חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

דיבורים כמו חול ואין מה לאכול

תקשורת בין-אישית מעולה היא המפתח להצלחה של כל אדם. אף אחד מאתנו לא חי לבד וההצלחה שלנו תלויה ביצירת קשר אישי עם אנשים אחרים. בין אם מדובר על איש עסקים שהצלחתו תלויה ביצירת קשר אישי עם לקוחותיו או בין אם מדובר על שכיר שקידומו בחברה תלוי ביכולתו למשוך אליו תשומת לב חיובית מצד הממונים עליו, המפתח להצלחה הוא תקשורת בין-אישית מעולה.

אנשים שמדברים הרבה הם לא בהכרח אנשים שיש להם תקשורת בין-אישית טובה. אני בטוח שנתקלת בעבר באנשים שדיברו ללא הפסקה, ואחר כך כשעברת על מה שאותו אדם אמר לך ניתן היה לסכם שעות של דיבור במשפט אחד. היכולת שלך לגרום לאחרים להבין אותך ולשתף איתך פעולה תלויים ביכולת התקשורת שלך. אני אעבור על כמה מהדברים החשובים ביחס לתקשורת בין-אישית מעולה ואני אראה לך מספר דברים פשוטים מאוד שניתן להתחיל ליישם מידית. כל אחד מאתנו חי במציאות שונה. השוני הזה נובע מהעובדה שלכל אחד מאתנו יש את העיסוקים שלו, התחביבים שלו, המחויבויות שלו, הכישלונות שלו, ההצלחות שלו וכו'. לכן כאשר אנו רוצים לייצר קשר אישי ותקשורת בין-אישית מעולה עם אדם אחר אנחנו חייבים להתייחס למציאות האישית של אותו אדם. לדוגמה, האם יצא לך לראות פעם סיטואציה שבה אם או אב מבקשים מילדם ללכת להתקלח והילד מסרב? בדרך כלל, סיטואציה כזו נגררת מבקשה פשוטה, להוראה בקול מאיים ובחלק מהמקרים גם לבכי או קיטורים של הילד. זוהי דוגמה אחת מיני רבות שניתן למצוא. ניתן לפתור את רוב הבעיות הללו בצורה מאוד פשוטה – להתייחס למציאות האישית של הילד – אמא: דני, לך להתקלח.
ילד: עוד מעט אמא...
אמא: למה?
דני: אני משחק עכשיו
אמא: אני מבינה שאתה נהנה מהמשחק, נכון?
ילד: כן!!!
אמא: איזה יופי. אני שמחה שאתה נהנה מהמשחק, ואני מבינה שאתה רוצה להמשיך ליהנות. אני יודעת שגם באמבטיה יהיה לך כיף וגם שם יש לך משחקים. מה אתה אומר? אמנם, הדיאלוג הזה הוא פשטני מעט אבל כן מעביר את הרעיון – לכל אדם יש את המציאות האישית שבה הוא חי וחשוב להתייחס למציאות הזו על מנת שנוכל לשפר את התקשורת הבין-אישית שלנו. כלי נוסף שעוזר לנו לייצר תקשורת בין-אישית טובה יותר הוא להשתמש במה שנקרא "מחזור תקשורת". על מנת שנבין את הכלי הזה צריך ללכת למה שיושב בבסיסו. אני לא אוהב שמתעלמים ממני או ממה שאני אומר ואני בטוח שגם אצלך זה ככה. כאשר מתעלמים ממה שאדם אחר אומר, באופן אוטומטי מייצרים מצב שבו הנכונות של אחר להקשיב ולהבין מה שיש לך לומר יורדת. מסיבה זו חשוב לתת התייחסות לכל מסר שמתקבל מאדם אחר. ההתייחסות הזו יכולה להיות ניד ראש והיא יכולה להיות "אוקיי" או "הבנתי אותך". כאשר אנו עושים זאת אנחנו למעשה מוודאים שהאדם האחר ירצה להבין אותנו בחזרה. בואו ניתן דוגמה לזה. אני יושב במסעדה החביבה עלי ואני רוצה את החשבון. אני מסמן למלצרית בתנועת יד (מכירים את תנועת היד האוניברסלית של "חשבון בבקשה"?) בתגובה לזה המלצרית מסמנת לי בתנועת יד שהיא הבינה אותי. שום מילה לא יצאה מהפה אבל גם אני וגם המלצרית מבינים אחד את השני. איך הייתי מרגיש לפי דעתך, אם המלצרית לא היתה מסמנת לי בחזרה שהיא הבינה אותי? האם הייתי רגוע וממתין לחשבון או שמה הייתי מחפש מלצרית אחרת על מנת לבקש ממנה חשבון? האם המלצרית שהתעלמה ממני היתה מקבלת טיפ שהוא גבוה יותר מהמינימום לפי דעתך? גם כאן הדוגמה היא פשטנית אבל מעבירה את המסר. בואו ניתן דוגמה נוספת לזה: אבי: היי אביבה, מה שלומך?
אביבה: היי אבי, תתחיל לעבוד על הפרויקט של אוסם ממש חשוב לי לקבל תוצאות ראשוניות היום. בדוגמה הזו אביבה התעלמה מחלק מסוים של התקשורת שהגיעה מאבי. הדוגמה הזו היא נפוצה מאוד. בואו נראה איך כן היה רצוי לנהוג: אבי: היי אביבה, מה שלומך?
אביבה: היי אבי. אני מרגישה מצוין, תודה. אבי, חשוב לי לקבל תוצאות ראשוניות מהפרויקט של אוסם עוד היום אני תתחיל לעבוד עליו כמה שיותר מהר מה לפי דעתך תהיה תגובתו של אבי? האם אבי ישקיע בפרויקט יותר מאשר בדוגמה הקודמת? 
ברור שכן! לסיכום, תקשורת בין-אישית היא המפתח להצלחה בחיים בין אם מדובר על שכיר או עצמאי. ישנם כלים מוגדרים שיכולים לעזור לך לשפר את היכולת הזו ובמאמר הזה הסברתי על שני כלים בלבד מתוך הרבה כלים שקיימים. כלים אלו ניתנים ללמידה ולתרגול ואם מעניין אותך לשמוע עוד על כלים אלו אני מזמין אותך ליצור איתי קשר.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

רועי אוחיון, מנכ"ל
מכללת האברד למנהל
roy@hcail.org
www.hcail.org

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רועי אוחיון

מאת: רועי אוחיוןשיווק22/04/121020 צפיות
ישנה דרך יעילה לשלב את כל גורמי השיווק בעסק, ללא קשר לגודלו, על מנת לייצר מערכת שיווקית אפקטיבית שמניבה מכירות הולכות וגדלות במינימום השקעה.

מאמרים נוספים בנושא עבודה וקריירה - כללי

מאת: רועי כץעבודה וקריירה - כללי15/03/222938 צפיות
מחפשים רשתות צל? הגעתם למקום הנכון בירושלמי תוכלו למצוא מגוון רחב של רשתות צל, בכל הסוגים באיכות הכי טובה בשוק במחירים נוחים ואטרקטיביים שיתאימו לכל כיס תוכלו למצוא רשת צל דו שכבתית, רשת צל חד שכבתית, רשת צל לגינה, רשתות צל למרפסת רשת צל יכולה לסייע לכם בכל עונות השנה, תוכלו להתחמק מהשמש החזקה ומהגשם ניתן להזמין מהמידות הקיימות באתר או בהתאמה אישית בהתאם לרצונותיכם התעניינתם? כנסו אלינו לאתר >>> https://www.yerushalmy-son.co.il/product-category/%D7%94%D7%A6%D7%9C%D7%9C%D7%94/

מאת: רועי כץעבודה וקריירה - כללי15/03/222811 צפיות
מחפשים רשתות צל? הגעתם למקום הנכון בירושלמי תוכלו למצוא מגוון רחב של רשתות צל, בכל הסוגים באיכות הכי טובה בשוק במחירים נוחים ואטרקטיביים שיתאימו לכל כיס תוכלו למצוא רשת צל דו שכבתית, רשת צל חד שכבתית, רשת צל לגינה, רשתות צל למרפסת רשת צל יכולה לסייע לכם בכל עונות השנה, תוכלו להתחמק מהשמש החזקה ומהגשם ניתן להזמין מהמידות הקיימות באתר או בהתאמה אישית בהתאם לרצונותיכם התעניינתם? כנסו אלינו לאתר >>> https://www.yerushalmy-son.co.il/product-category/%D7%94%D7%A6%D7%9C%D7%9C%D7%94/

מאת: רוני הכהןעבודה וקריירה - כללי22/08/187385 צפיות
יש תנאים מעולים גם כשחושבים על עבודה פשוטה כמו עבודה בעגלות במרכזים מסחריים.

מאת: שלום כהןעבודה וקריירה - כללי16/07/187544 צפיות
רוצים למצוא עבודה עם תנאים טובים יותר מהממוצע? אם אתם בדיוק נמצאים בתקופה של אחרי צבא, וחשוב לכם לוודא שאתם בוחרים לעבוד במקום שיוכל להעניק לכם את התנאים הטובים ביותר שתוכלו למצוא, אז בחירת עבודה מועדפת זה ללא ספק משהו שיהיה כדאי לכם לשקול.

מאת: שלום כהןעבודה וקריירה - כללי16/07/187495 צפיות
מחפשים אחר עבודה מועדפת ודואגים בכל הנוגע לשלל האופציות השונות שעומדות מולכם ובמה יהיה כדאי לבחור? דעו לכם כי מציאתה של עבודה מועדפת זהו ללא ספק דבר שיכול להיות מאוד פשוט. רק תצטרכו לוודא כי אתם מקדישים לנושא את מלוא תשומת הלב שלכם וזאת על מנת להבטיח שתוכלו למצוא בסופו של יום עבודה אשר באמת תגיע עם ערך מוסף ותוכל לתרום לכם מבחינה כספית ואישית.

מאת: רוני הכהןעבודה וקריירה - כללי30/01/188030 צפיות
תמיד תהיה דרישה לציוד שנמצא על העובד וכולל במקרים ניכרים לבישת סינר בתור חלק בלתי נפרד מבגדי העבודה.

מאת: שלום כהןעבודה וקריירה - כללי03/08/179624 צפיות
ההחלטה לקנות נכס שיהיה רק שלכם זו החלטה לא פשוטה אך רבים בוחרים בה בשנים האחרונות והאמת היא שיש בכך היגיון רב.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica