חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

טיפול בקנדידה

מאת: שלום כהןנשים - כללי23/05/201711380 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק
טיפול בקנדידה

כמעט אין אדם שלא מכיר את המושג 'קנדידה', גם אם הוא אינו מכיר אותו בשמו. מדובר למעשה בפטריה מסוג שלרוב אינו מזיק, ואף קיים ככל הנראה בגופם של מרבית האנשים, אך במצבים מסוימים היא מביאה לזיהום ואיתו גירוי טורדני או אפילו כאב, ובמקרים נדירים של חולי קשה (כמו מחלות סופניות או כרוניות ספציפיות) היא אף מסכנת חיים. הטיפול בפטריית הקנדידה הוא פשוט, כמו גם אבחנתה, כך שכל עוד מקפידים לבדוק ולטפל, לא נשקפת כל סכנה לאדם הסובל ממנה - וכן מובטחת שמירה על איכות החיים שלו כפי שהיתה קודם לכן.

היכן יכולה להיווצר קנדידה?

פטריית קנדידה יכולה להגיע לגוף האדם מכמה מקורות שונים, אם כי המרכזי שבהם הוא מערכת העיכול. כך, זיהום אחד נפוץ שנוצר כתוצאה מהקנדידה הוא זיהום במעיים, או כפי שקורה לעתים קרובות בהן נוצרת "נדידה" של הפטריה לאזורים קרובים אחרים - ובהקשר זה מוכרים במיוחד מצבים של קנדידה בנרתיק או קנדידה בפה. בכל אחד מהמקומות שבהם מופיעה הקנדידה (הכוונה כמובן למצב שבו היא יוצרת זיהום ויש חולי של ממש, ולא כאשר היא רק "יושבת" באחת מן המערכות הללו ללא תופעות לוואי), מורגשים סימפטומים אחרים, וכמעט בכולם מדובר בתחושת אי נעימות קשה עד קיצונית, הפוגעת באופן מהותי באיכות החיים. תופעות כמו כאבים עזים, גירודים, בטן נפוחה ועוד - הן רק חלק מהבעיות שעליהן מתלוננים מטופלים, וחשוב להקשיב היטב לאותם סימפטומים כדי לדעת האם ואיך לאבחן.

כיצד מטפלים בקנדידה?

טיפול בקנדידה הוא אחד מהטיפולים המגוונים ביותר שקיימים ברפואה נגד אותה בעיה, היות והם מותאמים באופן ספציפי למקום שבו הופיעה הפטריה, לחומרת המצב שלה וכן לגילו ומצבו הרפואי הכללי של האדם הסובל ממנה. כך למשל, תינוקות ופעוטות שסובלים מקנדידה בפה מקבלים טיפול נקודתי המותאם להם, ואילו כאשר מדובר במבוגרים הסובלים מבעיה דומה לרוב יינתן טיפול כוללני יותר, המספק מענה למחלות נוספות המקשות על ההחלמה (כפי שקורה במרבית המקרים של פטריות בפה אצל מבוגרים). במקרים הנפוצים יותר, של פטריה בנרתיק, יינתן טיפול בקנדידה באופן נקודתי בכמה אפשרויות שונות: מריחת משחה מקומית, נטילת גלולות מרוכזות, או אפילו שימוש בנרות והתקנים האמונים על טיפול בבעיה. חשוב לזכור כי טיפול בקנדידה על פי רוב אינו קשה או ארוך, אך עם זאת ישנם מצבים שעשויים להקשות על ההחלמה (בעיקר מחלות קשות ברקע), ובתוך כך חשוב לעקוב ביתר תשומת לב אחר הנחיות הרופא, כמו גם לשמור על תזונה נכונה והרגלי חיים נאותים.

 



תגיות המאמר: טיפול בקנדידה


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

שלום.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שלום כהן

מאת: שלום כהןתיירות ונופש - כללי09/03/205126 צפיות
כולנו אוהבים לטייל בצפון, אשר הוא חבל ארץ יפיפייה, המשאיר לנו טעם של עוד, כאשר אנחנו מבקרים בו, משום שיש בו אינספור מסלולי טיול יפים ומרהיבים וחוויה בלתי נשכחת. המיוחד באזור הצפון הוא בעצם הנחלים שיש בו, אשר אזור זה מוצף בנחלים מרהיבים ובמסלולי טיול מרתקים. טיול ג'יפים בצפון הינה חוויה ייחודית, המתאימה גם למשפחות עם ילדים. ניתן לטייל בג'יפים עם ילדים, כמו כן ניתן גם לטייל כזוג, אך חשוב לדעת כי יש מסלולי ג'יפים המתאימים לכל ימות השנה ויש כאלו שניתן לראות דווקא בחורף,אז במאמר זה נבחן את העונה ה

מאת: שלום כהןתיירות ונופש - כללי09/03/205014 צפיות
טיולי ג'יפים מאפשרים לכם לחוות חוויה מעניינת במיוחד, וכך תוכלו להגיע אל מקומות נידחים בארץ ובעולם.

מאת: שלום כהןתיירות ונופש - כללי02/12/195474 צפיות
בישראל ישנה תרבות המעודדת צעידה בשטח ובמסלולים השונים הפרושים ברחבי הארץ, והאמת? בצדק. קשה למצוא מקומות אחרים בעולם שהנוף בהם מגוון כל כך, ולא בכדי היא מושכת אליה מאות אלפי תיירים מדי שנה. עם זאת, עבור הרבה מאד אנשים המעוניינים לבקר בטבע מסלולי ההליכה הללו אינה בהכרח מתאימה או אפשרית, אם בשל תנאי דרך קשים, אם בשל מצב בריאותי או מורכבות טכנית לערוך טיול למשפחה גדולה - וגם כמובן הרצון הפשוט לערוך טיול בטבע במסגרת שונה ומאתגרת בדרכה שלה. במיוחד במקרים בהם רוצים לגמוע שטח רב ולהכיר חלקים בארץ שלא הכ

מאת: שלום כהןתיירות ונופש - כללי06/03/196422 צפיות
ישראלים הם בהחלט עם שאוהב לטייל ברחבי העולם וגם בארץ, ומעידים על כך אינספור המסלולים שיש במדינה הקטנה שלנו. בימים בהם אתם לא צריכים לעבוד ואין לכם חובות אחרות, אחת הדרכים הטובות ביותר למצות את החופש היא באמצעות טיולים ברחבי הארץ, כמו טיולי ג'יפים בצפון, שיראו לכם את הנופים המרהיבים בחלקה הצפוני של ישראל.

מאת: שלום כהןטיולים בארץ05/02/192502 צפיות
אזור הגולן מלא בקיבוצים נפלאים, נופים טבעיים, וכן אתרים היסטוריים שניתן לטייל ביניהם במשך השנה. בין היישובים הקהילתיים בגולן ניתן לטייל בנופים של נחל הירמוך, אזור הכנרת, נהר הירדן, גבול סוריה, ואזורים רבים אחרים הכוללים שלל סוגי נופים המושלמים לטיולים. עבור אלו שרוצים לטייל באזור הזה, אחת הדרכים הטובות ביותר לעשות זאת היא עם טיולי ג'יפים בגולן המאפשרים לכם לעבור שלל הרפתקאות בין נופי ישראל.

מאת: שלום כהןבניין ואחזקה - כללי23/01/191287 צפיות
בימינו החשיבות של חדר ממ"ד בבית הינה ברורה לכולם ומהווה פרמטר חשוב במכירה או השכרה של דירה בעיקר באזור דרום הארץ וצפונה אשר קרובים לגבול וידועים כאזורי פורענות ואי יציבות ביטחונית.

מאת: שלום כהןבניין ואחזקה - כללי25/12/181275 צפיות
במציאות הישראלית המורכבת שלנו, אין ילד שלא מכיר את המילה ממ"דים, או בשמם הרשמי "מרחבי מיגון דירתיים". היום זה אולי נשמע קצת תמוה, אך החדרים הממוגנים שאנו מכירים היטב אינם קיימים מאז ומעולם:

מאמרים נוספים בנושא נשים - כללי

מאת: tiloniנשים - כללי23/11/179302 צפיות
(חיפוש בגוגל תמונות, תמונות לא מצונזרות)

מאת: sharondan80נשים - כללי14/06/1610935 צפיות
ההכנות לחתונה, כל חתונה, נמשכות ברוב המקרים כמה וכמה חודשים, כשמטבע הדברים מקדישות הכלות לעתיד תשומת לב נרחבת לנושא השיער שלהן ביום המרגש ביותר בחייהן.

מאת: רוברטנשים - כללי06/09/152276 צפיות
תוספות שיער - שיער מלא וארוך גם אצלך! למה נשים כל כך אוהבות שיער ארוך? אם יש דבר שעדיין לא הצליח להשתנות מזה שנים על גבי שנים זה היופי בשיער ארוך של אישה. כולם יודעים ששיער ארוך אצל אישה זה אחד מן הסימנים הכי נשיים וסקסיים שיש. לא יעזור שינסו גם כמה גברים להאריך את שיערם ולחשוב שזה מתאים גם להם, מהאישה לא ניתן לקחת את יופי שיערה- זהו הכתר שלה. לכן, יותר ויותר נשים אשר שיערן אינה ארוך במיוחד או שהינו דליל ניגשות לפתרון הנהדר שהטכנולוגיה בתחום של עיצוב שיער מציעה להן- תוספות שיער.

מאת: רועי כץנשים - כללי09/08/151877 צפיות
תוספות שיער מהווה תוספת כח עצום למראה הטבעי שלך בכלל ולבטחון העצמי שלך בכלל. ישנם שיטות שונות להדבקת תוספות שיער. ישנם סוגים שונים של סוגי תוספות שיער, במאמר זה הביא כמה.

מאת: sharondan80נשים - כללי28/07/151809 צפיות
השמש הפציעה ורצית לעשות גיחה לחוף הים, אבל בגד הים מהשנה שעברה כבר לא יושב כל כך יפה? ואולי הוא לא עולה עליך בכלל? נשים רבות חוות את התחושות האלו בכל יום ולכן אספנו עבורכם את השאלות העיקריות על הצרת היקפים וסיפקנו תשובות.

מאת: אביגיל ולרנשים - כללי22/07/151986 צפיות
מצעים לילדים קונים בהמלצת ילדים בלבד. אין כמו הפעוט או המתבגר להסביר לנו באופן שאינו משתמע לשתי פנים על ההדפס של הדמות המצוירת או קבוצת הכדורגל שבלעדיהם אין למצעים רשות להיפרש על מיטתם. אם אצל ההורים המצעים נרכשים רק בחגים כמו ראש השנה ופסח, אצל הילדים הכל תלוי בסדרה המשודרת ובכוכבת המצוירת הבאה. קשה להחליט אם מצעים לילדים הם אלו שנרכשים בעקבות חלומות הילדות או שהם אלו שגורמים לחלומות בלילה להתעורר לחיים.

מאת: אביגיל ולרנשים - כללי22/07/151898 צפיות
מצעים: כלי מיטה כגון סדין, ציפה וציפית. זוהי ההגדרה הלשונית במילון עברי-עברי. משחק אסוציאציות קצר יעלה מגוון נרחב יותר של המילה, כגון: נדוניה – שזוהי הרכישה שנעשית עבור הכלה טרם נישואיה כשעיקר ההתמקדות הינה ברכישת כלי מיטה ומוצרי טכסטיל לסוגם. מכאן ניתן ללמוד את המשוואה הפשוטה והבלתי ניתנת לערעור שמצעים הם כלי הבית הנרכש ביותר.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica