חפש מאמרים:
שלום אורח
18.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ארכיב - נכה קיברנטי , למה הוא מפריע למהפכת המידע?

מאת: רונן כהן צמחניהול ידע26/04/20101299 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אנו רואים זאת בארגונים מוסדיים בהם ישנם ועדי עובדים או במוסדות ממשלתיים בהם העובדים ותיקים מאוד ולא ניתן לעשות כנגדם כלום ולכן שינוי טכנולוגי כל שהוא מעורר את חשדם של העובדים במספר אופנים.

1. שמא יגלו שעד עתה עבודתם נעשתה בעצלתיים וכי הפריון שלהם היה נמוך ביותר ולכן הכנסת השינוי הטכנולוגי (קרי תוכנות,ממשקים אינטרנטים, סריקת מסמכים, שרות דיגיטאלי למשתמש הסופי דרך אתר אינטרנט , שימוש בשירותי ארכיב חיצוניים ועוד) תפגע במעמדם בעבודה- ואפילו תביא לפיטוריהם.

2. הכנסת השינוי בהכרח תאלץ אותם לעבוד יותר קשה כיוון שעד עתה היו מקבלים לטיפול 30 אנשים ביום וכעת עם הכנסת הדיגיטציה הם מקבלים לטיפול 60 אנשים ביום.

3. חוסר ידע של העובדים בתחום המחשבים , אי יכולת ורצון להתמודד עם למידה של תוכנות וממשקים הדורשים עדכונים או התאמות ולכן שיטת העבודה הקיימת עדיפה להם.

אותם נכים קיברנטים בארגון גורמים לארגון נזק רב, במספר היבטים:

  1. אי יכולת לעמוד בתחרות מול השוק החופשי או מול סטנדרטים שהלקוחות מבקשים שהארגון יעמוד בהם.
  2. בזבוז כספים. שכן לעיתים רבות שינוי טכנולוגי או הכנסת שרות כמו לדוגמא, שירותי ארכיב על כל רבדיו בשלב ראשון מצריך גם השקעה כספית אך לאחר זמן חל תהליך של חיסכון ויעילות.

אז איך בעצם מתמודדים עם הנכה הקיברנטי ?

 מנסים להבין מאיפה מגיע החשש מהשינוי, רצוי לשתף את העובדים בתהליכים שנבדקים מבחינה ארגונית ולהראות איך תיראה התוצאה הסופית של השינוי או השדרוג , השיתוף צריך להיות גם בהתייעצות וחשיבה אך גם בהירתמות מעשית למען הצלחת השינוי בארגון.

ישנם עובדים שיצטרכו לעבור הכשרות ולימוד כדי להתמודד עם ההליך, גם עובדים ותיקים ומנוסים שאינם בקיאים בטכנולוגיות של מהפכת המידע יכולים בסופו של תהליך לתת מטען רב למען הצלחת השינוי.

מהפכת המידע איננה נמצאת רק בפן של לימוד על מערכות המחשב והחומרה אלא בדרך של איסוף המידע הרב, עיבוד שלו, סינון ומיון של המידע ולאחר מכן הפעלת תורת ניהול המידע.

 כארגון אנו משנים את דרכי ניהול המידע בגלל ההתפתחות האדירה הקיימת בפלטפורמות החומרה והתוכנה שלנו ולכן אוספים גם יותר מידע וצריכים גם לדעת איך להפריד טפל מעיקר כדי לא לטבוע בכמויות המידע הנאגרות בכל אמצעי המדיה שברשותנו.

דווקא אותם אנשים שהיו נכים קיברנטים וצברו מניסיונם ידע רב על הארגון יכולים לסייע בסינון החומר וניהולו לו התגברו על הפחד מפני השינוי הטכנולוגי.

שירותי ארכיב כגון שמירת ניירת ומסמכים סריקת מסמכים ארכיון ממוחשב וגיבוי נתונים הינם רק נדבך אחד מני שינויים רבים שעובר הארגון ומניסיון רב שנצבר מול אלפי לקוחות אנו למדים כי עובד העובר שינוי והתאמה לעידן המידע ומבין את חשיבות ניהול המידע מסייע לארגון לשמור על נכסי המידע של הארגון ולהיותו תחרותי ויעיל יותר.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

רונן כהן צמח, בעל תואר מוסמך במינהל עסקים בהתמחות במערכות מידע וניהול חברות הייטק הינו מנכ"ל חברת ארכיביון מקבוצת ארכיב גרופ מזה מאז שנת 1999.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רונן כהן צמח

מאת: רונן כהן צמחאבטחת מידע19/04/121630 צפיות
במאמר זה אנו דנים על חשיבות ההגנה מפני גניבת זהות. גניבת זהות מתרחשת כאשר מישהו עושה שימוש במידע האישי שלך כגון שם, מספר זהות, מספר כרטיס אשראי או מידע מזהה אחר, ללא רשותך ומבצע הונאות או פשעים אחרים. גניבת זהות היא פשע חמור האם אתה מוגן? הגנה על נתוני החברה באקלים העסקי של ימינו הפך להכרח חיוני.כדי להשיג ביטחון מקסימאלי, ולמנוע כל הפרה של פרטיות, אנשי מקצוע מסתמכים על נתונים של מכשירים מקצועיים. יש מגוון אפשרויות שיכולות להגן על העסק כגון: סריקת מסמכים לתוך ארכיון דיגיטלי, גריסת ניירת נייר, אבטחת מידע ועוד. כל אלו ועוד יכולים להבטיח הגנה גבוהה לרשומות עסקיות ועד מסמכים צבאיים סודיים.

מאת: רונן כהן צמחניהול ידע07/03/121212 צפיות
תהיתם מה יקרה למיליוני דפים שיוצאים מדי יום במדפסות ומכונות צילום ברחבי הגלובוס, האם גם מחר וביום שלמחרת נעשה בהם שימוש ? נדפדף ,נתייק, נחפש בתוך תיקיה או קלסר? סריקת מסמכים היא הדבר הבא, אולי לא שמתם לב אבל ארגונים גדולים חברות ומשרדי ממשלה כבר הפנימו, וכבר היום מנסים לדבר עם הסביבה באמצעות קבצים דיגיטאליים.

מאת: רונן כהן צמחאבטחת מידע08/01/121414 צפיות
מאת : רונן כהן צמח סגן שר החוץ התבטא לאחרונה כי מתקפת הסייבר שחווינו מצד האקרים מהעולם הערבי הינן למעשה מתקפת טרור וככזו יש להתייחס אליה ולהגיב אליה בהתאם. ברמת המדינה הוחלט להקים מטה ללוחמת סייבר כדי להגן על האינטרסים החיוניים של מדינת ישאל בכל הנוגע להגנת המידע וניהול המסמכים שלה.

מאת: רונן כהן צמחמיחשוב ארגוני28/11/101359 צפיות
האם מעבר לניהול המסמכים של הארגון שלכם במערכת ארכיון ממוחשב תהפוך את המסמכים לנגישים יותר? זה תלוי כאמור במספר גורמים המשולבים יחדיו כדי לתת פתרונות. טיוב נתונים נכון של הניירת והמסמכים יביא לכך שגורמים רבים בארגון ירצו להשתמש במערכת הארכיון הממוחשב ככלי עבודה. הליך מציאת המסמכים יהיה נוח נגיש ויעיל ויחסוך זמן יקר לארגון. כפילות בתיוק מסמכים תיעלם, וגורמים רבים יוכלו לעבור במקביל על מערכת הארכיון הממוחשב.

מאת: רונן כהן צמחניהול ידע26/07/101535 צפיות
על פי חוק הארכיונים משנת 1955, מוטלת על מוסדות המדינה,דהיינו משרדי ממשלה, חברות ממשלתיות,עיריות,מועצות,רשויות מקומיות וכד` ליזום הפקדה של רשומות ומסמכים בלתי פעילים שמיועדים לשמירה לצמיתות בשל ערכן המנהלי,המשפטי או המחקרי, בגנזך המדינה.

מאת: רונן כהן צמחעסקים - כללי18/07/101153 צפיות
ניהול ארכיב מסמכים בארגון או אפילו בבית הפרטי הינו תהליך שבו אנו מרכזים את קבצי המסמכים שלנו במקום מוגדר. מסמכי הנייר נדרשים להפוך להיות קבצים דיגיטאליים שניתן לבצע עליהם פעולות נוספות. שיטת ניהול המסמכים האחידה קובעת כי המסמכים הינם חלק מהמידע הארגוני השיתופי וכי כל הידע הנצבר צריך להיות זמין ונגיש לשליפה למשתמשים.

מאת: רונן כהן צמחעסקים - כללי22/06/101239 צפיות
ההתקדמות הטכנולוגית בכל תחומי החיים ובעיקר בתחום המחשוב חשפה את העסקים לפגיעה ממשית ומיידית של חבלה. חבלה בזדון או בנקל , הפכה להיות החשש הגדול ביותר של מנהלי מערכות מידע ואבטחה בארגונים. ההיקף העצום של המידע המצטבר מידי יום, אמצעי ייצור המידע שהינם מחשבים ועמדות המחוברים לרשת האינטרנט ולאמצעי איחסון או שימוש חיצוניים , גרם לכך כי ישנם גורמים רבים , שונים המסוגלים בכל רגע נתון להשפיע על דרך התנהלות העסק ועל שרידותו.

מאמרים נוספים בנושא ניהול ידע

מאת: בנימין קלינגרניהול ידע27/02/221134 צפיות
קיבלת צו הפסקת בניה, הריסה? ייעוץ, הכוונה וטיפול -פנה עוד היום! היתרי בניה, הכנת תוכניות, הגשה וליווי עד קבלת ההיתר. חוו"ד מהנדס קונסטרוקטור בכל הארץ - שרות מידי אישורי עירייה לטאבו לנכסים עם חריגות בניה ודירות מפוצלות! ייעוץ לוועדי בתים, יזמים וחברות בנייה בנושא תמ"א 38

מאת: בנימין קלינגרניהול ידע16/09/211068 צפיות
הגשת הבקשה לרישיון עסק בתל אביב- מיידע ראשוני על בעל העסק או מיופה כוחו להגיש את הבקשה המלאה (כולל המסמכים הנדרשים) למרכז שירות הלקוחות של אגף רישוי עסקים. את אגרת רישוי העסקים ניתן לשלם בעת הגשת הבקשה. הערה – בקשה ליציאת שותף מהעסק לא כרוכה בתשלום אגרה. הבקשה לרישיון עסק מוגשת לרשות הרישוי העירונית. על הבקשה לרישיון לכלול:

מאת: בנימין קלינגרניהול ידע16/06/21926 צפיות
צו הריסה מנהלי קשה לבטל- האומנם? בהמשך פסק דין בו בוטל צו הריסה מנהלי. בהתאם להוראות סעיף 238א(ח) לחוק התכנון והבניה, תשכ"ה-1965 (להלן – החוק), לא יבטל בית המשפט צו הריסה מנהלי, אלא אם התברר שהבניה ביחס אליה הוצא הצו בוצעה כדין או שהצו אינו דרוש לשם מניעת עובדה מוגמרת לטענת המבקשים, במתן צו ההריסה נפלו מספר פגמים, שבגינם יש לבטל את צו ההריסה, כפי שיפורט להלן: א. בניית הסככה הסתיימה למעלה משישים יום לפני מתן צו ההריסה. לפיכך לא ניתן היה להוציא את צו ההריסה; ב. צו ההריסה אי

מאת: בנימין קלינגרניהול ידע29/03/21844 צפיות
הרפורמה ברישוי עסקים מדינת ישראל קידמה רפורמה בתחום רישוי עסקים, שמטרתה לשפר ולייעל את הליכי הרישוי ולהקל ככל הניתן על בעלי העסקים ועל המעוניינים לפתוח עסקים חדשים, כל זאת, תוך הקפדה על הוראות חוק רישוי עסקים ומטרותיו. משרדנו גוייס כחלק מהליך למידת צרכי בעלי העסקים וכיום מסייע בהליך הרישוי לבעלי העסקים תוך כדי חסכון בעלויות וזמן יקר.

מאת: שלום כהןניהול ידע17/08/161768 צפיות
אתם מכירים ישראלי שלא מרכיב משקפי שמש? האמת היא, שקשה למצוא אנשים כאלה, ובצדק: בישראל השמש חזקה ביותר כך שעלינו להגן על העיניים מפניה. עם זאת, לא תמיד קל להתרגל למשקפיים ומי שעדיין אין לו את ההרגל הזה צריך לעשות משהו בנידון.

מאת: רוןניהול ידע12/06/161509 צפיות
מאמר על זכיינות למכירה

מאת: אבי דוידיניהול ידע17/11/152228 צפיות
כיום, על מנת לבצע השוואת מחירי סלולר, צריך פשוט להיכנס לאתר שמאפשר לראות את כל האפשרויות הקיימות. בעידן שבו יש שפע של מידע, ניתן לענות על צרכיו של הצרכן, מבלי לגרור אותו לשיחות ממושכות עם נציגי השירות במרכזי המכירה או בטלפון. הלקוח בעצמו יכול לראות את כל החבילות והמכשירים הקיימים, להשאיר את פרטיו ובזאת מסתיים חלקו. את המשך התהליך תבצענה החברות עצמן, שיצרו עמו קשר בהקדם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica