חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

סודות הקבלה וקברי צדיקים – טיול מרתק לצפת, הר מירון ועמוקה

מאד קל לספוג אווירה של קודש ורוחניות בעיר צפת,אחת מארבע ערי הקודש בישראל אשר הינה ערש לידת התורה הקבלית כאשר הגעתיהשנה לביקור בצפת, הספוגה באווירת קדושה ויפהפייה כמו תמונה, ביקרתי ביןהסמטאות העתיקות, בין בתי הקשתות שלה הבנויים מאבן צפתית בינות עצים ירוקיעד ובין קברי הצדיקים הסמוכים אליה, השוכנים בעמוקה ובביריה.

יופיה הציורי של צפת
יושביה של צפת אנשי רוח,אמנות ותיירות. העיר צפת ממתיקה סודות מן העבר ואטרקטיבית למטייל לא רקבזכות היותה קדושה ומיסטית אלא גם האוויר הצח בעיר הגבוהה שמפיח חיים הופךאותה לעיר אטרקטיבית.נופי הגליל המונחים למרגלותיה שופעים בכתמי ירוקותכול, וכיפת החרמון הצחורה מעטרת את קו הרקיע ביום חורף בהיר.

חגיגה מוזיקלית עם נשמה יהודית בצפת
צליל של נעימהצוענית הגיע לאוזניי במהלך הטיול בפנייתי לסמטה הקרובה שמתי לב לנגןכלייזמר שקרץ לי והפליא לנגן בקלרינט שלו. צמד ילדים מנומשים ומגודלי פאותרצו מחצר סמוכה, סבבו אותו וצהלו תוך הנפות ידיים קצביות במופע מחול מאולתרלכבודי, ולאחר מספר רגעים נעלמו כלעומת שבאו.

עוד תמונה טיפוסית לצהרי היום בצפת
הגירויהמוזיקלי אליו נחשפתי יחד עם מלמולים ביידיש של האברכים סיקרנו אותי ונעמולי מאד. שמתי פעמי לתוך הרובע היהודי, בו הבחנתי במספר בתי כנסת עתיקיםבעלי תקרה מוגבהת ומרשימה. ניתן היה ממש לחוש בעבר העשיר דרך מבט בצבעיהםהדהויים של הקישוטים המיוחדים ומספרי התורה העתיקים השמורים בין כותליהם.

לאחר ביקורי ברובע היהודי השמכתי לרובע הערבי, שם הוקמה קריית האמנים.בתוך הבתים המרהיבים נמצאו גלריות מרשימות, וכן תמונות וחפצי חן אשר תפסואת חלונות הראווה. ביניהן, בחנויות הצרות, שקדו האמנים המקומיים על מלאכתידם והציעו תפילין מעוטרים, כיפות רקומות וכלי כסף תוצרת יד לכל מבקר.

כאשר ביקרתי באחת מהחנויות ברובע, נתקלתי במוכרת קשישה מאירת עיניים אשרטפחה לי על הכתף בחום תוך שהיא אומרת: לא חשוב המחיר חביבי, שלם כמה שיש –העיקר שייעשה שימוש באמנות שלה. למרות זאת חשוב לציין כי התחושה השלטת בצפתהיא שכאן לא עובדים בשביל כסף, אלא בשביל מצווה.

מלונותיה של צפת שמרו על צביונה העתיק, ומי שמעוניין להגיע לביקור שליותר מיום אחד יכול לשהות במלון רימונים, הממוקם בלב מושבת האמנים. מלוןרימונים נבנה על חאן טורקי ששוחזר, ובין חדר האוכל לבריכת המלון נמצא גןפסלים מקסים שממרפסותיו נשקפים יערות צפת בהם קיברות צדיקים ומקובלים.

ניתן גם לבקר במוזיאונים המרתקים של צפת המספרים את קורותיה, במצודההצלבנית הענקית ולהתרשם מהפסטיבלים הססגוניים הנערכים בה, שהופכים אותהלחגיגה של צבעים מראות ואווירה.

נסייר בסמטאות צפת השופעות קדושה ואווירה, נפגוש אנשי רוח וקבלה מרתקים,אומנות יהודית , נקפוץ לביקור בגלריה של דיוויד פרידמן לסדנת קבלה בראיהאומנות, נשוטט בגלריות ברובע האמנים ונפגוש בדרכינו אנשים מעניינים.

הגליל וצפת - סיור בקברי צדיקים

צפת היא אחת מארבע ערי הקודש בישראל ובמשך שנים היוותה צפת את המרכזהרוחני של ישראל. פזורים סביבה קבריהם של צדיקים רבים שחיו בה. הגישה לקבריהצדיקים באיזור דורשת נסיעה ברכב. לאורך הדרך תוכלו לשים לב כי ישנם שלטיםחומים בעלי כיתוב לבן המורה על ציוני הקברים. לפניכם מספר אתרים בהםנסייר:

קבר הארי הקדוש הנמצא בעיר צפת בבית הקברות העתיק בקצה העיר. במקוםקבורים גם צדיקים נוספים: חנה ושבעת בניה אשר מברכת את המתפללים אליהבפוריות, קבר רבי יוסף קארו, מחבר הספר שולחן ערוך, ועוד.

בהר מירון נמצאים קברי צדיקים רבים: רבי יוחנן הסנדלר, רבי הללותלמידיו, רבי שמאי ותלמידיו ואחרים וגם כסא אליהו הנביא, אנו נבקר בקבררבי שמעון בר יוחאי ונדליק נר לזכרו במקום בו ההילולה הגדולה כל לג בעומר.

קבר יונתן בן עוזיאל אשר נמצא בעמוקה אשר תפילה אליו מבטיחה הצלחה בפרנסה, בזוגיות ובפריון.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

טיולים

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מני נחמן

מאת: מני נחמןטיולים בארץ07/03/13972 צפיות
אחרי שנחצה את העיר העתיקה ונבקר בכותל אפשר, להגיע לעיר דויד וניקבת השילוח דרך שער האשפתות. משם יש לרדת בסולם כדי להגיע לאתר החפירות של ארמונו של דוד המלך

מאת: מני נחמןטיולים בארץ26/02/131203 צפיות
בצפון הארץ בגולן ישנו מושב בשם אודם. שם יש צימרים מפנקים ושלל פעילויות המתאימים למשפחה כולה: טיולי טרקטורונים וראנג'רים, בוסתן קטיף עצמי, מרכז המבקרים ביקב הבוטיק הר אודם, יער האיילים, ועוד מקומות לטיול רגלי ופיקניק

מאת: מני נחמןטיולים בארץ05/02/13974 צפיות
כביש תל אביב-ירושלים הישן מצוייר כפס שחור בסמלו של היישוב ואמור לציין את מיקומו של היישוב בישראל. שבעת הכוכבים מסמלים את שבעת הנוטרים אשר נהרגו בזמן מלחמת השחרור בפריצה לירושלים. לזכרם של אילו הציבו אנדרטה ותותח.

מאת: מני נחמןטיולים בארץ24/01/13973 צפיות
מפל גבוה השוכן בין צוקי בזלת ומחשופי גיר לבן, שפע של מים בתקופת החורף והאביב, מצוקים תלולים ומסלול רגלי מקסים, פריחה מרהיבה ונשרים, ומעל הכל נחל עורבים. בין הנחלים הרבים היורדים מהגולן לכיוון עמק החולה.

מאת: מני נחמןטיולים בארץ16/01/13994 צפיות
יקנעם מוקפת בשדות הזהובים של עמק יזרעאל, ביערות של רמות מנשה ובכרמל. מני נחמן עם הצעה למסלול טיולים בצומת דרכים מרתק שבלבו שוכנת יקנעם.

מאת: מני נחמןטיולים בארץ08/01/13904 צפיות
טיול לנחל הקטן עין לבן שסמוך לירושלים מגלה את נוף הרי חברון וגוש עציון. צפייה מעמיקה יותר תגלה בפניכם גם צבאים שותים במעיין. אין ספק שזו הזדמנות נהדרת ללמוד על מחזור המים בטבע.

מאת: מני נחמןטיולים בארץ17/12/12946 צפיות
בית שערים הפך למרכז רוחני עבור העם היהודי בתקופת השלטון הרומי הודות ל רבי יהודה הנשיא שנחשב בזמנו לסמכות הרוחנית של עם ישראל באותה תקופה. הוא קשר קשרים אמיצים עם השלטונות הרומיים, שחיזקו את מנהיגותו. הרומאים העניקו לו רכוש רב. בין הרכוש שהעניקו לו הרומאים הייתה אחוזה בבית שערים.

מאמרים נוספים בנושא תיירות ונופש - כללי

מאת: שלום כהןתיירות ונופש - כללי09/03/205107 צפיות
כולנו אוהבים לטייל בצפון, אשר הוא חבל ארץ יפיפייה, המשאיר לנו טעם של עוד, כאשר אנחנו מבקרים בו, משום שיש בו אינספור מסלולי טיול יפים ומרהיבים וחוויה בלתי נשכחת. המיוחד באזור הצפון הוא בעצם הנחלים שיש בו, אשר אזור זה מוצף בנחלים מרהיבים ובמסלולי טיול מרתקים. טיול ג'יפים בצפון הינה חוויה ייחודית, המתאימה גם למשפחות עם ילדים. ניתן לטייל בג'יפים עם ילדים, כמו כן ניתן גם לטייל כזוג, אך חשוב לדעת כי יש מסלולי ג'יפים המתאימים לכל ימות השנה ויש כאלו שניתן לראות דווקא בחורף,אז במאמר זה נבחן את העונה ה

מאת: שלום כהןתיירות ונופש - כללי09/03/204993 צפיות
טיולי ג'יפים מאפשרים לכם לחוות חוויה מעניינת במיוחד, וכך תוכלו להגיע אל מקומות נידחים בארץ ובעולם.

מאת: שלום כהןתיירות ונופש - כללי02/12/195453 צפיות
בישראל ישנה תרבות המעודדת צעידה בשטח ובמסלולים השונים הפרושים ברחבי הארץ, והאמת? בצדק. קשה למצוא מקומות אחרים בעולם שהנוף בהם מגוון כל כך, ולא בכדי היא מושכת אליה מאות אלפי תיירים מדי שנה. עם זאת, עבור הרבה מאד אנשים המעוניינים לבקר בטבע מסלולי ההליכה הללו אינה בהכרח מתאימה או אפשרית, אם בשל תנאי דרך קשים, אם בשל מצב בריאותי או מורכבות טכנית לערוך טיול למשפחה גדולה - וגם כמובן הרצון הפשוט לערוך טיול בטבע במסגרת שונה ומאתגרת בדרכה שלה. במיוחד במקרים בהם רוצים לגמוע שטח רב ולהכיר חלקים בארץ שלא הכ

מאת: yoni romתיירות ונופש - כללי22/10/195654 צפיות
איזו מזוודות מומלצות? בחירת המזוודה, תלויה במספר פרמטרים. לא משנה איזה סוג של מזוודה תבחרו - חשוב מאוד שלמזוודה, יהיה גלגלים. בין אם אתם זקוקים למזוודה לצורך טיול בארץ ובין אם אתם טסים לחו"ל, צריך שיהיה למזוודה גלגלים וידית אחיזה נוחה. אבל, עליכם לבחור מזוודה לפי כמות התכולה שתצטרכו, משקל וצבע.

מאת: שלום כהןתיירות ונופש - כללי06/03/196401 צפיות
ישראלים הם בהחלט עם שאוהב לטייל ברחבי העולם וגם בארץ, ומעידים על כך אינספור המסלולים שיש במדינה הקטנה שלנו. בימים בהם אתם לא צריכים לעבוד ואין לכם חובות אחרות, אחת הדרכים הטובות ביותר למצות את החופש היא באמצעות טיולים ברחבי הארץ, כמו טיולי ג'יפים בצפון, שיראו לכם את הנופים המרהיבים בחלקה הצפוני של ישראל.

מאת: שלום כהןתיירות ונופש - כללי04/12/182451 צפיות
אם חיפשתם בילוי מהנה קרוב לבית, בתוואי נסיעה נוח ומהיר ועם הבטחה להנאה מרבית בתוך פרק זמן של כמה שעות בודדות - תוכלו לסמן על כל אלה "וי" גדול, עם טיולי ג'יפים בגליל התחתון או אפילו רחוק מכך - בגליל העליון, בגלבוע או בגולן אם רק תרצו ותוכלו. למה טיולי ג'יפים, אתם שואלים? כי זו אולי האטרקציה שיכולה להתאים לכל סוג של מטייל, החל מגיל כמה שבועות ועד לגילאים מבוגרים (ומבוגרים מאד), והם יכולים להיות רגועים ורומנטיים לזוגות צעירים, או לחלופין אתגריים ומלאי אדרנלין למשפחות הרפתקניות או לקבוצות חברים שמחפ

מאת: שלום כהןתיירות ונופש - כללי05/08/181706 צפיות
בכל הנוגע אל רכישה של בקבוק מים חדש בעבורכם או בעבור בני המשפחה, דעו לכם כי אין מה לחשוב על העניין יתר על המידה. בסופו של יום זהו דבר שיהיה מאוד חיוני בעבורכם. בעזרתו של בקבוק מים יהיה ניתן לקבל גישה נוחה למדי לצריכה של מים ובכך בעצם תוכלו להיות בטוחים כי יתאפשר לכם לצרוך הרבה יותר מים מידי יום, דבר שללא ספק תרצו בו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica