חפש מאמרים:
שלום אורח
23.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חבל שאין חרמון...

מאת: seowebתיירות ונופש - כללי18/03/20101438 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

למרות שהנתונים הרשמיים של האמונים על מדידת מזג האוויר מראים שעד עכשיו ירד די הרבה גשם השנה, יחסית, דווקא שלג לא ירד יותר מדי. אם זה לא מספיק, אז השבוע האחרון היה אחד השבועות החמים ביותר שאני זוכר במרץ אי פעם. לא שאני איזה בן 80 שיכול לספר מה היה כאן בתקופת המנדט הבריטי, אבל בכל זאת, תיאלצו להסכים שהיה חם.

עם כל זה, מי שהכי סובל הוא לאו דווקא התל אביביים מבינינו שצריכים לנסות לזכור איפה הם החביאו את הגופיות, אלא החרמון. ליתר דיוק, אלה תושבי המושב הסמי-אלפיני נווה אטי"ב שכל מי שהיה אי פעם בחרמון, שזה כמעט כולנו, חולף על פניו.

הרבה קושרים אותו יחד עם החרמון, כך שכשיש הרבה שלג העוסקים בענף התיירות במושב מרוויחים מלא מעט מבקרים שעוצרים ללון בו. אבל כשיש שנה כמו השנה, התיירים מעדיפים לבקר במקומות אחרים ברמת הגולן, ואותם תיירנים מפסידים - ובגדול.

חבל על מי שלא מגיע

האמת היא שחבל, כי דווקא בתקופה הזו עוד יש הרבה מה לעשות באזור, על אחת כמה וכמה אם אתם אוהבים את הטבע שמציעה הארץ שלנו. נווה אטי"ב נמצא מרחק יריקה מנחלי הבניאס והדן המפורסמים שמזרימים את מימיהם לירדן, ועליהם אין הרבה מה להרחיב.

חוץ מהם, בסמוך לנווה אטי"ב נמצא גם נחל סער. זהו נחל פחות מוכר עם פריחה יפה בעונה הזו, שמותירה את המטיילים הבאים לרמת הגולן נפעמים ומפצה על כך שעוד כמה חודשים הוא כבר יהיה יבש לגמרי, בגלל שהוא נחל אכזב. מסלול ההליכה בנחל רגוע, מתאים לכל המשפחה ומוביל את המטיילים לאחר שעתיים שלוש (בהתאם לקצב, מדובר בסך הכל ב-4 קילומטרים בערך) עד למפל סער המרשים.

אם תסתכלו טוב בזמן שאתם הולכים בנחל, תוכלו לראות מרחוק גם את קלעת (מבצר) נמרוד, אתר ארכיאולוגי היסטורי שבו הוקם גן לאומי על ידי רשות הטבע והגנים. אם עוד נותר לכם כוח, ובעצם גם אם לא כל-כך, מומלץ לקפוץ לסייר בו.

בעונת הקיץ שעברה רשות הטבע והגנים הציעה למטיילים עם ילדים גם סיורי עששיות לאור ירח בעלות שווה לכל נפש. העונה טרם ברור עדיין אם הם יציעו, אבל שווה להתעניין במשרדיהם ואם כן - לקחת סיור כזה.

צימרים ומסעדות

עוד סיבה שבגללה כדאי להגיע לנווה אטי"ב דווקא עכשיו, ולא בשיא החורף, הן התפוסות בצימרים הרבים שבו.

אמנם חלק ניכר מתושבי המושב מבססים לפחות חלק מפרנסתם על אירוח ותיירות (או כמו שאמר לי פעם חבר טוב - כמעט כל מי שגר ברמת הגולן הסב את אחת מיחידות הדיור הצמודות לצימר), אבל עכשיו גם תזכו למעט יותר שקט, וגם - ותסכימו איתי שזה יותר חשוב - תוכלו לנסות למצוא כמה דילים, לפני שבאמת מתחילה העונה העמוסה, קרי האביב בואכה קיץ.

שווה לנסות את מלון בוטיק "אחוזת מרום", שכמו רוב מלונות הבוטיק הוא קטן ואקסקלוסיבי ומציע חוויה יוקרתית למדי. אם בא לכם דווקא צימר, לכו להתארח "אצל סטפני" כדי להיטמע באווירה הכפרית של המושב, באחד מהצימרים האלפיניים, או בצימרים "אביב רומנטיים" שכיאה לשמם, יעניקו לזוגות הרומנטיים שובר לכוס קפה בבית הקפה הצמוד המשקיף על לא אחר מאשר החרמון.

בכל הנוגע לאוכל, חובבי הבשר ימצאו מבחר עצום של ארוחות בשרים ודגים במסעדת "שרולה", שהיא מסעדת הבית של "אחוזת מרום". אם אתם לא בהכרח בקטע של בשר תוכלו למצוא בה גם ארוחות בוקר מפנקות, סדנאות שוקולד וערבי טעימות ויין שמשולבים כחלק מהארוחה - פשוט בררו לפני החופשה אם אחד מאלה מתקיים וקפצו על המציאה.

אם זה לא קנה אתכם, תמיד תוכלו לנסות לקפוץ לארוחה חלבית מבוססת גבינות אצל ברני'ז בקפה, בישיבה בגינה המשקיפה אל מפל סהר. תאמינו לי - תיהנו לא פחות.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

קידום אתרים SEOweb

אינטרנט

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת seoweb

מאת: seowebבעלי חיים - כללי27/12/1018502 צפיות
לא כולם יודעים מה הכלב שלהם אוכל, אבל לכל מי שיש כלב בבית, יש אוכל לכלבים מועדף. אז באמת הכלב שלך אוכל?

מאת: seowebאופניים11/10/101957 צפיות
בואו לשמוא ולקרוא על טור דה תרום - מסע אופניים למען כולם!

מאת: seowebנדל"ן ומקרקעין16/09/102472 צפיות
רוצים לעשות הרחבות בניה בבית או בעסק? בואו לקרוא ולהבין איך ניתן להשיג היתר בניה במינימום זמן ומאמץ...

מאת: seowebפרסום באינטרנט11/07/101771 צפיות
קצת מידע על לימודי פרסום באינטרנט בקורס של הבצפר בחסות גוגל ישראל

מאת: seowebמוסדות לימוד14/06/101740 צפיות
בואו ללמוד הנדסת מכונות ברשת אורט - הרשת המדעית המובילה בישראל!

מאת: seowebדיוור אלקטרוני14/06/102183 צפיות
הקמת ועדת מדרוג לאינטרנט באישור הממונה על ההגבלים העסקיים...

מאת: seowebהריון ולידה04/05/102185 צפיות
בואו לקרוא פרטים על מטרנה בפארק וכל מילה נוספת מיותרת...

מאמרים נוספים בנושא תיירות ונופש - כללי

מאת: שלום כהןתיירות ונופש - כללי09/03/205122 צפיות
כולנו אוהבים לטייל בצפון, אשר הוא חבל ארץ יפיפייה, המשאיר לנו טעם של עוד, כאשר אנחנו מבקרים בו, משום שיש בו אינספור מסלולי טיול יפים ומרהיבים וחוויה בלתי נשכחת. המיוחד באזור הצפון הוא בעצם הנחלים שיש בו, אשר אזור זה מוצף בנחלים מרהיבים ובמסלולי טיול מרתקים. טיול ג'יפים בצפון הינה חוויה ייחודית, המתאימה גם למשפחות עם ילדים. ניתן לטייל בג'יפים עם ילדים, כמו כן ניתן גם לטייל כזוג, אך חשוב לדעת כי יש מסלולי ג'יפים המתאימים לכל ימות השנה ויש כאלו שניתן לראות דווקא בחורף,אז במאמר זה נבחן את העונה ה

מאת: שלום כהןתיירות ונופש - כללי09/03/205010 צפיות
טיולי ג'יפים מאפשרים לכם לחוות חוויה מעניינת במיוחד, וכך תוכלו להגיע אל מקומות נידחים בארץ ובעולם.

מאת: שלום כהןתיירות ונופש - כללי02/12/195470 צפיות
בישראל ישנה תרבות המעודדת צעידה בשטח ובמסלולים השונים הפרושים ברחבי הארץ, והאמת? בצדק. קשה למצוא מקומות אחרים בעולם שהנוף בהם מגוון כל כך, ולא בכדי היא מושכת אליה מאות אלפי תיירים מדי שנה. עם זאת, עבור הרבה מאד אנשים המעוניינים לבקר בטבע מסלולי ההליכה הללו אינה בהכרח מתאימה או אפשרית, אם בשל תנאי דרך קשים, אם בשל מצב בריאותי או מורכבות טכנית לערוך טיול למשפחה גדולה - וגם כמובן הרצון הפשוט לערוך טיול בטבע במסגרת שונה ומאתגרת בדרכה שלה. במיוחד במקרים בהם רוצים לגמוע שטח רב ולהכיר חלקים בארץ שלא הכ

מאת: yoni romתיירות ונופש - כללי22/10/195669 צפיות
איזו מזוודות מומלצות? בחירת המזוודה, תלויה במספר פרמטרים. לא משנה איזה סוג של מזוודה תבחרו - חשוב מאוד שלמזוודה, יהיה גלגלים. בין אם אתם זקוקים למזוודה לצורך טיול בארץ ובין אם אתם טסים לחו"ל, צריך שיהיה למזוודה גלגלים וידית אחיזה נוחה. אבל, עליכם לבחור מזוודה לפי כמות התכולה שתצטרכו, משקל וצבע.

מאת: שלום כהןתיירות ונופש - כללי06/03/196417 צפיות
ישראלים הם בהחלט עם שאוהב לטייל ברחבי העולם וגם בארץ, ומעידים על כך אינספור המסלולים שיש במדינה הקטנה שלנו. בימים בהם אתם לא צריכים לעבוד ואין לכם חובות אחרות, אחת הדרכים הטובות ביותר למצות את החופש היא באמצעות טיולים ברחבי הארץ, כמו טיולי ג'יפים בצפון, שיראו לכם את הנופים המרהיבים בחלקה הצפוני של ישראל.

מאת: שלום כהןתיירות ונופש - כללי04/12/182452 צפיות
אם חיפשתם בילוי מהנה קרוב לבית, בתוואי נסיעה נוח ומהיר ועם הבטחה להנאה מרבית בתוך פרק זמן של כמה שעות בודדות - תוכלו לסמן על כל אלה "וי" גדול, עם טיולי ג'יפים בגליל התחתון או אפילו רחוק מכך - בגליל העליון, בגלבוע או בגולן אם רק תרצו ותוכלו. למה טיולי ג'יפים, אתם שואלים? כי זו אולי האטרקציה שיכולה להתאים לכל סוג של מטייל, החל מגיל כמה שבועות ועד לגילאים מבוגרים (ומבוגרים מאד), והם יכולים להיות רגועים ורומנטיים לזוגות צעירים, או לחלופין אתגריים ומלאי אדרנלין למשפחות הרפתקניות או לקבוצות חברים שמחפ

מאת: שלום כהןתיירות ונופש - כללי05/08/181706 צפיות
בכל הנוגע אל רכישה של בקבוק מים חדש בעבורכם או בעבור בני המשפחה, דעו לכם כי אין מה לחשוב על העניין יתר על המידה. בסופו של יום זהו דבר שיהיה מאוד חיוני בעבורכם. בעזרתו של בקבוק מים יהיה ניתן לקבל גישה נוחה למדי לצריכה של מים ובכך בעצם תוכלו להיות בטוחים כי יתאפשר לכם לצרוך הרבה יותר מים מידי יום, דבר שללא ספק תרצו בו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica