חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מוזיקה ישראלית בשנות השבעים

מאת: שירונטמוסיקה23/11/20091297 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אנשים המתעניינים במוזיקה מעוניינים פעמים רבות לקבל מידע על אמנים, הופעות שונות וידיעות בנושא. אתר שירונט הוא פורטל המוקדש כולו למוזיקה ומספק מידע רב בתחום. אתר שירונט מציע מילות שירים, חדשות בנושא מוזיקה וכן לוח הופעות מעודכן. המעוניינים לדון ולחלוק דעות בנושאים שונים במוזיקה, יוכלו למצוא באתר גם פורומים המהווים במה מתאימה לכך.

שנות השבעים היו תקופה סוערת בישראל בה התרחשו אירועים שונים שהשפיעו עמוקות על החברה בישראל ועל המוזיקה הישראלית. מלחמת יום הכיפורים ופעולות הטרור נגד ישראל פגעו בתמימות שאפיינה את שנות החמישים והשישים והביאו ליצירתו של זן חדש של יוצרי מוסיקה ישראלית. יוצרים אלה הקדישו את עצמם לשבירת גבולות ומוסכמות.

שם טוב לוי, מתי כספי ושלמה גרוניך הם אמנים אשר יצרו בתקופה זו מוזיקה ישראלית פורצת דרך ששילבה מספר סגנונות מוזיקה כמו ג'אז, מוסיקה קלאסית ורוק. אמנם באותה התקופה אמני מוסיקה ישראלית אלה לא נהנו מהצלחה רבה, אך לאורך זמן הם השפיעו על המוזיקה בישראל. באתר שירונט ניתן למצוא מידע על אמנים אלה.

מוזיקה ישראלית שהתאפיינה בשנות השישים בטקסטים מלאים בתקווה, ציוניים וקיבוציים, הפכה בשנות השבעים למוזיקה שהתאפיינה בטקסטים שהביעו חוסר ודאות, התבוננות אישית ולעיתים גם מחאה נגד הממסד. זאת במיוחד עקב האכזבה הקשה בישראל לאחר מלחמת יום הכיפורים.

בתקופה זו התחזקה השפעת הרוק הישראלי על המוזיקה הישראלית הפופולארית ואפילו בזמר העברי החלו להשתלב גיטרות חשמליות.

אמנים כמו שלמה ארצי, חוה אלברשטיין, ריקי גל ושלום חנוך זכו להצלחה רבה בשנות השבעים. שלום חנוך הקים ביחד עם אריאל זילבר, יהודה עדר, איתן גדרון ומאיר ישראל את להקת תמוז, אחת מלהקות הרוק הישראליות המשמעותיות ביותר בתקופה ההיא. באתר שירונט ניתן למצוא מידע על הלהקה.

עוד להקה בולטת בשנות השבעים הייתה כוורת. להקת כוורת הוקמה על ידי יוצאי להקת הנח"ל גידי גוב, אפרים שמיר, מאיר פניגשטיין, אלון אולארצ'יק ודני סנדרסון. שיריה של כוורת הפכו ללהיטים גדולים והלהקה גם נבחרה לייצג את ישראל בארוויזיון בשנת 1974.

בשנות השבעים פרץ אמן מוזיקה ישראלית נוסף, הוא צביקה פיק. תחילה הוא התפרסם כששיחק במחזמר "שיער" ועד לתום העשור הפך לזמר הנערץ ביותר בישראל. בשנת 1978 הוציא את האלבום "מוזיקה" ושבר שיאי מכירות שהמוזיקה הישראלית טרם ראתה. בשבוע הראשון מכר יותר מ-20 אלף עותקים ובתוך פחות משנה מכר 100 אלף עותקים.

בסוף שנות השבעים זכתה מוסיקה ישראלית להצלחה עולמית כשישראל זכתה באירוויזיון פעמיים ברציפות עם השיר "אבניבי" בביצוע יזהר כהן ולהקת אלפא ביתא ועם השיר "הללויה" בביצוע גלי עטרי ולהקת חלב ודבש.

אתר שירונט הינו פורטל מוסיקה מוביל המציע מילות שירים בעברית ובאנגלית, חדשות בתחום המוסיקה, לוח הופעות וביקורות. בנוסף כולל האתר פורומים למעוניינים לדון בנושאים שונים בתחום המוסיקה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שירונט

מאת: שירונטמוסיקה30/04/101607 צפיות
חובבי מוזיקה רבים אוהבים לשמוע מוסיקה וגם לנגן אותה. אתר שירונט הינו פורטל מוזיקה הכולל בתוכו מילות שירים וגם אקורדים לגיטרה. באתר ניתן למצוא אקורדים למגוון שירים ישראליים וכן לשירים לועזיים. בנוסף מציע אתר שירונט לוח הופעות, חדשות, ביקורות ופורומים בהם ניתן לדון על מוסיקה.

מאת: שירונטמוסיקה30/04/103341 צפיות
אנשים רבים מתעניינים במוסיקה ונהנים להקשיב לשירים ולעיתים אף לנגן אותם. אתר שירונט הינו פורטל מוסיקה המכיל בתוכו אקורדים לשירים רבים. בנוסף אל אקורדים שירים גיטרה, באתר ניתן למצוא מילים לשירים שונים ובהם גם שירי ילדים. אתר שירונט מכיל גם לוח הופעות, מידע על אמנים, ביקורות וחדשות מתחום המוסיקה. המעוניינים לדון על נושאי מוסיקה שונים, יוכלו למצוא באתר פורומים בנושאים שונים בתחום המוסיקה.

מאת: שירונטמוסיקה08/04/101416 צפיות
חובבי מוסיקה רבים אוהבים לנגן שירים שונים ומחפשים אקורדים לגיטרה. אתר שירונט הוא פורטל מוסיקה הכולל אקורדים שירים גיטרה. ניתן למצוא באתר אקורדים לשירים ישראלים וכן אקורדים לשירים לועזיים. בנוסף קיימים באתר שירונט לוח הופעות, מילות שירים, חדשות, ביקורות ופורומים.

מאת: שירונטמוסיקה25/02/101522 צפיות
פעמים רבות יש רצון לאתר מילים לשיר מסוים. אתר שירונט הוא פורטל מוזיקה בו ניתן למצוא מילות שירים. באתר אינדקס בעזרתו ניתן לאתר שירים על פי הנושא אליו משתייכים כמו שירי חתונה, שירי ילדים ונושאים אחרים. באתר שירונט ניתן למצוא גם ביקורות, חדשות, לוח הופעות ופורומים בהם ניתן לדון על נושאים שונים בתחום המוסיקה.

מאת: שירונטמוסיקה24/02/101900 צפיות
פעמים רבות יש רצון לאתר מילים של שיר מסוים. אתר שירונט הוא פורטל מוסיקה בו ניתן למצוא מילים לשירים רבים. באתר קיים אינדקס המאפשר איתור שירים על פי נושאים כמו שירי חתונה, שירי ילדים ונושאים נוספים. אתר שירונט כולל גם לוח הופעות, ביקורות, חדשות ופורומים בהם ניתן לדון על מוסיקה.

מאת: שירונטמוסיקה01/02/102328 צפיות
פעמים רבות יש רצון לדעת את מילותיו של שיר מסוים. אתר שירונט הוא פורטל מוזיקה בו ניתן למצוא מילות שירים. באתר קיים אינדקס המאפשר איתור שירים על פי הנושא אליו משתייכים, בהם שירי ילדים. ניתן למצוא באתר שירונט גם לוח הופעות הכולל מידע על הופעות בכל רחבי הארץ וכן ביקורות, חדשות ופורומים.

מאת: שירונטמוסיקה01/12/091075 צפיות
אנשים רבים נהנים ממוסיקה ומקשיבים לשירים שונים בזמנם הפנוי. לעיתים יש רצון לגלות מה הן מילות השיר אותו שומעים. באתר שירונט ניתן למצוא מגוון רחב של מילים לשירים בעברית וכן של מילים לשירים באנגלית. בנוסף לאיתור מילים לשירים, אתר שירונט מציע גם לוח הופעות, פורומים לדיונים בנושאי מוסיקה, ביקורות וחדשות בתחום המוסיקה.

מאמרים נוספים בנושא מוסיקה

מאת: רויטל ל מוסיקה02/12/204798 צפיות
אחת מצורות הבילוי הפופולריות בשנים האחרונות היא הקריוקי אשר מקורו במדינת יפן ופרושו "תזמורת ריקה". אנשים מסתבר מאוד אוהבים לשיר, ולכן כל אירוע בו תהיה הפעלה אקטיבית, כזו שהאורחים יוכלו להביע עצמם ולהתבטא בשירה, יהפוך למשהו מוצלח.

מאת: חיים נוימוסיקה12/08/205270 צפיות
הסינגל החדש של הזמרת והיוצרת יעלה אלישיב, CRAZY TIMES הוא מצמרר, מרגש ומבליט את יכולותיה הווקאליות והמוזיקליות. את השיר כתבה והלחינה יעלה בתקופת סגר הקורונה והוא כבר זכה לתהודה רבה בקרב מאזיניה וציבור נרחב.

מאת: חיים נוימוסיקה26/07/205273 צפיות
גם זה הגיע: המנון לקורונה, המגפה שנחתה על העולם, זוכה גם לשיר קליל וקצבי ולסינגל חדש של הזמר יהודה אברון.

מאת: אידובמוסיקה29/12/195921 צפיות
הייתה תקופה לפני הרבה מאוד זמן שראש-הממשלה שלנו, ביבי נתניהו, השתמש במשפט הבא בשביל להגדיל לעצמו את כמות המצביעים - לכל ילד יהיה מחשב בבית. ביבי השתמש במשפט הזה בתור כלי שכנוע. מכוון שהייתה תקופה שלא היה מחשב בכל כיס והגישה לאינטרנט הייתה מאוד מצומצמת. לעומת התקופה של היום שבו לכל ילד כבר יש גישה כמעט בלתי-מוגבלת בשביל לגלוש באינטרנט.

מאת: אידובמוסיקה13/12/193566 צפיות
אם היינו חיים עשור אחורה והייתם רוצים לבנות אולפן-הקלטות הייתם צריכים לעבוד כלכך הרבה שעות בשביל להקים את האולפן הכי פשוט. אבל היום, ההוצאה הכי יקרה שלכם כנראה תהיה מחשב ואם אתם קוראים את המאמר הזה אז אני מניח שיש לכם מחשב. במאמר הזה אני רוצה להסביר מה הם כוחם של פלגינים.

מאת: אידובמוסיקה09/12/193521 צפיות
כיום אנחנו חיים בתקופה שמאוד קל לשמוע שירים. בלחיצת כפתור אנחנו יכולים לשמוע איזה שיר שאנחנו רוצים או אלבום שלם מבלי לחשוב יותר מדי. אנחנו כלכך רגילים לשמוע שירים לפי בחירה שלא קיים אתר אחד, אלה כמה אתרים שתהליך הורדת שירים מיוטיוב או מכל אתר אחר היא מאוד פשוטה. למרות שאיכות השירים פחותה מזו של השירים שהופקו באלבום, אנחנו בתור צרכנים מעדיפים את הנוחות של לשמוע מתי שאנחנו רוצים מאשר לשמוע שירים באיכות גבוהה.

מאת: אידובמוסיקה02/12/193803 צפיות
מי מאיתנו לא שומע היום שירים דרך יוטיוב? היום הדרך המקובלת לשמוע שירים היא דרך שירות סטרימינג כלשהו כשהדרך הכי פופולרית היא מיוטיוב. אני נתקל בהרבה מקרים שבהן כל קבל עם ועדה מבקש ממני להסביר לו איך מורידים שירים מיוטיוב. בדר"כ אני גם שואל "למה צריך להוריד את השירים מיוטיוב? הרי מאוד נח וקל פשוט להיכנס ליוטיוב ואז לשמוע את השירים שאנחנו רוצים", התשובה הקבילה שאני מכבד היא דווקא מזמרים שרוצים להתאמן על שירים מסויימים אבל הם לא תמיד נמצאים במקום שהטלפון שלהם קולט וויפי (wifi) בשביל להפעיל יוטיוב...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica