ממקור מים ובו זמנית להטיל מימיו. לאחר מכן יכול לבוא בע"ח ולשתות ממים אלו ולמות כתוצאה מלפטוספירוזיס (עכברת) לכן צריך משנה זהירות  כאשר נכנס עכבר למגורי האדם.

גודלו של העכבר יכול להגיע ל-9 ס"מ והוא נחשב לאוכל כל (אוכל גם גופות ופגרים של חיות אחרות) העכבר הוא פעיל לילה. היריון הנקבה נמשך עד 20 יום ובהמלטה ממוצעת יוולדו 5-8 עכברים. שבוע לאחר ההמלטה הנקבה יכולה להתעבר שוב.

תוחלת החיים של העכבר היא 2-3 שנים.

העכברים גורמים נזק כבד לחקלאות ולתעשיה ע"י כרסום. צריך לזכור שהכרסום הוא צורך קיומי לעכבר והחפצים אותם הוא מכרסם אינם משמשים לו למזון אלא רק מחדדים את שיניו. פגיעתו בחקלאות היא צורך קיומי לאכילה ולצריכת מזון.

הידעת? אוגרים הינם חלק ממשפחת המכרסמים!

חרקירי- המומחים בהדברת מזיקים   www.harakiri.co.il

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

חרקירי- המומחים בהדברת מזיקים  www.harakiri.co.il 

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דור יוגב

מאת: דור יוגבבעלי חיים - כללי31/08/092669 צפיות
חומרים מיקרוקפסולרים,ייתרונותיהם ואופן השימוש בהם.

מאת: דור יוגבבעלי חיים - כללי31/08/092489 צפיות
מווסתי גדילת חרקים-מג"ח, מדוע חובה לשלב חומרים אלו בכל הדברה?.

מאמרים נוספים בנושא בעלי חיים - כללי

מאת: בתיה כץבעלי חיים - כללי03/12/195929 צפיות
אך מה יהיה ניתן לומר על מנגנון המשלב בו מספר חלקים מופרדים הפועלים בתיאום? הרי כדי שאבולוציה תשמור מקרה כלשהו, עליו לתת יתרון הישרדותי משמעותי בו ברגע, אחרת היצור לא "ישרוד יותר טוב מאחיו". מסתבר שקיימים מנגנונים בטבע המראים של"אבולוציה" ניחנה גם בראיית העתיד, או במילים אחרות, עובדה נוספת לקיומו של גורם אינטלגנטי חיצוני.

מאת: אביב הרחקת יוניםבעלי חיים - כללי22/01/173622 צפיות
הרחקת יונים באמצעות רשת להרחקת יונים, הינה שיטה נפוצה ואופטימלית, אשר קיימת במס' רב של מבנים ובניינים ומספקת פתרון מקיף למניעת קינון ומטרד רב של היונים. רשת נגד יונים ניתנת להתקנה באזורים שונים של הבית, בגדלים שונים ובסוגים שונים.

מאת: אביב הרחקת יוניםבעלי חיים - כללי22/01/173366 צפיות
לא רבים יודעים כי קיים מקצוע בשם "מרחיק יונים". מרחיק יונים כשמו כן. מרחיק יונים משתמש בשיטות שונות להרחקת היונים מהאזור המבוקש .

מאת: אביב הרחקת יוניםבעלי חיים - כללי22/01/173172 צפיות
הרחקת יונים הינו תחום גדול בו קיימים חברות ובעלי מקצוע רבים ושונים, אשר נותנים מגוון פתרונות לכלל סוגי האוכלוסייה, החל מלקוחות פרטיים, וועדי בתים, ועד ללקוחות עסקיים וחברות. בתחום זה חשוב להבין מהו צרכיכם ולהכיר את השיטות השונות הקיימות להרחקת יונים, וכן למצוא בעל מקצוע אמין ומנוסה, אשר יוכל לספק לכם שירות הרחקת יונים כמו שצריך.

מאת: אביב הרחקת יוניםבעלי חיים - כללי22/01/172822 צפיות
הרחקת יונים מאזורי קינון ביתיים, מצריכה לנקוט במספר דרכים מסוימות אשר באמצעותם ניתן להרחיק את היונים ולהיפטר מהם אחת ולתמיד. אין זה מספיק לגרש את היונים ולקוות שלא יחזרו, נדרשות כאן שיטות מיוחדות להרחקת יונים וכן הקדשת זמן והשקעה רבה בכדי להשיג פתרון יעיל בהרחקת היונים.

מאת: אביב הרחקת יוניםבעלי חיים - כללי22/01/172734 צפיות
הרחקת יונים משלטים הינה שיטה חדשה ויעילה אשר נותנת מענה למטרד היונים אשר מביאות עימם לכלוך ורעש כאשר הם מקננות על גבי שלטי פרסום של עסקים וחנויות. מטרד זה יכול לעורר סלידה אצל הלקוחות המבקרים במקום ואף חלילה להרחיק אותם, דבר אשר יכול לפגוע בפרנסתו של העסק או בעל החנות.

מאת: אביב הרחקת יוניםבעלי חיים - כללי22/01/172440 צפיות
הרחקת יונים ניתנת לביצוע באופן עצמאי על ידי מס' שיטות מסוימות להרחקת יונים משטח ביתכם או מבית העסק שלכם, אך, בכדי להשיג תוצאות טובות יותר, המאפשרות הרחקת יונים לצמיתות, כדאי שתשקלו פניה אל חברה מקצועית להרחקת יונים, אשר מומחית בכלל סוגי העבודות הרחקת היונים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica