חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

צרכנות במאה ה-21: החנות הקרובה היא אצלכם בבית

מאת: אלדד ליברצרכנות28/02/20101935 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

האינטרנט בשני העשורים האחרונים חולל מהפכה תרבותית-חברתית בעולם כולו. האינטרנט שינה לחלוטין את הנגישות שלנו למידע, לשירותים ולפעילות עסקית וכך למעשה פרץ את הגבולות הפיסיים בין מדינות העולם. המהפכה הזאת חדרה במהרה גם לתחום הצרכנות. בשנותיו הראשונות, האינטרנט היה נחלתם הבלעדית של חברות גדולות וחובבי טכנולוגיה. כיום האינטרנט נמצא בכל בית בישראל ובעולם המערבי.

רבים גילו במהרה כי אין צורך לחכות לטיול הבא לאמריקה בשביל לקנות מוצרים חדשים בתחום האלקטרוניקה או הסלולאר.  כיום, בזכות הטכנולוגיה ניתן לקנות מכונת כביסה בחנות לאלקטרוניקה ברשת או לחם וחלב מסופרמרקט און ליין. אנשים רבים קונים היום מחשבים ניידים ומכשירי טלוויזיה דרך האינטרנט מבלי לבדוק באופן אישי את המוצר. ככל שקניות ברשת נעשו יותר נפוצות והוכיחו את אמינותן, הצרכן המודרני למד כי אין צורך לראות כל דבר במו עיניו ולחוש אותו בידיו.


קניות ברשת – הקלות של הקניה
הטכנולוגיה הפכה את איתור המוצר המבוקש ורכישתו לקלים מאי פעם. מנועי החיפוש באינטרנט פורשים את העולם לרגלינו. דרך מנועי החיפוש ובראשם גוגל, על ידי הקלדה פשוטה של מילה אחת או שתיים, אנו מוצאים מהר מאד מוצר שמעניין אותנו. ההשתכללות של חנויות מקוונות ומנועי החיפוש במקביל הפכו את הקניות ברשת לנפוצות ומקובלות בשל המהירות והנוחות הרבה שהן מעניקות לקונה. קניות ברשת הן בהרבה מקרים עניין של כמה דקות. יתרון נוסף הוא שהמוצר שרכשנו מגיע במשלוח עד לבית.

לקניות ברשת ייחודים נוספים שאינם מאפיינים קניות רגילות. דרך האינטרנט אפשר לבצע השוואת מחירים מבלי להתרוצץ בחנויות ולהתווכח עם מוכרים. ברשת ניתן להשתתף במכרזים ובקניות קבוצתיות. בנוסף לכך חלק גדול מהמוצרים ברשת מוצעים במחירים אטרקטיביים. ידוע למשל כי קניות ברשת של מוצרים אלקטרוניים הן משתלמות מאד לצרכן.


סופרמרקט אונליין - גם קניות לבית אפשר לבצע דרך הרשת
הרעיון העומד מאחורי טכנולוגיה הוא להפוך את החיים שלנו לפשוטים יותר. הטכנולוגיה מזרזת תהליכים ומפחיתה את המאמץ שאנו נוהגים להשקיע. בעידן הטכנולוגי של ימינו אין צורך לחפש את הטלפון הציבורי הקרוב בשביל לבצע שיחת טלפון. גם בתחום הצרכנות, הטכנולוגיה מאפשרת לנו לקנות כמעט כל דבר מרחבי העולם מבלי לצאת את ביתנו.

אין פלא אם כן שקניות ברשת חדרו גם לתחום הקניות לבית. בשנים האחרונות נולד באופן טבעי סופרמרקט און ליין.  בתחילה סופרמרקט באינטרנט היה מכוון לנישות ספציפיות כמו אוכל אורגני, אבל עד מהרה המגמה הזאת התחזקה והתפשטה. כיום רשתות גדולות של מזון מפעילות סופרמרקט און  ליין שניתן לבצע דרכו את כל הקניות לבית.

סופרמרקט און ליין מנצל את היתרונות של קנייה ברשת - חיסכון בזמן, נגישות ונוחות. במקום לבזבז שעות בנסיעה לסופרמרקט, עמידה בתורים וסחיבת מוצרים, סופרמרקט באינטרנט מביא את כל המוצרים שצריך לבית עד לסף הדלת. 

המוחות שיזמו את רעיון של סופרמרקט און ליין חזו את הפוטנציאל הרב הגלום בו. יזמים אלה יודעים עד כמה חשוב הזמן לאדם המודרני העובד שעות ממושכות, ובמיוחד לאנשי משפחה המעוניינים לבלות זמן איכות מקסימלי עם משפחתם. סופרמרקט און ליין מאפשר לאדם המודרני לבצע את כל הקניות לבית, כולל בשר וירקות טריים, בכל שעה שנוחה לו, בלי ההתרוצצויות הרגילות הכרוכות בקנייה בסופר.

הדר גולדמן, בן 47, אב לשני בנות. היה ועודנו חבר בלהקת סיאם הלונדונית, אשר הוציאה 4 אלבומים והופיעה ברחבי העולם.לאחר מספר משרות במשרדי פרסום שונים חבר הדר גולדמן אל אילון זרמון ויחד הם הקימו את זרמון גולדמן, שנחשב למשרד הפרסום המוביל בישראל.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אלדד ליבר הוא איש חינוך והוראה ועוסק בתחום קרוב ל-10 שנים.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אלדד ליבר

מאת: אלדד ליברביטוח נסיעות27/09/101072 צפיות
פוליסות הביטוח הבסיסיות המוצעות כוללות לרוב כיסוי מספק לצרכים השונים, אך קיימים מקרים בהם מומלץ להרחיב הביטוח הבסיסי. לדוגמא: חופשות ספורט אתגרי בהן מומלץ לרכוש ביטוח נסיעות סקי.

מאת: אלדד ליברלימודים אקדמאיים25/02/101819 צפיות
מספר מוסדות לימוד אקדמיים בישראל מציעים לסטודנטים מסלול התמחות בלימודי חינוך והוראה המכשיר אותם להוראה של תלמידים בעלי צרכים מיוחדים. תלמידים בעלי צרכים מיוחדים מגיעים לגנים ולבתי ספר מרקעים שונים, ביניהם אוטיזם, לקויות שפה וקשיים קוגניטיביים שונים, המקשים על הסתגלותם במסגרות לימוד רגילות.

מאמרים נוספים בנושא צרכנות

מאת: רוני הכהןצרכנות28/01/214244 צפיות
בעולם הצרכני שבו אנו חיים, יש מבחר מאוד רחב של מזרונים שמהם ניתן לרכוש בכל כמה שנים את זה שאמור להיות הכי נוח שאפשר, וכאן יש הרבה מקום לפרשנות לגבי מה נחשב בתור מזרון נוח עבור כל אדם.

מאת: רוני הכהןצרכנות14/12/204381 צפיות
רוב האנשים שזקוקים לרכישה של מזרון חדש, יחפשו אחר מזרון חדש ונוח שמגיע בעלות מבצע.

מאת: Daniel.Bצרכנות10/02/205283 צפיות
הרכוש שלנו יקר לנו. אנחנו משקיעים משאבים בלתי מבוטלים בהגנה ובאמצעי ביטחון למניעת נזקים שעלולים להתרחש. זה נכון באשר לבתי מגורים וכמובן גם לבתי עסק או משרדים. כל אחד חושש מגורמים מפוקפקים ואנשים עם כוונות זדון שעלולים לעשות פעולות אשר לא ייעשו.

מאת: SEONET קידום אתריםצרכנות12/04/194173 צפיות
אנו מגיעים לפקוד את הקבר אחת לשנה, לרוב ביום השנה, לעיתים אנו הולכים לקבר שקשה לנו, שאנו מתגעגעים או רוצים להתייחד עם היקר לנו. בחרנו מצבה יפה שתכבד את הנפטר אבל לאחר בחירת מצבה חשוב לשמור על המצבה ולדאוג לניקיונה ולתחזוקתה

מאת: רוני הכהןצרכנות12/02/193401 צפיות
העולם של הצבע מספק ציפוי חכם שגם מכיל גוון וגם מכיל את המענה לתכלית אשר לשמה הצבע הזה נרכש.

מאת: אבי דוידיצרכנות02/01/193443 צפיות
בקצרה על צביעה בתנור תוך סקירת היתרונות הרבים של השיטה.

מאת: רוני הכהןצרכנות18/11/182918 צפיות
גם רכישה של מזרון זול בעלות שהיא באופן משמעותי יותר נמוכה מביאה אל תפקוד נהדר, אם רק עושים בחירה נכונה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica