חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מבחן טופל- מבחן חוצה גבולות

חלום חיי הוא לעוף רחוק, אל מעבר לים ואל עבר תרבות חדשה, התנהגויות חדשות והסתכלות חדשה על החיים, גם אם מדובר על מעבר של מספר שנים בלבד לצורך לימודים אקדמאיים וגם אם מדובר, בסופו של דבר, על מעבר לשנים ארוכות לצורך עיצוב קריירה וחיי משפחה בניכר.

ישראל היא המדינה שלי, בה נולדתי ובה עברתי את כל המסלול המקובל והבנאלי עד כאב של חוק חינוך חובה חינם (הידוע בכינוי חחחח...), שירות צבאי מלא, טיול הכרחי למזרח הרחוק, ודווקא לא להודו אלא לווייטנאם, קמבודיה ולאוס, וכניסה לאוניברסיטה ללימודי התואר הראשון בכלכלה ובמנהל עסקים. היום, לאחר סיום לימודי התואר הראשון, הגיע הזמן לממש את החזון ולהתחיל לקדם את הליכי המעבר ללימודי תואר שני במנהל עסקים באנגליה או בארה"ב.

איפה מתחילים

ראשית, כפי שהבנתי על בשרי, מגוון המוסדות האקדמיים במדינות אליהן כיוונתי את תשומת הלב שלי, והמעניקים את התואר בו בחרתי להתמחות, הוא עצום וגדול ולכל אחד ואחד מהם יש את הדגשים ואת הצרכים שלו כתנאי סף מינימאליים, אפילו לפני הזמנה לראיון או להמשך תהליך הקבלה. ברוב המקרים, כאשר מדובר באחד כמוני, המגיע ממדינה ששפת האם בה אינה אנגלית, אחד מהתנאים הבסיסיים ביותר הוא מעבר של מבחן  toefl שהוא מבחן מיוחד המבקש לבחון את מידת הבקיאות של המועמד בשפה האנגלית ובהתנהלות הבסיסית והאלמנטארית בה. כפי שמרמז תרגום ראשי התיבות מהם מורכב השם מבחן טופל, זהו מבחן באנגלית לאלו שאינם דוברים את השפה כשפת אם. אז, השלב הראשון לקבלה למוסד לימודים ראוי בחו"ל הוא מעבר של המבחן הזה בציון שיספק את תנאי הסף המינימאליים של המוסדות הרלוונטיים לי.

חשוב לציין כי למרות שלא כל המוסדות האקדמיים מחייבים או מבקשים לחייב את המועמד לעבור את המבחן הזה, הרי שהמוסדות המבוקשים, הטובים והאיכותיים רואים בקבלת ציון טופל תנאי בלתי מתפשר להמשך תהליך המיון והקליטה בהם.

איך מתחילים

אני, כמו רוב הישראלים הצעירים הבטוחים כי העולם מונח לרגליהם או על כף ידם, החלטתי שציון גבוה בבגרות בחמש יח"ל באנגלית פלוס מעבר של לימודי תואר ראשון באוניברסיטה, לימודים הדורשים גם אוריינות בקריאת אנגלית, יספיקו לי על מנת לקבל את הציון המינימאלי לקבלה ברוב מוסדות הלימוד בחו"ל. כאשר התחלתי ללמוד לקראת המבחן, אליו נרשמתי מיד עם הגשת עבודת הגמר האחרונה באוניברסיטה, גיליתי שיש לי נקודות חזקות ויציבות, כפי שחשבתי, אך גם לא מעט נקודות חלשות הזקוקות לשיפור מיידי כמו יכולת כתיבת חיבור באנגלית, למשל או יכולת לנהל שיחה בת יותר מחמש דקות על טהרת האנגלית. וההבנה הזו גרמה לי למהר ולחפש אחר קורס TOEFL מקצועי ואיכותי, בו אני מגלה עוד ועוד רבדים בשפה שלא הכרתי ועוד מיומנויות שחשבתי כי יש ברשותי. בתקווה שבעוד כמה שבועות כבר אוכל לספר שעשיתי את זה והגשמתי את היעד עליו חלמתי.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אורית לוי

מאת: אורית לויאירועים וחתונות – כללי29/01/13745 צפיות
אחד החלקים הקשים בארגון אירוע הוא בחירת חברת קייטרינג. אירועים רבים נמדדים באמצעות האוכל. אם האוכל לא טוב, האירוע לא יהיה מוצלח. האוכל רלוונטי לכל האורחים בסופו של דבר, וחשוב לבחור בקפידה כדי להשביע את רצונם של כל האורחים. החלוקה הראשונה בין חברות הקייטרינג מתבצעת מטעמי כשרות, לקייטרינג בשרי וקייטרינג חלבי

מאמרים נוספים בנושא חינוך ולימודים - כללי

מאת: עידן קלייןחינוך ולימודים - כללי20/12/213975 צפיות
Среди множества разнообразных и популярных курсов, предлагаемых в последние годы пенсионерам и пожилым людям, есть ряд особенно интересных и привлекательных вариантов - вот некоторые из них, о которых стоит знать:

מאת: עופר שלוחינוך ולימודים - כללי24/09/204833 צפיות
הכל על מקצוע עיצוב גרפי וקורס עיצוב גרפי.

מאת: רונית שמאי שורץחינוך ולימודים - כללי12/07/191907 צפיות
אם הילד שלכם לומד מתמטיקה ללא שימוש במחשבון או אפילו אם מותר לו כבר להשתמש במחשבון – בכל מקרה כדאי ללמד אותו לבדוק את התוצאות בפתרון השאלות. יש דרך קצרה לחישוב אחוזים, שיכולה לעזור במניעת - או תיקון - טעויות חישוב.

מאת: ליאורחינוך ולימודים - כללי02/05/182253 צפיות
הנדסאים מאזור תל אביב, יכולים לעבוד במרכז הארץ. ההנדסאים העתידיים, לומדים בבתי הספר להנדסאים, שנקראים גם בשם מכללות טכנולוגיות.

מאת: שלום כהןחינוך ולימודים - כללי05/01/181738 צפיות
לימודי הנהלת חשבונות נחשבים לבחירה פופולארית בקרב אנשים אשר מחפשים מקצוע בעל אפשרויות תעסוקה מגוונות וביקוש נרחב. לימודי הנהלת חשבונות מתקיימים במכללות ובתי ספר מקצועיים רבים ברחבי הארץ בהם ניתנת האופציה ללמוד במתכונות גמישות כמו מתכונות לימודי יום, מתכונות לימודים חלקיות ומתכונות לימודי ערב.

מאת: שלום כהןחינוך ולימודים - כללי05/01/181657 צפיות
אתם יושבים מול המחשב, מדפדפים בין אתרים שונים של לימודים ותוהים לעצמכם מה כדאי לכם ללמוד. בעולם של היום קשה מאוד למצוא תעסוקה ללא תואר או תעודה, ולכן אנשים רבים מתחבטים בשאלה מה עליהם ללמוד כדי שהם יוכלו לצאת לשוק העבודה ולמצוא תעסוקה שהיא גם מעניינת וגם בתחום מבוקש. עבור רבים מאלו שחושבים על כך, התשובה היא הנהלת חשבונות הודות לאופי הדינמי של המקצוע הזה, וגם הביקוש הרב שלו. עם תעודה של מנהל חשבונות, עולם התעסוקה יהיה פתוח בפניכם, ואתם רק תצטרכו לבחור את המקום שאתם רואים את עצמכם נמצאים בו.

מאת: שלום כהןחינוך ולימודים - כללי05/01/181527 צפיות
המסלול ללימודי הנהלת חשבונות נחשב בשנים האחרונות לאחד ממסלולי הלימוד המבוקשים ביותר בישראל. מטרתם של לימודי הנהלת חשבונות הינה להכין את תלמידיהם להשתלבות בעולם המקצועי של מנהלי החשבונות בישראל, כמו כן במהלך הקורס ניתנת הכנה למעבר מבחן ההסמכה של משרד התעסוקה אשר מסמיך מנהלי חשבונות צעירים לעבודה בשוק המתפתח בארץ. לימודי הנהלת חשבונות נחשבים לבחירת מקצוע חכמה אשר טומנת בחובה יתרונות רבים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica