חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פסיכולוגיה למתחילים- איך בוחרים פסיכולוג?

כיצד אתה בוחר ספר,שיפוצניק, קייטרינג או כל בעל מקצוע אחר? המלצות? שיטוט באתרי אינטרנט? בחירת פסיכולוג דומה במובניםמסוימים אך שונה במובנים אחרים מבחירת כל שירות מקצועי לו אתה זקוק: כמו בתחומיםאחרים, קיים היום מגוון גדול (ואף מבלבל) של פסיכולוגים המציעים שיטות טיפוליותשונות; אלא שבתחום הפסיכולוגיה קיימתהשפעה משמעותית לא רק לצורכו של הפונה אלא גם להתאמה האישית בין המטפל למטופל.

מידע וטיפים לבחירת הפסיכולוג המתאים לך.

פסיכולוגיה- מתי ולמה?

הפסיכולוגיה המודרנית עוסקת הן במחקר והן בתחום הייעוץ והטיפול, כאשר מרבית האנשים המחפשים אחר סיוע מקצועי בתחום זקוקים לעזרתם של פסיכולוגים קליניים, חינוכיים או תעסוקתיים. פסיכולוגיים קליניים מציעים אבחון וטיפול נפשי פרטני, טיפול זוגי, משפחתי או קבוצתי לאנשים המתמודדים עם מגוום קשיים- מחלות נפשיות, קשיים בין אישיים, קשיים רגשיים (דימוי עצמי נמוך, חוסר סיפוק), משברים וקשיי הסתגלות. פסיכולוגים חינוכיים מציעים שירותי אבחון וסיוע לילדים ומשפחותיהם סביב קשיים הנוגעים להשתלבותו של הילד במערכת החינוכית- החל מקשיים הנובעים מבעיות התפתחותיות כאוטיזם ופיגור ועד לקשיים הנוגעים לבעיות חברתיות, פגיעה בערך העצמי עקב קשיי למידה, התמודדות עם הפרעות קשב וריכוז ועוד. פסיכולוגים תעסוקתיים מציעים אבחון או ייעוץ פרטני לאנשים המתלבטים לגבי בחירת מקצוע, שינוי קריירה, השתלבות תעסוקתית ועוד.

בעוד שבעבר פנו לשירותים פסיכולוגיים בעיקר אנשים אשר סבלו מסימפטומים פסיכיאטרים או בעיות נפשיות/רגשיות משמעותיות,כיום פונים לסיוע פסיכולוגי גם אנשים אשר אינם סובלים מבעיות נפשיות מעמיקות.בהתאם, התפתחו מגוון שיטות טיפוליות, חלקן ממוקדות ותחומות בזמן, אשר מספקות מענהגם לאנשים המתמודדים עם סוגיות וקשיים ממוקדים (קושי ביצירת קשר זוגי, חרדתבחינות) ועם כמיהה למימוש והגשמה עצמית אופטימליים.

סוגי טיפולים פסיכולוגיים מרכזיים

בחירת סוג הטיפול המתאים לצרכיך והעדפותיך האישיים הוא צעד מרכזי בבחירת טיפול פסיכולוגי.

בעבר, המודל הטיפולי היחיד היה המודל הפסיכואנליטי: טיפול אינטנסיבי שכלל 4-5 מפגשים שבועיים בהם המטופל שכב על הספה כאשר האנליטיקאי יושב על ספה, ללא קשר עין עמו. עם השנים התפתחו גישות תיאורטיות שונות מהן נבעו מודלים טיפוליים שונים. ניתן לחלק את המודלים הטיפולייםהרבים לשלושה אופני טיפול מרכזיים:

  • טיפול קצר מועד או ממוקד מול טיפול שאינו מוגבל בזמן: במסגרת מרבית הגישות התיאורטיות התפתחו מודלים טיפוליים תחומים בזמן או ממוקדים בנושאספציפי (למשל: קושי זוגי, קשיים בתפקוד המיני), אשר מכוונים להשגת תוצאות אפקטיביות תוך זמן קצר. לעומתם, טיפולים שאינם תחומים בזמן או ממוקדים מציעיםמרחב פתוח בו ניתן לעסוק במגוון נושאים באופן מעמיק.
  • טיפול דינמי מול טיפול קוגניטיבי התנהגותי: מודלים טיפוליים המבוססים על הגישה הדינמית או על מודלים אשר התפתחו בעקבותיה (הגישה ההומנית,האקזיסטנציאליסטית, הנרטיבית ועוד) מבוססים על התבוננות באירועי עבר,מערכות יחסים מוקדמות ותכנים בלתי מודעים וזיהוי האופן בו אלו קשורים לקשיים בהווה.טיפולים קוגניטיביים-התנהגותיים, לעומת זאת, מתמקדים בזיהוי דפוסי חשיבה והתנהגות בלתי יעילים ונטרולם באופן שיסייע בהתמודדות עם סימפטומים וקשיים כחרדה, דיכאון, היעדר אסרטיביות, התקפי זלילה ועוד. על אף ההבחנה התיאורטית בין הגישות, קלינאים רבים עובדים היום באופן אקלקטי ומשלבים בין מודלים תיאורטיים וטכניקות טיפוליות.
  • משתתפי הטיפול: בעוד שבעבר ניתנו טיפולים פסיכולוגיים ליחידים בלבד, כיום נפוצים גם טיפולים זוגיים, משפחתיים וקבוצתיים. טיפולים אלו עשויים לעמוד בפני עצמם או להוות טיפול משלים לטיפול הפרטני.

מעבר לבחירת שיטת הטיפול המתאימה לך, ישנם מספר גורמים נוספים העשויים לסייע בבחירת פסיכולוג:

  • מסגרת הטיפול- גופים רבים מציעים היום טיפולים מוזלים: מרפאות בריאות הנפש, שירותי היעוץ באוניברסיטאות, קופות החולים, השירות הפסיכולוגיה חינוכי (לילדים ונוער ומשפחותיהם), ארגוני עובדים ועוד. במסגרות אלו אמנם קיימת בדרך כלל תקופת המתנה ומגבלת זמן (בד"כ עד שלושים פגישות), אך עלות הטיפול זולה באופן משמעותי.
  • התאמה אישית- המלצות מקרובים, מכרים ורופאי המשפחה עשויות לסייע במציאת פסיכולוג אך חשוב לזכור את תפקידו המשמעותי של הקשר הבין אישי בטיפול הפסיכולוגי. גם אם קיבלת המלצות חמות על פסיכולוג, יתכן ולא יהיה ביניכם ה"קליק".

דיבור פתוח- כמטופל, אתה זכאי לבקש מהפסיכולוג מידע על הכשרתו, גישתו הטיפולית, הערכת ואת משך הטיפול וכן הלאה. חשוב שתקבל את כל המידע שנחוץ לך כדי להחליט שאכן מדובר במטפל מתאים לך. במידה והטיפול אינו מתקדם

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

פורטל בטיפולנט - פורטל הפסיכולוגיה הכי עשיר ברשת האינטרנט , נוצר במטרה לרכז את בעלי המקצוע המוסמכים בתחום באתר אחד , מהווה מקום מפגש לפתיחת כרטיסי מטפלים, לקסיקון עשיר בתחום למתעניינים המרכז בתוכו את מגוון המידע על ההפרעות הנפשיות השונות ודרכי הטיפול, הגישות השונות וסוגי הטיפולים. כגון : דיכאון וחרדה, טיפול זוגי , הפרעות שינה ועוד.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת בטיפולנט - פורטל פסיכולוגיה

מאת: בטיפולנט - פורטל פסיכולוגיהפסיכולוגיה29/04/101779 צפיות
יואב הוא חייל משוחרר בן 27, אך מבחינתו השירות הצבאי טרם הסתיים: מדי יום הוא חווה בחלומותיו ובפלשבקים את הקרב עם חוליית המחבלים שהרגה לנגד עיניו את אחד מחבריו הטובים ביותר. מירית, בת 23, סובלת מהתקפי פאניקה חוזרים ונשנים אשר הפחד מהישנותם במקום ציבורי גורם לה לוותר פעמים רבות על בילוי עם חברים או הליכה לעבודה. אהובה, בת 48, מתקשה לצאת מהמיטה בחצי השנה האחרונה בה היא סובלת מדיכאון. במהלך חודשים אלו, היא איבדה מקום עבודה שאהבה והיחסים בינה לבין בעלה הדרדרו בצורה משמעותית.

מאמרים נוספים בנושא פסיכולוגיה

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196326 צפיות
מאמר המציע דרכי פתרון לאי גמילה מטיטולים בקרב בני 3-4. דרכי הפתרון מובאות מהזווית הפסיכולוגית הקלינית: חיזוקים חיוביים לילד לעומת עונשים וחיזוקים שליליים, וכד'. המאמר מתבסס על הקשר שבין ביקורת שלילית לילדים לחוסר הצלחתם להיגמל מהטיטולים.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196323 צפיות
כל מה שאתם צריכים לדעת על מנת לזהות אצל ילד בן 3-4 סימפטומים של אי גמילה מחיתולים. המאמר יציע פרשנות מדוע הדברים נוצרו ויספק מידע על פתרונות אפשריים אליהם.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196179 צפיות
מאמר מידע על הרטבות לילה. המאמר סוקר את הבעיה מהזווית הפסיכולוגית הקלינית ומציע, באמצעותה, דרכי פתרון אפשריות.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196306 צפיות
מאמר מומחים על הרטבת לילה. נקיטה בגישות פסיכולוגיות קליניות לפתרון הבעיה. שילוב אמצעים רפואיים במידת הצורך. מטרת המאמר היא להדריך אתכם בתחילת ניסיונכם לפתור בעיה זו.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196399 צפיות
תיאור הרטבת לילה אצל מבוגרים, ואי שליטה בסוגרים. הצעת פתרונות פסיכולוגיים לצד רפואיים להתמודדות עם בעיה זו: הורדת מתח ולחץ, אבחון מדד הסוכר בבדיקות המעבדה לצורך הסקת מסקנות לגבי הישנותה של סוכרת, ועוד.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196587 צפיות
תיאור בעיה פסיכולוגית נדירה בשם 'חרדת האסלה'. במסגרתה, ילד שיצא מגיל הינקות בהגיעו לגיל 4 נרתע מהאסלה ועושה את צרכיו בבגדיו. במאמר נדון בהיווצרות הבעיה, זיהוי סימפטומים ודרכי פתרון.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196259 צפיות
מאמר מידע על הרטבת לילה אצל ילדים, תוך גיבוש פתרון בגישה הפסיכולוגית הקלינית. במאמר זה מוצעות דרכי התנהגות של ההורים שמומלץ ליישם על מנת להימנע או לצמצם את ההרטבה, לצד ייעוץ עם פסיכולוג קליני.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica