חפש מאמרים:
שלום אורח
30.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פנסיה

כאשר אדם מגיע לגיל מסויים הוא מתחיל לחשוב על החיים שאחרי היציאה לפנסיה. ישנם אנשים שכלל לא מעוניינים בכך ורוצים להמשיך לעבוד עד לנקודה שבה הדבר אינו אפשרי עוד, ואילו אנשים אחרים מחכים בקוצר רוח לרגע שבו הם יוכלו להפסיק לעבוד, להירגע וליהנות מהחיים ומהרבה זמן פנוי. יחד עם זאת, צריך לוודא שבחרנו תוכנית פנסיה מתאימה וכמובן להתנהל עם הכסף בזהירות.

למי מועילה פרישה מוקדמת?

מעסיקים רבים מעודדים את עובדיהם המבוגרים לפרוש, וזאת על מנת לייעל את הפעילות של העסק או החברה. תפוקה של עובד צעיר ורענן תהיה גבוהה יותר מזו של עובד מבוגר ועייף, ולכן יציאה מוקדמת לגמלאות מועילה הן למעסיק והן לעובד. המעסיק מקבל כוח עבודה חדש ואילו העובד זוכה ליהנות מחיי הגמלאות מוקדם יותר, כל עוד כוחו במתניו.

מי זכאי לפרישה מוקדמת?

גיל הפרישה המוקדמת הקבוע בחוק הוא 60, גם לגברים וגם לנשים. מעסיקים אשר מעודדים את עובדיהם לצאת לגמלאות מוקדמת יכולים, בתנאים מסויימים, לעזור לעובדים לפרוש אף בגיל צעיר יותר. חשוב לזכור כי לפרישה בגיל צעיר עלולות להיות השלכות על גובה התשלום החודשי בכל תוכנית פנסיה ולכן יש לשקול בזהירות את כל האפשרויות ולבחור בזו המתאימה ביותר.

מהן האפשרויות של מי שבוחר לצאת לפרישה מוקדמת?

תוכניות פנסיה במקרה של פרישה מוקדמת חייבת להיעשות בתיאום מלא עם המעסיק, ויש לשים לב לכל אחת מהאפשרויות ולבחור בזו שתשתלם גם לעובד וגם למעסיק:

מסלול תשלומים חודשיים: במסלול זה המעסיק משלם לעובד פיצויים רגילים או מוגדלים למשך תקופה שנקבעה מראש. חשוב להדגיש כי תוכנית זו מחייבת אישור של רשויות המס.

מסלול מענקים: זהו מסלול שבו משולמים לעובד פיצויים מוגדלים ומענקים מיוחדים, כאשר במקביל מוקפאות הזכויות של קרן הפנסיה. ניתן יהיה לקבל קצבה חודשית מקרן הפנסיה רק כאשר העובד יגיע לגיל הפרישה הקבוע בחוק.

חבילת פרישה: מסלול זה נפוץ בעיקר בחברות היי טק ובתאגידים גדולים. מדובר בהסדר עצמאי אשר מעניק לעובד תנאי פרישה משופרים והטבות שונות.

האם הפרישה המוקדמת משתלמת?

עובד אשר מרגיש שחוק ומותש וסופר את הימים עד לרגע הפרישה הוא עובד שמשתלם לו לצאת לגמלאות בשלב כמה שיותר מוקדם, ולו רק על מנת לדאוג לבריאותו ולאיכות חייו. אף על פי כן, חשוב לשים לב שהמעסיק לא מנצל את העובדה הזו ולנסות להשיג את תוכנית הפרישה הטובה ביותר שרק אפשר.

מבחינה כלכלית, פרישה מוקדמת משתלמת למי שיש לו הכנסות ממקור נוסף, וגם כאן צריך לוודא את הכדאיות שבפרישה מול רשויות המס. הכי חשוב זה שיהיו לאדם הפורש אמצעים לפרנס את עצמו ואת התלויים בו באופן מכובד, ולהיזהר לא לבזבז את כל מענקי הפנסיה בטרם מגיעים לגיל קבלת הקצבאות השונות.

חשוב לזכור כי במקומות עבודה רבים יש מגוון של תנאים סוציאליים והטבות לעובדים. דברים כמו ארוחות מסובסדות, רכב ודלק, טלפון סלולארי ועוד הם דברים שחסרונם עלול להיות מורגש בצורה ניכרת במידה והם לא יהיו יותר. עובד המעוניין לפרוש צריך לקחת בחשבון את אובדן כל ההטבות האלה, וכמובן את אובדן ההכנסה הקבועה מן המשכורת החודשית, ורק אז לקבל את ההחלטה אם שווה לו לפרוש.

 



תגיות המאמר: פנסיה


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שלום כהן

מאת: שלום כהןעסקים - כללי07/03/20929 צפיות
בודקים סקר שכר הייטק בכדי להבין את המצב שלכם ביחס לשוק? עומדים לפני ראיון עבודה ורוצים להיות בטוחים כי התשובה שלכם לשאלת ציפיות השכר תהיה נכונה? אם כן, הגעתם אל המקום הנכון.

מאת: שלום כהןעסקים - כללי26/01/201001 צפיות
בתחום ההייטק חיפוש העבודה מתמקד פעמים רבות לא רק במשרה עצמה, בתנאי השכר וכדומה, אלא גם בחברה עצמה. כיום ישנן חברות מובילות אשר רבים חושקים בעבודה בהן, חברות אשר מובילות את רשימת החברות המבוקשות בזכות תנאי עבודה מעולים שהן מציעות לעובדים, סביבת עבודה גמישה ואיכותית יותר, אופציות קידום נרחבות ועוד.

מאת: שלום כהןעסקים - כללי30/12/191091 צפיות
רוצים להתקבל לעבודה בחברת הייטק מסויימת? מחפשים גישה אל חברות ההייטק הגדולות והמובילות בישראל? אם כן, הגעתם אל המקום הנכון.

מאת: שלום כהןעסקים - כללי01/12/191387 צפיות
עומדים לפני גיוס עובדים משמעותי לחברה שלכם? רוצים לפרסם מודעות דרושים הייטק במקומות אשר יובילו אתכם לקבלת קורות חיים ממועמדים איכותיים אשר באמת מתאימים למה שאתם מחפשים? אם כן, הגעתם אל המקום הנכון.

מאת: שלום כהןעסקים - כללי28/11/191129 צפיות
רוצים לחזק את השיווק והפרסום של העסק שלכם ולהזמין רולאפ איכותי וייחודי שיסייע לכם בכך? רוצים להיות בטוחים כי אתם בוחרים במקום הטוב ביותר ממנו אתם מבצעים את ההזמנה? אם כן, הגעתם אל המקום הנכון.

מאת: שלום כהןבניין ואחזקה - כללי21/11/191435 צפיות
עומדים לרכוש מגהץ קיטור חדש? רוצים להכיר קצת יותר את הטכנולוגיות השונות בתחום בכדי שתוכלו לבחור את מגהץ הקיטור הטוב והנכון ביותר בשבילכם? אם כן, הגעתם אל המקום הנכון.

מאת: שלום כהןבר ובת מצווה17/11/195858 צפיות
עומדים לחגוג לילד שלכם בר מצווה? התקציב שלכם מוגבל? אם כן, הגעתם אל המקום הנכון ביותר.

מאמרים נוספים בנושא עבודה וקריירה - כללי

מאת: רועי כץעבודה וקריירה - כללי15/03/222945 צפיות
מחפשים רשתות צל? הגעתם למקום הנכון בירושלמי תוכלו למצוא מגוון רחב של רשתות צל, בכל הסוגים באיכות הכי טובה בשוק במחירים נוחים ואטרקטיביים שיתאימו לכל כיס תוכלו למצוא רשת צל דו שכבתית, רשת צל חד שכבתית, רשת צל לגינה, רשתות צל למרפסת רשת צל יכולה לסייע לכם בכל עונות השנה, תוכלו להתחמק מהשמש החזקה ומהגשם ניתן להזמין מהמידות הקיימות באתר או בהתאמה אישית בהתאם לרצונותיכם התעניינתם? כנסו אלינו לאתר >>> https://www.yerushalmy-son.co.il/product-category/%D7%94%D7%A6%D7%9C%D7%9C%D7%94/

מאת: רועי כץעבודה וקריירה - כללי15/03/222819 צפיות
מחפשים רשתות צל? הגעתם למקום הנכון בירושלמי תוכלו למצוא מגוון רחב של רשתות צל, בכל הסוגים באיכות הכי טובה בשוק במחירים נוחים ואטרקטיביים שיתאימו לכל כיס תוכלו למצוא רשת צל דו שכבתית, רשת צל חד שכבתית, רשת צל לגינה, רשתות צל למרפסת רשת צל יכולה לסייע לכם בכל עונות השנה, תוכלו להתחמק מהשמש החזקה ומהגשם ניתן להזמין מהמידות הקיימות באתר או בהתאמה אישית בהתאם לרצונותיכם התעניינתם? כנסו אלינו לאתר >>> https://www.yerushalmy-son.co.il/product-category/%D7%94%D7%A6%D7%9C%D7%9C%D7%94/

מאת: רוני הכהןעבודה וקריירה - כללי22/08/187395 צפיות
יש תנאים מעולים גם כשחושבים על עבודה פשוטה כמו עבודה בעגלות במרכזים מסחריים.

מאת: שלום כהןעבודה וקריירה - כללי16/07/187556 צפיות
רוצים למצוא עבודה עם תנאים טובים יותר מהממוצע? אם אתם בדיוק נמצאים בתקופה של אחרי צבא, וחשוב לכם לוודא שאתם בוחרים לעבוד במקום שיוכל להעניק לכם את התנאים הטובים ביותר שתוכלו למצוא, אז בחירת עבודה מועדפת זה ללא ספק משהו שיהיה כדאי לכם לשקול.

מאת: שלום כהןעבודה וקריירה - כללי16/07/187505 צפיות
מחפשים אחר עבודה מועדפת ודואגים בכל הנוגע לשלל האופציות השונות שעומדות מולכם ובמה יהיה כדאי לבחור? דעו לכם כי מציאתה של עבודה מועדפת זהו ללא ספק דבר שיכול להיות מאוד פשוט. רק תצטרכו לוודא כי אתם מקדישים לנושא את מלוא תשומת הלב שלכם וזאת על מנת להבטיח שתוכלו למצוא בסופו של יום עבודה אשר באמת תגיע עם ערך מוסף ותוכל לתרום לכם מבחינה כספית ואישית.

מאת: רוני הכהןעבודה וקריירה - כללי30/01/188041 צפיות
תמיד תהיה דרישה לציוד שנמצא על העובד וכולל במקרים ניכרים לבישת סינר בתור חלק בלתי נפרד מבגדי העבודה.

מאת: שלום כהןעבודה וקריירה - כללי03/08/179633 צפיות
ההחלטה לקנות נכס שיהיה רק שלכם זו החלטה לא פשוטה אך רבים בוחרים בה בשנים האחרונות והאמת היא שיש בכך היגיון רב.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica