חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

בגידות שקשה לגלות

ישנן בגידות שקשה מאוד להגיד שהן בגידות ועדיין הן גורמות סבל רב לבני הזוג הנבגדים. בגידות אלו הן בגידות שכמעט ואינן מורגשות. בגידות שלא מרגישים אותן יכולות להסתתר מאחורי קשרי ידידות או קשרי עבודה. לדוגמא: גיל שם לב שבזמן האחרון הוא יורד לאכול הרבה עם רותם. כיף לו לאכול איתה והיא ממש קשובה אליו. הם עובדים ביחד כבר שנה. גיל נשוי עם שני ילדים. רותם רווקה שמחפשת קשר. ביחד הם מספרים אחד לשני את כל הצרות. לגיל יש קשיים עם אשתו. היא כועסת עליו שהוא לא עוזר לה והם החלו להתרחק. על רקע הריחוק הזה מוצא גיל ברותם מישהי שיכולה להאזין. לאט הוא מתחיל לפתח מולה רגשות של משיכה וחיבה. היא כן מקשיבה לו לעומת אשתו שרק כועסת עליו כל היום. אשתו של גיל החלה להרגיש שגיל חוזר מאוחר יותר וגם מדבר יותר בטלפון עם רותם. עד לכאן אפשר להגיד שאין בגידה. אולם אשתו של גיל חשה חזק ביותר את הקשר המתהווה בין גיל לרותם. היא החליטה לפנות לייעוץ זוגי. גיל התנגד אולם היא לא ויתרה. בייעוץ הזוגי התוודה גיל שהוא מוצא ברותם אוזן קשבת, דבר שחסר לו בבית. בני הזוג עבדו על הקשר הזוגי ביניהם ושיפרו אותו. הקשר עם רותם הלך ודעך. ברגע שגיל ובת זוגו יצרו בחזרה קשר רגשי תקין, הקשר המתפתח עם רותם הפסיק כאילו מעצמו. זהו תהליך של התחלת בגידה שכמעט ולא ניתן לשים לב אליו. ייעוץ זוגי לתהליכי בגידה סמויים חשוב ומסייע לזוגות שהקשר ביניהם נתקע.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דורי לוי ,פסיכולוג קליני, ייעוץ זוגי קצר מועד

מאמרים נוספים בנושא פסיכולוגיה

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196322 צפיות
מאמר המציע דרכי פתרון לאי גמילה מטיטולים בקרב בני 3-4. דרכי הפתרון מובאות מהזווית הפסיכולוגית הקלינית: חיזוקים חיוביים לילד לעומת עונשים וחיזוקים שליליים, וכד'. המאמר מתבסס על הקשר שבין ביקורת שלילית לילדים לחוסר הצלחתם להיגמל מהטיטולים.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196319 צפיות
כל מה שאתם צריכים לדעת על מנת לזהות אצל ילד בן 3-4 סימפטומים של אי גמילה מחיתולים. המאמר יציע פרשנות מדוע הדברים נוצרו ויספק מידע על פתרונות אפשריים אליהם.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196175 צפיות
מאמר מידע על הרטבות לילה. המאמר סוקר את הבעיה מהזווית הפסיכולוגית הקלינית ומציע, באמצעותה, דרכי פתרון אפשריות.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196302 צפיות
מאמר מומחים על הרטבת לילה. נקיטה בגישות פסיכולוגיות קליניות לפתרון הבעיה. שילוב אמצעים רפואיים במידת הצורך. מטרת המאמר היא להדריך אתכם בתחילת ניסיונכם לפתור בעיה זו.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196392 צפיות
תיאור הרטבת לילה אצל מבוגרים, ואי שליטה בסוגרים. הצעת פתרונות פסיכולוגיים לצד רפואיים להתמודדות עם בעיה זו: הורדת מתח ולחץ, אבחון מדד הסוכר בבדיקות המעבדה לצורך הסקת מסקנות לגבי הישנותה של סוכרת, ועוד.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196584 צפיות
תיאור בעיה פסיכולוגית נדירה בשם 'חרדת האסלה'. במסגרתה, ילד שיצא מגיל הינקות בהגיעו לגיל 4 נרתע מהאסלה ועושה את צרכיו בבגדיו. במאמר נדון בהיווצרות הבעיה, זיהוי סימפטומים ודרכי פתרון.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196256 צפיות
מאמר מידע על הרטבת לילה אצל ילדים, תוך גיבוש פתרון בגישה הפסיכולוגית הקלינית. במאמר זה מוצעות דרכי התנהגות של ההורים שמומלץ ליישם על מנת להימנע או לצמצם את ההרטבה, לצד ייעוץ עם פסיכולוג קליני.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica