חפש מאמרים:
שלום אורח
05.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מזונות זמניים

מאת: שלומית סטרוגנודיני משפחה24/02/20101278 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בכל הקשור לחיוב של תשלום דמי מזונות זמניים, הרי שבית המשפט לענייני משפחה פוסק אותם, עוד בטרם מועד הדיון הראשון, ולו רק בכדי שזכויות הזכאים לתשלום של דמי מזונות (מזונות אישה, מזונות ילדים), לא יקופחו.

קיימת משמעות רבה לרכיב של מזונות זמניים, שכן, תשלום של מזונות זמניים, אמור לסייע לזכאים לתשלום של מזונות להתקיים עוד במהלך ניהול ההליכים המשפטיים.

את הבקשה לקביעת גובהם של מזונות זמניים, יש להגיש לבית המשפט לענייני משפחה, לאחר שהמתגונן מפני תביעת מזונות הגיש את כתב הגנתו.

התשלום של דמי מזונות זמניים, נחשב לתשלום ביניים. שכן, תשלום זה אמור לספק צרכיהם של הזכאים לדמי מזונות עד למתן פסק דין קבוע בתביעת מזונות אשר הוגשה מטעמם.

כל מטרתם של תשלום מזונות זמניים, הנה למעשה, לשמור על מצב קיים. היינו, לשמור על סיפוק צרכיהם של הילדים אשר היה מתבצע אילולא פנו הוריהם להליך של גירושין תוך ניהול הליכים משפטיים.

במסגרת הגשת בקשה לקביעת מזונות זמניים, בית המשפט לענייני משפחה, יפסוק סכום אשר יספק את צורכיהם ההכרחיים של הזכאים לתשלום מזונות, מבלי להיכנס לעובי הקורה ובלבד שהסכום שייקבע לא יהיה נמוך מהסכום אשר נוהגים בתי המשפט לפסוק בגין מזונות הכרחיים.

בדרך כלל יהיו פערים, לכאן ולכאן, בין גובה הסכום של מזונות זמניים שיפסקו לבין גובה הסכום של מזונות קבועים.

כאשר ניתן פסק דין בדבר מזונות, אשר לפיו עולה כי גובהם של אותם דמי מזונות קבועים גבוה מגובהם של דמי מזונות זמניים אשר נפסקו, הרי שעל המחויב לשלם מזונות, יהיה לשלם את ההפרשים רטרואקטיבית.

מן הצד השני, במידה וקיים פער בין גובהם של מזונות קבועים לגובהם של מזונות זמניים באופן שהתשלום של דמי מזונות זמניים גבוה מהתשלום של דמי מזונות קבועים הרי שהמחויב בתשלום מזונות לא יהיה זכאי להפרשים שכבר שולמו במסגרת ההחלטה לקביעת תשלום מזונות זמניים.


 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עו"ד שלומית סטרוגנו

077-115151

www.easyget.co.il

***המידע במאמר זה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו, ואינו מהווה המלצה לנקיטת אי אילו הליכים או לאי נקיטתם של אי אילו הליכים. הסתמכות על האמור במאמר זה הנה על אחריות הקורא בלבד וכפועל יוצא, האחריות לכל תוצאה, ישירה או עקיפה, בשל הסתמכות על האמור במאמר זה, תחול על הקורא בלבד.

גירושין - אתר המכיל מידע רב בנושא גירושין.

הסכם גירושין- מידע בנוגע לעריכת הסכם גירושין.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שלומית סטרוגנו

מאת: שלומית סטרוגנודיני משפחה24/02/101033 צפיות
כאשר אישה מעוניינת כי, יוצהר שאדם מסוים הנו אבי ילדה, עליה להגיש תביעה לבית המשפט לענייני משפחה להוכחת אבהות...

מאת: שלומית סטרוגנודיני משפחה19/01/10709 צפיות
במידה והנכם מעוניינים לפנות להליך של גירושין, חשוב כי בטרם הפנייה להליך של גירושין, תבדקו האם קיימות באמתחתכם עילות גירושין המוכרות בדין העברי...

מאת: שלומית סטרוגנודיני משפחה22/12/09958 צפיות
במידה והחלטתם לפנות להליך של גירושין, הרי חשוב שתדעו שפנייה להליך של גירושין הנה בהחלט אחד ההחלטות המשמעותיות והמורכבות ביותר שאדם עושה בחייו....

מאמרים נוספים בנושא דיני משפחה

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211510 צפיות
הורים מעוניינים להבטיח את כספם באמצעות החתמת הילד/ה ובן/בת זוגו על הסכם הלוואה, במסגרתו הם יתחייבו להחזיר את הכספים עם גירושיהם או חתימה על הסכם ממון של ילדיהם עם בן/בת הזוג.

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211305 צפיות
עשרת התנאים אשר הורים יכולים להציב לילדיהם או אף לילדם ובת/בן הזוג המתגוררים בדירה, שההורים רכשו והעניקו במתנה לילדיהם (או הבטחת כספים שהעניקו), המשתנים בהתאם לנסיבות המקרה כדלהלן:

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןדיני משפחה26/01/201620 צפיות
בית המשפט העליון בפסק דינו של כבוד השופט מ' מזוז, הכריע בימים אלו בעתירה המכוונת נגד החלטות של המשיבים 2-1, בית הדין הרבני הגדול בירושלים ובית הדין הרבני האזורי בתל אביב-יפו (להלן: בית הדין האזורי), מיום 14.2.2019 ומיום 12.11.2018 בהתאמה, בהן נקבע כי העותר חייב בגט לאשתו.

מאת: טלדיני משפחה03/06/182016 צפיות
אחד הנושאים המרכזיים בענייני גירושין הינו חלוקת הרכוש. בשיקולים של חלוקת רכוש כל צד מעלה את טענותיו כאשר מטרתו לקבל נתח משמעותי יותר בכלל הרכוש שנצבר.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה10/04/181581 צפיות
לכל עורך דין לגירושים יש את הסגנון שלו. כדאי לוודא כי הסגנון שלהם מתאים הן שלך ואת הסגנון הדרוש כדי להגן על האינטרס שלך במהלך ואחרי הגירושים.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה28/03/181695 צפיות
איך מסייעים בשלבים הללו של הפירוק הבלתי נמנע כדי ליצור עד כמה שפחות רגעים קשים בהליך מורכב שכזה? פניות אל עו"ד משפחה הן בהחלט צעד נבון

מאת: רוני הכהןדיני משפחה23/10/171803 צפיות
ברגע בו כבר נמצאים על פרשת דרכים לקראת גירושים יש כאלה שיכולים לומר דבר או שניים לגבי איך להתגרש נכון וחשוב להבין את העניין לעומק טרם הקפיצה השירה לתוכו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica