חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פרטים טכניים על הבחינה הפסיכומטרית

מאת: !Smart פסיכומטריפסיכומטרי29/10/2009944 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מועדי הבחינה:
ישנם 5 מועדים בשנה: פברואר, אפריל (לעיתים חל במרץ), יולי, אוקטובר (לעיתים חל בספטמבר) ודצמבר.
מועדי "הקלות" (לנבחנים בעלי לקויות למידה): דצמבר, אפריל, יולי - בכל שנה.

 
תוקף הבחינה:

הבחינה תקפה למשך 7 שנים.

 
מבנה הבחינה:

הבחינה הפסיכומטרית כוללת שמונה פרקים. בראש כל פרק מצוינים מספר השאלות הכלולות בו והזמן המוקצב לפתרונו שהוא 25 דקות. אין הפסקות בין הפרקים.
סה"כ אורכה של הבחינה הוא 3 שעות ו-20 דקות.
כל פרק עוסק באחד משלושה תחומים: חשיבה מילולית, חשיבה כמותית או אנגלית. הפרקים מורכבים משאלות "רבות-ברֵרה", שבהן יש לבחור באפשרות הנכונה ביותר מתוך ארבע אפשרויות.

 
בתחום החשיבה המילולית

נבדקים כשרים מילוליים הבאים לידי ביטוי בלימודים אקדמיים: עושר לשוני, כישורים לוגיים, היכולת לנתח ולהבין קטעי קריאה מורכבים, והיכולת לחשוב בבהירות ובשיטתיות.

בפרק החשיבה המילולית סוגים שונים של שאלות:

· מילים וביטויים

· אנלוגיות

· החלפת אותיות

· השלמת משפטים

· היגיון

· הבנת הנקרא

עם זאת, מדי פעם עשויים להופיע סוגים חדשים של שאלות, וכמו כן ייתכנו שינויים בחלק מהוראות הבחינה, מספר השאלות בפרק או במשך הזמן המוקצב לפתרונו.
משקל החלק המילולי: 40%

בתחום החשיבה הכמותית

נבדקות היכולת להשתמש במספרים ובמונחים מתמטיים כדי לפתור בעיות כמותיות, והיכולת לנתח נתונים המוצגים בצורות שונות, כמו טבלאות או תרשימים.
בפרק החשיבה הכמותית מגוון שאלות המושתתות על תתי נושאים שונים באלגברה (כגון: משוואות, בעיות, אי שיוויונים, חזקות ושורשים, יחסים, אחוזים וכד') וגיאומטריה (כגון: זוויות, משולשים, מרובעים, מצולעים, מעגלים וכד').
משקל החלק הכמותי: 40%

 בתחום האנגלית

נבדקת מידת השליטה בשפה האנגלית, הבאה לידי ביטוי, בין השאר, בהיקף אוצר המילים וביכולת לקרוא קטעים ברמה אקדמית ולהבינם.

פרק האנגלית כולל שאלות של השלמת משפטים (Sentence completion), ניסוח מחדש (Restatements) והבנת הנקרא (Reading Comprehension).

משקל חלק האנגלית: 20%

 הפרקים בתחומים השונים אינם מופיעים בהכרח בסדר קבוע בבחינה, ובכל בחינה ייתכן סדר אחר. בכל תחום כמה סוגים של שאלות. שאלות מאותו סוג מופיעות יחד, והן מסודרות בסדר קושי עולה, חוץ משאלות בהבנת הנקרא (בפרקי חשיבה מילולית ובפרקי האנגלית), המסודרות לפי סדר הופעת הנושאים בקטע.

מתוך פרקי הבחינה, רק שני פרקים מכל תחום משמשים לקביעת הציון (למעשה, מדובר ב- 6 פרקים). הפרקים הנותרים (המכונים פרקי פיילוט),שאינם משמשים לקביעת הציון, נועדו לשתי מטרות:

 השוואה בין נבחני מועדים שונים:
כדי להשוות את סולם הציונים בין המועדים השונים מופיע לעתים בבחינה פרק שכבר הופיע בבחינה קודמת. ההשוואה נחוצה כדי למנוע מצב שבו הציון יושפעו מהבדלי רמות בין המועדים.

 הבטחת איכותן של השאלות:
לפני ששאלה מופיעה בפרק המשמש לקביעת הציון, עליה לעבור מבחנים שונים המבטיחים את איכותה, כלומר מבטיחים שהיא הוגנת ושהיא מבחינה בין נבחנים שיכולתם גבוהה לנבחנים שיכולתם נמוכה יותר. יש פרקים המורכבים משאלות הנמצאות בשלב של בדיקת האיכות. שאלות שעברו בהצלחה בדיקות סטטיסטיות ובדיקות נוספות, עשויות להופיע בעתיד בפרקים המשמשים לקביעת הציון, ושאלות אחרות ייפסלו. כך נבנו גם הפרקים שישמשו לחישוב הציון בבחינה.

 דיווח ציונים:
עם קבלת הציונים, הנבחן מקבל 2 סוגי ציונים: ציון כללי וציון נפרד לכל אחד מהפרקים.
הציון הכללי נע בין 200 ל-800.
הציונים בחלקי הבחינה השונים (כמותי, מילולי ואנגלית) נעים בין 50 ל-150.
ציון מינימלי לפטור באנגלית: 134

בחינות חוזרות:

אין הגבלה על מספר הפעמים שאדם רשאי להיבחן בבחינה הפסיכומטרית, אולם אסור להיבחן במועדים רצופים. חייבת להיות הפסקה של מועד אחד בין מועד הבחינה הראשון לשני.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

באדיבות מכון !Smart

!Smart משנה את חוקי הפסיכומטרי  ...בשבילך!

1-801-222-222

http://www.besmart.co.il/

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת !Smart פסיכומטרי

מאת: !Smart פסיכומטריפסיכומטרי29/10/091010 צפיות
עומדים להבחן במבחן האיום? אל תשכחו לקחת אתכם מחק לבן חדש ובננה. כל הטיפים לקראת הפסיכומטרי

מאת: !Smart פסיכומטריפסיכומטרי29/10/09955 צפיות
קצת עובדות מהאתר של המרכז הארצי לבחינות והערכה (נכון לנתוני 2008)

מאת: !Smart פסיכומטריפסיכומטרי29/10/09890 צפיות
קצת היסטוריה והסברים

מאמרים נוספים בנושא פסיכומטרי

מאת: amirdadon90פסיכומטרי22/11/161635 צפיות
כל מי שמבקש לגשת לבחינה הפסיכומטרית משקיע לא מעט זמן, מאמץ, אנרגיות ובמקרים רבים גם כסף כדי להתכונן לקראתה.

מאת: amirdadon90פסיכומטרי13/09/161860 צפיות
מדי שנה ניגשים אלפי צעירים לבחינה הפסיכומטרית שמהווה שלב הכרחי בדרך למסלולי לימוד אקדמיים רבים (גם אם בימינו ישנם מסלולים אליהם ניתן להתקבל ללא פסיכומטרי).

מאת: חיים קסלרפסיכומטרי08/10/133095 צפיות
המבחן הפסיכומטרי הינו כלי המיון העיקרי עבור קבלה ללימודי תואר ראשון במוסדות אקדמיים בישראל, ולכן ציוני פסיכומטרי הינם בעלי משקל רב הקובע אם תוכלו להתקבל אל המגמה בה חפצתם. מכאן נובע שלציונים אלו תהיה השפעה מכרעת על עתידכם הלימודי והמקצועי.

מאת: חיים קסלרפסיכומטרי28/08/132246 צפיות
שלא כמו מבחן פסיכומטרי הבודק את ידיעות הנבחן במספר תחומים, מבחן אמיר הנערך במתכונת אמריקאית בודק את רמת הנבחן רק בשפה האנגלית. כלומר, מבחן זה נועד לצרכי מיון וסיווג של מועמדים ללימודים אקדמיים בהתאם לשליטתם בשפה.

מאת: חיים קסלרפסיכומטרי28/07/132282 צפיות
כל מי שעומד בפני בחינת הפסיכומטרי יודע כי המפתח להצלחה טמון בכמות ובאיכות הזמן שמשקיעים בהכנה. יחד עם זאת, על תרגול פסיכומטרי להתבצע באופן נכון ומדויק על מנת שלא לבזבז את הזמן ולהגיע לבחינה מוכנים ככל האפשר. לפניכם מספר עצות שיעזרו לכם במשימה זו.

מאת: חיים שמוליקפסיכומטרי13/07/132119 צפיות
רוצים לבנות קרירה מצליחה? הערכות אומרות שמחציתם של הישראלים רוכשים תואר אקדמי, ולכן אין זה פלא שכבר בשלבים הראשונים של הילדות יוצרת הסביבה ציפיות הנוגעות לתחומי העיסוק שלנו בעתיד.

מאת: פסיכומטריפסיכומטרי27/06/132576 צפיות
הרבה מאוד אנשים בחברה סובלים מהפרעות שונות שמוגדרות תחת הכותרת "ליקויי למידה". שמות רבים ושונים כמו ADD ו ADHD מעטרים מסמכים רבים במשרד החינוך, והקלות שונות ניתנות בתחומים רבים להמון סטודנטים בימינו. אם זכיתם להיות חלק מקבוצה זו של בעלי לקויות, הרי שמגיעים לכם גם פתרונות בהמשך הדרך.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica