חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

דחסנים ומגרסות - הגיבורים האלמוניים של השמירה על איכות הסביבה

מאת: Shaiבתים משותפים25/11/20121089 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

דחסנים ומגרסות הם הגיבורים האלמוניים של השמירה על איכות הסביבה. מכשירים אפורים אלו מבצעים עבורנו שירות חשוב, הן בהקטנת הלכלוך הסביבתי והן בהכנת חומרים למחזור – וכך תורמים תרומה רבה וענפה עבור עולם ירוק ויפה יותר לכולנו.

נושא הגריסה ועבודותיהן של דחסני באלות אינם זוהרים, אך חשובים ומשמעותיים לעולמנו יותר מכפי שרובנו משערים. פרט למשמעויותיהם הסביבתיות, לעבודתם ישנה גם משמעות כלכלית נכבדת.

צמצום נפחים

אשפה – ביתית או תעשייתית – תופסת נפח רב. הלא כל הפריטים בא מגיעים בצורות שונות, לעתים כמיכלים, כחביות, כמוצרי עץ או מתכת. בצורותיהם אלו הם תופסים נפח גדול יותר, כך שהאשפה הנוצרת מהן נראית רבה וגדולה יותר ומחייבת יותר מקום לאחסונה.

כפי שניתן לדחוס רכב שלם לכדי קובייה מתכתית אחת קטנה יחסית (גם אם כבדה), כך מאפשרים דחסנים ומגרסות לבצע את אותו הדבר על חומרים ומוצרים רבים ומגוונים אחרים. הרעיון הוא לצמצם את הנפח ולהפוך ערימה גדולה וחסרת סדר וצורה לכמות קטנה בהרבה בנפחה, מסודרת ומגובשת – שאותה גם הרבה יותר קל להרים, לשנע ולהעביר ממקום למקום. הקלות מתבטאת לא רק בצד הפרטי של ההרמה, אלא גם בכך שבנפח קטן יותר, לאחר עבודת הגריסה, ניתן לשנע את האשפה בכלי רכב קטן יותר, או אף בפחות כלי רכב – וזהו כבר חיסכון כספי של ממש עבור המפעל הנדרש לטפל בה.

במילים אחרות, דחסנים ומגרסות מאפשרים שליטה טובה יותר בנפח האשפה, ביכולת לנייד אותה ובסידורה.

הכנה למחזור

צמצום הנפחים בעזרת גריסה ודחיסה במגרסות ובדחסנים הוא רק חלק מדרך הטיפול בשאריות תעשייה, נייר וקרטון. דרך טובה יותר היא המחזור, שלוקחת אשפה שכזו ומוציאה אותה ממעגל הפסולת לטובת שימוש מחודש בצורה אחרת - ע"ע מגרסות אשפה ופסולת.

מחזור נייר הוא המוכר ביותר: דחסני באלות דוחסים את שאריות הנייר של מוסדות או מפעלים גדולים, ואלו מובאים למחזור היוצר מהם מוצרי נייר חדשים – וכך גם עם ארגזי קרטון. כיום ישנם עוד מוצרים רבים הממוחזרים בדרך דומה. למשל, פלסטיק העובר גריסה ניתן לעתים לשימוש בתור חלק מריצוף, מתכת דחוסה ממוחזרת לכדי מוצרי מתכת חדשים וכן הלאה.

המחזור אינו רק תורם לאיכות הסביבה בכך שהוא מצמצם משמעותית את כמויות האשפה, אלא גם כלכלית – שכן הוא משתמש בחומרי גלם קיימים שאין צורך בהם ליצירת מוצרים חדשים שניתן למכור במחיר מלא.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת Shai

מאת: Shaiצרכנות09/09/182618 צפיות
איך בוחרים מקלחונים? על מה חשוב להקפיד בעת ביצוע ההזמנה? כל מה שרציתם לדעת על החלק החשוב ביותר בחדר המקלחת.

מאת: Shaiרהיטים07/09/182636 צפיות
אין כמו טקסטיל לאבזור ולשדרוג העיצוב בבית, ולא רק בריפוד ובווילונות: זה הזמן "להלביש" גם את הרצפה בשטיח המושלם עבורה. כך תבחרו אותו.

מאת: Shaiאירועים וחתונות – כללי22/05/181300 צפיות
הקיץ הוא העונה הכי לוהטת של החתונות בישראל. לפני שמתחילים לחפש מקום רלוונטי - גן, אולם או מסעדה כדאי לדעת מה נחשב היום למקובל. מה "אין" וממה להימנע...

מאת: Shaiבניין ואחזקה - כללי26/03/181097 צפיות
אמבטיה היא פריט לאוהבי הפינוק והיופי. מה קורה לאחר מספר שנים כשאר יש בקיעים, שריטות, חלודה ולכלוכים שאינם יורדים בשום צורת ניקוי. רבים שוברים ומתקינים מקלחון, אך ישנם יחיד סגולה ששומרים אמונים לאמבטיה ופשוט מחליפים אותה בחדשה.

מאת: Shaiשיפוצים07/11/131273 צפיות
מסורי בטון הם הדבר הדבר הכי אפקטיבי היום בכל הנוגע להתגברות על משטחים בעלי מרקם קשה. רבים חושבים כי מדובר על כלים לניסור של מוצרי בטון בלבד וכאן טעותם. מסורים אלו מסוגלים לנסר משטחים קשים ביותר ממגוןן סוגים ממבתכות, דרך עצים, בטון יצוק, פלדה (כספות של כסף למשל) ועד לסלעים וכבישים בעלי תערובת משטח שונים.

מאת: Shaiבניין ואחזקה - כללי19/08/131803 צפיות
כולנו זקוקים מדי פעם לשירותיו של אינסטלטור טוב. הרי אנו צריכים לדאוג לתחזוקתו התקינה של הבית ומיני פעם מתרחשות אי-אילו תקלות שונות בתשתיות המים שלו. ראוי שנמצא שרברב מומחה לטובת איתור נזילה. בוודאי שכדאי לנו לבקש ולראות את תעודת ההסמכה של אותו בעל מקצוע, בכדי לוודא שאכן מדובר באיש מקצוע מיומן ומהימן. מקצוען אמיתי, מלבד זאת שידע לעסוק בתחומי האינסטלציה השונים (פתיחת סתימות כמובן, אבל לא רק). יהיה זה טוב אם נוכל לקבל אודותיו המלצות של לקוחות רבים וטובים מן הסתם.

מאת: Shaiצרכנות12/06/131140 צפיות
בעידן שבו יש אינפלציה של בעלי מקצוע בשלל תחומים ובתחום השרברות בפרט - איתור של מקצוען הוא לא טרוויאלי. לבחור איש שיתקן את צנרת ביתכם על בסיס מגנט או פלייר בתיבת הדואר יכול להיות מקח טעות מצער. להלן ננסה להבין איך לבחור נכון יותר.

מאמרים נוספים בנושא בתים משותפים

מאת: בנימין קלינגרבתים משותפים05/10/222317 צפיות
כיצד יכול ייזום תמ״א 38 לקבל זכויות בנייה והקלות נוספות באיזורי הרכבת הקלה? תמ״א 60 שעברה לאחרונה בתכנון נכון מאפשרת זאת!

מאת: בנימין קלינגרבתים משותפים30/03/222928 צפיות
בוטל צו הריסה מנהלי כי לא נחשף המידע הרלוונטי הגורמים שאישרו את הצו לא היו מודעים לכך שהבנייה האסורה בכפר וולג'ה ליד ירושלים בוצעה על בית ישן, והריסה מנהלית מיועדת רק לבנייה חדשה.

מאת: פורטל בתיםבתים משותפים24/01/223091 צפיות
כמנהלי נכסים עליכם ליצור סביבה כמה שיותר בטוחה לדיירים ולצוותים שלכם. בתקופת הקורונה משימות אלו אולי הופכות ליותר מאתגרות, אך לא לבלתי אפשריות. ישנן דרכים להגן על הדיירים והעובדים שלכם, ועדיין להבטיח שהתחזוקה תתנהל על הצד הטוב ביותר.

מאת: פורטל בתיםבתים משותפים24/01/222929 צפיות
כדי לחסוך באנרגיה עליכם להשקיע אנרגיה, אלא אם כן אתם יכולים למצוא הנדימן , עבור פרויקטים של תחזוקת הבית שלכם, כמו גם עבור פרויקטים שיהפכו אותו להרבה יותר יעיל אנרגטית

מאת: פורטל בתיםבתים משותפים24/01/222957 צפיות
לקורונה היו השפעות גדולות על עסקים מסוגים שונים, לרבות על חברות ניהול ואחזקת מבנים, אשר מלבד התמודדות עם אתגרי המגפה, עליהן להתמודד גם עם אתגרים עונתיים ולהכין את המתקנים השונים למזג האוויר הקר.

מאת: פורטל בתיםבתים משותפים19/10/211268 צפיות
אם תחפשו בגוגל מידע על טיפול בבעיות גביה, תגלו שיש כל כך הרבה תכנים בנושא. הסיבה לכך היא שהמון חברות ניהול מתמודדות עם בעיות גביה כאלו ואחרות. ניהול הגביה זהו נדבך מרכזי של כל חברת ניהול, ועליהן להבטיח שכל אחד מהדיירים ישלם את הסכום שנקבע, קל וחומר יעביר תשלום כאשר נדרש סכום כסף נוסף עבור עבודות תחזוקה שנמצאות מחוץ להסכם השירות.

מאת: פורטל בתיםבתים משותפים23/12/201723 צפיות
מעלית היא אחד המרכיבים החשובים ביותר של הבית המשותף, וכאשר היא אינה פועלת כראוי תגרם אי נוחות גדולה ופגיעה באיכות החיים של דיירים רבים בבניין. לכן כדאי לשמור על תחזוקה שוטפת של המעלית ולבצע בדיקות בתדירות הדרושה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica