חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

משטרה ביפו

השיטור הקהילתי ביפו-מודל לקירוב הלבבות

רפ"ק עו"ד זהבה מאיר, ק' הסברה אק"מ

רס"ב סמואל ערביד, מפקד מש"ק עג'מי יפו מזה כעשר שנים. שוטר מנוסה שעשה מגוון של תפקידים במג"ב ובמשטרה.

האזור שבאחריותו כולל את רחוב יהודה הימית בצפון, שד' ירושלים במזרח, רח' זכרון קדושים- גבול בת-ים  בדרום ורח' קדם –הים במערב.

האזור כולל עסקים, מסעדות, המרכז היהודי-ערבי, מרכז פרס לשלום, בתי-ספר, מסגדים, כנסיות, בתי-כנסת, ונציגות דיפלומטית.

האוכלוסייה מעורבת: יהודים, מוסלמים ונוצרים ומונה כ-22,000 תושבים, מצב סוציו-אקונומי בינוני.

מרכז השיטור הקהילתי נותן מגוון של שירותי משטרה, כמו פניות תושבים, קבלת תלונות, מתן אישורים, בקשות לתהלוכות, טיפול בסכסוכים וכו'.

רס"ב סמואל ערביד משקיע רבות למען האוכלוסייה, ונענה לקריאות התושבים ללא הפסקה. השאיפה שלו היא לשמור על האיזון והדו-קיום באמצעות הקשר ההדוק,  שהוא מקפיד לקיים עם כל הגורמים ועם מנהיגי הקהילות.

השותפים לעשייה: המישלמה ליפו מטעם עיריית ת"א-יפו, וועד השכונה, האגודה למען ערביי יפו, האגודה האורתודוכסית הנוצרית, המועצה האיסלמית , התנועה האיסלמית, אנשי דת: כמרים, רבנים ושייחים, מנהלי בתי-ספר , המרכז הקהילתי היהודי-ערבי, תנועות הצופים מוסלמים ונוצרים.

הפרויקטים מתמקדים בתחומי המניעה וההסברה: "אני והשוטר שלי", הרצאות בבתי-ספר, ימי קהילה-משטרה, קיום ביקורים של תלמידים במחוז במרחב ובבתי-כלא, מתן הרצאות בשילוב סיורים  לקבוצות של שב"ס, מג"ב ומשטרה.

המש"ק משמש כתובת לפתרון בעיות ומהווה גשר בין האוכלוסייה לבין המשטרה. כולם מכירים אותו בשכונות בבתי-הספר ובגנים.

רס"ב סמואל ערביד זוכה לשיתוף פעולה מלא של מנהיגי הקהילות, וכן של משרדי המרחב בעשייה היום-יומית למען תושבי יפו.

לאחרונה יזם יום קהילה-משטרה בקמפוס לב-יפו במתכונת ייחודית לשני בתי-ספר המצויים במתחם ביה"ס הערבי אלזהרא וביה"ס היהודי-ערבי וייצמן- המהווים דוגמה לדו-קיום בחיי היום-יום.

האירוע נועד להדק את הקשר בין תלמידי בתי-הספר לבין המשטרה, להכיר את מיגוון תפקידיה, ולחזק את התפיסה שהמשטרה הינה גוף שירותי המגן על האזרח.

באירוע השתתפו מעל 700  תלמידים הורים ומורים מבתי-הספר. לתלמידים הייתה חוויה בלתי אמצעית להשתתף ולצפות בתצוגות הבאות: תצוגה של מג"ב בפיקודו של רפ"ק עודד אפללו, מפקד פלוגת יח' אופיר, המסייע בעבודה היום-יומית למש"ק בפעילות ביפו, תצוגת התנועה, תצוגת החבלה, עמדת זיהוי פלילי, הופעת כלבים, מד"א וכיבוי- אש.

התלמידים היו נרגשים מאד לשוחח עם השוטרים, ואף לחבוש פרטי לבוש מהתצוגות ולהצטלם עמם. האירוע הסתיים בנעימות של תזמורת משטרת-ישראל, שהותאמו לאוכלוסייה בערבית ובעברית, בניצוחו של מפקח איתן סובול.

מר אבו-חיט עמראן, מנהל ביה"ס אלזהרא  מציין כי התלמידים חיים במציאות של עיר מעורבת בה גרים יהודים וערבים. התלמידים לומדים במקום ייחודי בארץ שנקרא קמפוס לב-יפו, המשלב שני בתי-ספר עצמאיים בחצר משותפת.  ביה"ס אלזהרא משרת את האוכלוסייה הערבית וביה"ס ויצמן משרת את האוכלוסייה היהודית. לדבריו של מר אבו-חיט עמראן כמנהלים הם חרטו על דגלם את נושא הדו-קיום והם עושים הרבה על-מנת לממש חזון זה. הפעילות המשותפת עם סמואל השוטר הקהילתי שנעשית כל השנה מבטאת זאת. במסגרת יום קהילה-משטרה נחשפת העשייה המשטרתית בפני התלמידים באופן חווייתי עם מסר חינוכי חיובי, שהמשטרה היא לשירות הקהילה.

במהלך השנה מיישם השוטר הקהילתי את התכנית "אני והשוטר שלי" בגני הילדים, ובכיתות הגבוהות הוא מרצה לקראת החגים והמועדים. כמו כן, הוא מרצה למורים על זכויות וחובות דיווח. בנוסף, מסייע בפתרון בעיות בבתי-הספר ומגשר עם ההורים.

גב' אורנה ברנס, מנהלת ביה"ס ויצמן בדבריה מציינת כי ביה"ס הוגדר כיהודי, אך למעשה מחצית התלמידים ערבים. התוצאה היא בי"ס מעורב, הכולל מורים מהמגזר הערבי שמלמדים בו. המפגש בין יהודים לבין ערבים הוא טבעי החל מגיל חמש עד כיתה ו'.

שילוב זה נותן תקווה ועתיד, שאפשר אחרת. מיקום בתי-הספר בסמיכות הביא ליצירת שיתופי פעולה, למפגשים בין הכיתות ולהפסקות משותפות.

לחלק מהתלמידים מהווה בית-הספר תחליף לבית, הדואג להם לרווחה רגשית ופיזית על-מנת לגרום להם לצאת מהמעגל הסביבתי אליו הם חשופים, ולאפשר להם ללמוד.

המשטרה הקהילתית מראה לתלמידים את הדברים הטובים של החוק והסדר.

תפקידו של  השוטר הקהילתי מאד משמעותי בכניסתו לביה"ס בהדרכותיו לבניית התפיסה החיובית של השוטר כמגן עליהם. כשיש אירוע חריג מזמינים את השוטר הקהילתי לסייע.

גב' ברנס מוסיפה כי חשיבות היום הזה היא אדירה, זו פעילות משותפת לשני בתי-הספר. מפגש משותף של כל התלמידים ביחד לאותה פעילות, הדגש הינו על המשותף ופחות על המבדיל.

שני המנהלים מרוצים מאד מהשוטר הקהילתי ומציינים כי הוא משרת את כלל האוכלוסייה ונתפס כדמות חיובית בקהילה ביפו בכלל.

רפ"ק עמיר מרגלית, ק' אק"מ יפתח מציין כי  ייחודיותו של מפקד המש"ק בעג'מי, רס"ב סמואל ערביד בכך שהוא תושב ויליד המקום. הוא מצוי בקשר עם כל מגוון האוכלוסייה מגשר ממתן ומחובר לכל ראשי הקהילות. רס"ב ערביד מביא את דבר המשטרה לאוכלוסייה, פותר בעיות בטרם היווצרותן. הוא גובה עדויות ותורם רבות למשטרה בהצגת ההיבט הקהילתי שלה.

מפקד המש"ק מבצע פעילויות רבות בבתי-הספר כימי קהילה-משטרה, מתן הרצאות וייזום מרתונים ומשחקי כדורגל בין בני-הנוער לבין המשטרה למען קירוב הלבבות.

נצ"מ צחי חפץ, ק' אק"מ מחוז ת"א מדגיש כי מדובר במפקד מש"ק ייחודי, שעיקר הקשב שלו ביום-יום מופנה לאוכלוסייה הייחודית ביפו. היכרותו האינטימית את תא השטח עליו מופקד, הניסיון המקצועי הרב שלו במשטרה והוותק בתפקיד-הינם שלושה תנאים הכרחיים להצלחת עבודת המש"ק בכלל ובקרב אוכלוסייה ייחודית, כדוגמת זו שביפו בפרט.

רס"ב סמואל ערביד בתכונותיו הייחודיות משכיל להשתמש בניסיונו הרב על-מנת לגשר בין ניצים.

הוא נתפס בעיני התושבים ומנהיגיהם כ"משכין שלום". לאורך השנים הוא רכש את אמונם, כך שלעיתים בפגישה אחת ובשיחות עם המעורבים, הוא מצליח לאפשר להם להגיע לפתרון יצירתי.

מפקד מרחב יפתח, נצ"מ יורם אוחיון משבח בדבריו את פעילותו של מפקד מש"ק עג"מי,

רס"ב סמואל ערביד, למען הקהילה ביפו.

לדברי מפקד המרחב, נצ"מ אוחיון, המש"ק מהווה את אחד הצינורות המרכזיים להעברת המסרים של המשטרה אל האוכלוסייה. רס"ב ערביד הינו מתאם אירועים של האזור בעיקר בפולחן הדתי, חגים, לוויות וכו', ומטפל בכל הבעיות הקשורות לאיכות החיים של תושבי יפו.

נצ"מ אוחיון מציין כי המרחב שומר על קשרים מצוינים עם האוכלוסייה הערבית במפגשים עם נציגי התושבים להעלאת בעיות וצרכים באופן תדיר, במפגשים עם הנהלת המרכז היהודי- ערבי ובישיבות עם מנהיגי הקהילות ביפו. המפגשים מתקיימים באמצעות המש"קים, מפקדי הרובעים ופיקוד המרחב בראשותו.

המרחב משקיע רבות בפעילויות לחיבור השוטרים לאוכלוסייה בשני היבטים:

בהיבט של דו-קיום ושת"פ ובהיבט של רב-תרבותיות.

היבט הדו-קיום בא לידי ביטוי באימונים היחידתיים בהם משולבים שני מרצים ערביים עו"ד בדרן ומר אבולעפיה חמיס, המדריכים את השוטרים על התרבות ומאפייניה, כללי התנהגות, דילמות וציפיות. פרויקט נוסף בהיבט זה מיושם עם יוזמות קרן אברהם באמצעות מתן הרצאות והצגת ממצאי סקרים ודעות בפני השוטרים.

בהיבט  הרב-תרבותיות מיישם המרחב פרויקט עם "אפשר אחרת" בראשות  ד"ר תקווה ברכה.

הפעילות כוללת סדנאות של 15 מפגשים לשוטרים, במטרה לחשוף בפניהם את התרבויות האחרות ביפו, בשת"פ עם האוכלוסייה כולל מפגשים וימי קהילה-משטרה.

ההשקעה בהיבטים אלה חשובה ומביאה להצלחות גם בהתמודדות עם הפשיעה וגם בהיבט שיתוף הפעולה.

המטרה בעיניו היא לראות את ערביי יפו מתגייסים למשטרה. כיום, יש 3 שוטרים ותיקים ובחזונו להגיע ל-20 שוטרים.

 

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

 סגן ד"ר אבי זלבה דובר אק"מ

משטרת ישראל

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת סגן ניצב ד"ר אבי זלבה

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהעזרה והתנדבות15/03/111741 צפיות
אני מבקש לציין במיוחד את דבריו החמים של הממ"ז על מתנדבי המחוז, האק"מ בהחלט כיכב בנאומו כמו גם בסרט שהוקרן על המחוז, את הכנס כיבדו בנוכחותם מספר ראשי ערים הנמצאות בתחומי המחוז, מפכלי"ם לשעבר וממ"זים לשעבר,

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהעזרה והתנדבות15/03/112240 צפיות
שומרים על הקהילה ועל הבית- אגף קהילה ומשמר אזרחי, מספק מסגרת חברתית קהילתית המאפשרת לכל אזרח לשמור על ביתו, על משפחתו ועל המדינה. האגף מפעיל מערך של כ 40,000 מתנדבים מהם 36,000 בגירים. מידי יום מעורבים 2,000 אזרחים בעשייה קהילתית מאתגרת, במגוון תפקידי שיטור בליבת העשייה של משטרת ישראל, כתף אל כתף עם שוטרי משטרת ישראל.

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהעזרה והתנדבות15/03/112065 צפיות
בשנים האחרונות התפרסמו דו"חות ביקורת וסקרים רבים, שהעידו על הצורך בביצוע שינויים מהותיים בפעילות האגף. תכנית העבודה של אגף קהילה ומשמר אזרחי לשנת 2011 מהווה תוצר של תהליך עיבוד וניתוח מורכב של צורכי העבודה, כפי שעלו בממצאי הדו"חות, ולאור דיונים מקיפים עם יחידות השטח ובמטות.

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהאקטואליה13/03/111869 צפיות
הכיכר היחודית והיחידה בארץ "כיכר המישמר האזרחי "הוקמה על ידי ובמימון עמותת"ידידי המישמר האזרחי "באר שבע שגם היא בודדה מסוגה בישראל. הח"מ היה בין מקימיה (של הכיכר)בסיוע של הרשות . הכיכר נחנכה במסגרת ארועי 35 שנה לאק"מ שהתקיימו בעירי.

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהאקטואליה13/03/111758 צפיות
הכיכר היחודית והיחידה בארץ "כיכר המישמר האזרחי "הוקמה על ידי ובמימון עמותת"ידידי המישמר האזרחי "באר שבע שגם היא בודדה מסוגה בישראל. הח"מ היה בין מקימיה (של הכיכר)בסיוע של הרשות . הכיכר נחנכה במסגרת ארועי 35 שנה לאק"מ שהתקיימו בעירי.

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהשיווק מגזרים13/03/119200 צפיות
רפ"ק חן ערך סקירה מסכמת על הפעילות האכיפתית בשנה שחלפה ושם דגשים לגבי האכיפה בשנה הנוכחית. השנה הכריז ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי על כל רובעי העיר כאיזור סטרילי מבחינת ההתייחסות לתרבות הנהיגה. משטרת התנועה של אשדוד תשים דגשים של אכיפה עם הסברה ומניעה תוך הסתייעות בתגבור של משטרת התנועה הארצית.

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהעזרה והתנדבות13/03/112542 צפיות
המתנדבים עיכבו את הנהג לצורך זיהוי ובעוד שהם ממתינים לניידת שבדרך הנ"ל החל לפתע לרוץ לעבר שדה החיטה הרטוב והחשוך. המתנדבים דלקו אחריו בריצה והצליחו לתפוס אותו מנסה לשכב ולהסתתר בחיטה, כמובן שהבחור נעצר ואז הוחלט לערב גם את מתנ"א דרום בתמונה

מאמרים נוספים בנושא הודעות לעיתונות - כללי

מאת: חיים נויהודעות לעיתונות - כללי29/11/222519 צפיות
אירוע הפתיחה בהשתתפות הילרי רודהם קלינטון, ג'יסו ניה, שיידה סולימאני, שירין נשאט עם הופעה מיוחדת של ג'ון בטיסט

מאת: חיים נויהודעות לעיתונות - כללי25/11/222464 צפיות
רוזן, יועץ למשקיעים גלובלי, מעודד את המשקיעים ב- FIGS, Inc. שצברו עודף הפסדים, להבטיח ייעוץ לפני תאריך יעד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך – FIGS

מאת: חיים נויהודעות לעיתונות - כללי25/11/222611 צפיות
בואינג 737 BBJ2 הוא תוספת נהדרת לצי המטוסים הפרטיים הבלעדי של KlasJet מכיוון שהוא אמור לספק את הצרכים הספציפיים של לקוחות בכירים הנוסעים בקבוצות קטנות יותר.

מאת: חיים נויהודעות לעיתונות - כללי24/11/222299 צפיות
רוזן, משרד עורכי דין מוביל לזכויות משקיעים, מעודד את המשקיעים בקבוצת ארגו אינטרנשיונל הולדינגס בע"מ להשיג ייעוץ לפני תאריך יעד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך – ARGO

מאת: חיים נויהודעות לעיתונות - כללי24/11/22592 צפיות
Tusk Inc. Limited (www.tusklimited.com) חברה שהחלה ב-2012 כחברת ניהול הון בבריטניה וקואלה לומפור עם משרדים ברחבי העולם, וכיום היא אחת מחברות פתרונות החשמל המובילות המתמקדות בייצור עבור משתמשים של ציוד כרייה, אנרגיה סולארית ומתאמים מכריזה על מוצרים משולבים חדשים. קו המוצרים מיועד בעיקר למטרות חשמל. כל כורה שנקנה מגיע עם פאנל סולארי כדי להפחית את צריכת החשמל.

מאת: חיים נויהודעות לעיתונות - כללי24/11/22592 צפיות
רוזן, חברה מכובדת ומובילה, מעודדת את המשקיעים ב- Core Scientific, Inc. שצברו עודף הפסדים, להבטיח ייעוץ לפני תאריך יעד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך – CORZ

מאת: חיים נויהודעות לעיתונות - כללי23/11/22574 צפיות
נובמבר 2022 – בעקבות ההצלחה של תוכנית ההאצה MultiChoice Africa, שהבטיחה מימון של 16 מיליון דולר (דולר ארה"ב) לשישה עסקים מתעוררים אשתקד , התוכנית הורחבה לשמונה מדינות נוספות ברחבי אפריקה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica