חפש מאמרים:
שלום אורח
27.07.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הדרך הבטוחה להשגת היתר בניה - דיני מקרקעין

מאת: seowebנדל"ן ומקרקעין16/09/20102505 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כאשר אדם רוצה להקים מבנה חדש או להרוס מבנה ישן עליו לקבל היתרי בניה. כולל מבנים זמניים. אפילו מבנים בגודל מינימאלי כגון שובך יונים או עמוד חשמל זקוקים להיתר בניה. כלומר החוק קובע כי על מנת לערוך שינוי כלשהו בשטח מסוים ישנו צורך שהמדינה תתיר ותאשר זאת באופן חוקי.

היתר בניה הינו אישור חוקי אשר מונפק על ידי הוועדה המקומית לתכנון ובניה, על פי רוב בסיועו של עורך דין נדל"ן. ההיתר ניתן לצורך עבודות בניה שונות. כשהוא כולל את הנחיותיהם המפורשות של הועדה לגבי היתר הבניה כגון גודל קרקע, הגבלות או הקלות במידה ויש וכו'. בנוסף ההסכם כולל את תכנית המתאר שנכתבה מראש כולל את שם המהנדס, תשריט החלקה, טבלת שטחים ועוד. בדרך כלל ההיתר ניתן למשך שנה.

השלבים להשגת היתר בניה

לפי החוק השלב הראשון הינו הגשת מפה טופוגרפית לאישור. כאשר המבנה יחסית קטן לא מחויב להגיש מפה טופוגרפית לכן מומלץ לברר אל מול הועדה מהן הדרישות המדויקות.

תוקפה של המפה הטופוגרפית הינו לשישה חודשים. זו הסיבה שהועדה מחויבת להעניק תשובה תוך שלושים יום.

תוכנית ההגשה (הגרמושקה). אלו הם התשריטים שהאדריכל מגיש. הם כוללים את תיאור המבנה בצורה גראפית. חשוב שהתיאור יהיה לפי תקנות התכנון והבניה. תוכנית ההגשה כוללת בתוכה מסמכים רבים ביניהם תרשים סביבה, תכניות פיתוח מפורטות, חישובי שטחים, חזיתות, תוכניות מרחב מוגן ועוד.

חריגות בניה והיתרי בניה – מסמכים נוספים

בנוסף חשוב לצרף לבקשה הוכחת בעלות על השטח ואישור מהוועדה על סילוק החובות שהיו קיימות במועצה האזורית על שטח זה. חשוב לדעת כי יש להפקיד פיקדון של 20% משיעור מיסי הבניה המשוערים.

את כל המסמכים הללו מגישים לאישור הועדה ומחכים לקבלת תשובה. במידה והבקשה אושרה ההודעה תישלח בדואר. כאשר ישנו סירוב לבקשה ניתן להגיש ערעור תוך 30 יום מרגע קבלת ההודעה.

במידה ושוקלים לבנות ללא היתר בניה חשוב לדעת שהעונשים בחוק הינם קשים ביותר. המדינה יכולה להוציא צו הריסה למבנה, הגשת כתב אישום הנרשם בתיק הפלילי וקנסות כבדים.

כדאי לדעת

לפי החוק אפילו התקנת מזגנים ודודי שמש מחויבים בהיתר בניה אך הנושא פרוץ ביותר בשל הקושי לאכוף אותו בפועל. בנוסף כאשר רוצים להקים מחסן בחצר חשוב לדעת שגם לכך יש צורך בהיתר בניה אחרת המועצה יכולה להרוס את המחסן. כל תוספת של חדרים חיצוניים בבית פרטי או חידוש גדר חיצונית שקרסה מחויבת בהיתר בניה.

מאחר והגשת היתר בניה הינו הליך מורכב ולא פשוט מומלץ מראש לפנות אל עורכי דין מקצועיים אשר מנוסים בתחום. כאשר נעשה יעוץ משפטי מקצועי ההליך הינו פשוט וקליל יותר.

פעמים רבות פניה לעורך דין מקצועי יכולה לחסוך כסף ועוגמת נפש לטווח הרחוק. עורכי הדין שמתמחים בתחום המקרקעין מכירים לעומק את החוקים והתקנות. כך הם יכולים לבצע את תהליך קבלת אישור היתר הבניה בפשטות וללא סיבוכים מיותרים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

קידום אתרים SEOweb

אינטרנט

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת seoweb

מאת: seowebבעלי חיים - כללי27/12/1019110 צפיות
לא כולם יודעים מה הכלב שלהם אוכל, אבל לכל מי שיש כלב בבית, יש אוכל לכלבים מועדף. אז באמת הכלב שלך אוכל?

מאת: seowebאופניים11/10/101987 צפיות
בואו לשמוא ולקרוא על טור דה תרום - מסע אופניים למען כולם!

מאת: seowebפרסום באינטרנט11/07/101805 צפיות
קצת מידע על לימודי פרסום באינטרנט בקורס של הבצפר בחסות גוגל ישראל

מאת: seowebמוסדות לימוד14/06/101771 צפיות
בואו ללמוד הנדסת מכונות ברשת אורט - הרשת המדעית המובילה בישראל!

מאת: seowebדיוור אלקטרוני14/06/102216 צפיות
הקמת ועדת מדרוג לאינטרנט באישור הממונה על ההגבלים העסקיים...

מאת: seowebהריון ולידה04/05/102226 צפיות
בואו לקרוא פרטים על מטרנה בפארק וכל מילה נוספת מיותרת...

מאת: seowebטיולים בארץ03/05/102194 צפיות
המשך ההמלצה על קיבוץ אורטל שברמת הגולן... יעד החופשה הבא שלכם!

מאמרים נוספים בנושא נדל"ן ומקרקעין

מאת: רוני הכהןנדל"ן ומקרקעין26/10/211742 צפיות
טרם ההקמה יש לדעת כי הקמה של מבנה חייבת להיות בהתאמה מלאה לחוקים.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין24/12/201356 צפיות
בונים לכם מגדל חדש ליד הבית? גיליתם שתוכנית חדשה עתידה לשנות לכם את החיים? מגרש החניה שהתרגלתם לחנות בו עומד להיעלם לטובת בניין חדש? תמיד תוכלו להגיש התנגדות לתוכנית. שכן רוצה להוסיף שטח בניה, מבקש שימוש חורג ? מאמר זה יסביר לכם איך אפשר להתנגד לתוכנית, מה צריך לעשות ולמי צריך לפנות.

מאת: רונית אלפסינדל"ן ומקרקעין22/11/201563 צפיות
רכישת דירה יד שניה או דירה מקבלן? ומה בודקים לפני שרוכשים דירה מקבלן? והאם צריך עו"ד דין מקרקעין או שאפשר שעו"ד של הקבלן ייצג אתכם? כל זא ועוד במאמר שלפניכם.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין01/11/201355 צפיות
קיבלת כתב אישום בדואר רשום בשל בנייה ללא היתר, חריגה מהיתר או תוכנית, שימוש חורג, פיצול דירות. אתם שואלים את עצמכם מה עליכם לעשות. במדריך זה נסביר לכם מה צפוי, שלב אחרי שלב.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין29/09/201641 צפיות
מתכננים לבנות בריכת שחייה ביתית? חשו לדעת למה אתם נכנסים! בשנים האחרונות הופכות הבריכות הפרטיות לפופולריות מאוד בכל רחבי הארץ ואינן עוד נחלתן הבלעדית של בעלי הממון בלבד, לא מעט הודות לטכנולוגיות המתקדמות שקיימות כיום, המוזילות משמעותית את עלויות הבניה וההתקנה. נושא הצורך וההליך בהיתר בניה מורכב וחשוב שיהיה מלווה על ידי המומחה הנכון

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין08/09/201038 צפיות
עיריית תל אביב-יפו מפעילה צעדי אכיפה מינהליים ומשפטיים כנגד עבירות על חוק התכנון והבנייה ובכלל זה עבודה אסורה או שימוש אסור בנכס. ב-20 בדצמבר 2018 נכנסו לתקפן תקנות העבירות המינהליות [קנס מינהלי - תכנון ובנייה] תשע"ח 2018. על פי תקנות אלו, ניתן יהיה להטיל קנסות מינהליים על עבודה אסורה, שימוש אסור ועל אי קיום צווים מינהליים להפסקת עבודות או להפסקת שימוש.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין11/08/20997 צפיות
קיבלת צו הריסה? לא סוף פסוק! בת המשפט נתן לאחרונה כמה החלטות שיתכן ויכולים לסייע לך!

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica