חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

עריכה לשונית

כל טקסט באשר הוא חייב לעבור עריכה לשונית בסיסית. הרי אילולא זה, הטקסט יהיה לא קריא ולא מובן. אם אתם גולשים ברשת האינטרנט ודאי אתם נתקלים מדי פעם בשגיאות לשון או בבעיות ניסוח, שמקשות על הקורא להבין את הנאמר.

עריכה לשונית של טקסט

מה אתם אוהבים לכתוב? איזו נושא מדבר אליכם? בכל מקרה כל נושא שתכתבו עליו, מעניין ככל שיהיה, צריך להיות נגיש לקהל הקוראים. לכן כל טקסט בעברית חייב לעבור עריכה לשונית שתהפוך את הטקסט למובן ולברור. כך יוכלו כולם להבין את הכתוב, לחוות עליו דעה, להפיץ אותו לאנשים אחרים.

זאת ועוד, באמצעות עריכה לשונית ניתן לחדד מסרים, לשווק מוצר או שירות כלשהו, להדגיש היבטים מסוימים בטקסט ולאפשר לרבים להגיב.

מי צריך עריכה לשונית?

עריכה לשונית היא תחום עתיק מאוד, וכבר עשרות שנים משתמשים הוצאות לאור, ארגונים ומוסדות שונים וגם סטודנטים וחוקרים בשירותי עריכה לשונית, שהופכים לדבר נחוץ מאוד בעידן הגלובלי שבו אנו חיים. הרי סטודנט שצריך להגיש מאמר או עבודת מחקר לוועדה אקדמית, אינו יכול לעשות זאת עם שגיאות כתיב או שגיאות לשון, ולכן הוא חייב שעין מקצועית אובייקטיבית, תלטש את החומר, תעבור עליו, תתקן את השגיאות ועוד.בתהליך העריכה הלשונית, עורך הלשון ייתן את המלצותיו לגבי דברים חסרים בטקסט, ימחק משפטים לא ברורים, יוסיף אחרים, יתרום את חלקו בניסוח תקין יותר של הטקסט. ללא תיקונים אלו יישאר הטקסט משובש.

כמה שנים אתם כותבים את הספר או את העבודה האקדמית שלכם? בוודאי שנים רבות. כך שחבל יהיה להגישם או לפרסמם עם שגיאות לשון. אמנם ניתן ללמוד כללים של עריכה לשונית, שהם מפוזרים ברשת האינטרנט ובספרים השונים, כך למידה זו אורכת שנים רבות ונדרשת השקעה רבה.

עורך לשון יקצר עבורכם את הדרך ויעשה את עבודתו במהירות ובמקצועיות. הוא יטפל בטקסט שאתם שולחים אליו, יקרא את כולו, ואז יתחיל לבצע את התיקונים בו.

תרומת העריכה לטקסט

מובן שבסיום התהליך הוא יישלח אליכם את הטקסט כדי שתעברו עליו, תוסיפו משפטים, תמחקו אחרים. אז תבינו עד כמה הייתם זקוקים לעורך לשון ועד כמה הוא תרם מאוד לטקסט שכתבתם.ייתכן שכעבור מספר חודשים תחזרו שוב לעורך הלשון כדי שייבצע עריכה לשונית לטקסט אחר שכתבתם.

כך באמצעות דיאלוג שיתקיים ביניכם ובין עורך הלשון, תהפכו את הטקסט שלכם לברור ולבהיר ולתקין מבחינה לשונית. טקסט זה, שיכול להיות עבודה אקדמית או כתב יד, יהיה נקי משגיאות, ואתם תהיו מרוצים מאיכות גבוהה של טקסט.

המאמר נכתב באדיבות www.dovdevan.co.il עריכה לשונית

 



תגיות המאמר: עריכה לשונית


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שרון אליעזר

מאמרים נוספים בנושא לימודים אקדמאיים

מאת: ליאורלימודים אקדמאיים24/06/182595 צפיות
הנדסאי בניין לימודי בוקר, הוא מסלול לימודים שיש במספר מכללות טכנולוגיות בארץ. הנדסאים לומדים במכללות טכנולוגיות, שנקראות גם בשם: בתי ספר להנדסאים.

מאת: ליאורלימודים אקדמאיים03/06/182441 צפיות
בית ספר להנדסאים בשכונת נאות אפקה (בתל אביב), נוח להגעה עבור תושבי תל אביב. מומלץ ללמוד בבית ספר, שקבלתם עליו המלצות, מאנשים שאתם סומכים עליהם. לימודי הנדסאים, מתאימים עבור אנשים, שנמשכים לתחומים טכנולוגיים.

מאת: רועי כץלימודים אקדמאיים05/02/181894 צפיות
ברשת האינטרנט ניתן למצוא לא מעט עבודות אקדמיות בתשלום, אולם, חרף המחירים המפתים, לא מומלץ להשתמש ב'בנק' הזה היות שהוא לא מבטיח לכם בלעדיות על העבודה. ממש כפי שאתם קניתם לעצמכם עבודה כך גם שכנכם לספסל הלימודים עלול לרכוש את אותה העבודה בדיוק, מה שעלול להביא את שניכם לעמוד בפני צעדים משמעתיים במוסד האקדמי שבו אתם לומדים.

מאת: ליאורלימודים אקדמאיים23/01/181713 צפיות
הנדסאי מכונות מעולה, יכול לעבוד בעבודה מספקת מאוד. הנדסאי המכונות, יכול להשתלב בתעשיית הטכנולוגיה המתקדמת, או בתעשייה המסורתית. לימודי הנדסאי מכונות, מתקיימים בבתי ספר להנדסאים.

מאת: ליאורלימודים אקדמאיים20/12/171481 צפיות
הנדסאי מכונות בעל ניסיון, יכול לעבוד בתעשייה הישראלית. לימודי הנדסאים, מתאימים לבחורות ולבחורים, שנמשכים לתחומים טכנולוגיים.

מאת: אבי בכרלימודים אקדמאיים16/12/172271 צפיות
מאמר זה דן בסוגיית ההשכלה הגבוהה בקרב נשים בישראל כאשר ההתייחסות מנסה להקיף את כלל המגזרים בפסיפס המורכב של החברה בישראל אם כי עקב המורכבות החברתית הקשורה לסוגיה זו באשר לנשים משכילות מהמגזר הערבי בישראל בכללותו (נוצריות, מוסלמיות, בדואיות ובסייגים מסוימים גם דרוזיות) המיקוד במאמר יהיה בנשים משכילות בחברה הישראלית. כלומר, מצב ההשכלה או מקומה של ההשכלה בהוויה הישראלית בקרב הנשים בישראל. הדיון מתייחס לנשים בישראל מהמגזרים השונים.

מאת: אבי בכרלימודים אקדמאיים16/12/171946 צפיות
מאמר זה דן בסוגיית ההשכלה הגבוהה בקרב נשים בישראל כאשר ההתייחסות מנסה להקיף את כלל המגזרים בפסיפס המורכב של החברה בישראל אם כי עקב המורכבות החברתית הקשורה לסוגיה זו באשר לנשים משכילות מהמגזר הערבי בישראל בכללותו (נוצריות, מוסלמיות, בדואיות ובסייגים מסוימים גם דרוזיות) המיקוד במאמר יהיה בנשים משכילות בחברה הישראלית. כלומר, מצב ההשכלה או מקומה של ההשכלה בהוויה הישראלית בקרב הנשים בישראל. הדיון מתייחס לנשים בישראל מהמגזרים השונים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica