חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תואר ראשון בפסיכולוגיה

מאת: פתרונות מתא"םפסיכולוגיה11/04/2012966 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כללי:
הצעד הראשון במסלול הוא לימודי תואר ראשון בפסיכולוגיה (בחלק ממוסדות הלימוד ניתן ללמוד את התואר כחלק מתוכנית מדעי ההתנהגות), המהווים מבוא כללי לתחום הפסיכולוגיה האקדמי. הלימודים מתחלקים לשלושה חלקים: סטטיסטיקה ושיטות מחקר, קורסי מבוא בתחומים השונים וקורסי בחירה. כמו כן, בשנת הלימודים השלישית, נדרש התלמיד להירשם לקורס סמינר. הסמינר הינו קורס עם מספר קטן של משתתפים, אשר בסופו נדרשת הגשת עבודה מקיפה, מחקרית או תיאורטית, בנושא הסמינר, תוך ליווי צמוד של מנחה הסמינר. כמו כן, במרבית מוסדות הלימוד יש לבצע עבודה מעשית בתחום הטיפולי. משך הלימודים הוא שלוש שנים. על מנת להמשיך לתואר שני מיד לאחר התואר הראשון יש להגיש מועמדות באמצע שנת הלימודים האחרונה.

מידת העומס:
מבחינת שעות לימוד, התואר זהה לשאר התארים ודורש (במסלול דו חוגי) 60 שעות לכל התואר, כלומר ממוצע של 10 שעות למידה בשבוע. יחד עם החוג השני ניתן במרבית מוסדות הלימוד לתחום את כלל הלימודים ל3-4 ימי לימוד בשבוע. עם זאת, התואר כולל קורסים קשים הדורשים השקעה והשאיפה לציונים גבוהים, המשותפת למרבית התלמידים, מעלה את רמת הקושי של המבחנים ויוצרת סביבה המקדשת השקעה בלימודים. שילוב עבודה ולימודים: קשה, אבל בהחלט אפשרי. בעיקר בעבודות שמאפשרות לעבוד במשמרות, בערבים ובסופי שבוע.

איפה ניתן ללמוד?
בכל אחת מהאוניברסיטאות, במכללות רבות ובאוניברסיטה הפתוחה.

מהם סיכויי הקבלה?
במרבית מוסדות הלימוד הקבלה מתבססת על שילוב ציון הפסיכומטרי וממוצע הבגרות המותאם. באופן כללי, נדרש שילוב גבוה, אך ישנם מוסדות לימוד רבים ובהתאם לכך, גם דרישות קדם וספי קבלה שונים (נע בין ציון פסיכומטרי של 700 וממוצע בגרות מותאם של 102 בחלק מהאוניברסיטאות, עד להעדר תנאי קבלה באוניברסיטה הפתוחה).

שלבים פרקטיים בתהליך הקבלה: 1.  מסיימים תעודת בגרות מלאה וניגשים לפסיכומטרי עד (וכולל) מועד אפריל. 2. עושים רשימה של מוסדות הלימוד שרוצים ללמוד בהם והקבלה אליהם אפשרית. 3. נרשמים למוסדות הלימוד. 4. לאחר שמקבלים את הודעות הקבלה\דחייה מחליטים איפה לממש את הלימודים.  

טיפים:

1. בחלק ממוסדות הלימוד ישנו תהליך קבלה מיוחד לנרשמים שאינם עומדים בתנאי הסף ("ועדת חריגים"), שווה לבדוק זאת. 2. במהלך התואר הראשון, חשוב לשמור על ממוצע שיאפשר לכם להמשיך ללימודי תואר שני בתחומים השונים במידה ותרצו, אבל לא להילחץ יותר מידי (במרבית מוסדות הלימוד ציון הממוצע לקבלה לתואר השני הינו ציון סף בלבד (נניח 90), ואין משמעות רבה לציון שהינו מעל הסף שנקבע).
3. במסגרת ההרשמה לתואר השני נדרש התלמיד להציג גיליון ציונים הכולל מינימום נקודות זכות בקורסים העוסקים בפסיכולוגיה. בחלק ממוסדות הלימוד ניתן להגדיל את היקף נקודות הזכות הנלמדות בפסיכולוגיה (על חשבון נקודות הזכות הנלמדות בחוג השני), כך שעם ההרשמה לתואר השני, ניתן יהיה לבחור להכניס לגיליון הציונים את קורסי הבחירה עם הציונים הגבוהים ביותר.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

דניאל גילון, מנהל פיתוח, פתרונות מתא"ם.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת פתרונות מתא"ם

מאת: פתרונות מתא"םפסיכולוגיה03/05/111748 צפיות
בפוסט החדש בפסיכו log, נעמה מובילה אותנו בנבכי החוק הישראלי ומסבירה לנו מהו אותו תיקון מדובר שנעשה בחוק הפסיכולוגים, למה הוא נעשה, והכי חשוב מה המשמעות של כל זה עבורנו, הפסיכולוגים לעתיד? מה שבטוח, זה שהשינוי הולך להשפיע על העתיד המקצועי של רבים מאיתנו...

מאמרים נוספים בנושא פסיכולוגיה

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196314 צפיות
מאמר המציע דרכי פתרון לאי גמילה מטיטולים בקרב בני 3-4. דרכי הפתרון מובאות מהזווית הפסיכולוגית הקלינית: חיזוקים חיוביים לילד לעומת עונשים וחיזוקים שליליים, וכד'. המאמר מתבסס על הקשר שבין ביקורת שלילית לילדים לחוסר הצלחתם להיגמל מהטיטולים.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196314 צפיות
כל מה שאתם צריכים לדעת על מנת לזהות אצל ילד בן 3-4 סימפטומים של אי גמילה מחיתולים. המאמר יציע פרשנות מדוע הדברים נוצרו ויספק מידע על פתרונות אפשריים אליהם.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196169 צפיות
מאמר מידע על הרטבות לילה. המאמר סוקר את הבעיה מהזווית הפסיכולוגית הקלינית ומציע, באמצעותה, דרכי פתרון אפשריות.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196296 צפיות
מאמר מומחים על הרטבת לילה. נקיטה בגישות פסיכולוגיות קליניות לפתרון הבעיה. שילוב אמצעים רפואיים במידת הצורך. מטרת המאמר היא להדריך אתכם בתחילת ניסיונכם לפתור בעיה זו.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196380 צפיות
תיאור הרטבת לילה אצל מבוגרים, ואי שליטה בסוגרים. הצעת פתרונות פסיכולוגיים לצד רפואיים להתמודדות עם בעיה זו: הורדת מתח ולחץ, אבחון מדד הסוכר בבדיקות המעבדה לצורך הסקת מסקנות לגבי הישנותה של סוכרת, ועוד.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196577 צפיות
תיאור בעיה פסיכולוגית נדירה בשם 'חרדת האסלה'. במסגרתה, ילד שיצא מגיל הינקות בהגיעו לגיל 4 נרתע מהאסלה ועושה את צרכיו בבגדיו. במאמר נדון בהיווצרות הבעיה, זיהוי סימפטומים ודרכי פתרון.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196251 צפיות
מאמר מידע על הרטבת לילה אצל ילדים, תוך גיבוש פתרון בגישה הפסיכולוגית הקלינית. במאמר זה מוצעות דרכי התנהגות של ההורים שמומלץ ליישם על מנת להימנע או לצמצם את ההרטבה, לצד ייעוץ עם פסיכולוג קליני.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica