חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

האם גם לי כדאי לפנות לטיפול פסיכותרפי?

מאת: עידית לויפסיכולוגיה13/03/20131379 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

שלא כמו בעבר, טיפול פסיכולוגי היום מאוד זמין ובכל עיר ניתן למצוא מספר רב של פסיכולוגים מקצועיים. השאלה היא כמובן מתי כדאי לפנות אל פסיכותרפיסט/ית? באילו מצבים טיפול נפשי יכול לעזור? האם ישנם מצבים המחייבים התייחסות מיוחדת?

תחת אילו נסיבות מומלץ להגיע לטיפול פסיכולוגי?

טיפול אצל פסיכותרפיסטית יכול לעזור במגוון תחומים בחיינו, מצבים רבים ומגוונים ותקופות בהן אנו לא בטוחים איך להמשיך בחיינו, כיצד להתנהל ומה לעשות, למשל:

  • ייאוש ותסכול ממערכות יחסים, מקום העבודה וכו'
  • קשיים במציאת זוגיות וניהול קשרים אישיים
  • קשיים בהתקדמות מקצועית
  • מתח ולחץ
  • משבר בחיי הנישואין
  • אירועים טראומטיים (תאונה, קורבנות פשע, מלחמה וכו')
  • שינויים גדולים כמו הורות, מעבר למשרה חדשה, לעיר זרה וכו'
  • אובדן, אבל ושכול
  • היעדר מטרה וקושי במציאתה
  • תושת בלבול, חוסר שליטה וכו'.

בכל מצב בו אנו חווים תחושה של אובדן הכיוון בחיינו, מרגישים שאנו לא בטוחים מה השתבש בדרך למטרה כלשהי, מאוכזבים, כועסים, מתוסכלים, במצבים בהם מחשבות שליליות מציפות אותנו וכדומה טיפול פסיכולוגי עשוי להיות התשובה ולעזור לנו לעמוד חזרה על רגלינו.

מתי חשוב מאוד לפנות אל פסיכותרפיסטית?

בנוסף למצבים בהם כל אחד מאתנו עשוי להיתקל בהם בחיי היומיום שלנו, פסיכותרפיה מטפלת גם בבעיות נפשיות מורכבות כמו למשל: טיפול בחרדה, טיפול בדיכאון ואובדנות, הלם קרב ותסמונת פוסט טראומטית, הפרעות שליטה בדחפים - טריכוטילומניה, אכילה כפייתית וכו', פחדים ופוביות ועוד. מצבים מסוגים אלו דורשים התערבות פסיכולוגית לשיפור מצבו הנפשי של האדם הסובל מהם. ללא טיפול מקצועי ומתאים קשה מאוד להתמודד על הפרעות מסוג זה בכוחות עצמנו.

אני לא חווה כל קושי או בעיה, האם טיפול פסיכולוגי בכל זאת כדאי?

חשוב מאוד לזכור כי טיפול אצל פסיכותרפיסט לא חייב להיות ספציפי, אם אתם לא חווים קושי בחייכם, אם אינכם סובלים מהפרעה נפשית או רגשית עדיין תוכלו להיעזר בפסיכותרפיה כדי להכיר את עצמכם טוב יותר, ללמוד מטעויות העבר, להעלות את רמת הסיפוק בחייכם אף יותר ולתכנן קדימה מתוך מקום שלם ובריא.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עידית לוי

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עידית לוי

מאת: עידית לויבריאות הנפש06/06/13974 צפיות
קשה למצוא אדם שלא מכיר על בשרו תחושות כגון לחץ, פחד, דאגה, חששות וכדומה. אך מה קורה כאשר תחושות אלו 'יוצאות משליטה' ומפסיקות להקשיב לקול ההיגיון? במקרים אלו ייתכן ומדובר בחרדה שרצוי מאוד לטפל בה. חרדה שאינה מרפה מן האדם עשויה לשבש את שגרת חייו ולהקשות על התנהלות יומיומית.

מאמרים נוספים בנושא פסיכולוגיה

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196322 צפיות
מאמר המציע דרכי פתרון לאי גמילה מטיטולים בקרב בני 3-4. דרכי הפתרון מובאות מהזווית הפסיכולוגית הקלינית: חיזוקים חיוביים לילד לעומת עונשים וחיזוקים שליליים, וכד'. המאמר מתבסס על הקשר שבין ביקורת שלילית לילדים לחוסר הצלחתם להיגמל מהטיטולים.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196319 צפיות
כל מה שאתם צריכים לדעת על מנת לזהות אצל ילד בן 3-4 סימפטומים של אי גמילה מחיתולים. המאמר יציע פרשנות מדוע הדברים נוצרו ויספק מידע על פתרונות אפשריים אליהם.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196175 צפיות
מאמר מידע על הרטבות לילה. המאמר סוקר את הבעיה מהזווית הפסיכולוגית הקלינית ומציע, באמצעותה, דרכי פתרון אפשריות.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196302 צפיות
מאמר מומחים על הרטבת לילה. נקיטה בגישות פסיכולוגיות קליניות לפתרון הבעיה. שילוב אמצעים רפואיים במידת הצורך. מטרת המאמר היא להדריך אתכם בתחילת ניסיונכם לפתור בעיה זו.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196392 צפיות
תיאור הרטבת לילה אצל מבוגרים, ואי שליטה בסוגרים. הצעת פתרונות פסיכולוגיים לצד רפואיים להתמודדות עם בעיה זו: הורדת מתח ולחץ, אבחון מדד הסוכר בבדיקות המעבדה לצורך הסקת מסקנות לגבי הישנותה של סוכרת, ועוד.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196584 צפיות
תיאור בעיה פסיכולוגית נדירה בשם 'חרדת האסלה'. במסגרתה, ילד שיצא מגיל הינקות בהגיעו לגיל 4 נרתע מהאסלה ועושה את צרכיו בבגדיו. במאמר נדון בהיווצרות הבעיה, זיהוי סימפטומים ודרכי פתרון.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196256 צפיות
מאמר מידע על הרטבת לילה אצל ילדים, תוך גיבוש פתרון בגישה הפסיכולוגית הקלינית. במאמר זה מוצעות דרכי התנהגות של ההורים שמומלץ ליישם על מנת להימנע או לצמצם את ההרטבה, לצד ייעוץ עם פסיכולוג קליני.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica