חפש מאמרים:
שלום אורח
13.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תכנון זמן במצגת עסקית

מאת: טלי גתשיווק05/04/20101343 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מה האורך האופטימאלי של מצגת עסקית? כמה זמן ניתן לשמר את הקשב ותשומת הלב של הקהל? ואיך מתכננים נכון את מספר השקפים?

עריכת מצגת עסקית מקצועית נוגעת לא רק למסרים המדויקים ולגרפיקה אלא גם לתכנון הזמן, אלמנט שמציגים רבים לא נותנים עליו את הדעת.

בשנים הרבות בהן אני עסקת בעריכת מצגות עסקיות אני נתקלת בשאלות הנוגעות לתכנים, לאופן הפנייה לקהל היעד, לחשיבות הגרפיקה, התמונות והתוכן המוצג על החברה. פחות מציגים נותנים דעתם למספר השקפים המדויק המתאים למצגת (ולרב קיימת צפייה שמספר השקפים ייגזר מהתוכן).

בראש ובראשונה – הקצאת הזמן.

כעורכת מצגות מקצועית אני מקפידה, כבר בתחילת השיחה עם הלקוח, לבדוק את לוח הזמנים המיועד להצגת המצגת. מספר הדקות המוקצות למטרה זו יגזור את היקף המצגת, מספר השקפים והמסרים אשר יועברו בהם. מטבע הדברים יקבע היקף המצגת את מספר הדוגמאות שנוכל לשלב, את מספר התמונות וכמובן – את התכנים, המסרים והנושאים אליהם לא נוכל להתייחס במסגרת מגבלות הזמן.

תכנון זמן נכון של מצגת עסקית

כשיש מגבלת זמן הזמן האופטימאלי להצגה של מצגת עסקית עומד על 20-25 דקות נטו. פרק זמן זה נגזר מפגישה של 40 דקות לפחות (קחו בחשבון small talk בהתחלה, מספר שאלות בסוף ועוד מספר דקות "מתות" הנדרשות לחיבור המחשב, הפרעות בלתי צפויות וכד').

קשב ותשומת לב גם כשאין מגבלת זמן לא מומלץ לתכנן מצגת ארוכה יותר. בחנו את עצמכם, כמה זמן תוכלו להקשיב להרצאה, גם אם היא מעניינת מאוד?

להגיע לעיקר - זכרו שלמצגת יש מטרה – מכירה, שיווק וכד' - ואם לא נשיג את הקשב ותשומת הלב של הקהל והזמן יבוזבז על תכנים לא חשובים, לא תגיעו לעיקר, והפגישה מלכתחילה נדונה לכישלון.

כמה שקפים – מצגת של 10-12 שקפים (ברוטו) מתאימה להצגה של 20-25 דקות. בדקו את עצמכם מול הראי. הצגת 10 שקפים אורכת 10 דקות לערך (כשאתם לבד, ללא כל הפרעה). את משך הזמן של ההצגה ללא קהל יש להכפיל (לפחות).

אל תתפתו – אל תתפתו לשקפים רבים יותר במצגת עסקית. היצמדו להיקף של 10-12 שקפים אשר יאפשרו לכם למצות את הזמן שניתן לכם ולהשיג את המטרה אשר לשמה הגעתם. זכרו שלא בהכרח תקבלו הזדמנות שנייה או הארכת זמן. מניסיון, 10-12 שקפים מספיקים בהחלט כדי להעביר מסר חד וברור.

לסיכום, תכנון הזמנים במצגת עסקית הוא האלמנט הראשון אשר יש להתייחס אליו בעריכת מצגת מקצועית. רק לאחר מכן תוכלו לגשת בבטחה אל העיצוב הגרפי, בניית המסרים וhref="כתיבה שיווקית">כתיבה שיווקית.

בהצלחה!

טלי גת בעלת ניסיון רב שנים בבניית מצגות עסקיות לחברות פרטיות ולגופים ממשלתיים.

בנוסף, היא עוסקת בכתיבה שיווקית לאתרי אינטרנט ולחומרים שיווקיים אחרים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

טלי גת בעלת נסיון רב שנים בבניית מצגות עסקיות לחברות פרטיות ולגופים ממשלתיים.

בנוסף, היא עוסקת בכתיבה שיווקית לאתרי אינטרנט ולחומרים שיווקיים אחרים.


 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת טלי גת

מאת: טלי גתעסקים - כללי10/05/101196 צפיות
מאמרי הקודם אודות מצגת עסקית בעסק קטן התייחס לערך המוסף שיש למצגת עסקית למעצבים, אדריכלים, מתווכי נדל"ן, מורים פרטיים ומעצבים גרפיים. למעשה, עסקים בכל גודל – גם עסקים של one man show - יכולים ליהנות מהיתרונות של מצגות עסקיות.

מאמרים נוספים בנושא שיווק

מאת: קורן דורשיווק06/07/222393 צפיות
כיצד ניתן לשווק בפייסבוק עם הכלים המתקדמים שיש היום בדפים עסקיים בפייסבוק? טיפים חשובים

מאת: nirשיווק24/06/213628 צפיות
הקמת אתר עסקי בפייסבוק הינו כלי מצוין המאפשר לכם לפרסם את עצמכם ולהגיע אל קהלים חדשים, המחפשים אחר המוצר או השירות אותו אתה מציע ולשמר את הלקוחות הקיימים שלכם.

מאת: ישראל רף שיווק31/05/213799 צפיות
העובדים הם המנוע של העסק פנקו את העובדים במארזי שי, עציצים ממותגים, ותקבלו מנוע טורבו עבור העסק שלכם עם מסר ממותג בעציץ להעניק חוויה בלתי נשכחת לחיזוק הקשר עם העובדים והלקוחות שלכם. פנו אלינו נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: שלום כהןשיווק02/05/175465 צפיות
אף יום הולדת אינה שלמה בלי מסיבה נחמדה, קטנה או גדולה, שמאפשרת לנו לעשות בדיוק את זה וגם לחגוג את שעתיד לבוא.

מאת: שלום כהןשיווק16/11/162642 צפיות
מעבר דירה זה בדרך כלל מסוג אותם הדברים שמאוד לא קל להתמודד איתם. הדבר הראשון שצריך לעשות הוא לקבל את ההחלטה ולמצוא את הדירה שאליה עוברים, ומייד לאחר מכן מתחילה העבודה. צריך למיין את החפצים, כי איזה זמן טוב יותר יש מאשר מעבר הדירה כדי להיפרד מכל מה שכבר לא משמש אתכם?

מאת: שלום כהןשיווק28/08/162962 צפיות
זה לא משנה אם יש לכם אתר אינטרנט או לא, אם יש לכם עסק קטן או גדול. כיום כל עסק שרוצה להצליח חייב שיהיה לו לוגו מתאים אשר ישדר על הגל של השירותים שהעסק בוחר להעניק לשירותיו. כך שאם יש לכם מסעדת דגים לדוגמה, תצטרכו כמובן לדאוג לכך שהלוגו ישדר על הקונספט הזה, תוכלו לעצב לוגו בהשראה של ים או כזה שמופיעים בו דגים. האפשרויות הינן רבות למדי וכל מה שאתם צריכים לעשות זה פשוט לבחור מבחינתכם.

מאת: SEOMANשיווק25/05/162072 צפיות
אפילו מתנות קטנות לעובדים עשויות לשווק את העסק שלכם בצורה מעולה ולשלב חוויית יחסי עובד מעביד נפלאה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica