חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

לימודי הוראה במסלול לחינוך מיוחד

מספר מוסדות לימוד אקדמיים בישראל מציעים לסטודנטים מסלול התמחות בלימודי חינוך והוראה המכשיר אותם להוראה של תלמידים בעלי צרכים מיוחדים. תלמידים בעלי צרכים מיוחדים מגיעים לגנים ולבתי ספר מרקעים שונים, ביניהם אוטיזם, לקויות שפה וקשיים קוגניטיביים שונים, המקשים על הסתגלותם במסגרות לימוד רגילות.

המסלול לחינוך מיוחד מעניק כלים לגננות ולמורים להתמודדות עם קשיי ההסתגלות של אוכלוסיות אלה במטרה לטפח אותן ולממש את פוטנציאל ההישגים שלהן. בסופה של ההכשרה להוראה בחינוך מיוחד, הבוגר זכאי לשתי תעודות: תואר בוגר בהוראה, ותעודת הוראה בחינוך מיוחד. הסמכה זו מאפשרת למורה להשתלב במסגרות שונות בהוראה או בייעוץ חינוכי, אם במסגרות חינוך רגילות או במסגרות חינוך מיוחדות עבור אוכלוסייה זו.

מה כולל המסלול לחינוך מיוחד?

המסלול להכשרת מורים לחינוך מיוחד מעניק הכשרה תיאורטית מקיפה והתנסות מעשית. ההכשרה התיאורטית כוללת היבטים מעמיקים להתפתחות רגשית והסתגלות חברתית, הבנת התנהגות של ילדים וצרכיהם המיוחדים מבחינה לימודית, לימוד על מקורן של לקויות למידה ועוד. בנוסף לתחומים המאפיינים לימודי הוראה וחינוך כלליים, לימודי חינוך מיוחד שמים דגש על נושאים רלבנטיים לאוכלוסיות מיוחדות בחברה, בהם גם עבריינות נוער ונכויות התפתחותיות. החומר העיוני כולל חומר לימוד מעשיר המצליב בין תחומים רבים ביניהם סוציולוגיה, חינוך והוראה, פסיכולוגיית ילדים וקרימינולוגיה.

סטודנטים בלימודי חינוך מיוחד יכולים לבחור בלימודי הוראה המיועדים למספר מסגרות לימוד: הוראה בגן, בבית ספר יסודי או בבית ספר על יסודי.

התנסות מעשית במסלול לחינוך מיוחד

בהוראת אוכלוסיות מיוחדות, חשוב כבר במהלך הלימודים לא להסתפק בהיבט התיאורטי, אלא ליישם אותו בפועל. ואכן, המסלול לחינוך מיוחד מקדיש זמן משמעותי מהיקף הלימודים להוראה מעשית לילדים בעלי צרכים מיוחדים. כבר בשנה הראשונה זוכים המורים להתנסות בהוראה בבתי ספר לתלמידים בעלי צרכים מיוחדים. הסטודנטים לחינוך מיוחד אינם נותרים לבדם במערכה: צוות של חונכים מלווה ומדריך את המורים כדי לכוון אותם לדרך הנכונה. בדרך זו, המסלול לחינוך מיוחד מכשיר את הסטודנטים בהדרגה להוראת אוכלוסיות בעלי צרכים מיוחדים על ידי שילוב התנסות בשטח, הדרכת צוות מקצועי וכלים תיאורטיים שנלמדים במסגרת הקורסים השונים.

בחירת התמחות במסלול לחינוך מיוחד

אוכלוסיות תלמידים בעלי צרכים מיוחדים מורכבות מאוכלוסיות מגוונות: לקויי שמיעה, בעיות התנהגות, נכויות התפתחויות, אוטיזם או פיגור שכלי. במקרים רבים, הקשיים של אוכלוסייה אחת יהיו שונים באופן משמעותי מאוכלוסייה אחרת, ובהתאם לכך גם הצרכים הלימודיים שלהם. לכן, נדרשים כלים מיוחדים עבור טיפוח אוכלוסיות שונות בקרב תלמידים בעלי צרכים מיוחדים.

מסיבה זאת, הלומדים במסלול לחינוך מיוחד, מתבקשים בשלב מתקדם של לימודיהם לבחור תחום התמחות כדי שיוכלו להתמקד בכלים יחודיים לתמיכה בקשיי לימוד מסוג מסוים. בתחום הוראת לקויי שפה, למשל, מתמקדים הסטודנטים בהעמקת ההבנה לגבי ליקויים אלה. הסטודנטים לומדים שפת סימנים ודרכי תקשורת אלטרנטיביות, ולומדים כיצד ניתן להביא תלמידים כאלה להישגים. בהוראה לתלמידים בעלי נכויות התפתחותיות, מנגד, ההתמקדות תיעשה בהתאם לצרכים של אוכלוסייה זאת, וכך ייחשפו הסטודנטים לדרכי הוראה לילדים בעלי אוטיזם או פיגור שכלי וילמדו על הדרכים לתקשר עם תלמידים אלה ולהביא אותם להישגים בתחומים השונים.

הדר גולדמן, בן 47, אב לשני בנות. היה ועודנו חבר בלהקת סיאם הלונדונית, אשר הוציאה 4 אלבומים והופיעה ברחבי העולם.לאחר מספר משרות במשרדי פרסום שונים חבר הדר גולדמן אל אילון זרמון ויחד הם הקימו את זרמון גולדמן, שנחשב למשרד הפרסום המוביל בישראל.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אלדד ליבר הוא איש חינוך והוראה ועוסק בתחום קרוב ל-10 שנים.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אלדד ליבר

מאת: אלדד ליברביטוח נסיעות27/09/101071 צפיות
פוליסות הביטוח הבסיסיות המוצעות כוללות לרוב כיסוי מספק לצרכים השונים, אך קיימים מקרים בהם מומלץ להרחיב הביטוח הבסיסי. לדוגמא: חופשות ספורט אתגרי בהן מומלץ לרכוש ביטוח נסיעות סקי.

מאת: אלדד ליברצרכנות28/02/101934 צפיות
האינטרנט בשני העשורים האחרונים חולל מהפכה תרבותית-חברתית בעולם כולו. האינטרנט שינה לחלוטין את הנגישות שלנו למידע, לשירותים ולפעילות עסקית וכך למעשה פרץ את הגבולות הפיסיים בין מדינות העולם. המהפכה הזאת חדרה במהרה גם לתחום הצרכנות. בשנותיו הראשונות, האינטרנט היה נחלתם הבלעדית של חברות גדולות וחובבי טכנולוגיה. כיום האינטרנט נמצא בכל בית בישראל ובעולם המערבי.

מאמרים נוספים בנושא לימודים אקדמאיים

מאת: ליאורלימודים אקדמאיים24/06/182591 צפיות
הנדסאי בניין לימודי בוקר, הוא מסלול לימודים שיש במספר מכללות טכנולוגיות בארץ. הנדסאים לומדים במכללות טכנולוגיות, שנקראות גם בשם: בתי ספר להנדסאים.

מאת: ליאורלימודים אקדמאיים03/06/182438 צפיות
בית ספר להנדסאים בשכונת נאות אפקה (בתל אביב), נוח להגעה עבור תושבי תל אביב. מומלץ ללמוד בבית ספר, שקבלתם עליו המלצות, מאנשים שאתם סומכים עליהם. לימודי הנדסאים, מתאימים עבור אנשים, שנמשכים לתחומים טכנולוגיים.

מאת: רועי כץלימודים אקדמאיים05/02/181890 צפיות
ברשת האינטרנט ניתן למצוא לא מעט עבודות אקדמיות בתשלום, אולם, חרף המחירים המפתים, לא מומלץ להשתמש ב'בנק' הזה היות שהוא לא מבטיח לכם בלעדיות על העבודה. ממש כפי שאתם קניתם לעצמכם עבודה כך גם שכנכם לספסל הלימודים עלול לרכוש את אותה העבודה בדיוק, מה שעלול להביא את שניכם לעמוד בפני צעדים משמעתיים במוסד האקדמי שבו אתם לומדים.

מאת: ליאורלימודים אקדמאיים23/01/181708 צפיות
הנדסאי מכונות מעולה, יכול לעבוד בעבודה מספקת מאוד. הנדסאי המכונות, יכול להשתלב בתעשיית הטכנולוגיה המתקדמת, או בתעשייה המסורתית. לימודי הנדסאי מכונות, מתקיימים בבתי ספר להנדסאים.

מאת: ליאורלימודים אקדמאיים20/12/171478 צפיות
הנדסאי מכונות בעל ניסיון, יכול לעבוד בתעשייה הישראלית. לימודי הנדסאים, מתאימים לבחורות ולבחורים, שנמשכים לתחומים טכנולוגיים.

מאת: אבי בכרלימודים אקדמאיים16/12/172267 צפיות
מאמר זה דן בסוגיית ההשכלה הגבוהה בקרב נשים בישראל כאשר ההתייחסות מנסה להקיף את כלל המגזרים בפסיפס המורכב של החברה בישראל אם כי עקב המורכבות החברתית הקשורה לסוגיה זו באשר לנשים משכילות מהמגזר הערבי בישראל בכללותו (נוצריות, מוסלמיות, בדואיות ובסייגים מסוימים גם דרוזיות) המיקוד במאמר יהיה בנשים משכילות בחברה הישראלית. כלומר, מצב ההשכלה או מקומה של ההשכלה בהוויה הישראלית בקרב הנשים בישראל. הדיון מתייחס לנשים בישראל מהמגזרים השונים.

מאת: אבי בכרלימודים אקדמאיים16/12/171936 צפיות
מאמר זה דן בסוגיית ההשכלה הגבוהה בקרב נשים בישראל כאשר ההתייחסות מנסה להקיף את כלל המגזרים בפסיפס המורכב של החברה בישראל אם כי עקב המורכבות החברתית הקשורה לסוגיה זו באשר לנשים משכילות מהמגזר הערבי בישראל בכללותו (נוצריות, מוסלמיות, בדואיות ובסייגים מסוימים גם דרוזיות) המיקוד במאמר יהיה בנשים משכילות בחברה הישראלית. כלומר, מצב ההשכלה או מקומה של ההשכלה בהוויה הישראלית בקרב הנשים בישראל. הדיון מתייחס לנשים בישראל מהמגזרים השונים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica