חפש מאמרים:
שלום אורח
02.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

להקות ישראליות מקוריות ושוק המוזיקה מה קורה?

מאת: מרקוס פרנקומוסיקה19/10/20091039 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

זכור לכם הקליפ של השיר bitter sweet symphony של להקת the verve ?
הזמר ניראה שר את השיר תוך כדי הליכה נחושה ברחוב הומה. כל מי שעומד בדרכו נתקע או זז הצידה לאורך כל השיר.לקראת הסוף חברי הלהקה מצטרפים אליו להליכה.

יש אנשים שיגידו שזאת הגישה שצריכה להיות ללהקה חדשה שמנסה לקדם את עצמה ואת שיריה. הלהקה נאלצת לעמוד בהרבה מאד מכשולים ואסור לה למעשה לסתות מהדרך, כלומר לעשות את השירים להיות שלמים איתם ולהתכונן לביקורות רעות להוצאות כספיות מדהימות על הקלטות, קליפים וניסיון להתפרסם. בנוסף אין ללהקה זכות קיום ללא הופעות והרבה.

בזמנים שבהם שוק המוזיקה בארץ מצומצם מאד ויש יותר עצה מאשר ביקוש, להקות חדשות נאלצות למצוא פתרונות כדי לקבוע כמה שיותר הופעות על מנת להיחשף לכמה שיותר קהל שהם לא החברה שלך. בכל הפאבים שיש בהם הופעות דורשים מהלהקה להביא את הקהל וזה יוצר בעיה קריטית ללהקות חדשות עם חומר מקורי שלא מפורסמות במדיה. להקות אלה אחרי מספר הופעות מול קהל החברים שלהם מפסיקים להופיע. גם אם ההופעה טובה מאד כי אין חשיפה לקהל אמיתי ניטרלי שלא מכיר את הלהקה.

אחד הדרכים להתגבר זה ולהמשיך להופיע היא להכין הופעה אקוסטית מקבילה למופע המחושמל. לקחת את השירים, לעבד אותם בפשטות עם כלים אקוסטיים גיטרה, באס, כלי הקשה וזאת בכדי להופיע במקומות קטנים שלפעמים יש להם קהל משלהם, להיחשף לקהל אקראי וכך לקדם את השירים. לראות תגובות ניטרליות להגיע לקהל חדש. בנוסף בפורמט הזה תוכלו להופיע באירועים פרטיים חתונות, ימי הולדת או אפילו אצל אנשים בסלון.

 הופעה אקוסטית לא צריך להיות משהו מסובך גם להקה כבדה. בסך הכול לנגן אקורדים ולשיר היטב בלי הסיבוכים של ציוד הגברה כבלים, אפקטים , דרושים רק כמה מיקרופונים שיש תמיד בכל בר מסעדה אפילו הקטנים ביותר.
בכל מקרה רצוי להוסיף שירים מוכרים למופע ולשלב אותם בהופעה שלכם כדי למשוך באוזן את הקהל שלא מכיר את השירים שלכם. הלהקה צריכה להיות מוכנה לגמישות עם המוזיקה שלהם ולהכין הופעה אקוסטית שונה במקביל למופע המקורי.

 כל עניין ההופעות הוא חלק אחד, יש גם את הנושא של הצלחה במדיה. ישנן שתי דרכים להצליח, הראשונה היא דרך הכסף, להשקיע בהפקת תקליט, מפיק מוזיקלי, הקלטות באיכות הכי גבוהה, יחסי ציבור וקליפים. זה יעלה לכם סכום של כ-200 אלף שקל בערך ואין שום הבטחה מצד שום גורם שזה יצליח. הדרך השנייה היא לבנות מוניטין מלמטה פליירים, פוסטרים, אינטרנט, הופעות והרבה. כמו שצינתי בתחילת המאמר זה מאד קשה לאור הנסיבות.

לסיכום דרושה נחישות ברזל ללהקה צעירה כדי להגיע לבאר ולשתות ממנה. מצב זה גורם להרבה מוזיקאים להפסיק לנגן וזה הרי אסון לתרבות המוזיקה בארץ שצוללת לרדידות של כוכבים נולדים, למחזור תמידי של אותם שירים, אותם מוזיקאים ואותם שמות שאנחנו מכירים כבר ארבעים שנה.
הקיר הכי גדול שעומד בפני להקה חדשה זה שבשביל המדיה איכות המוזיקה ורמתה הם לא מדד. יותר חשוב המראה, סיפור שערורייתי, קשר דם או חברי עם מישהו בתחום או תקציב בלתי מוגבל.
למרות הכול יש בארץ הרבה להקות פעילות שמנגנות בסגנונות רבים ומקדשות את המוזיקה. כולי תקווה שנוכל לראות להקות חדשות עולות כדי שיהיה קצת פלורליזם מוזיקלי כי אם תשימו לב טוב בערוץ הרשמי של ישראל משדרים לרוב מוזיקה מזרחית כוכב נולד ואת אותם מוזיקאים מלפני ארבעים שנה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מרקוס פרנקו

מאת: מרקוס פרנקומשחקי כדור06/11/09892 צפיות
הסיפור של הכדורגל בישראל הוא סיפור לא פשוט ולפעמים עצוב. זהו הספורט הפופולארי ביותר בקרב הישראלים ועם זאת לא מביא הישגים ולרוב הוא לא מהנה לקהל עצמו. זה מביא שרשרת של השתלשלויות שבעצם מנציחים את הכדורגל הישראלי במצבו הנוכחי, כלומר אין התקדמות ואפילו נסיגה. במקביל מדינות אחרות קטנות כמונו מתקדמות בהתמדה. למה זה?

מאמרים נוספים בנושא מוסיקה

מאת: רויטל ל מוסיקה02/12/204832 צפיות
אחת מצורות הבילוי הפופולריות בשנים האחרונות היא הקריוקי אשר מקורו במדינת יפן ופרושו "תזמורת ריקה". אנשים מסתבר מאוד אוהבים לשיר, ולכן כל אירוע בו תהיה הפעלה אקטיבית, כזו שהאורחים יוכלו להביע עצמם ולהתבטא בשירה, יהפוך למשהו מוצלח.

מאת: חיים נוימוסיקה12/08/205305 צפיות
הסינגל החדש של הזמרת והיוצרת יעלה אלישיב, CRAZY TIMES הוא מצמרר, מרגש ומבליט את יכולותיה הווקאליות והמוזיקליות. את השיר כתבה והלחינה יעלה בתקופת סגר הקורונה והוא כבר זכה לתהודה רבה בקרב מאזיניה וציבור נרחב.

מאת: חיים נוימוסיקה26/07/205311 צפיות
גם זה הגיע: המנון לקורונה, המגפה שנחתה על העולם, זוכה גם לשיר קליל וקצבי ולסינגל חדש של הזמר יהודה אברון.

מאת: אידובמוסיקה29/12/195955 צפיות
הייתה תקופה לפני הרבה מאוד זמן שראש-הממשלה שלנו, ביבי נתניהו, השתמש במשפט הבא בשביל להגדיל לעצמו את כמות המצביעים - לכל ילד יהיה מחשב בבית. ביבי השתמש במשפט הזה בתור כלי שכנוע. מכוון שהייתה תקופה שלא היה מחשב בכל כיס והגישה לאינטרנט הייתה מאוד מצומצמת. לעומת התקופה של היום שבו לכל ילד כבר יש גישה כמעט בלתי-מוגבלת בשביל לגלוש באינטרנט.

מאת: אידובמוסיקה13/12/193577 צפיות
אם היינו חיים עשור אחורה והייתם רוצים לבנות אולפן-הקלטות הייתם צריכים לעבוד כלכך הרבה שעות בשביל להקים את האולפן הכי פשוט. אבל היום, ההוצאה הכי יקרה שלכם כנראה תהיה מחשב ואם אתם קוראים את המאמר הזה אז אני מניח שיש לכם מחשב. במאמר הזה אני רוצה להסביר מה הם כוחם של פלגינים.

מאת: אידובמוסיקה09/12/193534 צפיות
כיום אנחנו חיים בתקופה שמאוד קל לשמוע שירים. בלחיצת כפתור אנחנו יכולים לשמוע איזה שיר שאנחנו רוצים או אלבום שלם מבלי לחשוב יותר מדי. אנחנו כלכך רגילים לשמוע שירים לפי בחירה שלא קיים אתר אחד, אלה כמה אתרים שתהליך הורדת שירים מיוטיוב או מכל אתר אחר היא מאוד פשוטה. למרות שאיכות השירים פחותה מזו של השירים שהופקו באלבום, אנחנו בתור צרכנים מעדיפים את הנוחות של לשמוע מתי שאנחנו רוצים מאשר לשמוע שירים באיכות גבוהה.

מאת: אידובמוסיקה02/12/193811 צפיות
מי מאיתנו לא שומע היום שירים דרך יוטיוב? היום הדרך המקובלת לשמוע שירים היא דרך שירות סטרימינג כלשהו כשהדרך הכי פופולרית היא מיוטיוב. אני נתקל בהרבה מקרים שבהן כל קבל עם ועדה מבקש ממני להסביר לו איך מורידים שירים מיוטיוב. בדר"כ אני גם שואל "למה צריך להוריד את השירים מיוטיוב? הרי מאוד נח וקל פשוט להיכנס ליוטיוב ואז לשמוע את השירים שאנחנו רוצים", התשובה הקבילה שאני מכבד היא דווקא מזמרים שרוצים להתאמן על שירים מסויימים אבל הם לא תמיד נמצאים במקום שהטלפון שלהם קולט וויפי (wifi) בשביל להפעיל יוטיוב...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica