חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פתרון בעיות המצאתי, לפתח יצירתיות, פיתוח יצירתיות, חשיבה יצירתית, חשיבה המצאתית שיטתית, פתרון יצירתי, איך למצוא פתרונות יצירתיים? פתרון בעיות, סרטים מ

פתרון בעיותהמצאתי, לפתח יצירתיות, פיתוח יצירתיות, חשיבה יצירתית, חשיבה המצאתית שיטתית,פתרון יצירתי, איך למצוא פתרונות יצירתיים? פתרון בעיות, סרטים מצויירים, להיותיצירתי, לשפר חשיבה

עכשיו הנושאהוא כזה לפעמים, השאלה היא כזאת בן אדם נגיד נתקע באיזה עניין והוא עכשיו מחפש איזהרעיון מחפש כאילו להיות יותר יצירתי, מבחינת יצירתיות בן אדם נגיד רוצה להמציא משהוהוא רוצה להיות יצירתי הוא מחפש פתרון יצירתי יש לו איזה קונפליקט איזו בעיה והואמחפש איזה רעיון. השאלה היא בעצם איך בן אדם יכול להגביר את היצירתיות שלו, עכשיושימו לב אני לא שואל מה לעשות כדי להיות יצירתי כי בפשוט התשובה היא פשוטה בא תבדוקמה הנחות היסוד שלך תעבור הנחת יסוד והנחת יסוד ותבדוק אם היא נכונה או לא.

מה זה אומרפרקטית זה אומר, תתרכזו שואלים איזו שאלה אומרים לך "טוב תביא לי איזה תשובה, לאאבל תביא לי תשובה אחרת תביא תשובה יותר טוב" אתה רוצה להיות יצירתי למצוא אתהתשובה. אז בגדול מה שצריך כדי להיות יצירתי זה לבדוק "אוקי מה ידוע מה אני יודע?אני יודע שזאת השאלה אני חושב שזאת התשובה, מה הנחות היסוד שאני מניח מי אמר שזאתהתשובה" ואז אתה נותן איזה תשובה "אני מניח שאין תשובה אני מניח שהתשובה היאx".

תרשום מההנחות היסוד למה אתה חושב שהתשובה הזאת נכונה ואז תפרק את זה להרבה משפטים ותבדוקהאם זה נכון והאם זה נכון, אם פתאום תראה שמשהו לא בהכרח נכון אז בעצם אתה יכוללהיות יצירתי אבל אני עכשיו לא שואל את זה אני שואל שאלה אחרת.

ש: מה שלאנכון אתה יכול להיות יצירתי מה הקשר?

אליעד: עודפעם עכשיו אתה אומרים לך תכין עוגה ותהיה יצירתי נגיד.

ש: מה ההגדרהשל יצירתיות כאילו מה הכוונה כאילו.

אליעד: משהושלא חשבת עליו קודם משהו שהוא לא ברור מאליו.

ש: סוג שלחידוש.

אליעד: משהושלא חשבת עליו קודם שהוא לא ברור מאליו. אוקי אז עוד פעם לוקחים את הנחות היסוד אתהעכשיו נמצא מול שוטר נניח ואתה עכשיו צריך להביא לו איזה תשובה, אתה אומר "אני רוצהלהביא תשובה יצירתית" נניח שאתה יודע שהוא שמע כבר את כל התשובות והוא מוכן אליהןאו נגיד בקרב אתה צריך איזה מהלך חדש להיות יצירתי. אז מה שאתה עושה אתה אומר "אוקימה הנחות היסוד שלי מה הדברים שאני בטוח שהם נכונים? אוקי אני בטוח שככה וככה זה מהשאני בטוח, אוקי בא נעבור סעיף סעיף מי אמר שזה ככה ומי אמר שזה ככה" אם תצליחלגלות שמשהו ממה שאמרת "אני בטוח שהוא לא בהכרח נכון" גילית אפשרות להיות יצירתיעכשיו תוכל להביא רעיון חדש. אבל אני עכשיו שואל שאלה אחרת.

ש: אני מסכיםאיתך אבל השאלה היא מהצד השני הוא יישאר אותו דבר.

אליעד: לאאכפת לי מהצד השני עכשיו, אנחנו שאלנו איך אתה יכול להיות יצירתי ביחס לעצמך. עכשיוהשאלה היא זה נניח שצריך לעודד מישהו להיות יצירתי או איזה משהו יותר מהיר להיותיצירתי בלי לבדוק עכשיו את כל ההנחות יסוד באיזה תהליך. אוקי אז הרעיון אומר שאם בןאדם רוצה להיות יצירתי מה שהוא צריך לעשות זה לחשוב בצורה לא הגיונית, זאת אומרתלהגיד לעצמו "נניח שלא הייתי מוגבל לחוקי הפיזיקה נניח שלא הייתי מוגבל להיגיון,נניח שלא הייתי מוגבל לחושים איזה תשובות יכולתי לתת?" ולתת תשובות להמציא תשובותמאה תשובות.

כשבן אדם בואניתן דוגמא נגיד עכשיו יש דלת ויש מקרר רוצים להכניס את המקרר דרך הדלת ולא מצליחיםניסו וניסו לא הצליחו ונניח שיש אופציה ואתה לא יודע מה האופציה, בסדר אני לא אומרממצב שאין אופציה בכלל נניח שיש אופציה ואתה לא יודע מה האופציה או שאתה רוצה בטוחאם יש אופציה או אין אופציה ואתה אומר "אולי יש פה איזה משהו יצירתי שאם אני אחשובעליו אני אצליח להעביר את המקרר בדלת". עכשיו מה אתה יכול לעשות אז קודם כל באנבדוק את כל הנחות היסוד, אז אוקי הפשט אומר בא תבדוק את כל הנחות היסוד "אוקי אניבטוח שזה בגודל כזה ואני בטוח שזה ככה ואני בטוח שזה לא נכנס פה" זאת הדרך הארוכהוהנכונה.

אבל נניח נגידשאתה רוצה לנסות לעלות על איזה משהו מהיר או השיטה הזאת היא אם אתה רוצה לגרוםלמישהו אחר להיות יצירתי גם כן, אני לפעמים נגיד לדוגמא שואל מישהו שאלה ואני אומרלו תן לי תשובה והוא נותן לי איזו תשובה ואני אומר לו אולי יש תשובה יותר טובה, הואאומר לי "מה התשובה היותר טובה" אני אומר לו לא רוצה לגלות לך תגלה לבד ואז הואאומר "איך אני אחשוב על זה איך אני יכול לעלות על זה" ואני רוצה לגרום לו להיותיותר יצירתי, אני לא רוצה עכשיו לעשות איתו את המסלול הארוך של בא נבדוק את כלהנחות היסוד וננתח וזה וזה.

כי בסוף מישנצמד לאמת הוא יהיה מאה אחוז יצירתי כי אם תבדוק את ההנחות יסוד תראה אם זאת אמתאו לא אז גילית את כל האפשרויות אין מה להתבלבל אבל בהנחה שאני רוצה לגרום לו לעוררבתוכו את הכוח של היצירתיות שלו במהירות בלי לעשות איתו איזה תהליך ארוך, אז מהשאפשר לעשות זה להגיד לו "אוקי בא תחשוב לרגע אחד שההיגיון לא עובד איך אתה יכוללהכניס את המקרר מהדלת" הוא יגיד "אוקי בכוח" הוא יגיד "אוקי הייתי מפרק את המקררלשלושה חלקים ומכניס, הייתי מבקש מהמלאכים שיעזרו לי להכניס אותו, הייתי אומראברקדברה והוא היה נכנס לא יודע ממציא מילים ממציא דברים".

בא נניחשהחושים לא תופסים איך היית מכניס "וואלה הייתי מעמיס את המשקוף ומכניס אותו דרךהמשקוף ובונה את המשקוף מחדש" כל מיני דברים. עכשיו כשבן אדם חושב בצורה הזאת הואמביא מאה רעיונות מוזרים ביזאריים ואז אומרים לו "אוקי עכשיו בא נחזור להיגיוןעכשיו בא תחשוב מחדש" פתאום הוא יעלה על רעיונות יש יותר סיכוי שהוא יעלה על רעיוןחדש יצירתי, למה כי היצירתיות זה בעצם הפער שיש בין הלא הגיוני בכלל לבין מה שאתהחושב שחייב להיות. אתה כרגע חושב אין אפשרות להכניס את המקרר דרך הדלת אבל אזאומרים לך "טוב עכשיו תתפרע" אבל לא סתם תגיד "טוב", נגיד תתפרע נגיד תביא סתםרעיונות איך אתה יכול, אין לך מגבלות איך אתה מכניס את המקרר דרך הדלת תביארעיונות.

ולא שנירעיונות תביא 3 4 10 20 ואז הוא מתחיל להביא כל מיני רעיונות שהם מוזרים ועכשיו באננסה לעשות בדיקה בהיגיון אולי חלקים מהרעיונות המוזרים שהבאת אולי חלקים מהםנכונים ואז היצירתיות ככה מתעוררת. הרעיון אומר שאם אתה בעצם תחשוב בלי היגיון בכללותביא מלא רעיונות "לא הגיוניים" זה יעורר את היצירתיות כי המהות של היצירתיות זהלקחת את מה שנראה לך כמחויב כרגע ולהטיל בו ספק זאת המהות של יצירתיות ודרך זה אתהכאילו עולה על משהו חדש. ולכן הדרך להגיע לזה יותר מהירה או אחת הדרכים להגיע לזההיא על ידי זה שלוקחים את השאלה מביאים לה מלא תשובות ביזאריות ומוזרות ולאהגיוניות ואז המוח כאילו יוצא לרגע אחד מהמחויבים שלו ואז כשהוא יוצא מהמחויביםומהנחות היסוד אומרים לו "טוב עכשיו בא תחשוב מחדש".

אוקי אותו דברלדוגמא גם יש יתרון בלראות סרטים מצוירים בטלוויזיה לפעמים, למה כי בסרטים המצויריםהם לא מוגבלים להיגיון למרות שאם הסרטים המצוירים לא היו מוגבלים בכלל אז לא היהלהם משמעות אבל הם בהיבטים מסוימים פחות מוגבלים בהיגיון ולכן כשבן אדם רואה סרטיםמצוירים זה גם מעודד לו את הפיתוח של היצירתיות כי דברים שנראים לו כברורים מאליהםלא ברורים מאליהם בסרט ואז ביום שהוא נתקל באיזו סיטואציה הוא פתאום אומר "רגע אוליזה בכל זאת יכול לעבוד אולי מפה אולי משם" כל מיני דברים לא הגיוניים מתחיליםלהיראות כהגיוניים.

ולכן פרקטיתכשבן אדם רוצה להיות יצירתי הוא יכול להגיד "אוקי" או רוצים לגרום למישהו אחר להיותיצירתי "אוקי בוא תביא לי סתם רעיונות תמציא רעיונות". אני אתן לכם סתם דוגמא אחרתנגיד בן אדם שואלים אותו שאלה ועכשיו הוא אומר "טוב מה אני צריך לענות? לא יודע מהלענות", עכשיו כשבן אדם אומר "אני לא יודע מה לענות" הוא בעצם מתכוון להגיד "אני לאיודע מה לענות תשובה שתהיה הגיונית" אז אומרים לו "אוקי בוא תיתן לי תשובות לאהגיוניות, תשובות לא הגיוניות יש לך?", נגיד ילד נגיד הוא נתקע בשאלות "אוקי תגידלי איזה תשובות לא הגיוניות יש לך? תן תשובות לא הגיוניות".

ואז הוא נותןתשובה ועוד תשובה, תביא תמציא תשובות לא הגיוניות תן לדמיון שלך להשתחרר, אוקיעכשיו אחרי שהדמיון רץ עכשיו בא נחזור למציאות בא נבדוק מכל הדמיונות שהבאת מה אפשרלקרב יותר לחוקים של המציאות ואז פתאום הוא אומר "הנה מצאתי איזו תשובה לתת". הבנואת הסיפור?

ש: איזה היבטלא הבנתי אני חושב שכאני מנסה להסתכל בסרטים מצוירים אז לא מצליח לקחת את זה לתרגלאת זה, לא מצליח לעקוב אחרי זה מה היית יכול לעזור לי.

אליעד: בסרטיםמצוירים מה שאתה צריך לראות זה לשאול את עצמך כשקורה משהו אתה שואל את עצמך "האם זההיה אפשרי גם בסרט רגיל" לדוגמא. יש עכשיו נגיד תוכנית שנקראת מכסחי המיתוסים אז מהשהם עושים שמה הם בודקים כל מיני מיתוסים אם זה אמיתי או לא.

ש: איפהזה?

אליעד: זה ישתוכנית כזאת בדיסקברי או משהו כזה יש את זה גם ב - youtube אז מה שהם עכשיו עושיםאו מה שהם עשו או עושים לא יודע מה הם לוקחים כל מיני תהליכים שקראו בסרטים מצויריםואומרים "אוקי אם זה היה במציאות האם זה היה יכול לקרות" כל מיני תופעות האםבמציאות זה היה יכול לקרות או לא. אוקי אבל אני אומר עוד פעם המהות של הרעיון היאבפשוט אתה עכשיו נתקע באיזו בעיה...

המאמר מאת מאמן אימון אישי/ עסקי / ייעוץ / אליעד כהן - www.EIP.co.il

הכנס לאתרותהנה מעוד ייעוץ נפשי, קואצינג, בעיות, פסיכולוגיה, בעיה,למצוא פתרונות, אימון עסקי, פתירת בעיות, חשיבה יצירתית, להיות... ועוד...

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מאת: אליעד כהן - היחיד בעולם שמתחייב - 100% אושר אמיתי בשלמות מוחלטת בכל תחומי החיים - נסו ותראו! 

הכנס עכשיו לאתר EIP.co.il ותהנה מאלפי מאמרים + הרצאות וידאו על כל נושאי החיים בכלל, ועל האושר שלך בפרט ...

מאמן אישי / אימון אישי / חרדה / פחד / הפרעת חרדה / טיפול בחרדה / פחדים / דיכאון - EIP.co.il ועוד...

ידע - להצליח

תכנסו ותהנו ...

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מאמן אישי אליעד כהן אימון אישי Eip.co.il

איך לחנך ילדים, איך לשכנע אנשים, איך לגרום למישהו לחשוב כמוך, איך לגרום למישהו להסכים איתך, כושר שכנוע, איך להסביר משהו, טיפול הוליסטי, מאמן אישי: עכשיו העניין הוא כזה למה לפעמים בן אדם רוצה להסביר משהו למישהו והוא לא מצליח להסביר לו, אתה רוצה להסביר משהו למישהו ואתה לא מצליח להסביר לו. עכשיו יש תיאוריה שאומרת אם אתה רוצה לדעת אם הבנת לך תסביר למישהו ואנחנו נשדרג את זה ותבקש ממנו גם להסביר מה הוא הבין ותראה שהוא באמת הבין ואפילו תסביר למישהו מפגר וככל שהוא יותר מפגר והצלחת להסביר ...

הכשרת עובדים, ניהול מנהלים בארגון, איך להכשיר עובדים, איך לנהל מנהלים, איך לנהל עובדים, פיתוח עובדים, קואצ'ר מומלץ, טיפול נפשי: עכשיו הנושא הוא כזה אחת הטעויות שעושים מנהלים, יש בעיקרון בארגון שני סוגי עובדים יש עובדים שיש להם מטרה מאוד מוגדרת וספציפית שהם בעצם התחליף הכי זול לרובוט כאילו זאת אומרת יש איזה עבודה מסוימת שהם צריכים לעשות עושים אותה רק פשוט במקום להביא רובוט כי אין רובוט שיעשה את זה אז הם עושים את זה, עכשיו זה עובדים שאין צורך שיהיה להם שכל אפילו יש צורך שלא יהיה ...

הערכה עצמית רעה, עודף ערך עצמי, דימוי עצמי גבוה מידי, חוסר ביטחון עצמי, הסרט הסוד, מפחד להתחיל עם בחורה, אימון אישי לחיים, אימון אישי מומלץ: עכשיו הנושא הוא כזה לפעמים דימוי עצמי גבוהה וערך עצמי גבוהה דופק את הבן אדם, עכשיו מראש בא נגיד שאם היה לו לבן אדם דימוי עצמי באמת גבוהה זה לא היה דופק אותו בסדר אבל בא נדבר על דימוי עצמי כאילו גבוהה, גבוהה אבל דופק את הבן אדם. מה לדוגמא נגיד בן אדם בוא ניתן דוגמא קלאסית נגיד בן אדם מפחד להתחיל עם בחורה כי יש לו דימוי עצמי מאוד גבוהה שהוא ...

אימון אישי, ממי ללמוד, איך לבחור מטפל, איך לבחור מאמן, איך לבחור יועץ, אימון עסקי, מורה רוחני, מאמן אישי לחיים: אז עשו כדלקמן יש את הנושא שאומר שיש בן אדם שיביא לך דגים ויש בן אדם שילמד אותך לדוג, מכירים את הנושא אם מישהו רוצה לשלוט בך הוא יעדיף לתת לך דגים ככה אתה צריך לחזור מחר לקחת עוד דגים, אם הוא רוצה להיפטר ממך כי נמאס לו לראות אותך אז הוא לא ייתן לך לא דגים ולא ילמד אותך לדוג כדי שתמות ברעב והוא לא יראה אותך יותר. אבל אם הוא יודע שזה בלתי אפשרי, סתם פשוט ניסיתי להפוך כאילו ...

לא רוצה לפחד מהמוות, ניסיונות התאבדות, מחשבות אובדניות, התגרות במוות, חרדה מהמוות, מחשבה טורדנית, מטפל רגשי, יועץ טיפולי: עכשיו השאלה היא כזאת יש מישהי נגיד לצורך העניין, מישהי מישהו לצורך העניין זאת מישהי שהתופעה המתוארת היא כדלקמן נניח היא ראתה בטלוויזיה משהו בחדשות "מישהי התאבדה, התאבדה עם צעיף", אוקי היא עכשיו נכנסה למחשבה טורדנית היא צריכה לבדוק אם אפשר להתאבד עם צעיף או לא היא הולכת נגיד עכשיו לא היה לה צעיף אז נגיד היה לה בבית כבל של טלפון סלולרי, היא לקחה את הכבל קשרה ...

הססנות, מה זה fomo, חשש מהחמצה, תחושת החמצה בחיים, התמודדות עם תחושת החמצה, fear of missing out, אימון אישי לחיים, מטפל אישי: עכשיו יש תופעה שנקראת FOMO. ש: מה זה FOMO? אליעד: FOMO זה ראשי תיבות fear of missing out אתה מפחד להחמיץ דברים. ש: פחד מלהחמיץ דברים. אליעד: כן. ש: מוכר לי. אליעד: אתה אומר לבן אדם "אולי תצא עם זאתי, לא אני מפחד להחמיץ את האחרות, אולי תעשה ככה למה שלא תהנה בסרט, אני מפחד להחמיץ סרט אחר". ש: אוקי החמצה כלשהי. אליעד: נכון, מה עושים עם זה אתה בא לעשות תרגיל ...

שיפור הישגים, פתרון בעיות, התפתחות אישית, כמה לתרגל, תרגול מיומנות, פיתוח מיומנות, מטפל רוחני, הכוונה אישית: מה אתה אומר? ש: אוקי הבנתי אז בסופו של דבר מתי באמת התרגול עובד? אליעד: התרגול עובד כשהבעיה מלכתחילה הייתה פונקציה של חוסר תרגול זאת התשובה, אם מלכתחילה הבעיה המקורית נבעה מכך שאתה לא מתרגל מספיק אז אם תתרגל זה יעבוד ואם הבעיה לא נבעה מזה זה לא יעבוד. ש: אז אם כך אז נשאלת השאלה אז מה הייתה הבעיה מלכתחילה זה מובן מאליו. אליעד: לא מובן מאליו יש אנשים שחושבים שתרגול יפתור ...

מאמרים נוספים בנושא פסיכולוגיה

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196298 צפיות
מאמר המציע דרכי פתרון לאי גמילה מטיטולים בקרב בני 3-4. דרכי הפתרון מובאות מהזווית הפסיכולוגית הקלינית: חיזוקים חיוביים לילד לעומת עונשים וחיזוקים שליליים, וכד'. המאמר מתבסס על הקשר שבין ביקורת שלילית לילדים לחוסר הצלחתם להיגמל מהטיטולים.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196301 צפיות
כל מה שאתם צריכים לדעת על מנת לזהות אצל ילד בן 3-4 סימפטומים של אי גמילה מחיתולים. המאמר יציע פרשנות מדוע הדברים נוצרו ויספק מידע על פתרונות אפשריים אליהם.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196155 צפיות
מאמר מידע על הרטבות לילה. המאמר סוקר את הבעיה מהזווית הפסיכולוגית הקלינית ומציע, באמצעותה, דרכי פתרון אפשריות.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196281 צפיות
מאמר מומחים על הרטבת לילה. נקיטה בגישות פסיכולוגיות קליניות לפתרון הבעיה. שילוב אמצעים רפואיים במידת הצורך. מטרת המאמר היא להדריך אתכם בתחילת ניסיונכם לפתור בעיה זו.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196364 צפיות
תיאור הרטבת לילה אצל מבוגרים, ואי שליטה בסוגרים. הצעת פתרונות פסיכולוגיים לצד רפואיים להתמודדות עם בעיה זו: הורדת מתח ולחץ, אבחון מדד הסוכר בבדיקות המעבדה לצורך הסקת מסקנות לגבי הישנותה של סוכרת, ועוד.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196561 צפיות
תיאור בעיה פסיכולוגית נדירה בשם 'חרדת האסלה'. במסגרתה, ילד שיצא מגיל הינקות בהגיעו לגיל 4 נרתע מהאסלה ועושה את צרכיו בבגדיו. במאמר נדון בהיווצרות הבעיה, זיהוי סימפטומים ודרכי פתרון.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196236 צפיות
מאמר מידע על הרטבת לילה אצל ילדים, תוך גיבוש פתרון בגישה הפסיכולוגית הקלינית. במאמר זה מוצעות דרכי התנהגות של ההורים שמומלץ ליישם על מנת להימנע או לצמצם את ההרטבה, לצד ייעוץ עם פסיכולוג קליני.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica