חפש מאמרים:
שלום אורח
03.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תרגום רפואי חוזר - הדרך להבטיח את איכות העבודה

אין ספק כי אדם אשר מקצועו הוא תרגום, אדם אשר עוסק בתחום כבר שנים רבות, הוא בעל מקצוע שבהחלט ניתן לסמוך עליו. לרוב, המסמך שיספק לא יצריך בדיקה נוספת אצל מומחה לתחום ולא יעבור תרגום נוסף - אלא אם מדובר בשירותי תרגום רפואי. בתחום זה, בדיקה נוספת היא כמעט עניין שבשגרה. תרגום חוזר הוא הכלי הטוב ביותר לכך.

מדוע התרגום הרפואי מצריך בדיקה נוספת? פשוט מאוד: בכדי לא להשאיר שום מקום לטעויות. בעולם הרפואה, כל טעות קטנה - אפילו טעות הקלדה - יש בה כדי לסכן חיים ולכן, לא משנה כמה מקצועי המתרגם, העבודה שלו תעבור לרוב בדיקה נוספת.

תרגום חוזר - בדיקה אפקטיבית לכל תרגום רפואי

הרעיון שעומד מאחורי תרגום חוזר הוא פשוט מאוד: לאחר שהמתרגם ביצע את התרגום למסמך מסוים, המסמך בשפת היעד מתורגם בחזרה לשפת המקור. לאחר שתורגם לשפת המקור, ישנם למעשה בידינו שני מסמכים שונים באותה שפה. אז, נעשית השוואה ביניהם השוואה, שמעידה על איכות התרגום.

כאשר ההשוואה הזו מתבצעת, ניתן לגלות בקלות יחסית טעויות בתרגום שלא היו מתגלות אם לא היה נעשה תרגום חוזר. קל למדי לגלות זאת: אם שתי הגרסאות אינן תואמות או לכל הפחות זהות זו לזו בכל משמעותן (אין כמובן חובה להתאמה בין כל מילה למילה) - התרגום לא היה טוב מספיק.

במטרה להבטיח שהבדיקה הזו תתבצע בצורה הטובה ביותר, המסמך שתורגם לשפת היעד, מתורגם חזרה לשפת המקור על ידי אדם אחר ולא על ידי המתרגם עצמו. בדרך זו, נמנע מצב של תרגום רפואי על פי זכרונו של מבצע השירות.

אחת הדרכים השימושיות ביותר לבדיקה של תרגום רפואי

התרגום החוזר נחשב לאפקטיבי ומוצלח כל כך, עד שלרוב חברות התרגום עצמן מבצעות תרגום חוזר למסמכיהן, לשתי מטרות עיקריות: האחת - להציג בפני הלקוח את כל הפעולות שנעשו כדי להבטיח את מהימנותו ואיכותו של המסמך. השנייה - לבדוק את המתרגם עצמו ולהבטיח כי עבודתו נעשית ברמה הגבוהה ביותר.

תרגום רפואי חוזר - בכל שפה ולכל מטרה

התרגום החוזר יכול להיעשות, מן הסתם, בכל שפה. תרגום מעברית לאנגלית ובחזרה, מגרמנית לעברית, מעברית לאמהרית - הכל אפשרי. זה פשוט צעד מרגיע עבור הלקוח: כאשר מדובר בתרגום, החשש הוא לקבל מסמך מתורגם מבלי לדעת האם היו בו טעויות. כאשר אותו לקוח יודע שהתבצע תרגום רפואי ותרגום חוזר גם יחד, הוא יכול להיות רגוע.

התרגום החוזר יכול להתאים למטרות רבות וכיום הוא מתבצע במסגרת אחד הצעדים החשובים ביותר בעולם התרגום: ולידציה, או בדיקת תוקף של תרגום מסמך. בעזרת התרגום החוזר, ניתן להבטיח כי כל תרגום רפואי יהיה תקף, אמין ומדויק. לכן, לא מעט אנשים בעולם הרפואה דורשים לבצע זאת בצמוד לכל תרגום, בכל שפה שהיא.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

חברת סטארגומים מציעה שירותי תרגום מקצועיים במגוון רחב של שפות עם דגש על תחום מדעי החיים והתעשייה הרפואית: חברות תרופות, חברות לניהול מחקרים קליניים ((CRO וחברות start-up בתחום הרפואי.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת חברת סטארגומים

מאת: חברת סטארגומיםעסקים - כללי18/11/12775 צפיות
תרגום רפואי הוא ללא ספק חיה קצת משונה בעולם התרגומים. כדי לבצע תרגום מלא של מסמך רפואי, חובה להחזיק בידע מעולם הרפואה ואף להיות בעל ניסיון בתחום.

מאת: חברת סטארגומיםעסקים - כללי18/11/128875 צפיות
וולידציה מגיעה מהמילה האנגלית Valid (בר תוקף) ולמעשה נחשבת לתהליך בו נבדק מוצר כלשהו במטרה להחליט האם הוא פועל, אמין וניתן לייצור המוני. אך מתי נעשית וולידציה בעולם התרגום?

מאת: חברת סטארגומיםעסקים - כללי18/11/12825 צפיות
מחקרים קליניים מתקיימים כמעט מידי יום ביומו בכל רחבי העולם. זו הדרך של הרפואה העולמית להתקדם, להתפתח ולגלות דברים חדשים. לרוב, מחקרים כאלו יהיו בינלאומיים, לעיתים אף בהשתתפות כמה מדינות, ובוודאי יהיו רלוונטיים למקומות רבים בעולם.

מאת: חברת סטארגומיםעסקים - כללי16/11/12761 צפיות
תעשיית התרופות העולמית, אשר נקראת גם פרמצבטיקה, היא מהגדולות והעשירות ביותר בעולם. ניתן לראות זאת בבירור אפילו אצלנו, בישראל, כאשר חברת טבע היא ללא ספק הגדולה והמצליחה ביותר מבחינה בינלאומית. עולם הפרמצבטיקה זקוק במקרים רבים לשירותי תרגום רפואי

מאת: חברת סטארגומיםעסקים - כללי16/11/12843 צפיות
כידוע, תרגום רפואי הוא מהשירותים החשובים ביותר בעולם הרפואה. הוא נעשה, כביכול, על ידי אנשים שאינם מהתחום - מתרגמים לכל דבר ועניין, אך בפועל זהו תרגום שיכול להתבצע רק על ידי אנשים אשר מבינים ומעורים בעולם הרפואי. חלק חשוב בשירות הזה הוא השמירה על סודיות המידע.

מאת: חברת סטארגומיםעסקים - כללי16/11/12756 צפיות
מתי יש צורך בתרגום לערבית? ריבוי האזרחים דוברי הערבית מביא כמובן, באופן טבעי, לכמות גדולה של מטופלים בבתי החולים ובמוסדות הרפואיים השונים בארץ.

מאת: חברת סטארגומיםעסקים - כללי21/08/12882 צפיות
אלפי מסמכים רפואיים מחליפים ידיים מידי יום, בכל רחבי העולם. כאשר המסמכים הללו מחליפים גם שפות וחוצים גבולות, חשוב מאוד לתרגם אותם בצורה נכונה, משום שלכל מילה יש בהם משמעות. תרגום רפואי הוא הדרך לעשות זאת.

מאמרים נוספים בנושא עבודה וקריירה - כללי

מאת: רועי כץעבודה וקריירה - כללי15/03/222952 צפיות
מחפשים רשתות צל? הגעתם למקום הנכון בירושלמי תוכלו למצוא מגוון רחב של רשתות צל, בכל הסוגים באיכות הכי טובה בשוק במחירים נוחים ואטרקטיביים שיתאימו לכל כיס תוכלו למצוא רשת צל דו שכבתית, רשת צל חד שכבתית, רשת צל לגינה, רשתות צל למרפסת רשת צל יכולה לסייע לכם בכל עונות השנה, תוכלו להתחמק מהשמש החזקה ומהגשם ניתן להזמין מהמידות הקיימות באתר או בהתאמה אישית בהתאם לרצונותיכם התעניינתם? כנסו אלינו לאתר >>> https://www.yerushalmy-son.co.il/product-category/%D7%94%D7%A6%D7%9C%D7%9C%D7%94/

מאת: רועי כץעבודה וקריירה - כללי15/03/222826 צפיות
מחפשים רשתות צל? הגעתם למקום הנכון בירושלמי תוכלו למצוא מגוון רחב של רשתות צל, בכל הסוגים באיכות הכי טובה בשוק במחירים נוחים ואטרקטיביים שיתאימו לכל כיס תוכלו למצוא רשת צל דו שכבתית, רשת צל חד שכבתית, רשת צל לגינה, רשתות צל למרפסת רשת צל יכולה לסייע לכם בכל עונות השנה, תוכלו להתחמק מהשמש החזקה ומהגשם ניתן להזמין מהמידות הקיימות באתר או בהתאמה אישית בהתאם לרצונותיכם התעניינתם? כנסו אלינו לאתר >>> https://www.yerushalmy-son.co.il/product-category/%D7%94%D7%A6%D7%9C%D7%9C%D7%94/

מאת: רוני הכהןעבודה וקריירה - כללי22/08/187403 צפיות
יש תנאים מעולים גם כשחושבים על עבודה פשוטה כמו עבודה בעגלות במרכזים מסחריים.

מאת: שלום כהןעבודה וקריירה - כללי16/07/187563 צפיות
רוצים למצוא עבודה עם תנאים טובים יותר מהממוצע? אם אתם בדיוק נמצאים בתקופה של אחרי צבא, וחשוב לכם לוודא שאתם בוחרים לעבוד במקום שיוכל להעניק לכם את התנאים הטובים ביותר שתוכלו למצוא, אז בחירת עבודה מועדפת זה ללא ספק משהו שיהיה כדאי לכם לשקול.

מאת: שלום כהןעבודה וקריירה - כללי16/07/187513 צפיות
מחפשים אחר עבודה מועדפת ודואגים בכל הנוגע לשלל האופציות השונות שעומדות מולכם ובמה יהיה כדאי לבחור? דעו לכם כי מציאתה של עבודה מועדפת זהו ללא ספק דבר שיכול להיות מאוד פשוט. רק תצטרכו לוודא כי אתם מקדישים לנושא את מלוא תשומת הלב שלכם וזאת על מנת להבטיח שתוכלו למצוא בסופו של יום עבודה אשר באמת תגיע עם ערך מוסף ותוכל לתרום לכם מבחינה כספית ואישית.

מאת: רוני הכהןעבודה וקריירה - כללי30/01/188049 צפיות
תמיד תהיה דרישה לציוד שנמצא על העובד וכולל במקרים ניכרים לבישת סינר בתור חלק בלתי נפרד מבגדי העבודה.

מאת: שלום כהןעבודה וקריירה - כללי03/08/179640 צפיות
ההחלטה לקנות נכס שיהיה רק שלכם זו החלטה לא פשוטה אך רבים בוחרים בה בשנים האחרונות והאמת היא שיש בכך היגיון רב.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica