חפש מאמרים:
שלום אורח
09.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מדפסות משולבות והרצון להשתכפל.

מאת: הארי בראוןחומרה29/03/2010999 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

להשתכפל או להיכחד.
בטבע החוק הוא פשוט: כדי לשרוד (המין או הגן, תלוי בתיאוריה,) צריך להשתכפל, זאת-אומרת להתרבות. הדחף הבסיסי בטבע הוא הדחף להעמיד צאצאים, להגדיל את מספר העותקים של המשתכפל. מי שלא מעמיד צאצאים מפסיד; הוא יוצא מהמשחק ומשאיר את מגרש המשחקים הגדול של הטבע לאלו שהעמידו צאצאים ולאלו שימשיכו להתרבות. כיום אנו יודעים שרבות מהתכונות האנושיות מקורן במה שהטבע העמיד לרשותנו במהלך האבולוציה של המינים. הרצון להתרבות שרד גם הוא אלפי שנות תרבות וגם היצור האנושי אינו שונה בכך מכול המינים שבטבע: אף אצלו הדחף להתרבות ולהשתכפל חזק כפי שהוא חזק אצל שאר המינים שחולקים איתנו את כוכב הלכת ארץ.

להדפיס או להיכחד?
נדמה לי שניתן לחזות בדחף החזק הזה במקום מאוד לא צפוי. ביקור קצר בחנות מחשבים או גלישה מהירה ברשת מגלה עד כמה מדפסות משולבות הפכו להיות פופולאריות וזמינות. מדפסות משולבות נראות בעיני כמין אוואטר של הרצון הבלתי ניתן לשליטה של המין האנושי להתרבות. מדפסות משולבות הינן מכונות שמטרתן לשכפל אובייקטים. מדפסות משולבות מאפשרות לכל אחד מאיתנו להעתיק בקלות (באמצעות הסורק שהוא חלק חשוב בהן) אובייקטים מסוגים שונים: תמונות או מילים; אובייקטים אלו דומים לגנים המשתכפלים בטבע. ניתן גם להשתמש במונח מם, מונח שהומצא על-ידי ריצ'רד דוקינס כדי לתאר את המקבילות התרבותיות לגנים. מדפסות משולבות מאפשרות גם את השכפול של האובייקטים הללו, הממים האלו, באמצעות המדפסת שהיא חלק נוסף במדפסות משולבות. הפקס, עוד מרכיב של המדפסות המשולבות, מאפשר את שעתוק הממים באמצעות שליחתם למרחק, לנישות אקולוגיות חדשות שבהן הם יוכלו להמשיך להתרבות, להשתכפל. כך הופכות – בעיני – המדפסות המשולבות למכונות שיכפול רבות עוצמה שמשכפלות מידע ומעבירות אותו הלאה. האין פה מעין ביטוי עמוק של הצורך האנושי להתרבות והשתכפל? אולי דווקא בימינו, בחברה שבה יש ירידה משמעותית בילודה – ומתוך כך בהגשמת הרצון להשתכפל – מצאנו או יצרנו לעצמנו מכונות מיוחדות – המדפסות המשולבות – שיגשימו עבורנו את הרצון להתרבות? מכונות שדרכן אנו מרגיעים ומספקים את הדחף שלנו להתרבות שלא בא יותר על סיפוקו בדרך הטבעית?

 



תגיות המאמר: מדפסות, משולבות


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת הארי בראון

מאת: הארי בראוןבריאות הנפש01/04/121110 צפיות
בשביל לטפל בנושא של דיכאון חשוב להכיר את התופעה ואת הסימפטומים שלה..

מאת: הארי בראוןבריאות השן21/03/121129 צפיות
הזנחת הפה יכולה לגרור בעיות קשות בשיניים והוצאות כספיות כבדות לצורך הטיפול בפה...

מאת: הארי בראוןהפרעות קשב וריכוז14/02/121384 צפיות
אנשים הסובלים מנושא של הפרעות קשב וריכוז ומתכוונים לצרוך ריטלין, לא תמיד מודעים לתופעות הלוואי של התרופה.

מאת: הארי בראוןבתי מלון01/12/111118 צפיות
להתכונן לחופשה באחד מאותם מלונות בים המלח, יכול להיות הליך לא פשוט, אבל בסופו מסתתרת חופשה כיפית במיוחד.

מאת: הארי בראוןבתי מלון29/11/111095 צפיות
בין כל אותם מלונות בטבריה, תוכלו גם למצוא בתי מלון המציעים רמת אירוח של הכול כלול..

מאת: הארי בראוןבתי מלון27/11/111084 צפיות
מלונות באילת הם מתכון לחופשה ישראלית אמיתית מהנה וכייפית...

מאת: הארי בראוןיהדות10/01/111667 צפיות
משפחות רבות מחפשות את המשמעות כאשר הן ניצבות מול ההודעה בדבר מותו של בן משפחה קרוב. קבורה חילונית יכולה לתת את הבסיס שעליו תושתת המשמעות.

מאמרים נוספים בנושא חומרה

מאת: אשר אלבזחומרה03/11/187203 צפיות
בחירת מעבדת מחשבים הינה פעולה לא פשוטה עבור אנשים אשר אינם מבינים כלל במחשבים, במאמר הבא נעשה לכם קצת סדר בנושא למה מומלץ לפנות למעבדת מחשבים ולא לטכנאי, איך בוחרים מעבדת מחשבים ומהם הפרמטרים החשובים שיש לשים עליהם את הדגש.

מאת: אשר אלבזחומרה31/03/173400 צפיות
תיקון מחשב אפל מחשב אפל כולל מפרט שונה בהשוואה למחשבים אחרים ולכן כאשר עולה הצורך בתיקון מחשב מסוג קיימת חובה לבחור את הטכנאי הטוב ביותר.

מאת: אסף דוריחומרה23/11/163807 צפיות
קורס בקרים מתוכנתים כשמעוניינים ללמוד משהו ולהתעמק במשהו חדש, חייבים לדעת ולאסוף את מה שנקרא, מידע צופה פני עתיד, לא הכוונה שנוכל למצוא מידע שיגיד לנו מה העתיד או יחווה אותו, אלא למידע על הנושא ועל ההתפתחויות שלו הצפויות בעתיד, מה היה בעברו, למה הוא משמש ועוד

מאת: אסף דוריחומרה21/11/164106 צפיות
מולטימטר או בשמו העברי רב מודד, תפקידו כשמו העברי , למדוד, מה מולטימטר מודד ? מולטימטר מודד את הזרם, המתח, התנגדויות,השראות, קיבולות של הגודל החשמלי מאותו מקור. ישנים מולטימטרים אנלוגים וישנן דיגיטליים, יתקון בולט של הדיגיטלי הוא שהוא מאפר להתממשק עם אצעים חיצוניים כמו מחשבים.

מאת: orya peryחומרה12/04/162109 צפיות
אם המחשב שלכם, מראה סימני קלקול, הוא איטי יותר, המסך משנה צבעים, זה הזמן לשלוח אותו למעבדת מחשבים. ניתן למצוא טכנאי מחשבים כפר סבא

מאת: orya peryחומרה12/04/161844 צפיות
זו עובדה ידועה, כי אנו בעידן המחשבים לא יכולים לחיות ללא מחשב.. אנו עובדים עם מחשבים, מתכתבים ברשתות החברתיות באמצעות מחשב, שולחים מיילים, מבצעים רכישות, חפשים מידע ועוד. כל הפעולות שלנו, נעשות באמצעות מחשב ולכן, בכל בית, ישנם לפחות 2-3 מחשבים שייכים לילדים ולנו.

מאת: orya peryחומרה12/04/161795 צפיות
אין אחד מאתנו, אשר אינו מחזיק מחשב אחד או שניים בביתו. המשותף לכולנו שאנו זקוקים תמיד לשירות של טכנאי מחשבים, כאשר המחשב שלנו מגלה סימני קלקול, או שאנו מעוניינים לשדרג את המחשב ועוד.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica