חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

לימוד נגינה על גיטרה למתחילים

מאת: גלית הראלמוסיקה19/07/20121008 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אין כמעט נער או נערה מתבגרים וגם צעירים בגילאי העשרים והשלושים לחייהם שלא רוצים להגשים חלום ילדות וללמוד לנגן על גיטרה קלאסית או על גיטרה חשמלית. גיטרה היא כנראה כלי הנגינה הפופולארי ביותר בקרב צעירים בכל רחבי העולם ולא רק בישראל. מהו אם כן סוג הקסם של הגיטרה וסוג המשיכה הגדול שלה?

רבים אשר ששים להיות כוכב הרוק הבא מפנטזים בעבור עצמם את דמותם מנגנת בגיטרה כאשר בסוף המופע כמו הסולן הידוע הם מנפצים בזעם ודרמטיות את הגיטרה לרסיסים כשמיליוני מעריצים מריעים להם ברחבה.
לימוד נגינה על גיטרה נעשה באמצעות האצבעות או המפרט על גבי הגיטרה עצמה כשניתן לראות כי בשוק ישנו מגוון רחב של גיטרות בהתאם לצרכיו השונים של המוזיקאי והן מצויות בשלל עיצובים וצבעים בהתאם להעדפה האישית.

אחת הסיבות אשר בגללה צעירים רבים לומדים לנגן על גיטרה היא שיחסית קל ללמוד כיצד לנגן על כלי הנגינה הזה. לעומת נגינה על פסנתר, נגינה על חלילית, נגינה על חצוצרה, נגינה על סקסופון, נגינה על עוגב ונגינה על כלי נגינה נוספים ניתן ללמוד במהירות רבה נגינה על גיטרה מבלי להתקל בקשיים יותר מדי גדולים.

סיבה נוספת אשר בגללה גיטרה זוכה לפופולאריות גדולה כל כך היא בגלל שהיא ניידת. זאת אומרת, אם לומדים לנגן על פסנתר אי אפשר לסחוב את הפסנתר ממקום למקום כדי לנגן לחברים. גיטרה ניתן לקחת בקלות ממקום למקום ולנגן עליה בכל אירוע חברתי. מי שמנגן על גיטרה הופך למוקד תשומת הלב.

מתחילים אשר אינם יודעים לנגן יכולים ללמוד את כל יסודות הנגינה אצל מורה פרטי או בחוג ללימודי גיטרה קלאסית. במסגרת השיעורים התלמידים לומדים אקורדים שונים ולומדים לקרוא תווים. דבר נוסף אשר לומדים בשיעורי גיטרה למתחילים הוא כיצד לכוון את הגיטרה, כיצד לשים מיתרים לגיטרה ושיפור שמיעה מוזיקלית.

אם אתם רוצים לקנות כל כלי נגינה שמעולם לא ניגנתם עליו קודם לכן כדאי להתחיל עם כלי פשוט יחסית ולא יוקרתי. מטרתו של כלי זה הוא לשמש כמעין כלי למידה שעליו תלמדו לנגן. לאחר שאתם מנגנים פרק זמן מסויים ואתם בטוחים שאתם רוצים להמשיך הלאה כדאי לקנות כלי מקצועי יותר.

אצל איזה מורה כדאי ללמוד גיטרה קלאסית?

נגינה על גיטרה אקוסטית או חשמלית כדאי ללמוד אצל מורה שיש לו ניסיון מסויים בתחום. עם זאת, מתחילים יכולים ללמוד גם אצל מוזיקאים צעירים שילמדו אותם את יסודות הנגינה ודברים בסיסיים שהוזכרו לעיל כמו החלפת מיתרים לגיטרה.

ההבדלים בין גיטרה קלאסית לגיטרה חשמלית

על גיטרה קלאסית בדרך כלל לומדים לנגן יצירות קלאסיות ומוכרות של מלחינים ידועים. לעומת זאת, כאשר מנגנים על גיטרה חשמלית לרוב מנגנים יצירות מודרניות יותר ויצירות רוקנרול. הבדל נוסף הוא שאין צורך לחבר לחשמל גיטרה קלאסית. קיים גם הבדל בין מיתרים לגיטרה אקוטסית לבין מיתרים לגיטרה חשמלית.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר: