חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אפשרויות בילוי חדשות במתחם התחנה בירושלים

לאחרונה זכתה ירושלים במתחם בילוי וצרכנות חדש, העיר שמכילה בתוכה ניגודים רבים ומגוונים, קהלים ומסורות שונות היתה ענייה שנים רבות במתן מענה בילויי לתושביה החילונים, בילוי מודני ועכשווי הפתוח בשבת ומציע תשתית עכשווית, החלה סוגרת את הפער בחידוש מתחם תחנת הרכבת הישנה והסבתו לקומפלקס עסקים יחיד במינו. יתרונה של התחנה מתבטא בייצירת אופציות חדשות ומספקות של מתחם בילוי פתוח, שבו תמהיל עסקים אטרקטיבי לכול מבלה בעיר, תושב או מבקר.

מתחם תחנת הרכבת החל את דרכו בדברי העיר כתחנת רכבת אשר קיבלה את הרכבות שהגיעו לירושלים ושילחה אותן אל תחנת תל אביב יפו וממנה צפונה. התחנה הוקמה על ידי השלטון העות'מני ובה נפעם ממראה הרכבת העולה אל העיר ההיסטורית, נתן אליעזר בן יהודה מחייה השפה העברית את השם 'רכבת' לאמצעי התחבורה. המתחם שנוסד לפני 120 שנים איפשר חיבור ירושלים לתשתית רכבות מהירה לזמן ההוא ונבנה לפי סיגנון של האדריכלות העות'מנית. עד 1998 שימשה התחנה נמל פעיל לעליית הרכבת לעיר ומאז שבוטלה כנקודת עצירה ושילוח והרכבת פסקה להגיע אליה, הפכה למתחם פרוץ וריק שלא נעשה בו שימוש.

גילגול חדש למתחם התחנה

התחנה שחיברה את ירושלים לתחנת תל אביב – יפו חוותה רנסנס בשנה האחרונה עם ההחלטה להשתמש במיקומה המרכזי בעיר ובבנייה היחודית המאפיינת אותה, גם כמתחם רכבות פונקציונלי וגם כמבטאת את הסיגנון ההנדסי והאסתטי העות'מני של הזמן ההוא, ליצירת מתחם בילויים יחודי. במייזם הושקעו כ 35 מיליון שקלים ומטרתו להפוך את מתחם התחנה לפנינה מקומית וארצית לבילוי איכותי ברמה גבוהה.

לשם כך חודשו מבני קבלת הפנים, המחסנים והמוסכים, ונעשתה בהם פעולת שימור קפדנית, תשתית חדשה ומשוכללת להכלת פונקציות מסחריות ובילויות הוקמה, שמונה קרונות משופצים הוסעו אליה ליצירת חללי הופעה מגרים ומקורים, ומסעדות עלית, חנוית מעצבים, ובתי קפה החלו להבחר לאיכלוסה. הקו המנחה את הרכבת תמהיל העסקים למתחם התחנה הינו עסקים יחודיים, מקורים, אקסלוסיבים ופתוחים בשבת.

מיקומה המרכזי של התחנה מבטיח חיבור בין איזורים מרכזים בעיר כמו דרך בית לחם ועמק רפאים, אזור גיא בן הינום וטלביה, ובכך הצבת איזור שיטוט אורגני ורחב בתוך העיר, הקולע לטעם החילוני, ומייצר אטרקציות קבועות ותכופות בין אם בחנויות ובין אם באירועי תרבות לקהל הרחב שצפויים להתרחש במתחם.

 



תגיות המאמר: התחנה


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מאמרים איכותיים

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת כתיבת מומחים

מאת: כתיבת מומחיםאטרקציות12/11/131113 צפיות
אז מה פתוח בשבת בירושלים, אתם שואלים ? מסתבר שהרבה מאד אטרקציות ! כך שלא צריך להרחיק למקומות אחרים.

מאת: כתיבת מומחיםטיולים בארץ12/11/131242 צפיות
נכון, לא המצאנו את הגלגל, ועם הזמן כל האטרקציות נעלמות מעינינו, שכן הילדים של ימינו מתוחכמים וכדי לרגש אותם דרוש קצת יותר מסרט קולנוע ומפופקורן.

מאת: כתיבת מומחיםטיולי תרמילאים27/10/138630 צפיות
בואו נודה באמת ! לבקר בירושלים מבלי להגיע לשוק "מחנה יהודה" זה כמו לבקר באילת מבלי לפקוד את ים סוף המושלם או את "ריף הדולפינים" המוכר לכולם. החוויה המרתקת בהליכה האינסופית ברחבי השוק הממוקם ברחוב אגריפס במרכז העיר

מאת: כתיבת מומחיםבריאות ורפואה כללי23/10/131305 צפיות
מרגישים כאבים בכף הרגל בעת ההליכה? לא מסתדרים עם כל סוגי הנעליים? לא יכולים לעמוד על הרגליים יותר משעה רצוף?

מאת: כתיבת מומחיםבניין ואחזקה - כללי01/10/131150 צפיות
מי יכול לחשוב בימינו אל הרגע שבו הוא רוצה לעשות אמבטיה ואין לו מים חמים? זה בהחלט נראה כמו משהו שאי אפשר להסכים לו בעידן שבו אנו חיים, ובצדק.

מאת: כתיבת מומחיםבניין ואחזקה - כללי01/10/131158 צפיות
מי יכול לחשוב בימינו אל הרגע שבו הוא רוצה לעשות אמבטיה ואין לו מים חמים? זה בהחלט נראה כמו משהו שאי אפשר להסכים לו בעידן שבו אנו חיים, ובצדק.

מאת: כתיבת מומחיםבניין ואחזקה - כללי01/10/131268 צפיות
להחליט שאתם רוצים לעבור דירה זו לפעמים החלטה מאוד טובה, ואם אתם רוצים להיות

מאמרים נוספים בנושא תיירות ונופש - כללי

מאת: שלום כהןתיירות ונופש - כללי09/03/205132 צפיות
כולנו אוהבים לטייל בצפון, אשר הוא חבל ארץ יפיפייה, המשאיר לנו טעם של עוד, כאשר אנחנו מבקרים בו, משום שיש בו אינספור מסלולי טיול יפים ומרהיבים וחוויה בלתי נשכחת. המיוחד באזור הצפון הוא בעצם הנחלים שיש בו, אשר אזור זה מוצף בנחלים מרהיבים ובמסלולי טיול מרתקים. טיול ג'יפים בצפון הינה חוויה ייחודית, המתאימה גם למשפחות עם ילדים. ניתן לטייל בג'יפים עם ילדים, כמו כן ניתן גם לטייל כזוג, אך חשוב לדעת כי יש מסלולי ג'יפים המתאימים לכל ימות השנה ויש כאלו שניתן לראות דווקא בחורף,אז במאמר זה נבחן את העונה ה

מאת: שלום כהןתיירות ונופש - כללי09/03/205019 צפיות
טיולי ג'יפים מאפשרים לכם לחוות חוויה מעניינת במיוחד, וכך תוכלו להגיע אל מקומות נידחים בארץ ובעולם.

מאת: שלום כהןתיירות ונופש - כללי02/12/195479 צפיות
בישראל ישנה תרבות המעודדת צעידה בשטח ובמסלולים השונים הפרושים ברחבי הארץ, והאמת? בצדק. קשה למצוא מקומות אחרים בעולם שהנוף בהם מגוון כל כך, ולא בכדי היא מושכת אליה מאות אלפי תיירים מדי שנה. עם זאת, עבור הרבה מאד אנשים המעוניינים לבקר בטבע מסלולי ההליכה הללו אינה בהכרח מתאימה או אפשרית, אם בשל תנאי דרך קשים, אם בשל מצב בריאותי או מורכבות טכנית לערוך טיול למשפחה גדולה - וגם כמובן הרצון הפשוט לערוך טיול בטבע במסגרת שונה ומאתגרת בדרכה שלה. במיוחד במקרים בהם רוצים לגמוע שטח רב ולהכיר חלקים בארץ שלא הכ

מאת: yoni romתיירות ונופש - כללי22/10/195676 צפיות
איזו מזוודות מומלצות? בחירת המזוודה, תלויה במספר פרמטרים. לא משנה איזה סוג של מזוודה תבחרו - חשוב מאוד שלמזוודה, יהיה גלגלים. בין אם אתם זקוקים למזוודה לצורך טיול בארץ ובין אם אתם טסים לחו"ל, צריך שיהיה למזוודה גלגלים וידית אחיזה נוחה. אבל, עליכם לבחור מזוודה לפי כמות התכולה שתצטרכו, משקל וצבע.

מאת: שלום כהןתיירות ונופש - כללי06/03/196428 צפיות
ישראלים הם בהחלט עם שאוהב לטייל ברחבי העולם וגם בארץ, ומעידים על כך אינספור המסלולים שיש במדינה הקטנה שלנו. בימים בהם אתם לא צריכים לעבוד ואין לכם חובות אחרות, אחת הדרכים הטובות ביותר למצות את החופש היא באמצעות טיולים ברחבי הארץ, כמו טיולי ג'יפים בצפון, שיראו לכם את הנופים המרהיבים בחלקה הצפוני של ישראל.

מאת: שלום כהןתיירות ונופש - כללי04/12/182453 צפיות
אם חיפשתם בילוי מהנה קרוב לבית, בתוואי נסיעה נוח ומהיר ועם הבטחה להנאה מרבית בתוך פרק זמן של כמה שעות בודדות - תוכלו לסמן על כל אלה "וי" גדול, עם טיולי ג'יפים בגליל התחתון או אפילו רחוק מכך - בגליל העליון, בגלבוע או בגולן אם רק תרצו ותוכלו. למה טיולי ג'יפים, אתם שואלים? כי זו אולי האטרקציה שיכולה להתאים לכל סוג של מטייל, החל מגיל כמה שבועות ועד לגילאים מבוגרים (ומבוגרים מאד), והם יכולים להיות רגועים ורומנטיים לזוגות צעירים, או לחלופין אתגריים ומלאי אדרנלין למשפחות הרפתקניות או לקבוצות חברים שמחפ

מאת: שלום כהןתיירות ונופש - כללי05/08/181707 צפיות
בכל הנוגע אל רכישה של בקבוק מים חדש בעבורכם או בעבור בני המשפחה, דעו לכם כי אין מה לחשוב על העניין יתר על המידה. בסופו של יום זהו דבר שיהיה מאוד חיוני בעבורכם. בעזרתו של בקבוק מים יהיה ניתן לקבל גישה נוחה למדי לצריכה של מים ובכך בעצם תוכלו להיות בטוחים כי יתאפשר לכם לצרוך הרבה יותר מים מידי יום, דבר שללא ספק תרצו בו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica