חפש מאמרים:
שלום אורח
16.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ציוד גיבוי לדי ג'י ו"הפתעות אחרות" באירועים.

מאת: שגיא קניפלמוסיקה06/11/2009750 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ציוד גיבוי לדי ג'י ו"הפתעות אחרות" באירועים.

תבוא מוכן!כדאי מאד שיהיה לך ציוד גבוי (כמו גם פריטים אחרים חיוניים) בהישג יד. כדאי לך גם לקחת ארגז כלים עם מברגים ברגים ואומים, קאטרים ופּליירים, שפע של מתאמי-שמע, פיוזים ונורות.

עבוּר מערכת ממוצעת רצוי שיהיה לך לפחות כּבּל החלפה אחד לכל סוגי הכּבּלים במערכת שלך. התקלות הכי נפוצות הם בדרך כלל כּבּלים פגומים. אתה מכניס ומוציא את הפלגים שלהם, דורך עליהם, ודורס אותם עם עגלת היד שלך.

עשה לעצמך טובה גדולה וקח איתך כבלים להחלפה. אם אתה משתמש במיקרופון אלחוטי תדאג שיהיה לך גם אחד חוטי. אני מוצא שדיסקמן של סוני יכול להיות הדבר הטוב ביותר כאשר ה- CD Player מפסיק לעבוד. זרוק אחד לארגז הכלים (בזהירות) אני מציע שיהיה לך גם מיקסר קטן זמין.

רמקולים הם עניין נוסף כאשר זה מגיע לגיבויים. לקחת איתך מערכת נוספת זה לא כל כך פרקטי, הכי טוב להגן על הרמקולים שלך מלהישרף על ההתחלה זה על ידי limiterשל רמקולים.

אם אתה עובד לבד ונתקל בבעיהתהיה Cool!

אל ת'סתכל על האורחים; 'סתכל ישר על המערכת שלך. נסה לאתר מה מקור הבעיה;

אולי פשוט לחצת על הכפתור הלא נכון!

תעבוד בשיא המהירות כדי לפתור את הבעיה. וכאשר הכל שוב עובד תחזור לאירוע. זריזות היא הדבר החשוב ביותר. תתרגל את זה בבית עם חבר. הוא "יגרום" לבעיה במערכת שלך ואתה תנסה לפתור אותה. די מהר אתה תכיר את הבעיות הפוטנציאליות, ואם אחת מהן תתרחש על אמת בהופעה, אתה תדע לזהות אותה ולפתור אותה במהירות.

במידה ובדקת והחלטת שזה לא טעות אנושית, הדבר הבא הוא לבדוק את הכבלים שלך. ייתכן גם ויהיה לך פתאום זמזום או צלצול במערכת. תערוך בדיקה פיזית של הכבלים דבר ראשון. תוודא שאין לך קצוות שחוקים, ואז תתחיל ללכת לאחור. תתחיל עם הרמקולים; אם יש לך ערוץ אחד מת או מזמזם, החלף את הכבלים. אם הבעיה עוברת מרמקול אחד אל השני, אז הרמקול בסדר והבעיה היא בנקודה אחרת, או בחוט של הרמקול עצמו.

הלאה, החלף את הכבלים ב-output של האמפליפייר. אם הבעיה עוברת בין רמקול אחד לשני, אז היא נמצאת הלאה בשרשרת וזה לא החוט שלהם. עבור הלאה אל המגבר. תוודא שהוא מקבל אות חשמלי מהמיקסר. האם המונים (meters) עובדים באופן תקין? אם כן, אז או שיש לך ערוץ פגום במגבר, או כבל פגום. המשך באותה דרך כדי לקבוע אם יש בעיה ברמקולים דרך בדיקה של הכבל. כדאי לך לכבות את המגבר בכל פעם שאתה מחליף את החוטים כדי להימנע מ'פיצוצים' ורעשים מזרמים חשמליים במערכת ההגברה. אם קבעת שיש "אות" שיוצא מהמיקסר, והחוטים תקינים, הבעיה במגבר. זה הזמן לשלוף את המגבר הרזרבי.

אם ה- outputs של המיקסר תקינים, נסה לראות אם הבעיה מבודדת ממקור סאונד אחד (קומפקט, פטיפון וכו') אם יש לך אות חשמלי שיוצא משני הערוצים של מקור סאונד, אז הבעיה יכולה להיות בחיבורי הכבלים של היחידה, או בה עצמה. אם כן, שלוף את הדיסקמן סוני. אם לא, אז יש בעיה עם המיקסר!

במקרה והמיקרופון שלך הולך פייפן ואין לך אחד רזרבי, אתה יכול להשתמש באוזניות בצורה יעילה כמיקרופון. זה יעבוד בסדר, למרות שהצליל לא יהיה מאד טוב. שמור לך תמיד זוג אוזניות רזרבי בארגז הכלים. כמו כן, שיהיה לך גם מגוון של פלגים לעת צורך.

במקרה וקיימת בעיה עם אחד הערוצים השיטה היא די פשוטה וברורה. אם שני הערוצים הלכו, או מזמזמים, המקום הראשון שיש לבדוק אותו זה המגבר.

האם יש לו output מהמיקסר? אתה יכול לקבוע את זה אם המונים זזים והאמפ' פועל, אבל אין לך שום צליל. אם כן, אז הבעיה יכולה להיות במגבר. שים לב אם המגבר נמצא במצב "protect". בהרבה מגברים יש את זה built-in; הוא נועד להגן על המגבר מקצרים חשמליים והספק לא תקין. יכול להיות שיש לך חוט שמקצר בקצוות או שהתבלה. אם שני החוטים החשופים נוגעים אחד בשני סביר שזה ישבית את המגבר.

הדרך הטובה ביותר להתמודד עם בעיות בעבודה היא להימנע מהם כבר על ההתחלה. אל תשתמש באותו סוג מערכת גם למסיבה של 50 איש בחצר וגם לחתונה של 300 אורחים. אלה הם אירועים שונים לגמרי אשר מצריכים מערכות שונות לגמרי. אם אתה דוחף ת'מערכת שלך מעבר לגבולות שלה אתה תהרוס אותה.

שים לב לאותן נורות-קליפ! (לרוב האמפליפיירים יש אינדיקטור לעוצמת-יתר שנקרא "clip". אם הוא דולק תוריד את הווליום).

וזכור, תבוא מוכן!, ואל ת'כנס לפאניקה!

מאמר מאת DJ שגיא קניפל (פעימות-מוסיקה לאירועים)

http://www.peimotmusic.co.il

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר: