חפש מאמרים:
שלום אורח
06.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

TOSTUDY- איך בוחרים מקצוע ללימודים?

מאת: Efratלימודים אקדמאיים10/04/2012807 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

TOSTUDY- איך בוחרים מקצוע ללימודים?

לבחירת מקצוע ותחום לימודים ישנה השפעה מכרעת על החיים. זאת ההחלטה הראשונה עבור רבים שקבלתה היא בידי המקבל בלבד ותהיה לה השלכה ישירה על הקריירה ועל הפרנסה והסיפוק מהעשייה שכול אחד ואחת יחוו במהלך רוב שנות חייהם. כובד ההחלטה והמורכבות שבה הופכים את בחירה זו לאחת החשובות והגורליות בחיים. החלטה מסוג זה דורשת מחשבה מקדימה ושיכלול של פרמטרים רבים כגון: עניין, יכולות וכישורים, פרנסה, ביקוש ועמידה בדרישות וביעדים.  בסוף מחשבה מקדימה זו התקווה היא לבחור במסלול ובתחום שיממשו בצורה האופטימאלית את סך הפרמטרים הרלוונטיים.

כיצד בוחרים מקצוע או מסלול לימודים?

את שלב ההכוונה והבחירה ניתן לחלק לשנים, קבוצה אחת מכילה את אלו שהבחירה קלה עבורם באופן יחסי מפני שהחיים הכווינו אותם למסלול מסוים או שהלימודים הם הגשמה של חלום עתיק יומין עבורם ולכן הם מדלגים למעשה על שלב המחשבה המקדימה, הבחינה וסקר השוק. עבורם התשובה למסלול לימודים ידוע מראש וברור. מדובר לרוב בנטייה למקצועות מסורתיים ויציבים כמו ללימודי רפואה משלימה, משפטים, קורס הנהלת חשבונות, חינוך או ספורט.

הקבוצה השנייה מכילה בתוכה את הרוב, רוב הציבור בישראל מתמודד מול שאלת, ה"מה נלמד?" ובמה נפתח קרירה בתחילת שנות העשרים של חייו הוא מתמודד מול סוגיה זו ללא הכנה מקדימה וללא נטיית לב ברור לכיוון כל שהוא. עבור קבוצה זו ההחלטה הינה החלטה מורכבת קשה סיזיפית הדורשת מחקר והעמקה בתחומים רבים בפעם הראשונה.

עבור קבוצה זו הדרך להתמודד היא על ידי מחקר על ידי ניסוי ועלי ידי תחקיר והקשבה לחברים בוגרים ומשפחה בעלי ניסיון חיים והבנה מעמיקה יותר מול החיים האקדמאים ובכלל. דרך נוספת היא היועצות במומחים שעל סמך מבדקים טכניים ועיוניים יודעים להכווין כול אדם למקצוע ולתחום התואמים את כישורים ויכולותיהם הטבעיות.

כך או כך ההחלטה אינה קלה אך היא מאתגרת ונחשבת ללא ספק לשלב חשוב וטבעי בהתפתחות התקינה של כול אחד ואחת הצעד אינו כך אך הוא מעצב ומגבש.

לימודים החלטה גורלית לחיים, האומנם?

האם למרות האמור בהקדמה בחירת התחום, או המקצוע ללימודים זו החלטה גורלית שעתידנו תלוי רק בה? ובכן המציאות מלמדת שלא. לתופעה זו כמה סיבות עיקריות:

סיבה הראשונה – גיל, הרוב הגדול של הסטודנטים במדינת ישראל בחורים את המקצוע ללימודים בתחילת שנות העשרים של חייהם. בגיל זה האישיות וההבנה של הסטודנטים הצעירים לגבי כישורים ויכולותיהם עדיין לא מעוצבים ברמה מספקת ולכן אין סיבה שלהחלטה בגיל צעיר תהיה השפעה מוחלטת על כל החיים. מי שחש שהבחירה שהוא עשה בגיל עשרים לא נכון בתחילת שנות השלושים יכול בקלות לבחור לעצמו נתיב לימודים אחר נכון לו הרבה יותר במקום או תוך כדי העבודה ופיתוח הקרירה העכשווית.

סיבה שנייה – חוסר עניין, עניין סיפוק ואפשרות להתפרנס בצורה מכובדת מקרירה הם פרמטרים דינאמיים ולכן לא נכון לדבוק בבחירה לא נכונה רק בגלל שבחרנו בה. החיים הם מבחן מתמשך והזדמנות מתמדת למחשבה שנייה, ולכן מי שחש במהלך הדרך כי ישנה בחירה אחרת נכונה יותר עבור רצוי שישנה תחום ויפנה ללימודים בתחום או מסגרת אחרת.

סיבה שלישית – ריבוי אפשרויות, פשוטו כמשמעו אנו חיים בעידן דינאמי ומשתנה האפשרויות הן כמעט בלתי מוגבלות בניגוד למה שהיה נהוג בעבר קל היום ללמוד תואר נוסף או תחום נוסף . מוסדות הלימוד מעודדים את התופעה (גם בגיל מאוחר), מקומות העבודה שמחים ומברכים על התופעה וגם החברה מקבלת ומעריכה יותר מתמיד את בניה המשכילים יותר והמגוונים יותר.

סיבה רביעית – ריבוי אפשרויות, בעולם הגלובלי המודרני והמתירני מאפשרת אין סוף אפשרויות וגם בכול הקשור ללימודים אנשים אינם חוששים להחליף מקצוע כל כמה שנים ולהתנסות ולנסות את מזלם בתחומים רבים ובסגנונות שונים התחושה היא שהכול פתוח ובהישג יד בכול גיל ולכול מעמד.

סיכום

התובנה הברורה מהבנת ארבעת הסיבות היא כי ההחלטה באשר לתחום לימודים היא חשובה היא בונה ומעצבת יש לה אפקט ישיר על החיים איכותם ורמתם אך היא אינה אחת ויחידה לא מדובר בהזדמנות אחת אלה בהזדמנות אמיתית לחקור וללמוד תחום שלתלמיד זיקת אמת עליו ואם הבחירה הראשונה לא הייתה מושלמת נכון ולא בושה לבצע בחירה נוספת.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת Efrat

מאת: Efratקניות 09/04/137898 צפיות
באירועים כמו חתונה ובת או בר מצווה, חלק חשוב בארגון האירוע הוא בחירת מתנות לאורחי המסיבה. יש שבוחרים מחזיקי מפתחות, פרחים או תמונות מגנטיות אך חולצות עם הקדשה או הדפסה הומוריסטית גם מהוות מתנה חביבה וגם יוצרות שיח משעשע בין האורחים.

מאת: Efratקניות 09/04/137966 צפיות
באירועים כמו חתונה ובת או בר מצווה, חלק חשוב בארגון האירוע הוא בחירת מתנות לאורחי המסיבה. יש שבוחרים מחזיקי מפתחות, פרחים או תמונות מגנטיות אך חולצות עם הקדשה או הדפסה הומוריסטית גם מהוות מתנה חביבה וגם יוצרות שיח משעשע בין האורחים.

מאת: Efratצרכנות09/04/138047 צפיות
ישנן חנויות ש"מגהצות" את סמל בית הספר שמשורטט בגלופה על פני החולצה – ואז הוא בדרך כלל בולט ממנה ומתבלה במהירות, וישנן חנויות שמדפיסות את הסמל באופן מיידי על פני החולצה. אצל אורי עצמון עובדים בשיטת הדפסת משי או על חיתוך של טפט במכונת הפלוטר.

מאת: Efratחקירות09/04/137977 צפיות
חידוש שמצאה דנה תדמור הוא מתחום מכשירי הבילוש הקטנים הוא עטי הפטנט שמצד אחד הן עטים תמימות למראה אך מצד שני הן יכולות להכיל בתוכן מצלמה או אמצעי הקלטה של קול שמסוגל להקליט מקרוב שיחה שלמה

מאת: Efratאופנה09/04/137890 צפיות
אתרי האינטרנט מייצרים יתרון למי שאינו יכול להגיע לחנות ומעוניין בהזמנה של הפריט – גם ישירות לכתובת אחרת, ופעמים רבות מייצרת גם הנחה והשוואת מוצרי תינוקות בקלות.

מאת: Efratביגוד והנעלה09/04/137522 צפיות
מדובר על חולצות טי מודפסות עם כיתוב משעשע אשר לרוב לובש החתן, האבות של שני הצדדים ולעיתים גם השושבינים. החולצה מהווה גם לבוש פחות מחייב וגם הפתעה לכל האורחים שמחכים לראות מה יהיה כתוב על החולצה. לעיתים חולצות מעין אלו גם מחולקות לאורחים כמזכרת חתונה.

מאת: Efratאירועים וחתונות – כללי05/02/137227 צפיות
האורחים המשתתפים באירוע מתחילים לדמיין אותו כבר מהרגע שבו מזכירים את התאריך, שמוסרים את ההזמנה ולדלות עליו מעט יותר פרטים. יד הדמיון ממשיכה לצייר את האירוע המצופה בצבעים המדומים, אולם מי שבאמת נותן את משיכת המכחול הנכונה היא חברת הפקות אירועים – אותו גוף שאמון על החוויה הצרופה לאותו המפגש. כאשר מדובר על אירוע לעובדים, המעסיק לא צריך לשבור

מאמרים נוספים בנושא לימודים אקדמאיים

מאת: ליאורלימודים אקדמאיים24/06/182599 צפיות
הנדסאי בניין לימודי בוקר, הוא מסלול לימודים שיש במספר מכללות טכנולוגיות בארץ. הנדסאים לומדים במכללות טכנולוגיות, שנקראות גם בשם: בתי ספר להנדסאים.

מאת: ליאורלימודים אקדמאיים03/06/182445 צפיות
בית ספר להנדסאים בשכונת נאות אפקה (בתל אביב), נוח להגעה עבור תושבי תל אביב. מומלץ ללמוד בבית ספר, שקבלתם עליו המלצות, מאנשים שאתם סומכים עליהם. לימודי הנדסאים, מתאימים עבור אנשים, שנמשכים לתחומים טכנולוגיים.

מאת: רועי כץלימודים אקדמאיים05/02/181897 צפיות
ברשת האינטרנט ניתן למצוא לא מעט עבודות אקדמיות בתשלום, אולם, חרף המחירים המפתים, לא מומלץ להשתמש ב'בנק' הזה היות שהוא לא מבטיח לכם בלעדיות על העבודה. ממש כפי שאתם קניתם לעצמכם עבודה כך גם שכנכם לספסל הלימודים עלול לרכוש את אותה העבודה בדיוק, מה שעלול להביא את שניכם לעמוד בפני צעדים משמעתיים במוסד האקדמי שבו אתם לומדים.

מאת: ליאורלימודים אקדמאיים23/01/181717 צפיות
הנדסאי מכונות מעולה, יכול לעבוד בעבודה מספקת מאוד. הנדסאי המכונות, יכול להשתלב בתעשיית הטכנולוגיה המתקדמת, או בתעשייה המסורתית. לימודי הנדסאי מכונות, מתקיימים בבתי ספר להנדסאים.

מאת: ליאורלימודים אקדמאיים20/12/171487 צפיות
הנדסאי מכונות בעל ניסיון, יכול לעבוד בתעשייה הישראלית. לימודי הנדסאים, מתאימים לבחורות ולבחורים, שנמשכים לתחומים טכנולוגיים.

מאת: אבי בכרלימודים אקדמאיים16/12/172276 צפיות
מאמר זה דן בסוגיית ההשכלה הגבוהה בקרב נשים בישראל כאשר ההתייחסות מנסה להקיף את כלל המגזרים בפסיפס המורכב של החברה בישראל אם כי עקב המורכבות החברתית הקשורה לסוגיה זו באשר לנשים משכילות מהמגזר הערבי בישראל בכללותו (נוצריות, מוסלמיות, בדואיות ובסייגים מסוימים גם דרוזיות) המיקוד במאמר יהיה בנשים משכילות בחברה הישראלית. כלומר, מצב ההשכלה או מקומה של ההשכלה בהוויה הישראלית בקרב הנשים בישראל. הדיון מתייחס לנשים בישראל מהמגזרים השונים.

מאת: אבי בכרלימודים אקדמאיים16/12/171954 צפיות
מאמר זה דן בסוגיית ההשכלה הגבוהה בקרב נשים בישראל כאשר ההתייחסות מנסה להקיף את כלל המגזרים בפסיפס המורכב של החברה בישראל אם כי עקב המורכבות החברתית הקשורה לסוגיה זו באשר לנשים משכילות מהמגזר הערבי בישראל בכללותו (נוצריות, מוסלמיות, בדואיות ובסייגים מסוימים גם דרוזיות) המיקוד במאמר יהיה בנשים משכילות בחברה הישראלית. כלומר, מצב ההשכלה או מקומה של ההשכלה בהוויה הישראלית בקרב הנשים בישראל. הדיון מתייחס לנשים בישראל מהמגזרים השונים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica