חפש מאמרים:
שלום אורח
23.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

טיפים למטלת החיבור בפסיכומטרי

מאת: קטי בקרמןפסיכומטרי27/05/20131792 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

החל ממועד אוקטובר 2012, חלה מהפכה בעולם הפסיכומטרי. הבחינה הישראלית בת ה-30 זכתה לשינוי מהותי - הוספת פרק חיבור, מה שלראשונה דרש מהנבחנים לכתוב ולא רק לסמן את התשובה הנכונה. פרק החיבור מורה לנבחנים לכתוב קטע באורך של 25-30 שורות ב-30 דקות, כשהציון של החיבור מהווה 25% מהציון בפרק המילולי בבחינה ו-10% מהציון הכללי. הכתיבה נעשית כתגובה לקטע שנכתב קודם לכן - כלומר, לא ניתן לבחור נושא שעליו תכתבו מראש. לפי מובילי המהלך, מטלת הכתיבה נוספה כדי למדוד באופן מדויק יותר את יכולת ההצלחה בלימודים האקדמיים, שזוהי, בסופו של דבר, מטרתו של הפסיכומטרי. אחרי הכל, במסגרת הפקולטות השונות נדרשים תלמידים להגיש עבודות, מה שמצריך מהם יכולות עיבוד חומרי קריאה, ניתוח, כתיבה והצגת עמדות – אותן יכולות שנבדקות בפרק החיבור החדש. כמו כן, החיבור נותן הזדמנות ליכולת לביטוי עצמי לנבחן ומאפשרת לו להציג יכולות נוספות הגלומות בו, כאלו שלא התאפשר לבדוק עד כה במבחן הפסיכומטרי הסגור.
בהחלט רצוי להעזר במכון מסודר להכנה לבחינה (קישור לאתר השוואת מכונים) אבל אפשר גם ללמוד לבד ולהצליח, כולל הכנה עצמית לפרק החיבור.

אז כיצד נוכל להשיג את הציון הגבוה יותר בפרק זה?

מתכוננים

1. ראשית כל, הקפידו על הכללים - כתבו בשפה נקייה ומדויקת, ללא סלנג וביטויים נמוכים, אך גם הימנעו משימוש בפתגמים מליציים שלא לצורך - שפה גבוהה מדי במקומות לא מתאימים עלולה אף להוריד את הציון.

2. לימדו היטב מילות קישור רבות ומגוון מבנים לשוניים - שימוש באלו יוכל להעלות או להוריד את ציונכם. בקורס פסיכומטרי תלמדו שלדים שונים לבניית חיבורים, וכן תתאמנו על שימוש במילות קישור מתאימות שיקפיצו את רמת הטקסט.

3. התכוננו ממש לפי תנאי הפסיכומטרי - פנו חצי שעה שקטה, הצטיידו בדף טיוטה, עיפרון, מחק ומחדד, והתאמנו לפי תנאים אלו.

4. שימו לב לכתב היד שלכם ושפרו אותו במידת הצורך: יש לשמור על גודל כתב סביר - לא גדול ומרווח מדי, אך גם לא קטנטן וצפוף.

5. למדו מהי כתיבה עיונית, שאליה אתם נדרשים: הטקסט בכתיבה עיוניות הוא ענייני, שיטתי וביקורתי, הכולל פיתוח רעיון הגיוני ויחס ברור בין הטיעונים השונים. עליכם להקפיד על דיון, בהירות ואחדות, ולא לשלב נימה אישית או ביטויי רגש. הקול האישי שלכם נשמע אך ורק בעמדה שאתם מציגים - ולא להיתמך בניסיון החיים שלכם.

6. התאמנו על חלוקה טובה לפסקאות ולמשפטים - משפטים ארוכים מדי עלולים להוריד את ציונכם. הקפידו על טקסט נקי ומסודר, פסקת פתיחה ופסקת סיום והבחינו בין דעות לעובדות.

בעת הבחינה

1. קראו את המטלה באופן יסודי ומעמיק, ונסו להבין במדויק מהי העמדה או התופעה שאותה אתם צריכים לבחון בחיבורכם. חשבו מהם הנושאים שעומדים בליבת הקונפליקט המוצג, והחליטו מהי עמדתכם בסוגיה.

2. ערכו סיעור מוחין, והעלו כמה שיותר רעיונות לגבי הנושאים שעליהם תכתבו. רשמו את כל האסוציאציות שעולות אינטואיטיבית בראשכם, ואל תתעלמו גם מטיעונים המנוגדים לעמדתכם – להפך, הם חשובים לא פחות. זכרו כי רעיון עשוי להיות דעה, גישה, תפיסה או תיאור של תופעה.

3. לאחר שהעלתם את כל הרעיונות האפשריים, בחרו את הטובים ביותר שבהם ותכננו כיצד תחלקו את החיבור לפסקאות. קבעו סדר הגיוני לפי מבנה מסוים, והקפידו על רצף הגיוני ומאורגן.

4. כשאתם ניגשים לכתיבה, עשו זאת בזהירות. אף בוחן לא ישמח למראה דף עמוס במחיקות וקשקושים – הקפידו על ניסוחים טובים מלכתחילה, כדי לשמור על מראה נקי של הטקסט.

5. הרחיבו כל רעיון ללא הגזמה - אמנם עליכם להסביר כל רעיון שהעלתם וכדאי גם שתחזקו אותו באמצעות דוגמה, נימוק, השוואה וכו' - אך חשוב להימנע מסיסמאות ומחזרות מיותרות על הרעיון, שרק ימרחו ויבזבזו מקום שאותו תוכלו לנצל לרעיונות נוספים.

6. היזהרו - אינכם קובעים עובדות! תנו טיעונים לוגיים בלבד ואל תתבססו על הנחות אישיות שאין להן סימוכין. כתבו באופן מסויג תוך ביקורת עצמית, והימנעו מהסקת מסקנות גורפות וחד משמעיות. אתם נדרשים להביע עמדה, ולא לקבוע מה נכון וראוי.

7. סיימתם? עצרו. קראו שוב ביסודיות את מה שכתבתם, וודאו שאין טעויות לשוניות או שגיאות כתיב והוסיפו או הורידו פיסוק במידת הצורך. בדקו האם חזרתם על מילה מסויימת מספר פעמים, והחליפו למילה נרדפת כשיש לכם אפשרות לכך. ספרו את מספר השורות של החיבור כדי למנוע חריגה.

זכרו - אין דרך אחת לכתוב את מטלת החיבור בפסיכומטרי, וגם אם התכוננתם לבחינה עם ידיד וחיבורו יצא שונה לחלוטין - אין זו סיבה לבהלה. יש מגוון דרכים וסגנונות שיכולות לזכות את הכותב בציון הגבוה ביותר, כך שהדבר היחיד שתוכלו לעשות הוא להקפיד על הכללים המתאימים וללמוד מהם הכלים שיוכלו להוביל אתכם להצלחתכם המרבית. בסופו של דבר, אינכם אמורים להיות זוכי פרס נובל לספרות, אלא רק להקפיד על טכניקה טובה ולשמור על כללי כתיבה איכותית.

בהערכת החיבור, יתחשבו הבודקים בזמן המוגבל בו נכתב ולכן יתייחסו אליו כאל גרסה ראשונה. למרות שלעומת חלקי הפסיכומטרי עלול להיות חשש כי הציון יושפע מאופיו של הבודק, כל חיבור ייבדק בידי שני בוחנים שונים שיעניקו ציון שאינו תלוי האחד בשני, והציון הסופי יהיה סכום ההערכות של שניהם. במידה ויהיה פער ניכר, החיבור יוערך גם בידי בודק שלישי.

המאמר נכתב מטעם ceticwales.com - אתר המסייע להשוות בין מכוני פסיכומטרי שונים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת קטי בקרמן

מאמרים נוספים בנושא פסיכומטרי

מאת: amirdadon90פסיכומטרי22/11/161632 צפיות
כל מי שמבקש לגשת לבחינה הפסיכומטרית משקיע לא מעט זמן, מאמץ, אנרגיות ובמקרים רבים גם כסף כדי להתכונן לקראתה.

מאת: amirdadon90פסיכומטרי13/09/161857 צפיות
מדי שנה ניגשים אלפי צעירים לבחינה הפסיכומטרית שמהווה שלב הכרחי בדרך למסלולי לימוד אקדמיים רבים (גם אם בימינו ישנם מסלולים אליהם ניתן להתקבל ללא פסיכומטרי).

מאת: חיים קסלרפסיכומטרי08/10/133092 צפיות
המבחן הפסיכומטרי הינו כלי המיון העיקרי עבור קבלה ללימודי תואר ראשון במוסדות אקדמיים בישראל, ולכן ציוני פסיכומטרי הינם בעלי משקל רב הקובע אם תוכלו להתקבל אל המגמה בה חפצתם. מכאן נובע שלציונים אלו תהיה השפעה מכרעת על עתידכם הלימודי והמקצועי.

מאת: חיים קסלרפסיכומטרי28/08/132243 צפיות
שלא כמו מבחן פסיכומטרי הבודק את ידיעות הנבחן במספר תחומים, מבחן אמיר הנערך במתכונת אמריקאית בודק את רמת הנבחן רק בשפה האנגלית. כלומר, מבחן זה נועד לצרכי מיון וסיווג של מועמדים ללימודים אקדמיים בהתאם לשליטתם בשפה.

מאת: חיים קסלרפסיכומטרי28/07/132280 צפיות
כל מי שעומד בפני בחינת הפסיכומטרי יודע כי המפתח להצלחה טמון בכמות ובאיכות הזמן שמשקיעים בהכנה. יחד עם זאת, על תרגול פסיכומטרי להתבצע באופן נכון ומדויק על מנת שלא לבזבז את הזמן ולהגיע לבחינה מוכנים ככל האפשר. לפניכם מספר עצות שיעזרו לכם במשימה זו.

מאת: חיים שמוליקפסיכומטרי13/07/132115 צפיות
רוצים לבנות קרירה מצליחה? הערכות אומרות שמחציתם של הישראלים רוכשים תואר אקדמי, ולכן אין זה פלא שכבר בשלבים הראשונים של הילדות יוצרת הסביבה ציפיות הנוגעות לתחומי העיסוק שלנו בעתיד.

מאת: פסיכומטריפסיכומטרי27/06/132573 צפיות
הרבה מאוד אנשים בחברה סובלים מהפרעות שונות שמוגדרות תחת הכותרת "ליקויי למידה". שמות רבים ושונים כמו ADD ו ADHD מעטרים מסמכים רבים במשרד החינוך, והקלות שונות ניתנות בתחומים רבים להמון סטודנטים בימינו. אם זכיתם להיות חלק מקבוצה זו של בעלי לקויות, הרי שמגיעים לכם גם פתרונות בהמשך הדרך.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica