חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חשיבות מניעת אכילה מהירה אצל כלבים

מאת: ארז זוהרחיות מחמד28/09/20131667 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כבעלים של הכלב אנו צריכים להבחין במצב אשר נקרא אכילה מהירה מדי של המזון.

כלבים רבים אוכלים את האוכל כלבים שלהם כל כך מהר עד שלעיתים נדמה הדבר לדגי פיראנה אשר נתקלו בבשר. סיטואציה זו עלולה להוות סכנה לבריאות הכלב ואף עשוייה להביא למותו .

הדבר הראשון המומלץ הוא לקחת את הכלב לווטרינר על מנת לשלול בעיות רפואיות אשר עשויות לגרום למצב זה. זה הכרחי במיוחד אם התנהגות זו לא מוכרת אצל הכלב מן העבר.

ישנן מספר בעיות רפואיות אשר עלולות לגרום למצב זה כמו בעיות מטבוליות, טפילים פנימיים וסכרת. במצב כזה הכלב אוכל מהר כדי להשלים את החוסרים התזונתיים כתוצאה מהמחלה.

מצב זה של אכילה מהירה עלול לגרום לבעיה רפואית די נפוצה ומאוד מסוכנת  , הנקראת היפוך קיבה. בעיה זו שכיחה בעיקר אצל כלבים גדולים וגבוהים . אכילה מהירה והכנסה מהירה של אוויר לחלל הבטן ממלאים את הקיבה שלאחריהם נוצרת נפיחות והרחבה של חלל הבטן כתוצאה מכך הקיבה מסתובבת על צירה וגורמת להתפלות המעיים דבר הגורם לחסימת המעיים. מצב זה הינו מסוכן ומחייב התערבות  מהירה של ווטרינר.

כאשר שללנו מצבים רפואיים, קיימות סיבות נוספות התנהגותיות אשר גורמות לאכילה המהירה כגון, התחרות על המזון  כאשר מדובר בשני כלבים ויותר  אשר מקבלים את המזון מאותה קערה, או כתוצאה מתחרות עם חתולי רחוב או אפילו ציפורים ההאכלה מתבצעת בחצר פתוחה.

קיימות מספר אפשרויות לפתרון הבעיה כגון צעצועי האכלה אשר קיימים בחנויות לחיות .צעצועים אלו ייגרמו לכלב לאכול לאט יותר ובכמויות קטנות יותר.

פתרון נוסף הוא הכנסת כדור גומי(לא קטן מדי,אחרת קיימת סכנה לבליעת הכדור) לקערת המזון.

כאשר מדובר בשני כלבים או יותר מומלץ להפריד בין הכלבים בזמן ההאכלה על מנת למנוע תחרות על המזון.

מומלץ להניח את קערת המזון על מקום מוגבה כגון שרפרף מתקן קערות מתכוונן אותו ניתן למצוא בחנויות לחיות מחמד, וזאת על מנת למנוע מן הכלב לשאוף אוויר רב מדי כתוצאה מן ההתכופפות לצלחת . בנוסף מומלץ לחלק לכלב כזה את מנת המזון למספר מנות קטנות במשך היום.


 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ארז זוהר

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ארז זוהר

מאת: ארז זוהרחיות מחמד26/09/131134 צפיות
תעשיית המזון לחיות מחמד חוגגת מאה שנה " אפשר היה לחשוב שיצרנו מזון בריא עבור הכלבים ", מסביר מנכ"ל לשעבר של אחת מחברות המזון הגדולות לייצור מזון לכלבים. "אולם לצערי , רוב המזונות שאנשים קונים לא בריאים עבור הכלבים ובעצם עלולים לגרום לבעיות בריאותיות קשות . "

מאמרים נוספים בנושא חיות מחמד

מאת: דודישחיות מחמד29/03/1810463 צפיות
הגידול במספר בתי האב בהם יש חיות מחמד (כלב או חתול) הוביל להתפתחות מטורפת בענף המזון לחיות. היום כשאתם נכנסים לחנות יש כמות רבה של מותגים על המדפים וכל כך קשה לבחור.

מאת: דודישחיות מחמד19/09/175293 צפיות
יש לא מעט דברים שיש להיערך אליהם כשמחליטים לצרף למשפחה חבר חדש בדמות כלבלב. כלומר, כל חיית מחמד דורשת היערכות מסוימת, אבל אני חושב שיסכימו איתי רוב האנשים, שכלב בבית דורש קצת יותר הערכות ונכונות והשקעה

מאת: דודישחיות מחמד07/05/176182 צפיות
הכלב הוא לא רק חברו הטוב ביותר של האדם, הוא גם אוכל השאריות שהאדם מגניב לו מתחת לשולחן הטוב בעולם. ואוכל דברים שנפלו על הרצפה במטבח הטוב בעולם.

מאת: נטלי הרוש חיות מחמד03/11/162009 צפיות
על גידול תוכי קוקטייל כחיית מחמד

מאת: נטלי הרוש חיות מחמד01/08/163202 צפיות
תופעת נטישת חיות המחמד גדלה עם הזמן מזמינים אתכם לקרוא קצת מה עובר עליה שם בחוץ...אחרי שהתרגלה לתנאי בית חום ואהבה..

מאת: דודישחיות מחמד22/03/167801 צפיות
אנחנו אוהבים את הכלב שלנו כמו ילד. אנחנו משחקים אתו, מפנקים אותו, מדברים אליו, מתכרבלים אתו ורוצים את הטוב ביותר בשבילו

מאת: דודישחיות מחמד14/03/167925 צפיות
אימצתם גור? איזה כיף! תתחדשו בחבר החדש והכי טוב שיהיה לכם! בטח חשוב לכם שהוא יתפתח ויגדל בצורה הבריאה והנכונה ביותר

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica