חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חדר בריחה

מאת: דרורבידור ופנאי - כללי04/07/20161278 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מתחת לפני השטח, כמעט בהיחבא שלא נגיד במחתרת, צצה לה אופנה חדשה בשנים האחרונות, חדר בריחה קוראים לזה. אנשים נוטשים למשך שעה את הפלאפונים שלהם, מנתקים את עצמם מהאינטרנט, שוכחים את לחצי היום ונכנסים מרצונם לחדר עם משתתפים נוספים, לא בשביל להצטלם לאח הגדול או לכל תוכנית טלוויזיה, אלא בשביל לפתור חידות.

חדר בריחה הוא ניסיון לקחת את משחקי המחשב אשר היה נהוג (ויש רבים שעדיין נוהגים לשחק) לשחק בעבר אל עולם המציאות. הרעיון שלהם הוא מאוד פשוט, קבוצה של אנשים, לעיתים מדובר בחברים ובני משפחה ולעיתים בזרים מוחלטים, מנסים לפתור חידות שונות באמצעות רמזים ואמצעים מיוחדים, כשכל פתרון חידה מוביל אותם צעד נוסף אל מחוץ לחדר. בסוף, הרי שהם יסיימו לפתור את כל החידות, הם יצליחו להימלט מחדר בריחה.

חשוב לומר, שחדר בריחה הוא רק דוגמא אחת מיני רבות למשחקי קווסט במציאות. במסגרתם אפשר למצוא משחקים בהם צריך למצוא את הרוח בעלילות פשע ייחודיות, צריך לפתור תעלומות נוסח "תיקים באפילה", לגלות מי שדד את הבנק ומי הרוצח הסדרתי. אלו רק חלק מהעלילות אותן ניתן למצוא במסגרת קווסט מציאות, משחקי הרפתקה שיצאו מעולם המחשב ועברו למתחמים מיוחדים פנים מול פנים. אם זה נשמע לכם מוכר, אז כן, משחקי הרפתקה הם גלגול מודרני של תסכיתים ברדיו (או בתיאטרון) וכן של המשחק הידוע מבוכים ודרקונים אשר נחשב למשחק פופולארי מאוד בקרב בני נוער.

הייחוד של חדר בריחה הוא שבמהלך המשחק ופתרון החידות, נדרש מהמשתתפים להפעיל דמיון רב, להפעיל את כל היכולות השכליות שלהם וכמובן לשתף פעולה אחד עם השני במטרה לפתור את החידות על מנת שיוכלו לצאת מהחדר כמה שיותר מהר. זאת בניגוד למשחקים אחרים שאנחנו מכירים, כמו משחקים בעולם הספורט, בהם השחקנים צריכים להפעיל כוח ומהירות, נדרשת מהם רמה מסוימת של כישרון במשחק וכן הם מתחרים אלה באלה, לא פעם.

משחקים בחדר בריחה יכולים להתאים לצעירם ולמבוגרים, לחובבי חידות ואוהבי הרפתקאות ובעיקר למי שרוצה ליהנות מחוויה ייחודית במשך שעה, ללא אינטרנט, בלי פלאפון ובלי טלוויזיה.

 



תגיות המאמר: פנאי, משחקים, חדר בריחה


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דרור

מאת: דרורטיולים בחו"ל11/07/161550 צפיות
ישנם מקומות אשר עם הזמן הופכים להיות מקומות מתויירים, מקומות אשר הופכים להיות מוקדי משיכה עבור תיירים מסוגים שונים, החל מצעירים ועד מבוגרים. זה יכול לקרות בגלל שינוי במדיניות הממשלה המקומית אשר פותחת את שעריה בפני תיירים, זה יכול להיות בגלל שינוי כלכלי, חברתי, ביטחוני, זה יכול להיות בגלל סיפורים אשר מועברים מאחד לשני אודות אותו מקום, וזה יכול להיות ככה סתם, בלי שום סיבה.

מאת: דרורטיולים בחו"ל11/07/161572 צפיות
ישראלים אשר מעוניינים רוצים לנסוע לגיאורגיה, יכולים לעשות את זה בשתי צורות, נסיעה באופן עצמאי, בטיסות ישירות או קונקשן לטבליסי הבירה ומשם לערוך טיול על פי המסלול שהם יוצרים לעצמם או לחילופין, הם יכולים לקחת טיול מאורגן לגיאורגיה ולצאת עם קבוצה. במאמר זה אנחנו נתעסק בשאלה, מדוע עדיף לצאת במסגרת טיול מאורגן לגיאורגיה ומה הוא צריך לכלול.

מאת: דרורטיולים בחו"ל11/07/161675 צפיות
אי שם באמצע שנות התשעים, החלו ישראלים לגלות את זנזיבר. בהתחלה היה נדמה שמדובר ביעד לעשירים בלבד, כאלה שחיפשו אזורים חדשים לנפוש בהם, לבלות ממלונות פאר מול חופים מרהיבים, עם הזמן החלו להגיע למקום גם חבר'ה צעירים במסגרת טיול אחרי צבא במדינות אפריקה או בטיולים אחרים, למשל ירח דבש. כיום מגיעות לזנזיבר קבוצות של טיולים מאורגנים, כולל קבוצות של משפחות. עד כדי כך היעד הפך להיות פופולארי בקרב ישראלים ובכלל.

מאת: דרורטיולים בחו"ל11/07/161504 צפיות
בזמן שישראלים רבים נוהרים לספרד הסמוכה, עם זה בשביל לצורך טיול ועם זה לצורך צפייה במשחק כדורגל בברצלונה, הרי שלא מעט ישראלים מגלים בעשור האחרון גם את יופייה של השכנה ממערב, פורטוגל.

מאת: דרורטיולים משפחתיים11/07/161888 צפיות
הקיץ אוטוטו מגיע, חודשיים בהם הילדים ישבו בבית ואתם תצטרכו לחפש להם תעסוקה. אז יש קייטנות, בריכות, ים, שבוע אצל הסבים והסבתות, פארקים והצגות, אך עדיין יישאר לכם מספיק זמן בו תצטרכו להחליט כיצד להעביר להם את הזמן בצורה מהנה, וחוץ מזה, גם אתם בוודאי תרצו קצת חופש, הרי חופשת הקיץ מיועדת גם לכם, לא?

מאת: דרורטיולים משפחתיים11/07/161698 צפיות
כבר בתחילת הדרך של טיולים מאורגנים, נהוג היה לחלק את הטיולים לקטגוריות שונות, כשאחת מהקטגוריות הפופולאריות ביותר היתה טיולים למשפחות. הרעיון היה מאוד פשוט, טיולים שמתאימים להורים ולילדים, ובכך הם אפשרו להורים לקחת את ילדיהם לחו"ל במקום להשאיר אותם בארץ או לקחת אותם באופן עצמאי.

מאת: דרורמיתוג04/07/162188 צפיות
לפני נתונים של חברת טיוטה, בשנים האחרונות נמכרו למעלה מ-5 מיליון מכוניות היברידיות אשר החברה ייצרה. בישראל נמכרו למעלה מ-10 אלף מכוניות שכאלה. מכוניות אלו הפכו פופולאריות מאוד בעולם ובישראל, בזכות העוצמה שלהן, בזכות היכולות המרשימות, אך בעיקר בזכות העובדה שמדובר בכלי רכב ידידותי לסביבה.

מאמרים נוספים בנושא בידור ופנאי - כללי

מאת: עופר שלובידור ופנאי - כללי23/09/181612 צפיות
טיפים למטבח

מאת: שלום כהןבידור ופנאי - כללי10/11/165789 צפיות
ילדה שמגיעה לגיל חמש רוצה בדרך כלל שההורים יעשו לה הפתעה מיוחדת כי מדובר על גיל מיוחד. מצד אחד הילדות בדרך כלל מרגישות כבר גדולות כי יש להן חברים וחברות אך מצד שני כמובן שהן זקוקות להורים כדי להפיק אירוע מרגש ומיוחד.

מאת: שלום כהןבידור ופנאי - כללי07/11/161984 צפיות
בכל מסיבה ובמיוחד בימי הולדת תקליטן ליום הולדת, הוא זה שייצור את האווירה המתאימה. על התקליטן, להתאים את המוסיקה על פי הסגנון שמקובל על הילדים , אם מוסיקה ידועה שהילדים מכירים ושתהיה הכי עדכנית שיש. די ג'יי שהוא בעצם תקליטן, יודע לעבוד עם כל שכבות הגילים, עליו להכיר את כל סוגי המוסיקה ולהתאים אותה לקהל היעד. ילדים יאהבו את השירים הכי שמחים ויש כאלה שיבקשו קרצת מוסיקה מזרחית שהפכה להיות לחביבת כל הגילאים בישראל.

מאת: שלום כהןבידור ופנאי - כללי25/10/161998 צפיות
מתקרב התאריך המרגש של השנה והבת שלכם עומדת לחגוג יום הולדת? אם כך, אתם בוודאי רוצים לשמח אותה, כי איזה זוג הורים לא היה רוצה לראות את הבת שלו מתרגשת ומרוצה? עם זאת, רוב ההורים לא באמת יודעים איך להפיק ימי הולדת בראשון לציון ולעשות אותם שונים, אחרים ומהנים במיוחד. כולנו זוכרים את ימי ההולדת שההורים שלנו נהגו לעשות לנו ואשר במסגרתם בדרך כלל ילדי הגן או הכיתה היו מגיעים, משחקים קצת ביחד ובכך הייתה מסתיימת החגיגה.

מאת: שלום כהןבידור ופנאי - כללי23/10/161925 צפיות
אם יום ההולדת של ילדיכם מתקרב, כדאי כי תארגנו לו בזמן, יום הולדת נפלאה שהוא וחבריו, לא ישכחו במהרה. ניתן למצוא מקומות רבים לעריכת יום ההולדת, אבל אם יש לכם בית מרווח, אולי יום הולדת בבית, תתאים לכם ותהי חסכונית יותר. מהבחינה הבטיחותית, אין סיכוי שילד יאבד בבית או שלא תהיה עליו השגחה כאשר מדובר בביתכם ואתם משגיחים על ילדי יום ההולדת כשהם באחריותכם. לרוב בימי החורף, רבים עורכים את יום ההולדת בביתו של בעל השמחה.

מאת: שלום כהןבידור ופנאי - כללי26/09/162060 צפיות
ליצנים לידי הולדת הם אחת הבחירות המשובחות והקלאסיות ביותר לימי הולדת. היום הליצנים יודעים לא רק להצחיק את הילדים באמצעות מחוות גופניות וכדומה, אלא הם מסוגלים גם ללמוד קסמים, לנגן מוסיקה בכלים מוסיקליים שונים ומשונים, הם מסוגלים בנוסף להפעיל את הילדים בכל מיני פעילויות מגוונות ועוד דברים רבים אחרים.

מאת: שלום כהןבידור ופנאי - כללי19/08/162752 צפיות
אתם שואלים את עצמכם מדוע ליצנית תהיה הבחירה הטובה ביותר שתוכלו לעשות לאירוע הקרוב? ובכן, עקב כך שמדובר בטרנד די נשכח הזמנה של ליצנית לאירוע יכול להיות דבר מפתיע ויוצא דופן. כך ניתן יהיה לגרום לכל האורחים באירוע ליהנות כפי שלא נהנו הרבה מאוד זמן. ליצנית איכותית תוכל גם לספק לכם מופע בידורי רחב היקף אשר יבטיח את הנאתם את הקהל הבוגר והצעיר גם יחדיו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica