חפש מאמרים:
שלום אורח
16.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ביקורת: כוחו של גורל – דניאל אורן והפקה מרשימה באופרה מרגשת של ורדי – האופרה הישראלית

מאת: חיים נוימוסיקה18/05/20171740 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ביקורת: כוחו של גורל – דניאל אורן והפקה מרשימה באופרה מרגשת של ורדי – האופרה הישראלית

מאת חיים נוי

"כוחו של גורל", מאת ג'וזפה ורדי , העולה באופרה הישראלית היא אופרה מרגשת וסוחפת, מרשימה ובעלת עצמה שבה מלהטט המנצח דניאל אורן עם התזמורת, הזמרים והמקהלה ומגיש לנו מעדן מוזיקלי משובח.

ורדי כתב את האופרה בהזמנת בית האופרה בסנט פטרבורג והיא עלתה שם בשנת 1862. לאחר מכן, עברה האופרה שינויים וגם שינוי שם ורק הגרסה משנת 1869 שהופקה בלה סקלה באיטליה היא הגרסה המקובלת כיום. בגרסה החדשה , בוטל הפרלוד הקצר ונכתבה פתיחה חדשה שהיא פואמה סימפונית ארוכה ומוכרת עם מוטיב מוזיקלי המפציע לאורך האופרה. כמו כן אלווארו נותר בחיים ולא שם קץ לחייו בגרסה הראשונית.

ישנם זמרים איטלקיים שנמנעים מביצוע התפקיד של אלווארו מחשש לקללה הרובצת על התפקיד, לאחר שאחד הזמרים לקה בשבץ מוחי ומת במהלך ההצגה לפני 57 שנים. אפילו פאברוטי הדגול סרב להופיע באופרה.

העלילה עוסקת באהבה אסורה בין אלווארו שהוא חצי אינדיאני לבין לאונורה בתו של המרקיז. לאונורה יודעת כי אביה לא יסכים לנשואי תערובת כאלה ומוכנה להימלט עם אהובה, אך פליטת כדור בשוגג מאקדחו של אלווארו שמה קץ לחייו של המרקיז. במנוסה נפרדים דרכי השניים והעלילה מתפתחת ומתפתלת עד לסיום העקוב מדם.

ההפקה הנוכחית היא משותפת לאופרה הישראלית ובית האופרה של סלובניה.

המנהל המוזיקלי של האופרה והמנצח דניאל אורן שולט ביד רמה על המתרחש על הבמה. כדרכו הוא מפליא בתנועותיו, שוצף וקוצף, שר ורוקד ומחולל גיצים מוזיקליים משרביט הקסמים שלו. והתוצאה היא תזמורת מלוכדת ולהקה מקצועית שמגישים לצופים חוויה מוזיקלית.

אירה ברטמן ,סופרן, מישראל , היא בעלת קול צלול ומוקפד, בעלת עצמה ויכולת משחק ותפקידה כלאונורה הוא מרשים.

גוסטבו פורטה, טנור מארגנטינה מגלם את אלווארו ויש לו יכולת שירה אדירה ונעימה.

מי שגונב את ההצגה בהגשה מרשימה במיוחד הוא ג'ורג'יו ג'וזפיני, בס מאיטליה , המגלם את אב המנזר.

כמו כן יש לשבח את טל ברגמן המקסימה והנעימה כקורה, מצו סופרן, המשרתת של לאונורה. נח בריגר, בס, מעולה כראש העיר. יוסף ארידן, טנור, מוצלח כטראבוקו מוביל הפרדות. בוריס סטטאסנקו, בריטון, נעים ומקצועי כנזיר הבכיר מליטונה. יאיר פולישוק, טנור, בעל יכולת ווקלית נעימה כרופא.

דון קרלו, אחיה של לאונורה הוא הבריטון ולדימיר סטויאנקוב ושירתו יפה מאוד.

אוקסנה וולקובה , מצו סופרן, מגלמת את הצוענייה פרציוזילה והיא מבצעת את התפקיד באורח מוצלח מאוד.

מקהלת האופרה בניצוח איתן שמייסר היא מוצלחת ומרשימה במכלול תפקידיה . סצנת המנזר היא מקסימה במיוחד.

הבמאי פייר פרנצ'סקו מאסטריני העלה הפקה מעניינת, מוקפדת וראויה למחמאות. התפאורה של חואן נויירבו נובה היא יפה וקודרת בהתאמה.

מתילדה רוביו עצבה את התנועה בביצוע הרקדניות המוכשרות.

באחת הסצנות הפציעה לשבריר שנייה מעין הולוגרמה שנחזתה כפרסומת או כתקלה בהקרנה על המסך השקוף והענק.

הכותב הוא חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות עתים, חבר אגודת העיתונאים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים.

 

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות עתים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת חיים נוי

מאת: חיים נויעסקים, מימון וכספים29/11/222357 צפיות
NWTN Inc (נאסד"ק: NWTN), חברת טכנולוגיות לניידות עם מודעות לסביבה המביאה לעולם פתרונות ניידות ממוקדת נוסעים ברמת הפרמיום, הודיעה כי הבנייה של מתקן הרכבת הרכב החשמלי שלה באיחוד האמירויות, באזור התעשייה ח'ליפה באבו דאבי (KEZAD), מתבצעת בהתאם ללוח הזמנים, והוא יושלם ברבעון הרביעי של 2022.

מאת: חיים נויהודעות לעיתונות - כללי29/11/222477 צפיות
אירוע הפתיחה בהשתתפות הילרי רודהם קלינטון, ג'יסו ניה, שיידה סולימאני, שירין נשאט עם הופעה מיוחדת של ג'ון בטיסט

מאת: חיים נויעסקים, מימון וכספים26/11/222357 צפיות
רוזן, יועץ לאומי למשקיעים, מעודד את המשקיעים ב- Wine Estates, Inc. להבטיח ייעוץ לפני תאריך יעד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך – VWE

מאת: חיים נויעסקים, מימון וכספים26/11/222324 צפיות
רוזן, יועץ למשקיעים בעל שם עולמי, מעודד את המשקיעים ב- Unisys Corporation להשיג ייעוץ לפני תאריך יעד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך – UIS

מאת: חיים נויהודעות לעיתונות - כללי25/11/222421 צפיות
רוזן, יועץ למשקיעים גלובלי, מעודד את המשקיעים ב- FIGS, Inc. שצברו עודף הפסדים, להבטיח ייעוץ לפני תאריך יעד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך – FIGS

מאת: חיים נויעסקים, מימון וכספים25/11/222302 צפיות
רוזן, חברה מובילה, מעודד את המשקיעים ב- Torrid Holdings שצברו עודף הפסדים, להבטיח ייעוץ לפני תאריך יעד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך – CURV

מאת: חיים נויהודעות לעיתונות - כללי25/11/222565 צפיות
בואינג 737 BBJ2 הוא תוספת נהדרת לצי המטוסים הפרטיים הבלעדי של KlasJet מכיוון שהוא אמור לספק את הצרכים הספציפיים של לקוחות בכירים הנוסעים בקבוצות קטנות יותר.

מאמרים נוספים בנושא מוסיקה

מאת: רויטל ל מוסיקה02/12/204786 צפיות
אחת מצורות הבילוי הפופולריות בשנים האחרונות היא הקריוקי אשר מקורו במדינת יפן ופרושו "תזמורת ריקה". אנשים מסתבר מאוד אוהבים לשיר, ולכן כל אירוע בו תהיה הפעלה אקטיבית, כזו שהאורחים יוכלו להביע עצמם ולהתבטא בשירה, יהפוך למשהו מוצלח.

מאת: חיים נוימוסיקה12/08/205259 צפיות
הסינגל החדש של הזמרת והיוצרת יעלה אלישיב, CRAZY TIMES הוא מצמרר, מרגש ומבליט את יכולותיה הווקאליות והמוזיקליות. את השיר כתבה והלחינה יעלה בתקופת סגר הקורונה והוא כבר זכה לתהודה רבה בקרב מאזיניה וציבור נרחב.

מאת: חיים נוימוסיקה26/07/205261 צפיות
גם זה הגיע: המנון לקורונה, המגפה שנחתה על העולם, זוכה גם לשיר קליל וקצבי ולסינגל חדש של הזמר יהודה אברון.

מאת: אידובמוסיקה29/12/195911 צפיות
הייתה תקופה לפני הרבה מאוד זמן שראש-הממשלה שלנו, ביבי נתניהו, השתמש במשפט הבא בשביל להגדיל לעצמו את כמות המצביעים - לכל ילד יהיה מחשב בבית. ביבי השתמש במשפט הזה בתור כלי שכנוע. מכוון שהייתה תקופה שלא היה מחשב בכל כיס והגישה לאינטרנט הייתה מאוד מצומצמת. לעומת התקופה של היום שבו לכל ילד כבר יש גישה כמעט בלתי-מוגבלת בשביל לגלוש באינטרנט.

מאת: אידובמוסיקה13/12/193566 צפיות
אם היינו חיים עשור אחורה והייתם רוצים לבנות אולפן-הקלטות הייתם צריכים לעבוד כלכך הרבה שעות בשביל להקים את האולפן הכי פשוט. אבל היום, ההוצאה הכי יקרה שלכם כנראה תהיה מחשב ואם אתם קוראים את המאמר הזה אז אני מניח שיש לכם מחשב. במאמר הזה אני רוצה להסביר מה הם כוחם של פלגינים.

מאת: אידובמוסיקה09/12/193520 צפיות
כיום אנחנו חיים בתקופה שמאוד קל לשמוע שירים. בלחיצת כפתור אנחנו יכולים לשמוע איזה שיר שאנחנו רוצים או אלבום שלם מבלי לחשוב יותר מדי. אנחנו כלכך רגילים לשמוע שירים לפי בחירה שלא קיים אתר אחד, אלה כמה אתרים שתהליך הורדת שירים מיוטיוב או מכל אתר אחר היא מאוד פשוטה. למרות שאיכות השירים פחותה מזו של השירים שהופקו באלבום, אנחנו בתור צרכנים מעדיפים את הנוחות של לשמוע מתי שאנחנו רוצים מאשר לשמוע שירים באיכות גבוהה.

מאת: אידובמוסיקה02/12/193802 צפיות
מי מאיתנו לא שומע היום שירים דרך יוטיוב? היום הדרך המקובלת לשמוע שירים היא דרך שירות סטרימינג כלשהו כשהדרך הכי פופולרית היא מיוטיוב. אני נתקל בהרבה מקרים שבהן כל קבל עם ועדה מבקש ממני להסביר לו איך מורידים שירים מיוטיוב. בדר"כ אני גם שואל "למה צריך להוריד את השירים מיוטיוב? הרי מאוד נח וקל פשוט להיכנס ליוטיוב ואז לשמוע את השירים שאנחנו רוצים", התשובה הקבילה שאני מכבד היא דווקא מזמרים שרוצים להתאמן על שירים מסויימים אבל הם לא תמיד נמצאים במקום שהטלפון שלהם קולט וויפי (wifi) בשביל להפעיל יוטיוב...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica