חפש מאמרים:
שלום אורח
28.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

קעקועים כאומנות מיינסטרים עכשווית

מאת: רועי נבוןאומנות - כללי08/02/20101907 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מאז תחילת העשור הנוכחי יודע עולם הקעקועים ימים של עדנה כפי שלא ידע מעולם. אם בעבר הרחוק קעקועים נחשבו כבעלי קונוטציה שלילית ויוחסו לפלגים מאוד מסויימים באוכלוסייה דוגמת מלחים או חברי כנופיות, הרי שכיום קעקועים הם חלק בלתי נפרד מתרבות המיינסטרים ונחשבים זרם אומנותי פופולרי לכל דבר ועניין.

מאמר שהתפרסם לפני מספר חודשים בכמה עיתונים אמריקאים (כולל סקר משנת 2006) גרס כי אחד מכל ארבעה אמריקניים בגילאים שבין 18 עד 50 נושא על גופו קעקוע אחד לפחות. בישראל הנתונים אמורים להיות דומים או אפילו גבוהים יותר, אם לא מביאים בחשבון את האוכלוסיה החרדית או הערבית.

על פי אתר דפי זהב, יש בישראל 79 מכוני קעקועים. אם נחלק את המספר הזה במספר התושבים המוערך בגילאים שבין 18 עד 50 נקבל מכון קעקועים אחד על כל 25,000 תושבים בערך. מספר גבוה לכל הדיעות עבור תחום שעד לא מזמן נחשב לנחלתם של משוגעים לדבר בלבד. על פריחתו של התחום יעידו גם מגוון תוכניות טלוויזיה הממסקרות את תחום הקעקועים. חלקן, דוגמת מיאמי אינק, אף שודרו ומשודרות בערוצים ישראליים שונים. הקעקועים מקבלים חיזוק נוסף גם מתוכניות טלוויזיה אחרות המשודרות בערוצים כגון MTV ואשר מרבות להראות כוכבי פופ וקולנוע מעוטרים בכתובות קעקע. אייקונים תרבותיים פופולאריים כמו דיייויד בקהאם מהווים מושאי הערצה בתוכניות האלה והקעקועים שלהם זוכים לאזכורים תכופים בכל מדורי הרכילות, אתרי האינטרנט ותוכניות הטלוויזיה.

האם קעקוע זו אומנות?

אמני קעקועים נקראים כך כי הם יוצרים ציורים שנשארים לנצח (אם כי תעשיית מכוני הסרת קעקועים משגשגת היום בזכות אמני קעקועים שנויים במחלוקת או בגלל החלטות שגויות של מקועקע כזה אחר).

השאלה האם מקעקע מסויים הוא אמן או סתם איש מקצוע קשורה בעיקר לאיכות העבודה ויכולת האיור של כל מקעקע. חשוב להבין, רוב הקעקועים נעשים בתוך קווים תחומים ומילוי צבעים בתוך הקווים האלה – לא שונה מהותית מציורי ילדים אף כי מצריך טכניקה עדינה ומדוייקת בהרבה. מספר המקעקעים שמציירים בסגנון הנקרא יד חופשית הוא אפסי, ומרביתם פשוט אינם מוכנים לקחת את הסיכון. לכן, עבור מרבית המקעקעים ועבור מאמר זה, קעקוע אנשים זו לא אמנות אלא מיומנות.

יש קעקוע ויש קעקוע

למרות שקעקועים נפוצים היום יותר משהיו אי פעם, החברה הישראלית מוכנה לקבל אותם רק בגבולות של טעם טוב. הטעם הטוב, על פי הישראלי הממוצע, הוא קעקוע באזור שניתן לכיסוי ולהסתרה בקלות (דהיינו לא קעקוע בצוואר, פרק היד או חלק גוף אחר שקשה להסתיר). ספר הקודים הבלתי כתוב הזה קובע כי קעקוע בעל מידות קטנות באזור חבוי הוא מקובל וקביל חברתית, בעיקר עבור נשים, אבל עדיין נושא קונוטציות שליליות מהותיות כאשר הוא בעל גודל חריג או מופיע בחלק גוף גלוי (אצל נשים וגברים כאחד). לקעקועים כאלה יש השלכה רבת משמעות על יכולת התעסוקה של בעל הקעקוע ועל הדימוי שלו ברחוב הישראלי.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

התמחות בכתיבת תוכן לאתרי אינטרנט, ניהול בלוגים וכתוכן מקורי בתחומים כגון ביטוח רכב, כתיבת תוכן לאתרים ותחומים רבים נוספים.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רועי נבון

מאמרים נוספים בנושא אומנות - כללי

מאת: אופיראומנות - כללי28/02/223295 צפיות
תכשיט עתיק הם עולם ומלואו. אלו תכשיטים המושכים את תשומת הלב ומצריכים גם עולם הערכת תכשיטים מיוחדת בעלת חשיבות עבור תכשיטים הנשמרים בצורה שלמה. למשל, תכשיטים מתחילת המאה ה19, וגם לפני. הערכת תכשיטים הוא מקצוע שחשוב להכיר אותו היטב. כשמדובר על תכשיטים עתיקים, חשוב לדעת שצריך ללמוד את הנושא מהבסיס, על מנת לבצע הערכה ראויה ומדויקת. חלק מההערכה המובן חייבת להתבסס על המידע מבעלי התכשיטים. הקשר המשפחתי מאד חשוב כאן, וכל פיסת מידע מסייעת.

מאת: אופיראומנות - כללי18/01/223585 צפיות
אין הערכת אומנות הדומה אחת לשניה אך כל הערכת אומנות מתקיימת באותה הדרך ובאופן של התאמה אישית לסוג הפריט. פסל לדוגמא עובר תהליך אחר וזאת גם הסיבה שהאימות נעשה בהתאם לסוג הפריט.

מאת: danisapirאומנות - כללי07/01/223323 צפיות
דעו לכם כי חוגים למבוגרים בחיפה יכולים להעשיר את שעות הפנאי של המבוגרים ולהפוך אותם לכאלה שיהיו אנשים שמחים יותר. לאור זאת יהיה כדאי לכל אחד מכם לחפש אחר חוגים שיוכלו להתאים בדיוק לו ולהסב לו הנאה רבה. זה בוודאי יהיה מאוד חכם מצדכם ולא תרצו להתפשר בעניין הזה וזאת כאשר חושבים על הנושא הזה ומביאים בחשבון את כל ההיבטים השונים שיהיו קשורים לכך. אז אל תשכחו זאת.

מאת: דוד כהןאומנות - כללי23/09/205181 צפיות
דווקא בתקופה הנוכחית כשכולנו בבתים, מבלים ויוצאים פחות, זה הזמן לשדרג את ניראות הבית. ככה בוחרים היום תמונות לחדרי הבית.

מאת: Danaאומנות - כללי01/07/205220 צפיות
החזרה לשגרה לאחר תקופת ההסגר פתחה בפנינו דלתות חדשות בחיים. בין אם פתחנו עסק חדש לאחר תקופת הקורונה, או פתחנו מחדש את העסק, או התחלנו עבודה חדשה ופשוט רוצים להתחדש בציור קיר. זאת הייתה תקופה קשה לכולנו, בין אם כלכלית, נפשית, או גם וגם.

מאת: מסגרתאומנות - כללי01/01/206156 צפיות
הדפסה על קנבס בחיפה – הדפסה של תמונות מטיולים כאשר אנחנו מטיילים בעולם אנחנו מצלמים הרבה תמונות. תמונות אלו לא שוות הרבה אלא אם נפתח אותן ונדפיס אותן כך שנתלה אותן בבית שלנו. הדפסה על קנבס בחיפה יכולה לאפשר לנו להדפיס את התמונות הכי יפות מהטיולים שלנו

מאת: שלום כהןאומנות - כללי27/09/192339 צפיות
סרטי תדמית אנו פוגשים במסגרות כמו מערכות בחירות ובחירת ראשי איגודים ולשכות ציבוריות, אך בתחום המכירות יש לתחום הזה משמעות ענפה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica