חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

השריף של באר שבע וגם יחידות החילוץ

השריף של העיר העתיקה בבאר-שבע

דוברות מחוז דרום

מש"ק העיר העתיקה בבאר-שבע, אדי קלמינסקי מכיר כל פינה כל רחוב וכל שכונה בתחום אחריותו. בעלי העסקים ועבריינים מכירים את השוטר המסור והיצירתי.

לא פעם, נדרש אדי לאתר חשודים בעיקר  כאלה שנמנים על דיירי הרחוב בעיר. השבוע זיהה השוטר מקבץ נדבות שעמד בצומת והושיט יד לכלי-הרכב לעצור. משעצרו כלי-הרכב ביקש מהנהגים כסף.  האיש היה לבוש לא אחרת מאשר במדי שוטר, רק המראה המוזנח הצביעו על היותו הומלס ולא שוטר. האיש נלקח לחקירה בתחנת ב"ש, בחקירתו טען כי  בהעדר בגדים לבש את המדים אותם לטענתו מצא. מחקירת המשטרה עלה כי החשוד נהג לעמוד בחניונים ולגבות דמי חנייה, כל זאת כשמדי השוטר לגופו. החשוד נאלץ להיפרד מהמדים, במקום דאגו לו השוטרים לבגדים חלופיים. כנגד החשוד הוגש כתב אישום בגין ביזוי מדים. אדי השוטר הביא השבוע גם למעצרו של גנב שעונים מבית עסק בעיר העתיקה. לאחרונה הוגשה תלונה במשטרה על-ידי בעלי עסק לממכר שעונים ולפיה נכנס לחנותם אלמוני בשעות הפעילות של החנות. הוא ניצל רגע של היסח דעת של המוכרים והצליח לגנוב מהמקום 35 שעונים יקרי ערך.

בעלי העסק הגישו למשטרה העתק מצילומי מצלמות  האבטחה. הצילומים הופצו לעיון שוטרי התחנה, ק' המש"ל, פקד גיא וייץ קרא אליו את השוטר אדי וביקשו לנסות לאתר את החשוד במעשה אותו הכיר מפעילותו בעיר. ואכן תוך 48 שעות הצליח השוטר להתחקות אחר מקום הימצאו של החשוד שהינו הומלס. החשוד נעצר ובימים הקרובים יוגש נגדו כתב אישום.

 

 

 

 

 

 

יחידות החילוץ

רפ"ק עופר שחר, ק' חילוץ ארצי אק"מ

לפני כחצי שנה, ביום קיץ לוהט במיוחד, החליטה צעירה קנדית ל"חרוש" לבדה את הרי אילת כשסנדלים "תנ"כיות" לרגליה ובקבוק מים בנפח חצי ליטר בידיה. נופי הבראשית המרהיבים הפכו במהרה למלכודת (כמעט) מוות לצעירה ההרפתקנית, עת דהרו מעלות החום כלפי קו החמישים וגופה התשוש כמעט והוכרע אל בינות לסלעים המשוננים. מהמכשיר הנייד היא מחייגת את הספרות 911, כנהוג  בצפון אמריקה, למזלה הגדול השיחה מנותבת למוקד המשטרתי, שם ממהרים להזעיק את "המלאכים בכתום" (הצבע הכתום מקובל בעולם כצבע יחידות חילוץ), הם מתנדבי יחידת חילוץ 'אילת-איילות'. המקצוענים פורשים חפ"ק, מפות נשלפות, מכשירי קשר מצרצרים וצוותים רגליים מתחילים לסרוק את השטח. קצת פחות משעתיים לאחר מכן מאותרת הצעירה, כשהיא מעורפלת הכרה וכל גופה כווית שמש אחת גדולה. את חייה היא חייבת לקומץ אנשים, שעצרו את שגרת חייהם היום-יומית ויצאו אל השטח.
עד שהיא תעכל את שעבר עליה הם יחזרו לעיסוקיהם, מי לכיתה בה הוא מלמד, מי לעבודתו בחברת חשמל ומי לעסק הפרטי, עד לקריאה הבאה.

מי הם האנשים המדהימים האלו שלמעלה מ- 1,500 אנשים בשנה חייבים להם תודה ענקית, מי הם האנשים המסורים הללו שמעל  500 אירועי חילוץ מטופלים על-ידם בשנה, מי אלו אותם מקצוענים שמתאמנים כל השנה, ובעת הצורך עוזבים הכל ויוצאים להציל חיים ללא תמורה כספית.

במסגרת אגף קהילה ומשמר אזרחי פועלות 12 יחידות חילוץ הפרושות על פני כל הארץ. כ- 500 מתנדבות ומתנדבים מכל גווני האוכלוסייה בישראל מוכיחים יום ולילה, בימות החול ובמועדי חג, כי בארצנו לא נכחד הזן המכונה "הישראלי היפה". בין אם זו משפחת שגיא מערד בה משמש האב אלי כמפקד היחידה, חיה אשתו כ"סמלת מבצעים" ובניהם כמחלצים, בין אם זה ד"ר אסף ירום מקיבוץ איילון שבצפון הרחוק המשמש כאיש צוות איתור ביחידת גליל-כרמל, בין אם זה חאלד על מסאלחה מדבוריה המשמש כקמב"צ יחידת צוללים צפון ובין אם זה הרב יעקב וינברגר, מנהל ישיבה בשומרון, כולם כולם וחבריהם היקרים נמצאים בכוננות מתמדת לצאת ולהציל חיים, פשוטו כמשמעו.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

 סגן ד"ר אבי זלבה דובר אק"מ

משטרת ישראל

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת סגן ניצב ד"ר אבי זלבה

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהעזרה והתנדבות15/03/111741 צפיות
אני מבקש לציין במיוחד את דבריו החמים של הממ"ז על מתנדבי המחוז, האק"מ בהחלט כיכב בנאומו כמו גם בסרט שהוקרן על המחוז, את הכנס כיבדו בנוכחותם מספר ראשי ערים הנמצאות בתחומי המחוז, מפכלי"ם לשעבר וממ"זים לשעבר,

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהעזרה והתנדבות15/03/112240 צפיות
שומרים על הקהילה ועל הבית- אגף קהילה ומשמר אזרחי, מספק מסגרת חברתית קהילתית המאפשרת לכל אזרח לשמור על ביתו, על משפחתו ועל המדינה. האגף מפעיל מערך של כ 40,000 מתנדבים מהם 36,000 בגירים. מידי יום מעורבים 2,000 אזרחים בעשייה קהילתית מאתגרת, במגוון תפקידי שיטור בליבת העשייה של משטרת ישראל, כתף אל כתף עם שוטרי משטרת ישראל.

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהעזרה והתנדבות15/03/112065 צפיות
בשנים האחרונות התפרסמו דו"חות ביקורת וסקרים רבים, שהעידו על הצורך בביצוע שינויים מהותיים בפעילות האגף. תכנית העבודה של אגף קהילה ומשמר אזרחי לשנת 2011 מהווה תוצר של תהליך עיבוד וניתוח מורכב של צורכי העבודה, כפי שעלו בממצאי הדו"חות, ולאור דיונים מקיפים עם יחידות השטח ובמטות.

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהאקטואליה13/03/111869 צפיות
הכיכר היחודית והיחידה בארץ "כיכר המישמר האזרחי "הוקמה על ידי ובמימון עמותת"ידידי המישמר האזרחי "באר שבע שגם היא בודדה מסוגה בישראל. הח"מ היה בין מקימיה (של הכיכר)בסיוע של הרשות . הכיכר נחנכה במסגרת ארועי 35 שנה לאק"מ שהתקיימו בעירי.

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהאקטואליה13/03/111758 צפיות
הכיכר היחודית והיחידה בארץ "כיכר המישמר האזרחי "הוקמה על ידי ובמימון עמותת"ידידי המישמר האזרחי "באר שבע שגם היא בודדה מסוגה בישראל. הח"מ היה בין מקימיה (של הכיכר)בסיוע של הרשות . הכיכר נחנכה במסגרת ארועי 35 שנה לאק"מ שהתקיימו בעירי.

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהשיווק מגזרים13/03/119200 צפיות
רפ"ק חן ערך סקירה מסכמת על הפעילות האכיפתית בשנה שחלפה ושם דגשים לגבי האכיפה בשנה הנוכחית. השנה הכריז ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי על כל רובעי העיר כאיזור סטרילי מבחינת ההתייחסות לתרבות הנהיגה. משטרת התנועה של אשדוד תשים דגשים של אכיפה עם הסברה ומניעה תוך הסתייעות בתגבור של משטרת התנועה הארצית.

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהעזרה והתנדבות13/03/112542 צפיות
המתנדבים עיכבו את הנהג לצורך זיהוי ובעוד שהם ממתינים לניידת שבדרך הנ"ל החל לפתע לרוץ לעבר שדה החיטה הרטוב והחשוך. המתנדבים דלקו אחריו בריצה והצליחו לתפוס אותו מנסה לשכב ולהסתתר בחיטה, כמובן שהבחור נעצר ואז הוחלט לערב גם את מתנ"א דרום בתמונה

מאמרים נוספים בנושא הודעות לעיתונות - כללי

מאת: חיים נויהודעות לעיתונות - כללי29/11/222519 צפיות
אירוע הפתיחה בהשתתפות הילרי רודהם קלינטון, ג'יסו ניה, שיידה סולימאני, שירין נשאט עם הופעה מיוחדת של ג'ון בטיסט

מאת: חיים נויהודעות לעיתונות - כללי25/11/222464 צפיות
רוזן, יועץ למשקיעים גלובלי, מעודד את המשקיעים ב- FIGS, Inc. שצברו עודף הפסדים, להבטיח ייעוץ לפני תאריך יעד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך – FIGS

מאת: חיים נויהודעות לעיתונות - כללי25/11/222611 צפיות
בואינג 737 BBJ2 הוא תוספת נהדרת לצי המטוסים הפרטיים הבלעדי של KlasJet מכיוון שהוא אמור לספק את הצרכים הספציפיים של לקוחות בכירים הנוסעים בקבוצות קטנות יותר.

מאת: חיים נויהודעות לעיתונות - כללי24/11/222299 צפיות
רוזן, משרד עורכי דין מוביל לזכויות משקיעים, מעודד את המשקיעים בקבוצת ארגו אינטרנשיונל הולדינגס בע"מ להשיג ייעוץ לפני תאריך יעד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך – ARGO

מאת: חיים נויהודעות לעיתונות - כללי24/11/22592 צפיות
Tusk Inc. Limited (www.tusklimited.com) חברה שהחלה ב-2012 כחברת ניהול הון בבריטניה וקואלה לומפור עם משרדים ברחבי העולם, וכיום היא אחת מחברות פתרונות החשמל המובילות המתמקדות בייצור עבור משתמשים של ציוד כרייה, אנרגיה סולארית ומתאמים מכריזה על מוצרים משולבים חדשים. קו המוצרים מיועד בעיקר למטרות חשמל. כל כורה שנקנה מגיע עם פאנל סולארי כדי להפחית את צריכת החשמל.

מאת: חיים נויהודעות לעיתונות - כללי24/11/22592 צפיות
רוזן, חברה מכובדת ומובילה, מעודדת את המשקיעים ב- Core Scientific, Inc. שצברו עודף הפסדים, להבטיח ייעוץ לפני תאריך יעד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך – CORZ

מאת: חיים נויהודעות לעיתונות - כללי23/11/22574 צפיות
נובמבר 2022 – בעקבות ההצלחה של תוכנית ההאצה MultiChoice Africa, שהבטיחה מימון של 16 מיליון דולר (דולר ארה"ב) לשישה עסקים מתעוררים אשתקד , התוכנית הורחבה לשמונה מדינות נוספות ברחבי אפריקה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica